Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar als er wel sprake was van een gevaarlijke situatie wordt hij niet gestraft. daarom is het goed dat het uitgezocht wordt
|
In een oorlog gebeuren er nu eenmaal vervelende dingen en waarschijnlijk heeft deze militair naar eer en geweten gehandeld. Ik vind dat Nederland iets minder streng moet zijn daarin. Natuurlijk is het een mensenleven, maar in oorlogsgebied gelden nu eenmaal andere wetten dan daarbuiten.
|
![]() |
|
Die soldaat deed gewoon zijn werk, die Irakezen plunderden een winkel en de soldaat voelde zich bedreigd. Dan is het zijn recht om een waarschuwingsschot te geven, en als die toevallig in een Irakees terecht komt dan hoeft jij daarvoor natuurlijk niet voor worden aangeklaagt voor moord of doodslag.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Aangezien het om _mogelijke opzettelijkheid_ gaat en _geen duidelijke verdwaalde kogel_ was, is het terecht dat deze man verdacht wordt van moord. Wel opmerkelijk dat men zo hard optreedt. Meeste landen van legereenheden nemen het niet zo nauw met dergelijke "incidenten". (of ik verneem dat niet terug in het nieuws; dat kan ook natuurlijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Of die kogel maakte een hele rare beweging. Of de Irakees lag op de grond en de kogel ging van boven naar beneden en viel in hem.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hebben we geen militaire politie om dit soort zaken te regelen? Waarom moet dit via een openbare aanklager? Die militair had vast geen motief om eens lekker te moorden. Natuurlijk is dit een fout van die militair, maar ik geloof niet dat we militairen genoeg betalen om hen zulke risco's tijdens het werk mee te geven.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een waarschuwingsschot in de lucht vuren is wat anders dan in de richting van iemand schieten, zonder het doel die persoon daadwerkelijk te raken. Ik weet niet hoe de situatie terplaatse was, dus kan ik moeilijk beoordelen of de militair zich misschien wel bedreigd voelde. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat de militair heeft geschoten in een toestand van totale chaos, zodat je hem misschien de dood van die Irakees niet (volledig) kan verwijten.
Maar nogmaals, ik weet niet hoe de omstandgheden waren en kan daarom ook moeilijk oordelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
He ! stelletje Linksen een militair heeft een wapen en dat gebruikt hij !!!
het kan ook zijn dat hij zijn wapen gericht hield en dat het afging het type wapen dat we bij de Belgische Paracommandotroepen hebben gebeurt dat welleens mee die hollandse soldaat heeft mijn gelukswensen EN JULLIE KLOOTZAKKEN WETEN NIET HOE EEN OORLOGSSITUATIE IN ELKAAR STEEKT !
||
Citaat:
Zo, dat is er weer uit
||
Verwijderd
|
Citaat:
''wordt de kolonel veroordeelt'' Ingevolge de Nederlandse grammaticale regels moet dat toch echt ''veroordeeld'' zijn, met een ''d'' van dommigheid dus. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik voelde me bang enzo... MAMAAAAA IK WIL NAAR HUIS!!! Err... Anyway, you get my point...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om (vrij) met Ronald Plassterk te spreken: "Men heeft het over de joodse lobby en het groot joods complot. Waarom ben ik - als jood - daar niet in betrokken? Zou de gehele joodse gemeenschap over de gehele wereld mij buiten het joodse complot houden? Ik had het bij mijn familie nagevraagd of zij misschien deelnamen aan het grote joodse complot; maar ook zij wisten van niks." Maar goed. Dit gaat erg off-topic. Back to Iraq.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
dat vind ik nou weer zo nederlands... Waarom stuur je die soldaten er dan naartoe? Precies om het daar veilig te houden. Of daar nu een schot voor gelost moet worden of niet. Als je niet wilt om daar iemand neer te schieten dan moet je er niet naartoe gaan
totale onzin vind ik die rechtzaak |
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 06-09-2007 14:07 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 22-05-2007 13:51 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Mark Almighty | 500 | 21-11-2006 19:32 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
Hamas was het voorbeeld voor Mohammed Bouyeri ~Hadiya~ | 134 | 23-02-2005 17:53 | |
sluipschutter slaat opnieuw toe Verwijderd | 129 | 27-10-2002 02:57 |