Oud 30-12-2003, 12:54
Da wizzZ
Da wizzZ is offline
Een vriendin van me vroeg zich af of ze zwanger kan worden tijdens haar maandelijkse week., Iemand die daar antwoord op heeft?
Oud 30-12-2003, 13:00
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
sperma bewaart toch een tijdje.. ik zou het niet precies weten, maar echt veilig lijkt het me toch niet.. is dit niet zoiets als periodieke onthouding?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:02
Da wizzZ
Da wizzZ is offline
Ze is onzeker, ze wil zekerheid, condoom used ze wel, maar ze wil zeker zijn of ze neit zwnager kan worden tijden smenstruatie.
Oud 30-12-2003, 13:05
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
ja dat kan wel. Maar erg logisch is het niet
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:10
Da wizzZ
Da wizzZ is offline
er is toch een periode dat je niet zwnager kan worden of niet dan?
Oud 30-12-2003, 13:47
OldSchoolAngie
OldSchoolAngie is offline
ja, je kan ook wel zwanger worden tijdens je menstruatie..het is nooit echt helemaal veilig. Maar de kans is wel kleiner dan in andere periodes dat je zwanger word.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 14:50
Verwijderd
Nou ja, tijdens de menstruatie kun je niet zwanger raken, alsin, er is geen vruchtbare eicel en een bevruchte eicel kan zich dan ook niet innestelen. Wel kan een spermacel die tijdens de menstruatie de baarmoeder binnenzwemt daar een paar dagen blijven wachten om vervolgens aan het bevruchten te slaan (als je een beetje onregelmatig bent die keer; en je weet nooit 100 % zeker van te voren of je de komende keer regelmatig zal zijn). Dus van seks tijdens de menstruatie kun je wél zwanger raken, maar het moment waarop je zwanger raakt kan niet plaatsvinden tijdens de menstruatie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:54
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb ooit op school geleerd dat een eicel 24 uur kan overleven en een spermacel 3 dagen. Als je dit dus bij elkaar optelt dan kun je 4 dagen nadat je seks hebt gehad nog zwanger raken (omdat de eicel en spermacel dan overleeft), ook al heb je toen je seks had nog geen eisprong gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 18:37
Sasz
Sasz is offline
heeft t ook niet iets met de eisprong te maken? ongeveer 2 weken voor ongesteldheid? ik weet niet meer wat daar nou mee was....
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 30-12-2003 @ 16:54:
Ik heb ooit op school geleerd dat een eicel 24 uur kan overleven en een spermacel 3 dagen. Als je dit dus bij elkaar optelt dan kun je 4 dagen nadat je seks hebt gehad nog zwanger raken (omdat de eicel en spermacel dan overleeft), ook al heb je toen je seks had nog geen eisprong gehad.
Ik heb ooit op school geleerd (bij wiskunde) dat deze optelling niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 08:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sasz schreef op 01-01-2004 @ 19:37:
heeft t ook niet iets met de eisprong te maken? ongeveer 2 weken voor ongesteldheid? ik weet niet meer wat daar nou mee was....
Je eisprong is 14 dagen de eerste dag van je menstruatie. Als ze zo punctieel is als een atoomklok, dan heeft ze maar 1 dag in de maand kans om zwanger te raken.
Maar eigenlijk is het zo dat je altijd zwanger kan raken, alleen gaan de percentages om zwanger te raken rond de eisprong flink omhoog.
Oud 02-01-2004, 12:50
beestje
beestje is offline
ja dat kan.

de kans is alleen erg klein
Oud 02-01-2004, 17:45
Luna
Luna is offline
Citaat:
********** schreef op 01-01-2004 @ 22:15:
Ik heb ooit op school geleerd (bij wiskunde) dat deze optelling niet klopt.

Letterlijk uit mn bio boek: een eicel blijft na ovulatie maar ongeveer 12 uur in leven. Een zaadcel kan na een ejaculatie in het lichaam van een vrouw ongeveer 3 dagen in leven blijven.
Elke vier weken is er dus maar een betrekkelijk korte periode van 3à4 dagen waarbinnen de coïtus kan leiden tot bevruchting van een eicel.
Oud 03-01-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 02-01-2004 @ 18:45:

Letterlijk uit mn bio boek: een eicel blijft na ovulatie maar ongeveer 12 uur in leven. Een zaadcel kan na een ejaculatie in het lichaam van een vrouw ongeveer 3 dagen in leven blijven.
Elke vier weken is er dus maar een betrekkelijk korte periode van 3à4 dagen waarbinnen de coïtus kan leiden tot bevruchting van een eicel.
Als iets 3 dagen kan leven, dan kan het dus niet op de 4e dag nog zorgen voor een bevruchting he. Dus die 3 á 4 dagen van jou gaan er ook vanuit dat die zaadcel dan ook 3 á 4 dagen zou leven. De stelling zoals xStefjuhx die deed klopt dus niet, en deze ook niet maar hier houden ze het bewust vaag (met woorden als 'ongeveer' en 'á')
Overigens zeg ik niet dat een zaadcel per definitie niet langer dan 3 dagen kan leven, maar dat was het hele punt niet. De optelling zoals zij die deed klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:01
Maarten
Maarten is offline
********** heeft gelijk, ze moeten beide tegelijkertijd aanwezig zijn voor bevruchting. De spermacel komt binnen en moet dan binnen 3 dagen bevruchten. De eicel moet binnen deze 3 dagen beschikbaar zijn. Het is makkelijker te begrijpen als je de tijd heel klein neemt, bijvoorbeeld 15 minuten. Als die eicel pas beschikbaar komt na die 3 dagen kan er niks gebeuren, als hij op de laatste minuut nog beschikbaar is gedurende de levensduur van de spermacel (gegeven dat dit genoeg tijd is om te bevruchten) dan vindt er bevruchting plaats. Is hij 1 minuut later dan is de spermacel dood.. Dan is de eicel er nog 14 minuten en stel dat je dan sex zou hebben dan hebben je spermacellen 14 minuten. Je moet dus de langste van de twee nemen als bepalende stap...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:07
Verwijderd
Het is mogelijk. Maar de kans is heel klein zoals de bovenstaanden forummers al zeiden.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten