Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zie een wanhopige, in zijn eigen verdriet verzonken jongeman voor mij, die dus die Hoop zoekt, het Licht probeert te vinden, -"dat God die hoop en Licht is en hem juist wil helpen"-, maar dat hij zich hier voor afsluit(onbewust), zich niet openstelt(te veel bezig met zijn problemen), terwijl God er steeds wel is, overal.
Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 16:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Arme Xia .. ![]() *aai* |
![]() |
|
voor een wedstrijdverbeterende kritiek is het te laat, maar ik wil toch nog even een aanmerkin plaatsen.
In de eerste strofe wordt een mooi beeld geschetst, vooral ook een duidelijk strak beeld. In de daaropvolgende strofe valt dit totaal weg, en dat terwijl ik zo belangstelend (en vooral ook met een snel kloppend hart) had gehoopt dat je dit beeld vast zou weten te houden. Jammer. Maar je kan het wel, want het zit in potentie ook in de eerste strofe.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien ook omdat de eerste strofe er zo uit kwam rollen en ik bij de rest hard aan het metrum zat te werken..Zodat het én een mooie zin, én een kloppend metrum zou zijn. Maar bedankt ![]() |
![]() |
|
de betekenis is voor mij dat die man zichzelf te veel beoordeeld en beredeneert. Gaat voorbij aan gelukkig zijn in het moment, vergeet de echte belangrijke kleine dingen. Maakt zich zorgen om morgen terwijl het vandaag zo fijn kan zijn. Zoiets.
Verder vind ik het supermooi, er zit veel meer in. God komt duidelijk naar voren. maar niet op de coventionele, Goed-slecht manier. Klasse en erg waar...(vind ik) De vorm leest prettig en heeft iets authentieks. Knap gedaan
||
Verwijderd
|
Citaat:
Datgene waar hij het meest bang voor is, gebeurt hem eigenlijk al door zijn eigen gedrag. En met die 2 laatste regeltjes gaf ik een beetje mijn eigen *Godsgevoel* weer, dat God niet zo iemand is die op een wolkje mensen zit te veroordelen, niet tegen mensen is, dus dat het *Godsgevoel* van de man eigenlijk *verkeerd* is als je al van goed of fout kunt praten. Het is trouwens een wedstrijd vanuit de stad (Literatuurprijs Helmond 2004, Thema "Leven als God in Frankrijk") Voor volwassenen (Boven de 21) was het verplicht om proza in te sturen, voor jongeren (onder 21) kon je een rap maken of een gedicht, over hetzelfde thema. Je kunt 250 euro winnen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind dat je ook niet op een Goed-Slecht manier kunt praten. Dan wordt het zo veroordelend, en dat is volgens mij nou net wat God niet is. Nou, in maart (de 16e ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Dat is ook precies waarom ik het verhaal mooi vind. er zit bijna alles in. een boodschap die mooi gebracht wordt en meer verduidelijkt dan het gewoon zeggen. van die dingen. En daar gaat het om ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik durf wel met enige zekerheid te stellen dat wanneer het niveau: "De kip zit op de wip" is, dat mijn gedicht dan wel beter is. En ik vind dat je het thema creatief mag gebruiken..Dus ik heb de titel een beetje aangepast, en dat *in Frankrijk* er toch maar zo half half in verwerkt. Niet echt duidelijk, vond ik zelf ook, maar ach... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Brief aan God Verwijderd | 8 | 28-12-2005 12:01 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Taizé sextinction | 14 | 24-03-2004 16:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Advies: geen hoofddoek op school Isa | 366 | 22-01-2004 13:39 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |