Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm...
Ik wil nou niet weer vervelend gaan doen... Maar eerlijk gezegd vind ik vorm en inhoud niet echt met elkaar stroken. Heel, heel, heel veel gevoel, dat inderdaad, en ik voel het allemaal, want je bent duidelijk niet de enige die zoiets meemaakt (helaas), maar ik vind dit meer iets voor een kort verhaal. Je hebt voor mijn gevoel teveel geprobeerd er een gedicht van te maken. Dat haalt voor mij juist de herkenbaarheid en oprechtheid weg. Het zijn inderdaad veel losse zinnen, en overigens wel vaak heel mooi. De beeldspraak van de bult op je hoofd vind ik een schot in de roos. Maar als je het mij vraagt: je gedicht is al mooi, maar met hetzelfde onderwerp in prozavorm ga je mij meer raken, dat weet ik zeker. Werk de korte zinnen uit, breng het zichtbaar met elkaar in verband, maak er een concrete situatie van (weet ik veel: je komt elkaar tegen op straat of verzin eens wat leuks) en ja, dan zie ik het helemaal zitten. Begrijp me niet verkeerd: je gedicht is niet slecht, maar het onderwerp zit denk ik in het verkeerde jasje.
|
![]() |
Ben t met jsoes eens...ik weet niet veel van proza-vorm enzo, maar weet wel dat dit voor mijn gevoel iets ander sis dan een gedicht. Je verliest denk ik aandacht doordat het best lang is...en het komt over als een verhaal.
In ieder geval, ik vind het wel erg mooi hoe je alles omschrijft! Die vergelijking steeds, met hoofd/hart, ....erg herkenbaar, treffend!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin en onzin van religie (afgesplitst vanaf seks) Verwijderd | 203 | 21-01-2013 10:21 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] commandant X en ik (graag commentaar) Verwijderd | 22 | 07-02-2006 20:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaaltje] Destructiviteit. Roosje | 7 | 20-01-2006 12:48 | |
Verhalen & Gedichten |
[ Verhaal ] Mijn naam is Ashley Kerz | 54 | 28-08-2005 10:51 | |
Liefde & Relatie |
How to go with the flow? stout! | 26 | 22-12-2004 09:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |