![]() |
|
Verwijderd
|
Goeiemiddag,
Voor ANW moet ik, samen met een klasgenote ( ![]() ![]() Ik heb al heel wat informatie over mijn deelonderwerpjes gevonden, ook over alternatieven voor dierproeven. ![]() ![]() ![]() Dus; kan iemand me verder nog een paar (geloofwaardige) concrete voorbeelden van alternatieven noemen? ![]() Alvast bedankt ![]() perseus P.p. (Post Post ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
heb je hier al gekeken?
Nationaal centrum alternatieven voor dierproeven
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt wel of men hier niet verder kijkt dan cosmetica. Cosmetica op dieren testen is fout, daar kunnen we het denk ik over eens zijn.
Maar ik sprak een jongen die biologie studeerde en bezwaar had tegen het zg. 'haaienpracticum': het ontleden van een zoetwaterhaai. Het verhaal daarbij is, dat die haaien bijvangst zijn en dood uit de netten komen en zo toch nog een doel hebben. Deze jongen (lid van proefdiervrij, vegetariër, you know) weigert pertinent dit practicum te doen. Is zijn goed recht (dat weten veel mensen niet), dan krijgt hij een vervangende opdracht. Helaas bedacht ik het niet ter plekke in de discussie met hem, maar: stel nu eens dat je zus (broer, neef, moeder, oom, oudtante, echtgenote, whatever) ziek wordt. Er is echter een medicijn, of dat wordt ontwikkeld. En wie doen dat? Inderdaad, mensen die zoals hij nu, ooit opgeleid zijn om hun werk te doen. Daarbij hebben ongetwijfeld diverse dieren het loodje gelegd. Maar als hierdoor een geliefde kan worden gered hoor je mensen niet. Zou je niet honderdduizend rottige haaien geven om je zus/broer/moeder/vader/geliefde te redden!? Vraag je dat af terwijl je discussieert over proefdieren, en misschien verandert op sommige punten je mening wel. En op sommige juist niet (lees: cosmetica. vergelijk: "zou je niet honderdduizend rottige konijnen geven om je wimpers nóg verleidelijker te maken?" njet dus...) Zolang we nog niet de hele biologie hebben ontrafeld (zal dat ooit gebeuren?) blijft het maken van computermodellen en dus robots nagenoeg onmogelijk en zullen proefdieren nodig blijven. Wat geneeskunde betreft. Cosmetica: ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal Nina Hagen maar eens van stal halen: "Animal testing is a dangerous game, all systems are different, we're not the same" En ik ga niet weer die link van die advocaten en artsten geven die tegen dierproeven zijn, die zoek je zelf maar op.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Immers, ik zou -daargelaten de absurde aantallen die je noemt- ook best 20 mensen uit het leven willen helpen om een mijner naasten te redden, maar is het daarmee, zakelijk beschouwd, in ethisch opzicht de meest verdedigbare keuze...........?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nooit bedoeld een rekensom op te stellen wat een leven waard is. (wie dat denkt heeft wel een erg lage dunk van mij ![]() That's all... |
![]() |
|
www.frame.org.uk is een goede website.
http://www.allforanimals.com/alternatives1.htm bevat een heleboel alternatieven. Daarnaast die test met koeienogen is helemaal niet onrealistisch, maar net super goed, het gaat hier over de BCOP-test (denk ik). Geslachte koeien hun ogen worden verwijderd, de hoornvliezen weggehaald, behandeld en daarna worden er testen op gedaan ivm oogirritatie, giftigheid ed. Heb mijn scriptie hieraan gewijd, maar die heb ik alleen nog in papieren vorm en niet bij de hand anders kon ik je massa's informatie bezorgen (links enzo) En verder kan zoeken op google of iets dergelijks naar alternatives on animal testing heel bruikbaar informatie opleveren ![]() Succes ermee !
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|