Oud 03-12-2003, 15:24
infamous
infamous is offline
Ik hoor alleen maar mensen klagen over school, terwijl ik soms eigenlijk stiekem wel zin heb om te gaan.

Naast het feit dat m'n opleiding echt te cool is (Communicatie & Multimedia Design) heb ik ook eindelijk weer eens het gevoel dat ik nuttig bezig ben.... (had ik op m'n vorige opleiding niet) en wat leer.

.... ben ik ziek ofzow ? [=
Oud 03-12-2003, 15:30
hmvreemd
hmvreemd is offline
Ik vind school verschrikkelijk!
het naar school gaan vind ik niet zo erg. Daar zijn bedoel ik.
Het is vaak erg gezellig met andere leerlingetjes, maar dat huiswerk altijd en die vervelende zeikleraren! ik ben het echts spuugzat op die ***school! ik haat alles wat je moet doen!!!
Oud 03-12-2003, 15:33
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik heb naar school gaan altijd leuk gevonden.
Oud 03-12-2003, 15:34
Otis
Otis is offline
ik ben vandaag thuis gebeleven.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:39
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Over het algemeen vind ik school wel leuk. Soms heb je natuurlijk wel eens dagen dat het niet echt leuk is, maar dat hoort er nou eenmaal bij.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:49
Verwijderd
Over het algemeen is het wel leuk, maar soms heb ik van die dagen waarvan ik me afvraag waarom ik niet thuis ben gebleven. Ik denk dan aan dagen waar je 3 uur les hebt, maar in 2 uur kijk je alleen video. Maar toch blijf ik het wel leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:25
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ligt eraan, jij hebt een opleiding gekozen die je leuk vindt en waarbij je vindt dat je nuttig bezig bent..
Ik zit nog op de middelbare school en doe vakken die me geen reet kun interesseren(nouja, nu met biologie bijvoorbeeld heterochromatine, wat kan mij dat boeien) dus ik ben mijn interesse in school een beetje kwijtgeraakt.

Daarentegen heb ik wel zin om een vervolgopleiding te doen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:29
Balance
Balance is offline
Vrienden zien is leuk, maar stof moeten leren niet. Althans, als het verplichte stof is (zoals op de middelbare school).
Als je eenmaal een richting hebt gekozen vind je de stof als het goed is wél leuk, aangezien je er anders niet voor zou kiezen.
Oud 03-12-2003, 17:39
silentkid
silentkid is offline
op de middelbare school had ik ook altijd vrij weinig zin om te gaan, maar als je eenmaal een opleiding hebt gekozen die je echt leuk vindt dan valt het wel mee.
Tenminste bij mij, ik heb er vaak echt zin in
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:47
brinta
brinta is offline
Ik vond school altijd een straf. Nu ben ik 20 en terug op de Havo: ik vind school hartstikke leuk. De rest van je leven een ***-baan, dat is pas vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:51
Verwijderd
Tjah.... meestal niet echt. Het is vaak nogal saai en we moeten alleen maar theorie en nog eens theorie in je kop stampen. Nuttig is het wel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:38
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
school is best leuk, t is meestal wel gezellig met zowel de leerlingen als de leraren. er zitten alleen van die vage types (ook leerlingen en leraren) tussen en die zijn iets minder... maar wat ik irritant vind is het huiswerk. een beetje vind ik niet zo erg, maar meestal heb ik het zo ongelooflijk druk! en sommige vakken vind ik heel erg onboeiend, dat vind ik ook minder leuk aan school.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:47
infamous
infamous is offline
mja middelbare school les is inderdaad een stuk minder

maar vrienden zien daar was wel altijd chill

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:51
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Kvind school over het algemeen wel leuk. nu zijn we ook met best een grote groep die redelijk aan het klooien zijn in de lessen. is wel heel gezellig altijd
Oud 03-12-2003, 19:36
Nyawa
Ik heb school altijd leuk gevonden, al was het alleen maar om de sociale contacten. Al mijn vrienden zie ik op school, de meeste ook nog in mijn klas of cluster. Natuurlijk heb je wel eens dagen waarop je je liever nog een keer om zou draaien, maar over het algemeen is het erg gezellig.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:05
Verwijderd
Ik weet nog dat ik in groep acht een soort test moest maken om te kijken hoe je school vond, ik vond school fantastisch (afgezien van de mensen die me daarom niet mochten) en vulde de test dus ook zo in... De uitkomst was dat ik geen eigen mening durfde te hebben en zei wat de leraar vermoedelijk wilde horen... Dussuhm, je kan geen zin hebben in school... dan heb je geen eigen mening
Ik was zo woest toen ik dat hoorde, m'n moeder is nog meegegaan naar school om uit te leggen hoe achterlijk zo'n test was. Maar ja, gelukkig was het een paar weken later zomervakantie.

Op de middelbare school was ik aan het puberen, dus alleen het laatste jaar vond ik leuk

Nu doe ik iets wat ik echt leuk vind en ik ga ook echt met plezier naar school en doe opdrachten ook met plezier. Dit is gewoon wat ik interessant vind en wil doen, dus ja... Als ik ziek ben, loop ik er ook gewoon rond alsof er niets is

Maar ik zal wel geen eigen mening hebben...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:06
Divina Flor
Divina Flor is offline
Eh, nee, lang niet altijd zin. Zoveel vrienden zitten er niet bij mij op school (de meesten hebben vorig jaar eindexamen gedaan) en ik nog niet. Maar als ik er eenmaal ben is het vaak wel gezellig, natuurlijk niet altijd, maar je kunt er wel wat van maken als je wilt.
Verder denk ik dat naar colleges gaan (universiteit) qua stof veel interessanter is, je hebt immers voor iets gekozen wat je interessant lijkt. Daarentegen zal je wel meer op moeten letten (maar dat heb je er dan vaak ook wel voor over).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja, het is bij mij op school meestal heel leuk en gezellig. Het huiswerk dat er aan vastzit is minder.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:45
Stefanie
Stefanie is offline
Misschien is je vervolgopleiding WEL leuk, want daar heb min of meer zelf voor gekozen, maar VMBO, HAVO en VWO is echt supersaai... Tenminste dat hoor ik van veel leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 03-12-2003 @ 18:29:
Vrienden zien is leuk, maar stof moeten leren niet. Althans, als het verplichte stof is (zoals op de middelbare school).
Als je eenmaal een richting hebt gekozen vind je de stof als het goed is wél leuk, aangezien je er anders niet voor zou kiezen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:12
Dory
Dory is offline
Ik vind het soms wel leuk, maar ik heb het verkeerde profiel gekozen. Anders zou ik het - denk ik- sowieso wel leuk vindne om naar school te gaan.
Oud 04-12-2003, 17:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het altijd hardstikke gezellig op school, we hebben best een leuk groepje, leuke docenten en op die manier zijn de lessen ook wel door te komen. Het huiswerk vind ik idd minder maar soms lukt het wel om dat in de les af te krijgen.
Oud 04-12-2003, 17:39
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Dit jaar heb ik er echt geen zin meer in, geen leuke groep en van de lessen wordt ik ook niet echt enthousiast. Ik heb wel al heeel veel zin om te gaan studeren, het is dan ook anders je kiest ervoor aan die opleiding te beginnen, in een richting die je interesseerd en het is dan echt ook je keuze om eventueel te stoppen. Studeren middelbare school .

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:39
Surjirro
Surjirro is offline
Het lijkt me harstikke leuk om een opleiding te doen die ik zélf heb gekozen, volgens mij krijg je dan wel meer zin om naar school te gaan. Maar op de middelbare school? Nee ik heb nooit zin om naar school te gaan
Oud 05-12-2003, 09:38
El Kim
El Kim is offline
Op het ogenblik is mijn motivatie nul, aangezien ik toch over ga stappen naar een andere studie (deze opleiding bevalt niet). Maar ik vind het wel gezellig Vandaag ga ik wel met tegenzin naar school omdat ik maar drie kwartier les heb en Vormgeving voor de 3e keer (!) uitvalt (heb maar 7 lessen van één vak)
Oud 05-12-2003, 11:21
alpha
alpha is offline
Ja meestel heb ik er zin in, het is zowat mijn hele sociale leven. Nu heb ik er geen zin (maar dat komt omdat ik geen zin heb om de cijfers terug te krijgen van deze week, toetsweek. Slecht gedaan.. )
Oud 05-12-2003, 15:46
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik vind het echt schitterend om naar school te gaan. Sta (als ik het eerste uur heb) met plezier om 6:00 op. En heb het er echt voor over om elke dag ruim anderhalf uur te reizen. Heb nu namelijk echt het gevoel dat ik het ergens voor doe, namelijk om arts te worden. Je leert niks overbodigs en dat maakt alle vakken leuk.
Oud 05-12-2003, 16:27
Thomas
Thomas is offline
Als je het niet leuk vindt dan doe je echt iets fout.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:51
Breg
Breg is offline
ik vind het vroege opstaan en de repetities vreselijk, maar verder vind ik het ook niet erg naar school te gaan, het is er meestal wel gezellig.
Oud 05-12-2003, 22:57
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Breg schreef op 05-12-2003 @ 17:51:
ik vind het vroege opstaan en de repetities vreselijk, maar verder vind ik het ook niet erg naar school te gaan, het is er meestal wel gezellig.
Ik quote, want ik ben het met je eens!
Oud 06-12-2003, 08:33
Verwijderd
Ik vind naar school gaan leuk ja Sommige dagen zijn leuker dan anderen maar ik vind elke dag toch wel leuk. Het is zelfs zo erg dat ik in het weekend school gewoon mis.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 12:30
Fleur
Fleur is offline
Ik vind het niet leuk, moet mezelf ook echt dwingen om die 2 dagen in de week braaf te gaan. Stage lopen vind ik veel leuker en heb ik ook echt plezier in. School is slaapverwekkend.. heb het gevoel dat ik alles nou wel zo'n beetje weet (en de rest snap ik zelf wel als ik het lees) en alles wordt veel te uitgebreid besproken, erg saai.
Maar goed, eigen schuld, had ik maar niet lui moeten zijn..(had ik een HAVO diploma gehad en naar t HBO kunnen gaan)
Oud 06-12-2003, 14:32
Qamra
Qamra is offline
Nu ik weet hoe erg ik school nu vind, viel de Havo eigenlijk best wel mee

Maar ja, dit is het leukste wat er is. Zou echt niet weten wat ik anders moet doen. Dus dan maar dit he
Oud 06-12-2003, 14:41
<<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
Citaat:
infamous schreef op 03-12-2003 @ 16:24:
Ik hoor alleen maar mensen klagen over school, terwijl ik soms eigenlijk stiekem wel zin heb om te gaan.

Naast het feit dat m'n opleiding echt te cool is (Communicatie & Multimedia Design) heb ik ook eindelijk weer eens het gevoel dat ik nuttig bezig ben.... (had ik op m'n vorige opleiding niet) en wat leer.

.... ben ik ziek ofzow ? [=
die opleiding wil ik later ook kiezen heb ik al heel lang in mn achterhoofd, is het een leuke opleiding..??
Oud 07-12-2003, 18:50
infamous
infamous is offline
Citaat:
<<~TüRKLaDy~>> schreef op 06-12-2003 @ 15:41:
die opleiding wil ik later ook kiezen heb ik al heel lang in mn achterhoofd, is het een leuke opleiding..??
ja blijkbaar wel he [= anders zou ik er geen zin in hebben
Oud 07-12-2003, 19:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
ligt aan een aantal dingen:

a) heb je de studie gekozen of je het leuk lijkt of omdat je niks anders wist (kon)
b) maak je erg veel uur.

ik vind mijn studie wel leuk (soms saai of te theoretisch) en maak erg veel uur. Dit maakt het soms erg vervelend om naar school te gaan. Zeker omdat ik soms om 6:45 op moet (3 dagen per week) wat ik erg vroeg vind brr (zeker met dit weer)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:24
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
******** schreef op 06-12-2003 @ 09:33:
Ik vind naar school gaan leuk ja Sommige dagen zijn leuker dan anderen maar ik vind elke dag toch wel leuk. Het is zelfs zo erg dat ik in het weekend school gewoon mis.
*is jaloers * lijkt me heerlijk om school zo leuk te vinden. ik mis t alleen in de zomervakantie (in andere vakanties zelden) omdat die zo vreselijk lang duurt, maar zodra ik weer naar school ben wil ik dan weer vakantie..... ik vind thuis dingen doen meestal wel leuker dan school. jij niet?
nee ik ben al vanaf de vorige vakantie aan het aftellen naar de volgende..... (nog 2 lesdagen, 6 toetsdagen, 1 vrije dag, 1 basketbal/kerstontbijtdag en 1 weekend )
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 03-12-2003 @ 18:29:
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:49
ShadowX
ShadowX is offline
Over het algemeen ga ik met een frisse tegenzin naar school, maar dat komt alleen omdat ik te lui ben om actief met m'n werk bezig te gaan, niet omdat ik het niet leuk vind wat ik doe.
Oud 08-12-2003, 12:02
Silver rain
Silver rain is offline
Soms ga ik met grote tegenzin, soms heb ik er wel zin in. Ligt er ook aan welke vakken ik die dag heb
Oud 08-12-2003, 12:13
Maan_man
Maan_man is offline
Soms is school best leuk. Maar vanmorgen niet, ik kom 30 seconde te laat moet ik een telaat briefje halen. Kom ik bij zo'n man met een ochtend humeur kan ik twee uur gaan vegen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:58
HoopStront
HoopStront is offline
School is klote, zelfs op het HBO. Dacht dat ik eindelijk af was van die huiswerk controles, gaan ze op het HBO gewoon verder...

Ok, niet elke vak natuurlijk, maar toch...

Ik vind mn opleiding saaaaaaaaaai, maar verder is er niks wat me kan boeien....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten