![]() |
Miepen?? me punt is dat er gewoon geen beste vechtsport is.
En dat je beter kan gaan combineren. |
![]() |
ow zo
![]() |
![]() |
![]()
K1 (kickboxen)
Is aikido(ofzo) al genoemd. Dat is volgens mij dat je de tegenstanders armen omdraait en polsen breekt enzo
|
![]() |
Modder of puddingworstelen
![]()
gimgamgommetje schreef op 03-01-2004 @ 02:21:
Als jij er om een andere reden zit dan de rest van de groep,, tja... ![]() |
![]() |
Verwijderd
Fade of Light schreef op 07-01-2004 @ 19:29:
haha, opmerking van de maand ![]() (zie sig ![]() ![]() |
![]() |
gimgamgommetje schreef op 08-01-2004 @ 16:58:
wat me vaak tegenvalt aan aikido alsmede andere sporten volgens dat principe is dat de aanvaller zich in de aanval helemaal bloot geeft. dat zie je op demonstraties en op hapkido moesten wij dat ook doen. Ga er maar niet vanuit dat ze dat op straat doen. Dus mooi die technieken meenemen in een draaicirkel (ff japanse naam kwijt) zit er niet in. Ga voor de gein eens naar een boksschool en probeer het daar. Ze trekken hun hand net zo snel weer terug als dat ze die vooruit stoten. En dan komt een nieuwe stoot van de andere hand of dezelfde. Ik vind aikido technisch wel goed, alleen je moet dan wel realistisch trainen. Dus realistisch aanvallen en niet mega instappen met een stoot of trap.
Daar komt bij dat polsklemmen op straat zeer lastig zijn in te zetten. Ik doe het tijdens mijn werk wel ( evenementenbeveiliging) maar dan puur als opbrengtechniek om hem te verplaatsen. Er zijn bar weinig klemmen die echt werken.
Ik beperk me eigenlijk tot het bokkepootje op de rug. Als jij vind dat er in jouw dojo op een effectieve manier getraind wordt, prima ik geloof wel dat het kan. Dan wil ik het wel eens zien.
![]() vraagje: lukken de technieken die je leert ook als je van te voren geen idee hebt welke aanval er komt? En als die aanval een serie technieken is? geen rechte budostoten maar halve kroeghoeken?
![]()