Oud 07-12-2001, 14:30
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb in Januari Tentamen Engels,`en ik snap er echt helemaal niets van. Niets van de grammatica, niets van alles. En ik MOET een voldoende halen. Want anders haal ik dit jaar niet.. Wie kan mij helpen en serieus dingen uitleggen.. zodat ik het ook ga snappen?
Oud 07-12-2001, 14:57
Verwijderd
Tja, het engels heeft erg veel grammatica etc. Misschien moet je concrete vragen stellen, hier kan ik niks mee namelijk.
PS: misschien kun je je boek openslaan en de grammatica die je niet snapt aanstrepen, dat is makkelijker onthouden wat je wel weet en je kunt het weer wegstrepen als je het wel snapt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 15:53
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm ik zal is kijken..
Ik snap eigenlijk heel de grammatica niet echt. Kan geen goede zinnen maken. Hele irritant.. haal meestal een 4 ofzo voor me toets. toch een teken datik nog iets snap.. Maar ik WIL/MOET een voldoende halen dit keer.
Oud 07-12-2001, 16:02
Vos
Vos is offline
Wat voor een school je?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Vos schreef:
Wat voor een school je?
*kijkt in info, ziet: VWO*
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 18:00
DruidessI
DruidessI is offline
Misschien heb je hier iets aan: http://webster.commnet.edu/grammar/index.htm

In het Engels weliswaar (maar misschien beter voor de oefening) staat de Engelse grammatica uitgelegd. Als je problemen hebt met het lezen, waarschuw je maar even; dan zal ik je proberen te helpen. Niet dat ik iets doe met Engels, maar het was niet mijn slechtse vak En op de uni word ik doodgegooid met Engelstalige teksten

Wat misschien ook kan helpen is de Engelstalige grammatica (let er wel op dat je BRITS Engels kiest!) en spelling in Microsoft word installeren en zelf zinnen probeert te construeren of eventueel een Nederlandstalige tekst te vertalen naar het Engels en deze dan laten controleren door het programma. Een woordenboek mag je best gebruiken, vind ik. Daar leer je alleen maar van.

Groetjes,
Suzan
Oud 07-12-2001, 19:40
kirsten
kirsten is offline
Het beste wat je kan doen is oefenen en nog eens oefenen... Aan grammatica heb je meestal niks, omdat er uitzonderingen op zijn... Alleen een paar basisregels zijn practisch... Als je wil mag je mailtjes naar me sturen in het Engels, en dan zal er in het begin heel wat commentaar komen, maar uiteindelijk zal alles wel op zijn plaats vallen.
Hen je veel voc in het Engels, want dat kan soms ook een probleem zijn...
Ik ben heel goed in Engels, omdat ik de hele tijd Engels spreek (ik woon samen met mijn vriende die Engelstalig is) en hij kent ook veel van de grammatica van Engels, dus als je vragen hebt, dan stel je ze maar, eventueel op mijn mail...
Zoek iemand om mee te mailen in het Engels, want oefening baart kunst (geen betere leerschool dan de practijk).

En denk er altijd aan: altijd Brits Engels lezen en schrijven, dat staat hoger aangeschreven dan het simplistische Amerikaans... (en dat zeg ik niet omdat ik het vriendinnetje van een Brit ben, maar gewoon omdat het zo is.)

Ik zou heel blij zijn als je me een mailtje stuurt, dan zou ik eindelijk eens iemand van dienst kunnen zijn...

Mijn e-mailadres:

kboddaerd@yahoo.co.uk
Oud 08-12-2001, 23:45
nl2suzy
nl2suzy is offline
Uhh.. hmm ik doe inderdaad VWO.. maar tis niet leuk meer.. ik heb nu een 3 op me rapport.. en dat is niet echt bevorderlijk voor je zelfvertrouwen ..

Ik heb die grammatica doorgelezen. Ik mag wel een toets herkansen. Het is ook vooral zinnetjes.. veel woordenkennis. Maar ik weet niet hoelang ik ook leer voor een toets, het lijkt maar niet tot me door te dringen ofzo.

Ik mail je!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten