Oud 13-12-2003, 09:20
elledc
elledc is offline
Ik zou willen weten hoe jullie daar over denken.
Mijn vriend drinkt graag (alcohol) en hij zegt erbij dat hij er goed tegen kan. Hij drinkt vaak wijn bij het eten en op feestjes is hij niet te stoppen. Hij zegt me dat het in zijn familie algemeen bekend is dat ze goeie drinkers zijn. Hij vindt dat ik me niet mag aanstellen omdat ikzelf weinig alcohol drink en verdraag. En dat dit bij iedereen anders is, idem voor roken.

Maar ik begin er stilaan genoeg van te hebben. Als hij teveel drinkt (niet dat hij overdrijft maar ik heb mijn grenzen) dan is hij opgehitser dan anders en wil hij altijd gelijk hebben dus dan valt er helemaal niet meer mee te babbelen. Het liefst ga ik dan door.
Ik drink ook wel af en toe iets gezellig op café maar ik hou niet van overdrijven, en dat doet hij wel.
Ik heb er al over gesproken met hem maar hij wil het niet begrijpen, hij zegt dat hij helemaal niet overdrijft, maar ik zie het anders... Zo begin ik te denken dat hij totaal geen rekening houdt met mijn mening erover.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie, hoe zit het bij jullie?
En ik vraag me af, wanneer kan je zeggen, nu is het genoeg geweest met alcohol drinken?
Ik ben bang dat het erger wordt, vandaar.

Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 09:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2003, 09:27
Optima
Optima is offline
een vriend van me zegt dat hj zelf wel een alcoholprobleem heeft, maar ikzelf vind het meevallen. Het is niet zo dat hij ieder weekend 14 pilsjes achteroverslaat, maar meer in de zin van een biertje en een wijntje per dag.
Hij zelf heeft hier wel last van, hij wordt er onrustig door en kan slecht slapen, maar hij vind het gewoon lekker. Hij doet het nie tom de alcohol maar het 'gezelligheidsaspect'. Hij drinkt overigens alleen thuis.

Ik vind het vervelend voor hem dat het nare gevolgen heeft, maar echt alcoholist is hij niet.

Vriendjes moeten bij mij overigens wel oppassen met alcohol. Ik drink nooit, maar als ik drink, dan ook zo goed, dat ik een maand niet meer hoef te drinken.
Oud 13-12-2003, 10:32
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-12-2003 @ 10:20:
Het liefst ga ik dan door.
Hoezo Dan weet je toch zelf ook al dat de sfeer verpest gaat worden?
Oud 13-12-2003, 10:38
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-12-2003 @ 11:32:
Hoezo Dan weet je toch zelf ook al dat de sfeer verpest gaat worden?
Als die toch al verpest is, dan kan het niet erger.
Nee, niet dat ik dan wegloop maar ik zou het soms wel willen. Ik ben 1 keer gevlucht omdat het me teveel werd, hij werd chagrijnig en respectloos tegenover mij. Dan verdient hij ook geen respect.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 10:42
Verwijderd
Alcohol heeft in mijn relatie ook wel al eens enkele uitschuivers en kleine ruzies veroorzaakt. Als ik met een bepaald soort vrienden wegga dan is het meestal met een flink aantal drankjes gecombineerd (niet strontzat, maar wel goed vrolijk). Mijn vriendin drinkt ook graag is een glaasje maar in veel mindere mate.
Wanneer ze op zo'n avond mee is, is het wel eens gebeurd dat er van mijn kant iets verkeerd uitkwam. Te direct of gewoon verkeerd geformuleerd. Tegenwoordig drink ik gewoon veel minder als mijn vriendin mee is. Ik vind het eigenlijk maar normaal.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 10:44
leucomelas
leucomelas is offline
ik zou gewoon weggaan als ie dronken word, of zodra je niet meer normaal met hem kan communiceren.... ik vind het lullig dat hiju daar geen rekening mee houd... maar kan aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 10:50
Verwijderd
Als hij dronken is, heb ik er geen zin meer in. Het is niet leuk als de een veel meer alcohol opheeft dan de ander...
Mja, ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend (mocht ik die hebben ) veel zou drinken, helemaal als ik dat niet doe. Maar of je het hem kan verbieden... met mijn ex lukte dat niet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:05
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-12-2003 @ 11:38:
Als die toch al verpest is, dan kan het niet erger.
Nee, niet dat ik dan wegloop maar ik zou het soms wel willen. Ik ben 1 keer gevlucht omdat het me teveel werd, hij werd chagrijnig en respectloos tegenover mij. Dan verdient hij ook geen respect.
Kijk het lastige hier is natuurlijk, zoals altijd in meningsverschillen, dat hij het niet als probleem beschouwt en jij wel...
Dan kun je nog zo op hem inpraten, als je iets niet ziet dan zie je het niet.
Dat jij het ervaart als geen rekening houden met jou is logisch, maar je moet natuurlijk wel even stilstaan bij het feit dat hij niet begrijpt waar je je druk overmaakt en dus ook niet in zal zien waarom hij dan geen rekening met je houdt.
Verbieden lijkt me onverstandig, dan wordt het straks zo'n ouder-vs-kind relatie van " jij mag dat niet doen" en dat is de doodsklap van heel wat liefdesrelaties...

Wat je natuurlijk wel kan doen, wat aan de ene kant heel gemeen is , maar goed... je kan je wel heel emotioneel opstellen over het probleem als ie weer 'nuchter' is, dan zal hij sneller geneigd zijn om er wat aan te doen, als ie tenminste van je houdt, dan wanneer je het hem gewoon rechtstreeks gaat verbieden, omdat hij gewoon het gevolg voor jou nog niet begrijpt.
Veel mannen zullen er alles voor over hebben om hun verdrietige lover weer gelukkig te krijgen en als ie dan weer ns te richting te veel drinken gaat, kijk je m gewoon hele droevig aan
Oud 13-12-2003, 11:11
Verwijderd
Het is natuurlijk onaanvaardbaar als de ander vaak enorm zat is terwijl de éen dat niet leuk vindt. Dan ga je niet zorgvuldig met elkaar om. Ik zou het aan de andere kant denk ik ook niet pikken als zij begon te zeuren over mijn drinkgewoonten. Dan had ze daar maar naar moeten informeren of over moeten klagen toen ze me leerde kennen, want ik heb al twaalf jaar dezelfde drinkgewoonten, en ik kan er slecht tegen als mensen me vertellen wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:14
Gothic
Gothic is offline
Hij schijnt veel te drinken, ik heb hem nog nooit in die toestand meegemaakt en daar heb ik zelf voor gekozen. Ik haat mensen die veel drinken of roken, dus ik ga bewust niet met hem uit...
Oud 13-12-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 13-12-2003 @ 12:14:
Ik haat mensen die veel drinken of roken (...)
Wauw, dan moet ik dus wel echt een superkarakter hebben
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:29
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2003 @ 12:19:
Of iets anders waar je zeer bedreven in bent
Oud 13-12-2003, 12:12
Verwijderd
Ik kan slecht met dronken mensen omgaan. Ik voel me ook niet op mijn gemak bij mensen die veel drinken. Dus een relatie met iemand die veel drinkt, is voor mij uitgesloten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:15
Verwijderd
Ik ben bang dat hij dronken word. Ik kan niet tegen dronken mensen. Daarom heb ik het liefst dat hij niet zoveel drinkt. Vooral als we in Amsterdam zijn (waar hij woont), want ik wil het risico niet lopen dat hij bezopen raakt en ik met hem nog naar huis moet terwijl ik de weg niet weet. En daar komt bij dat ik dronken mensen zo vervelend vind en niet graag wil dat mijn vriend ook zo word.
Ik ben er gewoon bang voor dat hij dronken word aangezien hij (naar eigen zeggen) niet zo goed tegen alcohol kan. Dus.. Maar hij weet dat dus hij let er wel een beetje op. En hij ziet hoe ik reageer dus.. Hij houd er rekening mee..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:19
Verwijderd
Mijn vriend mag van mij best wat drinken, maar behalve heel af en toe een breezer (ja ) ofzo doet hij dat nooit. Als hij aangeschoten is (is hij één keer geweest, sinds ik hem ken) ben ik daar alleen niet echt blij mee...en dat lijkt me logisch. Gelukkig is hij zo sociaal dat hij daar wel rekening mee houdt. (Ondanks dat ik helemaal niet drink. Maar goed, hij dus ook amper.)

Ik denk dat je kan zeggen dat het genoeg is geweest met (te veel) alcohol drinken op het moment dat jij je aan hem gaat ergeren. Ik vind dat je in een relatie een middenweg moet zien te vinden met bepaalde dingen. Hij kan zich best inhouden als jullie samen zijn, vind ik, dan zuip hij zich maar vol als hij alleen is of met vrienden oid. Lijkt me helemaal niet zo'n vreemd compromis.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:20
elledc
elledc is offline
Voor de duidelijkheid mensen, hij is geen dronkaard.
Maar hij overdrijft af en toe wel, zoals er nog velen zijn die ik ken
En dan vraag ik me altijd af 'waarom doet iemand zoiets?'

Ik eis zeker niet dat mijn vriend stopt maar tenminste dat hij mindert, ook met roken, want ik kan er niet goed tegen...
Damn, dit is geen goed teken, deze relatie is gedoemd om uit te gaan
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:24
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-12-2003 @ 12:05:
Veel mannen zullen er alles voor over hebben om hun verdrietige lover weer gelukkig te krijgen en als ie dan weer ns te richting te veel drinken gaat, kijk je m gewoon hele droevig aan
Hmm ja maar ik vrees dat hij daar geen rekening mee zal houden, daar ken ik hem genoeg voor
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:28
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-12-2003 @ 13:20:
Ik eis zeker niet dat mijn vriend stopt maar tenminste dat hij mindert, ook met roken, want ik kan er niet goed tegen...
Damn, dit is geen goed teken, deze relatie is gedoemd om uit te gaan
Hoezo dat dan? Dat je van mening over iets verschilt, hoeft toch niet een verdoemenis te zijn?
Oud 13-12-2003, 12:38
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-12-2003 @ 13:28:
Hoezo dat dan? Dat je van mening over iets verschilt, hoeft toch niet een verdoemenis te zijn?
Neen, maar de emmer is bijna vol, we hebben zoveel meningsverschillen en op den duur voel ik me er niet meer goed bij als we samen zijn. En daarbij heb ik het gevoel dat die kleine vlam tussen ons verdwijnt. Van zijn kant en dus ook van mijn kant.
Ik heb het gevoel dat hij steeds minder rekening houdt met mij en dat gaat me te ver.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:43
Verwijderd
Ik ben altijd erg op mijn hoede met alcohol. Op zich kan ik er heel wat van hebben, maar als ik echt dronken ben, weet ik de dag erna niets meer, en zou ik in theorie verschrikkelijke dingen gedaan kunnen hebben, ook tegen mijn vriendin.
Dus ik ben naar mezelf niet zo tolerant met alcohol.
Wat mijn vriendin aangaat, moet ze het zelf weten, maar in de regel drinkt ze toch al niet veel, maar als ze te veel zou drinken, stelselmatig, zou ik er toch ook wel wat van zeggen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 12:48
Negrotiator
Negrotiator is offline
Besef wel dat sommigen hun ware persoonlijkheid met drank op tonen. Ik zou het toch wel een groot probleem vinden. Ik denk niet dat ik met een meisje zou kunnen leven dat drinkt om andere reden dan om gezondheidsredenen (en dus meer dan een half glas wijn per dag drinkt)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 13:03
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-12-2003 @ 13:38:
Neen, maar de emmer is bijna vol, we hebben zoveel meningsverschillen en op den duur voel ik me er niet meer goed bij als we samen zijn. En daarbij heb ik het gevoel dat die kleine vlam tussen ons verdwijnt. Van zijn kant en dus ook van mijn kant.
Ik heb het gevoel dat hij steeds minder rekening houdt met mij en dat gaat me te ver.
Dus het probleem is niet zozeer de alcohol, maar het feit dat ie met meerdere dingen geen rekening met je houdt of heb ik het nu verkeerd
Oud 13-12-2003, 13:38
miro
miro is offline
Het ligt er maar net aan hoe je jpartner zich gaat gedragen na alcohol en hoe vaak t voorkomt.

Mijn vriend drinkt ook wel ns teveel (ik ook trouwens) en das gewoon lollig, ik zit er totaal niet mee. Als ik dr even geen zin in heb zeg dr iets van als ik t fout zie gaan (zo van "he pas je wel n btje op met drinken?") Of ik maar dr een geintje van ("geen sex vanavond als je nog drinkt" ) Ach bij mij vormt t dus geen enkel probleem.

T zou pas een probleem worden als t regelmatiger voor zou komen. Dan zou ik dr zeker wat van zeggen en boos worden als ie toch door zou gaan. Ik weet niet hoe vaak t bij jou gebeurt maar gun hem dat gewoon. Mocht het zo zijn dat t regelmatig is laat hem dan duidelijk merken dat je hier niet van gediend bent (hij is niet zo gezellig om mee te babbelen? Dan praat je dus niet met hem, zal hij ook niet leuk vinden) Hij zal echt wel naar je luisteren hoor, zeker als t te erg wordt, dat heeft ie dan zelf ook wel in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 13:58
Verwijderd
Ik ken het maar al te goed. Altijd als mijn vriendin uitgaat dan is ze aangeschoten of dronken, want zonder drank is het 10 x minder leuk hoor ik dan . Tja wat kan ik er tegen doen, ze gaat met vriendinnen uit, en daar ben ik zelden bij. Ze gaat dan ook ineens roken, tja snappen doe ik niet hoor. Misschien is het de leeftijd. Soms ben ik ook wel bang dat ze gewoon te veel drinkt en dat er dan een domme jongen langs komt en dat ze dan vreemdgaat. Tja ik denk grotendeels dat het met de leeftijd te maken heeft. Toen ik een jaartje of 16 was ging ik ook vaak van te voren drinken maar nu ik 18 ben, doe ik het echt zelden. Misschien komt het omdat ik bijna alleen maar naar feesten gaan. Dronken zijn is ook niet eens zo leuk en de meeste mensen lusten niet eens alcohol, nee het gaat om het effect. ach ja...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 14:03
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-12-2003 @ 14:03:
Dus het probleem is niet zozeer de alcohol, maar het feit dat ie met meerdere dingen geen rekening met je houdt of heb ik het nu verkeerd
Umh ja zoiets
Maar ik denk dat ik me teveel aanstel, misschien overdrijf ik wel. Ik vind wel dat hij rekening mag houden met mij, maar ik mag nu ook niet te veeleisend zijn of ik blijf eeuwig vrijgezel, hehe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2003, 14:25
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 13-12-2003 @ 15:03:
Umh ja zoiets
Maar ik denk dat ik me teveel aanstel, misschien overdrijf ik wel. Ik vind wel dat hij rekening mag houden met mij, maar ik mag nu ook niet te veeleisend zijn of ik blijf eeuwig vrijgezel, hehe.
Heej je moet wel voor jezelf opkomen hoor als het vervelend wordt
Oud 13-12-2003, 14:41
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-12-2003 @ 15:25:
Heej je moet wel voor jezelf opkomen hoor als het vervelend wordt
I know
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 14:47
Jellientje
Jellientje is offline
het zou me vrij weinig uitmaken als mijn vriend zich zo eens in de paar maanden helemaal klem zoop.. doet iedereen wel eens.. maar ik zou niet naast m gaan liggen als ie ligt te kotsen ofsow.. als ie nou ieder weekend zat zou zijn zou ik er echt iets van zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 16:24
Yolcu
Yolcu is offline
Ik houd niet van dronken mensen en de aanstellerij die daarbij komt kijken. Ik drink zelf bijna geen alcohol en ik kan erg slecht met mensen omgaan die zich elk weekend helemaal klem zuipen. Ik vind dat een beetje kansloos ofzo. Ik zou het m'n vriend niet verbieden om te drinken, maar ik val simpelweg niet op types die alcohol zien als iets noodzakelijks voor het hebben van een leuke avond.

@Utopia5: leg hem (nogmaals) uit hoe je erover denkt. Misschien kunnen jullie samen tot een compromis komen; hij let op de hoeveelheid drank die hij drinkt of de ene avond 'mag' hij wel drinken, de andere avond niet. Zoiets. Maar leg hem wel uit hoe je er echt over denkt, want anders kan zoiets 'kleins' erg snel uit de hand lopen..
Oud 13-12-2003, 16:37
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Unique schreef op 13-12-2003 @ 17:24:
@Utopia5: leg hem (nogmaals) uit hoe je erover denkt. Misschien kunnen jullie samen tot een compromis komen; hij let op de hoeveelheid drank die hij drinkt of de ene avond 'mag' hij wel drinken, de andere avond niet. Zoiets. Maar leg hem wel uit hoe je er echt over denkt, want anders kan zoiets 'kleins' erg snel uit de hand lopen..
Ik vraag me af of zoiets werkt als het niet van hemzelf uit komt...Compromissen kan je alleen sluiten als beiden er iets mee winnen en in dit geval lijkt t me sterk dat hij ervaart dat hij iets wint...
Oud 13-12-2003, 16:45
Verwijderd
Ik drink zelf alleen op feestjes e.d. alcohol en kan er ook vrij slecht tegen (aan het eind van het tweede glas begin ik onbekenden te knuffelen). Ik vind het daarom wel prettig dat mijn vriend ook alleen 'bij gelegenheden' alcohol drinkt en er zelfs dan niet echt in het wilde weg op los zuipt, al kan hij er wel redelijk tegen. Als hij aangeschoten is, dan wordt hij ook vooral erg melig en springerig, dus dat is wel leuk.

Ik begrijp niet helemaal dat jouw vriend zegt dat hij er goed tegen kan, als hij er zo vervelend van wordt. Ik vind dat 'goed tegen alcohol kunnen' niet alleen betekent dat het niet zo heel gauw effect heeft, maar ook dat het geen negatief effect heeft. Ook begrijp ik niet helemaal dat hij toch steeds drinkt waar jij bij bent, terwijl hij weet (ik neem aan dat je 't wel eens tegen hem gezegd hebt) dat jij dat dan echt niet leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 20:43
suikerprinses
suikerprinses is offline
Ik heb op het moment geen vriendje..
Maar alle mannen waar ik mee uitga, drinken redelijk veel. Toch schijnen ze er aardig goed tegen te kunnen.
Behalve mn ex gisteren.. Die werd verschrikkelijk vervelend..

Ik denk niet dat je je vriend kunt verbieden om af en toe eens flink los te gaan. Maar een goed gesprek zou in dit geval geen kwaad kunnen. Begin er eens over als hij nuchter is. Werkt waarschijnlijk beter.
(En over dat respectloze gedrag.. dat zou ik echt niet pikken.)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 20:56
Verwijderd
alstie er niet agressief van word mag dat, ik heb een ex gehad dat er wel agressief van werd, dus zodra hij dat is kan ie opzouten
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 08:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2003 @ 12:19:
Lieverd, je weet toch dat ik al helemaal week word als ik je zie , dan kan ik al niet meer helder nadenken

Ach, er zijn overal uitzonderingen op. Ik vond je al aardig voordat ik wist dat je rookte, dus daar kon ik dan weinig meer aan doen. Dat neemt niet weg dat als ik je zie roken je toch tijdelijk erg veel zakt in het gevoel dat ik je een leuke jongen vind...
Dat vind ik het gewoon oprecht zo zonde dat een slimme, verstandige, wijze jongen zo'n domme beslissing heeft genomen...
Oud 14-12-2003, 08:17
Margriet
Margriet is offline
Ik zou er denk toch wel een beetje problemen mee hebben. Niet met het feit dat hij drinkt, maar dat hij dit doet als jij erbij bent en hij weet dat jij het niet fijn vind.
Ik neem tenminste aan dat het jou niet interesseert als hij zich volledig klem zuipt als jij er toch niet bent. Als dat wel 't geval is, vind ik dat toch nogal overdreven..

Ik zou er (zoals al vaker gezegd) er eens met hem over praten. Hem echt heel erg duidelijk maken dat jij het gewoon echt niet leuk vind als hij zoveel drinkt als jij erbij bent..
En ik zou niet zomaar alles accepteren wat hij zegt/doet. Jij hebt ook een hele belangrijke mening in jullie relatie. Je kunt niet over hem bepalen, maar wel over jezelf. Ik bedoel; pas je eigen grenzen wel toe. Ga niet verder dan jij wil gaan in jullie relatie.
En als hij zich zo blijft gedragen zou ik me toch gaan afvragen wat belangrijker is: jullie relatie of je zelfrespect dat op deze redelijk wordt beschadigd lijkt me zo...
Succes ermee!!

Liefs,
Margriet
Oud 14-12-2003, 09:16
Verwijderd
Ik heb opzich niks tegen alcohol, zolang het met mate wordt genuttigd.

*heeft slechte ervaringen met dronken mensen*
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 09:36
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Flindertje zegt dat je je vriend niet kunt verbieden te drinken, en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt hem het niet zomaar verbieden, hij is natuurlijk de baas van zichzelf, maar als hij daardoor gedrag gaat vertonen wat jij niet accepteerd, kun je hem wel een keuze stellen. En ik weet dat je dan gaat zeggen van: ' ik hou van hem, en wil hem niet kwijt' maar je moet een lijn trekken, en daarover moet je stappen nemen, en als hij echt de man is waarvan jij houd komt hij zelf ook wel tot deze beslising. I hope you can give me good news soon
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-12-2003 @ 09:10:
Lieverd, je weet toch dat ik al helemaal week word als ik je zie , dan kan ik al niet meer helder nadenken

Ach, er zijn overal uitzonderingen op. Ik vond je al aardig voordat ik wist dat je rookte, dus daar kon ik dan weinig meer aan doen. Dat neemt niet weg dat als ik je zie roken je toch tijdelijk erg veel zakt in het gevoel dat ik je een leuke jongen vind...
Dat vind ik het gewoon oprecht zo zonde dat een slimme, verstandige, wijze jongen zo'n domme beslissing heeft genomen...
kwijl kwijl
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 12:16
Verwijderd
ja luister dangzz, je moet ook gewoon die battra sippa met je thug, anderz denkt hij dat je zo een nurd bent weettoch, je moet he malten zien dat je met hem wil hij is de man hij hoeft niks te bewijzen ofnoh
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 12:41
Kadaver
Kadaver is offline
Ik ben nog nooit in mijn leven dronken geweest. Ik drink af en toe een biertje en wijntje. Ik kan ook enorm afknappen op een meisje die dronken is. Ook zou ik het meteen uitmaken met mijn vriendin als ze zich zou bezatten .

Maar ja...ik heb dan ook een broer verloren als gevolg van dit soort toestanden
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 12:48
Verwijderd
Zolang zij geen alcoholist is, zal ik er niks van zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 14-12-2003 @ 13:41:
Ik ben nog nooit in mijn leven dronken geweest. Ik drink af en toe een biertje en wijntje. Ik kan ook enorm afknappen op een meisje die dronken is. Ook zou ik het meteen uitmaken met mijn vriendin als ze zich zou bezatten .

Maar ja...ik heb dan ook een broer verloren als gevolg van dit soort toestanden
ej swa jij bent tant2 skérrie ik zou me tant2 morro skamma
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 13:00
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 14-12-2003 @ 13:53:
ej swa jij bent tant2 skérrie ik zou me tant2 morro skamma
Que pasa?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 13:29
elledc
elledc is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-12-2003 @ 17:45:
Ik begrijp niet helemaal dat jouw vriend zegt dat hij er goed tegen kan, als hij er zo vervelend van wordt. Ik vind dat 'goed tegen alcohol kunnen' niet alleen betekent dat het niet zo heel gauw effect heeft, maar ook dat het geen negatief effect heeft. Ook begrijp ik niet helemaal dat hij toch steeds drinkt waar jij bij bent, terwijl hij weet (ik neem aan dat je 't wel eens tegen hem gezegd hebt) dat jij dat dan echt niet leuk vindt.
Dat is een klein probleempje bij hem idd, hij zegt soms dat hij er goed tegen kan en dat hij nuchter is terwijl ik onmiddellijk zie als hij wat teveel op heeft. Ik begrijp ook niet dat hij dat niet door heeft bij zichzelf. Als ik ietsje aangeschoten ben, dan al weet ik dat ik ga stoppen omdat ik voel bij mezelf dat er grenzen zijn (ik heb dan ook zo'n verschrikkelijke pijnlijke kater als ik opsta na een keer wat teveel gedronken te hebben, terwijl hij nooit een kater heeft > dat is al een bewijs dat hij er beter tegen kan). Het is raar maar soms weet hij dus gewoon niet dat hij anders is dan anders als hij wat teveel op heeft.

Maargoed, er is goed nieuws want hij leert voor zijn rijbewijs en gisteren reed hij terug naar huis, en bewust dronk hij water na twee pintjes (wat maar normaal is eigenlijk maargoed...). Als hij zo door doet, dan neem ik mijn beginwoorden uit dit topic terug

Laatst gewijzigd op 14-12-2003 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 17:15
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
hij doet maar.. drinken. blowen. ik doe het zelf ook allemaal.
alleen vind ik het niet leuk als hij gaat drinken terwijl we xtc ophebben..
dat wil ik gewoon niet
Oud 14-12-2003, 19:32
Luna
Luna is offline
Mijn vriend drinkt niet heel veel. Meestal als ie met vrienden uit is geweest heeft ie wel meer gedronken dan als ik erbij ben. Maar dan heb ik er toch geen last van gehad Bij hem merk je trouwens amper dat ie dronken is. Hij praat alleen wat meer.
Ik heb hem nog maar 1 keertje dronken/aangeschoten meegemaakt geloof ik en dat vond ik helemaal niet erg, aangezien ik zelf ook een beetje aangeschoten was. Gelukkig is hij niet iemand die drank nodig heeft om het leuk te hebben. Net als ik.
Oud 14-12-2003, 20:49
Verwijderd
Mijn vriend heeft af en toe een avond dat we samen naar een feestje gaan en hij zo'n 10 flesjes bier achter mekaar naar binnen giet. Ik vermijd hem dan liever, vaker dan eens in de maand oid moet dat ook niet gebeuren want ik vind het gewoon vreselijk irritant, ten eerste als hij drinkt moet ik rijden en hij heeft ook wel vaak een biertje of twee... dus dan zit ik alweer achter het stuur. En als hij ladderzat is vind ik hem ronduit irritant. (en ik begin er de laatste tijd zat van te worden dat ik nooit eens een glaaske wijn kan drinken of iets anders omdat of hij al wat op heeft of we hebben het probleem dat hij anders niet naar huis kan en met zn werk enzo blah)
Maar eh ik ben vrij tolerant hoor, hij doet maar.. zolang het niet weekend na weekend zuipen word: ik ga niet zeggen 'nee je mag niet' alleen vermijd ik hem dan wel gewoon een beetj een ga mn eigen gang.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 20:51
coffee_mug
coffee_mug is offline
redelijk tolerant. als hij wilt drinken, gaat hij zn gang maar.
tuurlijk wel met mate.
Oud 15-12-2003, 09:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik kan me voorstellen dat het irritant is. Ik vind zelf dat ik de laatste tijd behoorlijk aan het minderen ben met de alcohol. Dagelijks drinken is er sowieso niet meer bij. Nu is het zaak om in de weekenden niet standaard zat te zijn s'avonds.

Natuurlijk mag het best een keer voorkomen, maar het moet geen gewoonte meer worden.

Pas nu besef ik dat een/mijn vriendin zich aan mij kan ergeren omdat ik zo vaak zat ben.
Oud 15-12-2003, 09:55
hanki2*2
hanki2*2 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 14-12-2003 @ 14:29:
Dat is een klein probleempje bij hem idd, hij zegt soms dat hij er goed tegen kan en dat hij nuchter is terwijl ik onmiddellijk zie als hij wat teveel op heeft. Ik begrijp ook niet dat hij dat niet door heeft bij zichzelf. Als ik ietsje aangeschoten ben, dan al weet ik dat ik ga stoppen omdat ik voel bij mezelf dat er grenzen zijn (ik heb dan ook zo'n verschrikkelijke pijnlijke kater als ik opsta na een keer wat teveel gedronken te hebben, terwijl hij nooit een kater heeft > dat is al een bewijs dat hij er beter tegen kan). Het is raar maar soms weet hij dus gewoon niet dat hij anders is dan anders als hij wat teveel op heeft.

Maargoed, er is goed nieuws want hij leert voor zijn rijbewijs en gisteren reed hij terug naar huis, en bewust dronk hij water na twee pintjes (wat maar normaal is eigenlijk maargoed...). Als hij zo door doet, dan neem ik mijn beginwoorden uit dit topic terug
leert voor zn rijbewijs? reed terug naar huis??? snap niet.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten