Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb doorgaans geen zin in de mogelijkheid lastig gevallen te worden door een of ander persoon die ik daarna toch nooit meer zal spreken. In de trein hou ik van rust. Krantje erbij, wat te drinken en/of te eten, discman op. Heerlijk
![]() Ik ga trouwens juist wel meestal in een 2 zits zitten dan in een 4 zits, in een 2 zits heb je minder kans dat iemand naast jou gaat zitten. In een 4 zits kunnen mensen nog tegenover je gaan zitten en iets doen waaraan ik me ga ergeren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet meer hoe het heet, maar er is iets met afstand...bij een onbekende houd je meer afstand dan bij een bekende en bij een bekende houd je me afstand dan bij je vriend of vriending. Mensen in de trein zijn meestal onbekenden, bij een grotere afstand voelen mensen zich dan vaak meer op hun gemak ed. 't is iets psychisch.
![]() |
![]() |
|
Het is niet zo dat ik mensenschuw ben maar ik heb gewoon geen zin om te praten als ik in de trein zit. Laat mij maar rustig mn krantje lezen of even slapen, ik bereid me dan mentaal voor op mn fietstochtje dat komen gaat. Bovendien waarom zou je zowat tegen iemand aan gaan zitten als je dr ook n meter vanaf kan zitten (ik vind veel mensen in de trein sowieso niet zo fris).
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb het liefst een 1 persoons tweezits. Daqn kan ik zelf werken, heb ik genoeg ruimte en heb ik niet het gevoel dat er iemand met me mee staat te gluren (naar m'n boek/schoolwerk, hoe interessant..). Bovendien hou ik wel van wat privacy, meestal heb ik niet zo'n behoefte aan vreemde mensen spreken. En dat is andersom soms wel het geval.. (levert ook wel eens grappige dingen op daar niet van)
Als ik met leuke personen reis is de situatie natuurlijk anders. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() maar ja, je wil de ruimte houden... zo staan mensen ook nooit te praten recht met hun lichamen tegenover elkaar... zo ben je te kwetsbaar... moet je zelf maar eens opletten bij een gesprek... je staat of zit altijd schuin of hebt ergens een arm of been voor je lichaam... daarom staan mensen ook meestal achter zo een verhoogde spreektafel als ze groot publiek toespreken en ook zit je daarom liever dan dat je staat in de klas... voor de rest stinken veel mensen ![]() ow ja... en mensen die gaan zitten roken in de niet rokerscoupe's, daar durft bijna niemand iets van te zeggen... is ook zoiets... stelletje schijterds ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Waarom gaan mensen in een lege treincoupe nooit naast iemand anders zitten?
Omdat er niemand anders in de treincoupé zit, ha-ha. ... Ik heb er gewoon geen behoefte aan, geen zin om aangesproken te worden over iets nutteloos, of de ander ongewild vanuit je ooghoeken te moeten zien... En bovendien vind ik het al helemaal irritant om in een 4-zits met 3 bezette plekken te gaan zitten. Dan sta ik liever. |
![]() |
|
De trein waar ik in zit is meestal overvol.
Als iemand wat tegen mij zegt, ga ik niet panisch reageren, oid. Behoefte aan rust in de trein, gesteld op privacy, geen behoefte aan vreemden. Ik vind het wat kinderachtige argumenten. Als iemand een praatje wil maken, mag dat best. Als iemand in een volstrekt lege trein, naast je komt zitten op een 2 zitsbankje, zou ik wel vreemd opkijken. Ga dan in het bankje er naast zitten. |
![]() |
|
Ik hoor ook steeds vaker verhalen over mannen die zich aftrekken in de trein.
![]() ![]() Misschien zijn er veel mensen die de vertragingen van de NS niet meer "trekken" dan moeten ze maar aan iets anders beginnen hé. ![]()
|
Ik heb geen probleem met naast mensen zitten (behalve als ze stinken), veel erger vind ik het als ik over ze heen moet klimmen als ik wil uitstappen en zij niet de trein een onverwachte beweging maakt en je bijna in de schoot van een of andere griezel valt.
||
Citaat:
En daarbij is lang niet iedereen ervan gediend als je zomaar tegen hem/haar aan begint te leuteren... Zou ik zelf ook niet zijn. |
![]() |
|
soms gaak met duh bus naar sgol en dan benk zowat de eerste die instapt meestal zitte der maar zowiets van driej mensuh voor muh in de bus... en dan blijf ik gwoon zitte in een 2-zits met muh tas naast muh ewn als ik bij een bepaalde halte kom waarvan ik weet dat't vanaf daar druk word sguifk muh tas naar de kant vant raam op een stoel en gaak aan de kant van het gangpad zitte en doek netalsof ik huiswerk ofzoowiets maak,... niemand die vraagt ofk muh tas op de grond wil zette boeken weg wil doen en opwil schuive
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou zelf ook echt niet naast iemand anders gaan zitten, als het niet hoef. Ik vind het ook niet leuk als iemand zomaar naast mij gaat zitten, ach wat, ik ga maar zelden met de trein.
|
Verwijderd
|
Je zit niet in een trein om contacten te leggen maar om van A naar B te komen.
Als ik naar huis/van huis wil neem ik dan ook liever de ruimte..heerlijk om ongegeneerd te slapen in een 4-zits bank ..waarom zou ik als het niet nodig is andere mensen gaan lastigvallen? Beetje ruimte is wel prettig..zo groot zijn die treinplaatsen niet. Overigens, som ga ik wel eens bij interessant ogende mensen zitten (en zeker 's ochtends omdat je d'r donder op kunt zeggen dat een station verderop de trein helemaal vol zit en je alsnog naast iemand moet zitten.) |
![]() |
|
ik heb alleen ervaring met de bus, maar ik heb ook liever niemand naast mij zitten. puur om het feit dat ik anders tering veel pijn aan mn benen krijg
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Wat een engerd... |
![]() |
||
Citaat:
Of ik antwoord geef hangt van mijn bui of van het gespreksonderwerp af. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
die treinen van vroeger vond ik veel prettiger
tegenwoordig staan de treinbanken tegenover elkaar, dus dan zit je daar met ingetrokken benen vroeger kon je je benen gewoonstrekken, want de banken stonden achter elkaar
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 |