Oud 27-12-2003, 19:17
lydia
lydia is offline
17 jaar zijn, belg zijn, 4 maanden zwanger ongeveer , ouders mogen het niet weten en dokter hier ook niet.
Hoe laat je dan een abortus uitvoeren in hemelsnaam.
Naar Nederland moet je,want in België mag het zo laat al niet meer.Maar de telefoonnummers die je op site's van abortusklinieken vind verbinden je alleen maar met een antwoordapparaat.Alle rutgersstichtingen geemaild ,alle abortusklinieken ook info@gwn.nl,kliniek bloemenhove,preterm, nergens een reactie !! Je bent verplicht om een telefonische afspraak te maken, maar nergens is er iemand aanwezig. tijdens de week tss 9.00 en 16.30 telefoneren in het weekend tss 17.00-18.00, maar er is niemand.Wat doe je nu??Ik zou zo gaan,maar je mag niet, en met de trein drie keer weg en weer rijden, kost geld + je moet het nog vinden + je moet er op tijd raken en terug in belgië raken, want is zes uur met trein reizen. Hoe regelen ze alles om te betalen, ze kunnen moeilijk de rekeningen naar huis sturen ,want dan komen ouders het te weten.Alles moet je ook zelf betalen als belg.Met andere woorden, je moet op zeventien jarige leeftijd je kind maar houden dan zeker.NO WAY pleeg dan liever zelfmoord. Versta wel dat het niet te eenvoudig mag zijn om een abortus te laten uitvoeren, het is uiteindelijk nog altijd moord op een of andere manier, maar het is niet moeilijk maken maar gewoon niet mogelijk maken.
Moest je dan nog de pil niet nemen en onveilig seks gehad hebben of weet ik veel, maar dat is niet voor iedereen het geval!!! Er is altijd wel een kleine kans op zwangerschap, m.a.w als je seks kunt hebben, moet je maar een kind kunnen opvoeden ook, want abortus is blijkbaar niet mogelijk.BULLSHIT.
Wat nu doen....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:30
Balance
Balance is offline
Waarom mag de dokter het niet weten? Hij/zij heeft geheimhoudingsplicht, dus je ouders zullen d'r echt niet achter komen (hoewel ze wel een grote steun voor je zouden kunnen zijn).
Verder vraag ik me ook af waarom je pas met 4 maanden hier achter aan zit.
Maar kijk eens op deze site: http://www.abortusinfo.nl/

misschien heb je daar wat aan!
Oud 27-12-2003, 19:31
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ehhhm, geldt bovenstaand verhaal nu voor jou zelf?

Ik vrees toch echt dat je met 4 maanden al te laat bent voor een abortus....ik geloof niet dat ze in NL dan nog abortussen uitvoeren.
Dit omdat het de abortus te erg bemoeilijkt denk ik omdat de foetus dan al ' te groot' is (denk ik), en omdat het dan al veel kenmerken van een levend mens bevat (volgens mij kan het dan ook al gaan schoppen enzo maar dat weet ik niet zeker), en veel mensen zien het dan toch als moord op een levend wezen.

Als je het kind echt niet wilt kun je het misschien ter adoptie beschikbaar stellen, bij pleegouders ofzo.

Te vondeling leggen lijkt me geen optie: dat is zelfs strafbaar (tenminste hier in NL wel) en dat moet je je kind ook niet aandoen.

Vraag sowieso eens info bij een Rutgersstichting o.i.d aan of een stichting die vrouwen opvangt die ongewenst zwanger zijn, die kunnen je denk ik beter informeren en je helpen met wat je moet doen als je het kind niet zelf wilt houden...ze kunnen je denk ik allicht doorverwijzen (denk ik).
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:36
Verwijderd
Ik denk ook dat in nederland na 4 maanden geen abortus meer wordt gedaan.. en de dokter heeft inderdaad geheimhoudingsplicht (tenminste, ik neem aan dat dat ook in België zo is?), en hij/zij kan je dan zeker wel verder helpen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-12-2003 @ 20:36:
Ik denk ook dat in nederland na 4 maanden geen abortus meer wordt gedaan.. en de dokter heeft inderdaad geheimhoudingsplicht (tenminste, ik neem aan dat dat ook in België zo is?), en hij/zij kan je dan zeker wel verder helpen
ik las op die site die ik gaf dat het tot 22 weken kan, maar in het sekswoordenboek wordt gesproken over 13 weken...
Oud 27-12-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-12-2003 @ 20:39:
ik las op die site die ik gaf dat het tot 22 weken kan, maar in het sekswoordenboek wordt gesproken over 13 weken...
hmm, lekker duidelijk.. dat is nogal een verschil.. maar die site lijkt me dan toch wat betrouwbaarder, dus dan zou het nog wel kunnen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-12-2003 @ 20:42:
hmm, lekker duidelijk.. dat is nogal een verschil.. maar die site lijkt me dan toch wat betrouwbaarder, dus dan zou het nog wel kunnen
misschien alleen bij bepaalde klinieken ofzo
het scheelt inderdaad nogal veel!
Oud 27-12-2003, 22:02
lydia
lydia is offline
-Waarom na vier maanden? omdat ik het nu pas door heb, ik kreeg mijn maandstonden normaal, een week geleden was het minder en ik had juist programma gezien van een meisje die ze bleef krijgen tot 8maandn en omdat ik precies verdikt was en alleen aan men buik heb ik zo'n test gedaan, bleek positief.

-Ik heb geinformeerd bij de rutgersstichting, heb al twee emails gezondn, nog steeds geen antwoord en telefonisch ook niet bereikbaar.

-inderdaad in belgië kan het maar tot 12 weken en heb ook op sommige sites gelezen 13 weken (in nederland dan) maar heb er twee gevonden tot 23 weken ,is toch heeeeeel lang?

Zal wel moeten gaan naar een dokter hier, maar wat voor nut nog.Hier kan het toch niet gebeuren
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
lydia schreef op 27-12-2003 @ 23:02:
-Ik heb geinformeerd bij de rutgersstichting, heb al twee emails gezondn, nog steeds geen antwoord en telefonisch ook niet bereikbaar.

Kan het zijn dat ze in verband met kerstmis dicht zijn? Ik weet niet of zo'n stichtingen dan ook gesloten zijn, maar als dat zo is zul je na zondag of anders na 1 januari wel antwoord krijgen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 22:41
druiveke
druiveke is offline
hey meisje!

wat erg voor je...

ik woon dus ook in belgie...

het zit zo:

van 0 tot 12 weken kan men abortus plegen
12-24 weken abortus wanneer het een ernistige reden is
na 24weken niet meer.

volgens mij moet je dus naar een abortuskliniek, daar doen ze het misschien wel (illegaal)

is er niemand die ouder is en eventueel met de auto kan gaan? oudere vrienden ofzo?
een mogelijkheid om te zeggen dat je voor twee dagen bij vrienden logeert?
volgens mij moeten er ook abortusklinieken zijn in belgie

kan je het niet uitleggen aan je ouders? 17j is toch een leeftijd waar vele meisjes seksueel contact hebben.... en als je het dan ontdekt hebt (heel toevallig) en zelf nog je maandstonden had..

alsk je met iets kan helpen PM me dan !
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 03:33
Daevrem
Daevrem is offline
Wat je ook doet je staat in iedergeval in schuld bij dat kind. En je vriend ook. Ik hoop niet dat je het ergens laten doden.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 28-12-2003 @ 04:33:
Wat je ook doet je staat in iedergeval in schuld bij dat kind. En je vriend ook. Ik hoop niet dat je het ergens laten doden.
wat is dat nou voor een opmerking? dat je het ergens laat doden? Het is nog bijna niets! Ik snap best dat mensen tegen abortus zijn, maar dit meisje wil een abortus en dan ga jij even lekker zeggen dat ze dan een kind dood.

Ik snap ook eigenlijk niet dat dat niet mag in België, of iig dat er zulke strenge regels zijn daarvoor.
Meis, ik wens je heel veel sterkte en probeer het toch tegen iemand te zeggen ook al weet je dat ze heel boos worden op je. Je moet hier een beslissing in maken en dat is in je eentje heel moeilijk. Zeg het in ieder geval tegen de vader van je kindje, hij kan je helpen hiermee denk ik.

Ik vind trouwens tot 24 weken een abortus wel erg lang .. das 6 maanden
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 11:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
en aan zo'n opmerking heeft ze wat, volgens jou?
Oud 28-12-2003, 12:05
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Laten adopteren lijkt me hier nog de beste oplossing.
Abortus is nu al lang niet meer mogelijk (het kind is al levensvatbaar wat het enorm moeilijk maakt). En illegaal abortus laten plegen, zoals iemand hier voorstelde, lijkt me nu ook niet zo'n goed idee. Dan kom je, naar mijn mening, vast ook niet bij een o zo geweldig dokter terecht. Gevolg: gevaar voor complicaties!

Misschien ff bij je huisarts langsgaan ofzo voor informatie (aangezien de Rutgerstichting niet antwoordt).
Oud 28-12-2003, 12:21
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Ga weg uit dit topic, man. .

In principe kan je nog abortus laten plegen. In Nederland kan dat inderdaad tot ongeveer de 22ste week. Bedenk wel dat hoe langer je wacht, hoe groter de ingreep zal zijn. Je moet hier ook een bedenktijd hebben gehad van 5 dagen. Daarvoor moet je briefje meenemen van je arts, of eerst nog een afspraak maken bij de kliniek zelf (dat zijn dan weer twee tripjes!).

Ik weet ook niet hoe het vergoed wordt. De bekendste kliniek van Nederland (Bloemenhove) stelt namelijk dat mensen, niet inwonend in Nederland, de kosten vooraf moeten voldoen.
Oud 28-12-2003, 12:38
someone
someone is offline
Citaat:
een kindje krijgen is niet zomaar iets, dat kind moet ook een goeie toekomst hebben.

je moet verder denken, en dus niet alleen aan of het zielig is om het te doden...
Oud 28-12-2003, 15:23
ekki
ekki is offline
Je zou evt de kindertelefoon kunnen bellen (0800-0432 als ik het goed heb), maar je kunt er ook mee chatten. Misschien kunnen zij je meer vertellen over de mogelijkheden in Nederland ofzo.

Sterkte!
Oud 28-12-2003, 20:53
lydia
lydia is offline
Afstaan? zeker niet !! Ik wil niet dat het geboren wordt en zeker niet afstaan ,is nog zoveel keer erger.Vraagt het kind de rest van zijn leven af wie zijn ouders zijn en waarom ik hij/zij niet wilde houden en ik zou het zeker niet over mijn hart krijgen om het aan andere mensen te geven en niet weten of ze er goed voor zorgen. Ben je gek. Morgen naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, een ongelukkig levend kind is nog altijd beter dan een geaborteerde vrucht.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 03:03
Daevrem
Daevrem is offline
Wijze mensen hebben zowel in nederland en belgie regels opgesteld over abortus, waar ik voor ben, maar als het naar 24 weken(of hoeveel dan ook) van deze wijze mensen niet meer mag omdat het meer kind dan vrucht is dan ben ik het daar mee eens. Is dat zo erg? Schijnbaar...

Citaat:
Ja, een ongelukkig levend kind is nog altijd beter dan een geaborteerde vrucht.
Je bent ook altijd voor zelfmoord als iemand ongelukkig is? Beetje rare opmerking...

Citaat:
een kindje krijgen is niet zomaar iets, dat kind moet ook een goeie toekomst hebben.
Ja dat vind ik ook, vandaar dat ik ook vind dat de vader en moeder in dat geval een grote schuld hebben bij dat kind. Maar alternatieven zijn er niet echt he. En het hebben van toekomst, hoe lastig en vervelend het ook is, is niet echt iets dat vanzelfsprekend is.

Het krijgen van een kind is een van de grootste verantwoordelijkheden die een mens kan hebben maar het is ook iets heel speciaals.

Je moet gewoon in het achterhoofd houden dat wanneer je seks hebt dat er dan altijd een hele kleine kans is dat de vrouw zwanger raakt. En als dat dan gebeurt moet arbortus niet vanzelfsprekend zijn. Er zijn zat vrouwen die zwanger raken en dan abortus plegen omdat dat kind geld gaat kosten. Ik stel het recht van het kind boven dat van de ouders omdat ik vind dat de ouders voor het kind moeten zorgen en het kind niet voor de ouders, is dat zo raar?

Stap een lijkt me verantwoordelijkheid te nemen en het je ouders te vertellen. Je vraagt op internet naar advies maar je ouders mogen je niet helpen en adviseren?

Stap twee is hopen dat je nog legaal abortus kunt plegen. Kan dat niet dat moet je maar hopen dat je het voor adoptie op kunt geven. Kan dat niet dan zullen jij en je vriend toch echt je leven op moeten offeren voor dat kind, dat moeten nu eenmaal alle ouders en voor de een is dat vervelender dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 14:07
someone
someone is offline
maar ze is 17 toch??
wat heeft ze het kindje te bieden, ze heeft nog geen afgeronde opleiding denk ik, gaat vast nog naar school enzow, woont denk ik nog thuis.
het kindje is dan helemaal afhankelijk van zijn opa en oma...
het kind wil ook graag een moeder die er voor hem om haar is en die dus niet nog 5 jaar ofzow naar school moet.
en wat als ze moet rondkomen van haar krantenwijk ofzow..

ik ben zelf 18 en als ik zwanger zal zijn, zal ik het houden gewoon omdat ik goed met mijn ouders overweg kan en ik weet dat ze me zullen steunen..

maar wat als dat bij haar niet zo zal zijn??
Oud 29-12-2003, 15:23
toetertje
toetertje is offline
lydia vraagt niet naar ethisch advies maar naar praktisch
hou daar misschien rekening mee voor je hier een ethisch debat van maakt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 18:21
Pekay
Pekay is offline
Er wordt hier niet gevraagd naar ethische redenen...
sommigen van jullie kunnen wel vinden da thet moord is enzo, maar het IS nog helemaal geen baby, en beter krijg je pas een baby als je ouder bent, en het kind een goede toekomst kunt bieden.

Veel succes, ik hoop dat je er uit komt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:25
Verwijderd
het klopt dat je nu geen abortus meer kan doen
na 3 maanden kan je geen abortus meer plegen want dan is het al te groot
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Evilwijffiej schreef op 29-12-2003 @ 20:25:
het klopt dat je nu geen abortus meer kan doen
na 3 maanden kan je geen abortus meer plegen want dan is het al te groot
volgens mij ook, behalve als t ouder is en t door medische dingen weggehaald zou moeten worden, anders kan t volgens mij niet eens meer...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Je bent ook altijd voor zelfmoord als iemand ongelukkig is? Beetje rare opmerking...
Mijn punt is, ze kan haar kind nu geen stabiele omgeving bieden. Jouw opmerking gaf mij de indruk dat ze haar kind koste wat kost moet houden. En dat vind ik een beetje een rare opmerking.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:48
Daevrem
Daevrem is offline
Nou, ik heb er zelf geen wetboeken op na gelezen maar er wordt hier gezegd dat arbortus niet meer mogelijk is omdat het dan moord is. Ik bedenk dat niet.

Ja dat ze het zelf nogal moeilijk op kan voeden snap ik ook wel maar wat wil je dan doen? Het stiekem geboren laten worden en het dan in de gtf bak gooien?

Als arbortus niet meer mogelijk is dan gaat het gewoon geboren worden. En er is veel lef en moed voor nodig om dit dan op te lossen.

En ik heb practisch advies gegeven dat ik ethisch onderbouwd heb. Ik hen precies gezegd wat ze naar mijn mening moet doen. En nee ik heb geen leuke dingen te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 00:00
lydia
lydia is offline
What the fuck allemaal, het mag weg tot en met de 23ste week => www.bloemenhove.nl en www.abortus.com. Dat is 5maanden ongeveer en JA het gaat weg.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
lydia schreef op 30-12-2003 @ 01:00:
What the fuck allemaal, het mag weg tot en met de 23ste week => www.bloemenhove.nl en www.abortus.com. Dat is 5maanden ongeveer en JA het gaat weg.
met 22/23 weken is het kind zo (niet kijken als je er niet tegen kan):
24 weken
22 weken
22 weken 2
11 weken

Sorry, daar tussen had ik niks, maar het zit er wel tussenin.

Citaat:
16 weken:
De baby groeit lekker door, en wordt steeds actiever. Het hoofd is nu wat meer opgericht en de beentjes zijn inmiddels langer dan de armpjes. Het hart slaat snel; tussen de 115 en 160 keer per minuut.

Op de huid van het kind komt nu een witte, beetje vette substantie die zoet ruikt. Dat is huidsmeer of vernix, dat wordt gevormd door huidcellen en de afscheiding van zweetklieren. Het beschermt de dunne en tere huid van de baby tijdens het verblijf in het vruchtwater. Hoewel een deel voor de bevalling verdwijnt, zal er ook nog iets van blijven zitten tot de geboorte.

Op het gezicht krijgen wenkbrauwen en wimpers duidelijk vorm en ook de stembanden van het kind zijn inmiddels klaar. Die kan hij alleen nog niet gebruiken, want zonder lucht kan hij er geen geluid mee maken. Slikken en zuigen gaan steeds beter.
Ik weet dat het je eigen keuze is en dat je het graag wilt, maar ik vind het echt zo erg dat mensen zo'n al ver gegroeid kind weg laten halen... ik zou dat echt niet kunnen, al zou ik het kind niet willen.

Maar goed, het is jouw keus, ik zal dit niet meer opschrijven verder.

Wat zei je huisarts trouwens? En weet ie ook ergens waar je terecht kunt?
Oud 30-12-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
lydia schreef op 30-12-2003 @ 01:00:
het is volkomen je eigen keus natuurlijk

maar net zoals ekki vind ik na het zien van die foto's enzo als je al zover gevormd bent dat het dan wel moord is

hmm ik sta opeens heel anders tegenover abortus!

maar als je het kiest wens ik je heel erg veel sterkte en suc-6!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:37
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-12-2003 @ 15:35:
het is volkomen je eigen keus natuurlijk

maar net zoals ekki vind ik na het zien van die foto's enzo als je al zover gevormd bent dat het dan wel moord is

hmm ik sta opeens heel anders tegenover abortus!

maar als je het kiest wens ik je heel erg veel sterkte en suc-6!
Ach kom zeg, als een paar fotootjes je al van mening doen veranderen.
Defineer eerst 'moord' maar eens (en dan niet heel leuk allemaal de online Van Dale gaan citeren), als we dan toch op de ethische tour gaan.
Oud 31-12-2003, 16:13
trammart
trammart is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 31-12-2003 @ 16:37:
Ach kom zeg, als een paar fotootjes je al van mening doen veranderen.
Defineer eerst 'moord' maar eens (en dan niet heel leuk allemaal de online Van Dale gaan citeren), als we dan toch op de ethische tour gaan.
Moord is het eindige van leven, lijkt me duidelijk toch?

Maar wat een betere en lastigere vraag is: defineer leven maar eens? want wanneer leeft dat babytje nou, ik ben er zelf niet uit.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:54
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ze vraagt toch echt alleen maar of een abortus nog mogelijk, waar enz...

Niet of jullie er tegen over voor zijn, en waarom dan wel

Ik wens je heel veel sterkte
Oud 31-12-2003, 23:23
Daevrem
Daevrem is offline
Alleen een robot zou kunnen antwoorden met "in Belgie 22 weken, in nederland 24, daar en daar(ik noem maar wat)".
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 03:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hoe weet je dan dat je al 4mnd bent wie weet ben je 'pas' 2mnd zwanger joh laat dat eerst ff uitzoeken je dokter kan het ongeveer inschatten door te voelen... lijkt me verstandig dat vast te doen.. wie weet ben je nog ruim op tijd joh!!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 03:45
Brutus
Brutus is offline
Citaat:

waarom bestaan er verdomme voorbehoedsmiddelen.
Oud 01-01-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Brutus schreef op 01-01-2004 @ 04:45:

waarom bestaan er verdomme voorbehoedsmiddelen.
geloof me maar dat meisje heeft er echt wel van geleerd, of ze t laat weghalen of niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 01-01-2004 @ 18:57:
geloof me maar dat meisje heeft er echt wel van geleerd, of ze t laat weghalen of niet.

inderdaad
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten