Oud 11-05-2002, 10:48
Talon
Talon is offline
Hoe doe ik dit?
Ik heb wel een aantal progs gevonden die het zouden kunnen doen.. maar dan ish et resultaat: of geen geluid, of maar 1 toon...

Iemand anders nog een idee hoe dit kan?
Oud 11-05-2002, 10:55
Klaas
Klaas is offline
Wav is veel beter dan midi. Als je kleinere bestanden wil, zou ik overstappen op mp3.

Ben je bezig met een website, bekijk dan de mogelijkheden voor streaming audio. En, als je een keyboard hebt, dan kan je daarmee midi produceren.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 10:59
Talon
Talon is offline
nee, ik wil een wav naar midi..
Oud 11-05-2002, 11:01
Talon
Talon is offline
misschien is het duidelijker als ik vertel waarom..
kheb een prog om ringtone's naar mijn gsm te sturen.
maar die kan alleen maar midi's aan, of rttl..
maar ik heb nu dus een wav.. en die wil ik om die reden als midi..
Oud 11-05-2002, 11:40
CryptapiX
CryptapiX is offline
talon
ik had dat zelf ook..
maar je moet toch wel een verdomt mooi wavje hebben met weinig klanken anders kan dat niet in die midi en verneuk je je ringtone
beste is gewoon ringtones downloaden ofzo maar zelf maken gaat bjina niet

mayb heb imk da progje nog wel voor je maar ben nu bij me neef
Oud 11-05-2002, 12:06
Verwijderd
Je wilt twee totaal verschillende 'definities' gaan converteren, en dat kan dus domweg niet.

MIDI is niets anders dan een kaal notenblad voor je PC, waar WAVE een stroom aan "echte" audio is. Je kunt dat dus niet omzetten, in iedergeval NIET van WAVE naar MIDI. Ván MIDI naar WAVE kan wél.

En voordat er nou smartasses zijn die met allerlei programma's aan komen zetten; er is geen enkel programma die ook maar iets bakt van dat idee.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Je wilt twee totaal verschillende 'definities' gaan converteren, en dat kan dus domweg niet.

MIDI is niets anders dan een kaal notenblad voor je PC, waar WAVE een stroom aan "echte" audio is. Je kunt dat dus niet omzetten, in iedergeval NIET van WAVE naar MIDI. Ván MIDI naar WAVE kan wél.

En voordat er nou smartasses zijn die met allerlei programma's aan komen zetten; er is geen enkel programma die ook maar iets bakt van dat idee.
Klopt, ik heb er ook heeeeel lang naar gezocht. Misschien is het beter om gewoon een soort keyboard proggie te gebruiken om die ringtones in te voeren, i.p.v. een microfoon (or whatever).
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:08
Talon
Talon is offline
hmm, ja ik ben dus totaal niet muzikaal ofzo, dus met een keyboard word waarschijnlijk niks

ik heb een wav van het geluid van een codec uit het spel metal gear solid.
ik heb al een tijd gezocht naar een ringtone of een midi, maar nogsteeds geen resultaat...

hoe maak je dan zoiets na?
Oud 11-05-2002, 16:20
Verwijderd
Wav kan niet naar midi.

Wav = muziek.
Midi = instructies.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 17:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
spawn again schreef:
Wav kan niet naar midi.

Wav = muziek.
Midi = instructies.
Er zijn wel programmatjes die iets dergelijks proberen, maar het resultaat is ontzettend brak.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:01
Orion84
Orion84 is offline
yep, da komt doordat wav veelsteveel tonen tegelijkertijd bevat. bijvoorbeeld, de muziek van een hele band, terwijl midi bedoeld is voor enkele instrumenten zoals voornamelijk keyboard
Oud 11-05-2002, 19:07
Talon
Talon is offline
hmm
en bij een erg simpel geluidje?
bv een van deze 2?

http://talon.ath.cx/cam/mov/codec1.wav

http://talon.ath.cx/cam/mov/codec2.wav
Oud 11-05-2002, 19:14
Orion84
Orion84 is offline
je wil nie weten hoe ingewikkeld die bestanden zijn. vergeet het maar. je krijgt ze toch nie goed omgezet naar wav
Oud 11-05-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:
je wil nie weten hoe ingewikkeld die bestanden zijn. vergeet het maar. je krijgt ze toch nie goed omgezet naar wav
Ik denk dat je bedoelt dat hij ze niet goed krijgt omgezet naar midi
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 19:21
Talon
Talon is offline
Citaat:
perseus schreef:

Ik denk dat je bedoelt dat hij ze niet goed krijgt omgezet naar midi
jij wel zeker?
Oud 11-05-2002, 19:22
Orion84
Orion84 is offline
ja da bedoelde ik, sorry
Oud 11-05-2002, 19:24
Talon
Talon is offline
kijk, als je mij niet kan helpen, zeg dan niks ofzo ipv te proberen mij naar beneden te halen
misschien dat je weet waarover je praat, daar kan ik niet over oordelen.. maar ga je ajb niet superieur ofzo voordoen, want ook jij weet niet alles.
Oud 11-05-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:

jij wel zeker?
Je vat het totaal verkeerd op. Wav is gewoon niet om te zetten naar midi, en daar ben ik een tijd geleden ook achtergekomen na lang zoeken naar proggies, dus ik zit echt niet superieur te doen. Alleen zei Orion84 dat je ze niet omgezet zou krijgen naar wav, i.p.v. midi, en toen verbeterde ik hem.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 20:02
Talon
Talon is offline
Citaat:
perseus schreef:

Je vat het totaal verkeerd op. Wav is gewoon niet om te zetten naar midi, en daar ben ik een tijd geleden ook achtergekomen na lang zoeken naar proggies, dus ik zit echt niet superieur te doen. Alleen zei Orion84 dat je ze niet omgezet zou krijgen naar wav, i.p.v. midi, en toen verbeterde ik hem.
ow, oke, ik vatte het inderdaad verkeerd op..
sorry
Oud 11-05-2002, 20:12
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Talon schreef:
hmm
en bij een erg simpel geluidje?
bv een van deze 2?

<knip>
Met Digital Ear lukken deze wavjes wel:

http://www.digital-ear.com/index.html