Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 15:03
louis84
louis84 is offline
Heeeej mensen, ben beetjuh nieuwsgierig, wil weten wie wie, en wat wat beoefent.

Ik beoefen zelf meditatie, tarot, en reiki + feng shui

En jullie??? en hoe doen jullie dat???

Groetjes Louis

Laatst gewijzigd op 11-05-2002 om 15:08.
Advertentie
Oud 11-05-2002, 15:37
never mind
never mind is offline
uh nou...
eignelijk actief tarot en ook wel droom-dingen ik hou een droomdagboek bij en verdiep me in droomverklaringen..
verder ben ik in alles geinteresseerd

tevreden?
Oud 11-05-2002, 15:50
louis84
louis84 is offline
Citaat:
never mind schreef:
uh nou...
eignelijk actief tarot en ook wel droom-dingen ik hou een droomdagboek bij en verdiep me in droomverklaringen..
verder ben ik in alles geinteresseerd

tevreden?
Ja hoor, ben tevreden
Oud 11-05-2002, 17:12
CryperA
CryperA is offline
Meditatie, tarot, kruiden, edelstenen, energieballen en binnenkort ga ik ook beginnen met reiki
Oud 11-05-2002, 17:14
Verwijderd
meditatie, droom dingen (dagboek, lucide dromen - tenminste, dat probéér ik ), af en toe een spreukje, als het warm genoeg is
Oud 11-05-2002, 17:38
Missty
Missty is offline
uhm....... vanalles.

Tarot, pendelen, I tjing en 'k ben nu ook bezig met aura's lezen enz.
Oud 11-05-2002, 17:40
Missty
Missty is offline
o ja, en natuurlijk mediteren
Oud 11-05-2002, 19:15
Moonnature
Moonnature is offline
Ik met mediteren, kruiden en een beetje edelstenen.
Voor de rest wil ik ook nog met tarot verdergaan

Greetszz MoonNature
Oud 11-05-2002, 22:36
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
eum.. even denken niet zo veel eigenlijk:
Tarot, edelstenen, chakra's.. dat ongeveer, ja en heel soms handoplegging, maar heel soms want ik kan het nog niet goed genoeg..

[edit]
en pendelen en soms wat meditatie
[/edit]
Oud 12-05-2002, 00:23
louis84
louis84 is offline
Oh ja, wat zijn pendelen eigenlijk??? En wat zijn handopleggingen???

Groetjes Louis, bedankt voor de reacties
Oud 12-05-2002, 00:25
louis84
louis84 is offline
Citaat:
CryperA schreef:
Meditatie, tarot, kruiden, edelstenen, energieballen en binnenkort ga ik ook beginnen met reiki
Zozo, das wat. Mare Reiki is supersimpel, leer je zo.
Je moet de reiki-kanaal ff laten openen door een reiki meester, of zelf openen, door energie te laten sturen, weet alleen niet waarheen

Groetjes Louis
Oud 12-05-2002, 04:00
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik beoefen voor mezelf allerlei technieken zodat ik mezelf beter kan focussen, maar vooral technieken waardoor ik mijn gedachten meer onder controle heb, zodat ik niet verdrietig, verlegen enz. wordt op de verkerde momenten.

Verder heb ik in het verleden wat etheogene middelen gebruikt om hiermee een weg te banen naar een andere dimensie, iets wat me overigens nooit gelukt is.

Verder weet ik erg veel van kruiden, ja dat beoefen ik, en ik ben er zeer goed in, alhoewel ik het niet magisch gebruik, gewoon alleen voor de wetenschappelijke werking weet je.
Oud 12-05-2002, 20:02
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
louis84 schreef:

Zozo, das wat. Mare Reiki is supersimpel, leer je zo.
Je moet de reiki-kanaal ff laten openen door een reiki meester, of zelf openen, door energie te laten sturen, weet alleen niet waarheen

Groetjes Louis
Ja goed ben al bezig enzo op planten, dieren en samen met mijn moeder zo af en toe...maar een vriendin van me die master is is dan van plan me (ook samen met me moeder) in te wijden en dan wil ik zowel reiki 1 en 2 doen...Alleen dan wel met een grote tusseneriode enzo..maar heb er helemaal zin in
Ik gok dat jij ook al ingewijd bent???

Pendelen btw heb ik er niet bijgezet maar ook dat is een van me bezigheden af en toe
Oud 12-05-2002, 21:09
Q
Q is offline
MCSE ... vind ik al sprookjesachtig genoeg.
Oud 12-05-2002, 21:11
Q
Q is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
ik beoefen voor mezelf allerlei technieken zodat ik mezelf beter kan focussen, maar vooral technieken waardoor ik mijn gedachten meer onder controle heb, zodat ik niet verdrietig, verlegen enz. wordt op de verkerde momenten.

Verder heb ik in het verleden wat etheogene middelen gebruikt om hiermee een weg te banen naar een andere dimensie, iets wat me overigens nooit gelukt is.

Verder weet ik erg veel van kruiden, ja dat beoefen ik, en ik ben er zeer goed in, alhoewel ik het niet magisch gebruik, gewoon alleen voor de wetenschappelijke werking weet je.
Als je tijdloos kan denken waarschuw me dan ff, ik zit hier met die snarentheorie en branen in de knoop. Dusuh ergens tussen de 4e en 7e dimensie graag.

I²xC²xT²
Oud 12-05-2002, 21:22
louis84
louis84 is offline
Citaat:
CryperA schreef:

Ja goed ben al bezig enzo op planten, dieren en samen met mijn moeder zo af en toe...maar een vriendin van me die master is is dan van plan me (ook samen met me moeder) in te wijden en dan wil ik zowel reiki 1 en 2 doen...Alleen dan wel met een grote tusseneriode enzo..maar heb er helemaal zin in
Ik gok dat jij ook al ingewijd bent???

Pendelen btw heb ik er niet bijgezet maar ook dat is een van me bezigheden af en toe
Ik ben indd ingewijd
Oud 13-05-2002, 15:39
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
louis84 schreef:

Ik ben indd ingewijd
Nu wordt ik nieuwsgierig Hoelang al en hoe ervaar je zoiets???
Oud 13-05-2002, 16:28
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:

Uhuh...
Oud 13-05-2002, 16:35
WhisperingFaery
WhisperingFaery is offline
zoals bijna iedereen hier iig meditatie, tarot, edelstenen, kruiden, olieën, lucide dromen (finally! een keer goed gelukt!), beetje kaarsenmagie, angel cards, heb ook 'het boek met alle antwoorden' (je hebt mensen die erbij zweren, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voor mij werkt) leren pendelen, probeer gidsen te bereiken, astrologie...
Oud 13-05-2002, 17:44
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
WhisperingFaery schreef:
zoals bijna iedereen hier iig meditatie, tarot, edelstenen, kruiden, olieën, lucide dromen (finally! een keer goed gelukt!), beetje kaarsenmagie, angel cards, heb ook 'het boek met alle antwoorden' (je hebt mensen die erbij zweren, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voor mij werkt) leren pendelen, probeer gidsen te bereiken, astrologie...
Astrologie vind ik zooo moeilijk he, al die cijfers en dat gereken pfff niks voor mij
Oud 13-05-2002, 18:34
WhisperingFaery
Citaat:
CryperA schreef:

Astrologie vind ik zooo moeilijk he, al die cijfers en dat gereken pfff niks voor mij
jaaaa vreselijk!! ik laat mensen me ook meestal helpen en ik ben het ook nog maar aan het 'leren' enzo...
Oud 13-05-2002, 18:48
Wendy3
Wendy3 is offline
Ik hou mij bezig met mediteren, dromen en droomverklaringen (ik schrijf mijn dromen op in mijn dagboek.
Ik begin ook interesse te krijgen voor tarot. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Ik weet er nog niet zo veel over.
En is tarot gevaarlijk?
Ook weet ik een aantal dingen over edelstenen.
Ik lees ook veel boeken over bijzondere dingen.
Oud 13-05-2002, 18:57
WhisperingFaery
Tarot is gevaarlijk als je ze gelegd hebt en je gaat conclusies trekken, (het is natuurlijk de bedoeling dat je meer inzicht krijgt maar als je een soort boodschap in je kaarten ziet ga je dan niet aan die conclusie ophangen), je kunt er echt gek van worden als je iets negatiefs in je kaarten ziet. Probeer daarom zoveel mogelijk info te vergaren en ga niet naar de uitkomsten van je leggingen leven. Zeker niet in het begin, als je echt gevorderd bent en je hebt een echte band met je kaarten en ze hebben het nooit fout hoef ik je natuurlijk niks wijs te maken... dan weet je het zelf natuurlijk het best
Oud 13-05-2002, 21:05
KiPracticer
KiPracticer is offline
Hmz, volgens mij ben ik een van de weinigen die wat anders traint/beoefent:
-Astral Projection
-Chi/Psi
(-Energie sensen, eigenlijk onderdeel van chi)
-meditatie (train je niet echt maar ach)
-Empathie
-Telepathie
-Lentatie
En dat was het wel zo'n beetje geloof ik, er komen er vast nog wel meer bij maar dit is het voor nu
Oud 13-05-2002, 21:11
the Comebackkid
Citaat:
-Astral Projection
Mooie woorden KI practiser! Vette shit.
Oud 14-05-2002, 10:36
Koss
Koss is offline
Citaat:
louis84 schreef:

Ik ben indd ingewijd
over wat voor inwijding hebben we het hier ??
gezien je leeftijd kun je niet zijn ingewijd in een bestaande traditie
dus dan zullen we het hier wel weer over een fantasie inwijding hebben ben ik bang
Oud 14-05-2002, 15:54
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Koss schreef:

over wat voor inwijding hebben we het hier ??
gezien je leeftijd kun je niet zijn ingewijd in een bestaande traditie
dus dan zullen we het hier wel weer over een fantasie inwijding hebben ben ik bang
In reiki kun je ook al op je 12e ingewijd zijn als je ouders daarvoor kiezen.
Oud 14-05-2002, 17:02
WhisperingFaery
het lijkt me eigenlijk nogal eng, astral projection, heb er heel wat over gelezen enzo maar heb nog helemaal geen ervaringen van mensen gehoord/gelezen, kun je er wat over vertellen KiPracticer?
Oud 14-05-2002, 22:15
louis84
louis84 is offline
Citaat:
KiPracticer schreef:
Hmz, volgens mij ben ik een van de weinigen die wat anders traint/beoefent:
-Astral Projection
-Chi/Psi
(-Energie sensen, eigenlijk onderdeel van chi)
-meditatie (train je niet echt maar ach)
-Empathie
-Telepathie
-Lentatie
En dat was het wel zo'n beetje geloof ik, er komen er vast nog wel meer bij maar dit is het voor nu
Interessant, wat is empathie en lentatie eigenlijk???

Groetjes louis
Oud 15-05-2002, 14:07
Black Reina
Black Reina is offline
meditatie
wierook en kaarsenmagie
genezende magie
astral projection
eigen pad in wicca dattik met van alles combineer (komt in de buurt van eclectic)
edelstenen
reiki+werken met energiebollen
runen
werken met gidsen
pendelen
werken met aartsengelen
kruiden
dromen verklaringen
aura's lezen en bewerken van aura (gladstrijken ed)
dit is dan niet echt beoefenen maar t overkomt me gewoon; khoor wat anderen denken wat ik niet eerlijk vind want die gedachten hoor ik helemaal niet te horen (ok da was ff offtopic...)
en vedder weetik t zow niet, bes wel veel iig
Oud 15-05-2002, 14:27
dystopia
dystopia is offline
Eh.. tja.. alleen mediteren. Edelstenen maar die heb ik even niet meer. Aura's lezen lukt me nog niet goed. En ik ga nog wel met tarot beginnen met me moeder. Kaarten heb ik altijd al leuk gevonden no shit, het interesseert me wel. En verder boeken omtrent hogere psychologie maar dat heeft hier weinig mee te maken.
Oud 15-05-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
louis84 schreef:

Interessant, wat is empathie en lentatie eigenlijk???

Groetjes louis
empathie is dat je andermans gevoelens voelt. Het valt paranormaal op te vatten en gewoon. Lentatie weet ik niet, maar als ik naar het woord kijk zou ik zeggen iets met langzaam...? Lente is langzaam, in ieder geval...
Oud 15-05-2002, 15:08
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:

empathie is dat je andermans gevoelens voelt. Het valt paranormaal op te vatten en gewoon. Lentatie weet ik niet, maar als ik naar het woord kijk zou ik zeggen iets met langzaam...? Lente is langzaam, in ieder geval...
Lentatie? Is dat niet hetzelfde als Lentation? Lentation is het verslomen van de tijd om je heen, nu moet je niet denken dat de tijd echt slomer gaat, dat lijkt alleen zo voor het persoon die het gebruikt. Het is best handig maar moeilijk te leren. Als je er ervaren in bent, kun je zelfs paintball-balletjes ontwijken.
Oud 16-05-2002, 13:24
louis84
louis84 is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Aha ik snap

Misschien kom ik er nog wel achter wat lentatie precies betekent

Groetjes Louis
Oud 16-05-2002, 13:30
Belladonna
Belladonna is offline
Ten eenrste Tarot, ik probeer af en toe te mediteren, maar t wil niet echt lukken. Ik ga me vervelen.

En af en toe pendelen
Oud 16-05-2002, 22:38
louis84
louis84 is offline
Citaat:
Belladonna schreef:
Ten eenrste Tarot, ik probeer af en toe te mediteren, maar t wil niet echt lukken. Ik ga me vervelen.

En af en toe pendelen
Is het nou waar, dat je een geest oproept tijdens het pendelen. En dat die geest, je steeds achtervolgt, kan dat misschien kloppen??? Of is het nou je onderbewuste dat het beantwoord???

Tarot ben ik ook aan het oefenen. Tis wel grappig die kaarten. Kan het nog niet zo goed
Oud 18-05-2002, 11:03
Sterrenlicht
Sterrenlicht is offline
Ben nog niet zolang bezig: 3/4 jaar, maar tarot is tot nu toe wel mijn lievelingetje, zo ben ik dan ook in de wicca gerold. Kreeg tarotkaarten van mijn vrienden, die mij al liefkozend heksje noemden voordat ik er mee bezig was.. grappig he. Ik lees vooral erg veel en zit bij vele communities op msn. Heb gisteren mijn eerste kleine ritueeltje gedaan, gezongen naar de maan op de fiets. Nee dat is niet raar, het voelde goed en dan moet je dat doen.
Ik ben hard op weg om een solitaire eclectische heks te worden, maar aangezien ik die weg totaal alleen moet doorlopen (heb geen leermeester gevonden) is het een moeilijke en lange weg, maar zeker de moeite waard!

BB StarLight
Oud 18-05-2002, 12:13
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
louis84 schreef:

Is het nou waar, dat je een geest oproept tijdens het pendelen. En dat die geest, je steeds achtervolgt, kan dat misschien kloppen??? Of is het nou je onderbewuste dat het beantwoord???
Nee bij pendelen worden geen geesten opgeroepen.
Nee die geest kan je dus ook niet achtervolgen, geesten kunnen wel contact zoeken maar dat komt niet door pendelen dat komt door een gevoeligheid die je er dan voor hebt.
Ik weet niet of het je onderbewuste is.. Het helpt bij mij iig om dingen terug te vinden, maar ik ben dan ook vergeetachtig
Oud 18-05-2002, 13:08
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
louis84 schreef:

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=91029
Oud 18-05-2002, 13:36
watermannetje
watermannetje is offline
ik beoefen niet echt iets, ik hou me met heel veel dingen gewoon bezig.
Ik weet veel van astrologie en kan wel een beetje een horoscoop lezen.
Ik werk soms met rune stenen en trek vaak een kaart, daar hebben we thuis ook veel soorten van.
Ik mediteer soms.
Zoek soms betekenissen van dromen op.
Voer soms een klein ritueeltje uit.
Als geloof heb ik het wicca, maar ik ben niet echt een wiccan laat maar zeggen, heb geen altaar enzo
En ik doe vast nog wel meer, maar weet zogauw niet iets

Ik beoefen wel een sport
Oud 18-05-2002, 14:02
isaaa
isaaa is offline
Ik heb een chakra cursus gedaan waarbij ik nu op niveau 4 zit,
daardoor kan ik ook handopleggingen doen

omdat ik op het moment geintresseert ben in bach-bloesem remedies e.d. ben ik van plan een basis cursus homeopathie of iets in die richting te gaan volgen..

Ik zou eigenlijk ook vaker moeten mediteren maar op één of andere manier begin ik daar steeds niet aan...
Oud 26-05-2002, 14:18
morgaine le fay
morgaine le fay is offline
ik ben er net een maand of 2 achter hoe je hetgeen ik geloof noemt; wicca, maar ook druïdisme en andere oosterse geloofsovertuigingen.
ik zie mijzelf als een eclectische heks, alle wat mij intereseerd gebruik ik en probeer ik te trainen of te leren.
op het moment houd ik me bezig met wicca, en alle andere paganistische religies, de kracht van stenen en elementen, rituelen, magie, kaarsen, wierook, etherische oliën en elven.
ook sjamanisme boeit me, dromen, astrologie, horocopen, namen en nummerologie, aartsengelen en gidsen, de kracht van dieren etc..
telepathie, aura's, beschermengelen en levitatie, maar meer dan psychokinese.

ik moet nog heel erg veel leren en weet niet of ik paranormaal begaafd ben, mijn oma en overgrootvader wel.
dus misschien...

bright blessings,

morgaine
Oud 26-05-2002, 16:12
pe
pe is offline
Ik leg dromen uit en ik kan tarotkaarten, lenormandkaartjes en zo uitleggen. Ik heb ook pijn weggemassseerd en gemagnetiseerd, handenopleggen, maar die gaves zijn nu een tijdje weg, ze komen later terug. Ik ben ook bezig met getallen, astrologie (geen horoscopen, meer de principes), stenen, olie, kruiden, en nog meer.

pe.
Oud 28-05-2002, 13:47
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
pe schreef:
Ik leg dromen uit en ik kan tarotkaarten, lenormandkaartjes en zo uitleggen. Ik heb ook pijn weggemassseerd en gemagnetiseerd, handenopleggen, maar die gaves zijn nu een tijdje weg, ze komen later terug. Ik ben ook bezig met getallen, astrologie (geen horoscopen, meer de principes), stenen, olie, kruiden, en nog meer.

pe.
Ja ik had een vraag, hoe komt het dat af en toe dat je gaves minder werken? Ik heb dat nu ook een tijdje, m'n ki is zeg maar wat aan de lage kant, het lijkt wel of het geen zin heeft om met mij te werken. Maar goed, ik had het een lange tijd geleden ook een keer, maar het gaat dus weer mooi terug. Maar hoe komt dat?
Oud 28-05-2002, 15:32
Beowulf
Beowulf is offline
Ik 'beoefen' enkele rituelen die bij mijn geloofsovertuiging behoren...Asatru
Oud 28-05-2002, 16:31
pe
pe is offline
Ki Fighter schreef:
Citaat:
Ja ik had een vraag, hoe komt het dat af en toe dat je gaves minder werken? Ik heb dat nu ook een tijdje, m'n ki is zeg maar wat aan de lage kant, het lijkt wel of het geen zin heeft om met mij te werken. Maar goed, ik had het een lange tijd geleden ook een keer, maar het gaat dus weer mooi terug. Maar hoe komt dat?
Ik heb wel eens te begrijpen gekregen dat het niet altijd dezelfde delen van je geest zijn die ontwikkeld moeten worden. En als er iets anders ontwikkeld moet worden dan zal die ki van je op een laag pitje staan. Maar ik weet er het fijne niet van hoor.

Wel weet ik dat het normaal is, dat je gaven een tijdje weg zijn en terugkomen. Het komt in golven, zeggen ze. (het wordt ook licht en donker elke dag, dat zal weer een andere cyclus zijn, meer weet ik ook niet).

pe.
Oud 28-05-2002, 16:40
vixen
vixen is offline
hell, mediteren, tarot en auras zien maar dat wil nie echt lukken... isset normaal om alleen een lichte rand om iemand heen te zien??
Oud 28-05-2002, 21:22
the Comebackkid
nee das niet normaal, ik zie helemaal niks om andere mensen heen kan aan mij liggen, ik zie niet zoveel aura's............
Oud 29-05-2002, 05:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sterrenlicht schreef:
Ben nog niet zolang bezig: 3/4 jaar, maar tarot is tot nu toe wel mijn lievelingetje, zo ben ik dan ook in de wicca gerold. Kreeg tarotkaarten van mijn vrienden, die mij al liefkozend heksje noemden voordat ik er mee bezig was.. grappig he. Ik lees vooral erg veel en zit bij vele communities op msn. Heb gisteren mijn eerste kleine ritueeltje gedaan, gezongen naar de maan op de fiets. Nee dat is niet raar, het voelde goed en dan moet je dat doen.
Ik ben hard op weg om een solitaire eclectische heks te worden, maar aangezien ik die weg totaal alleen moet doorlopen (heb geen leermeester gevonden) is het een moeilijke en lange weg, maar zeker de moeite waard!

BB StarLight
Wat heb jij allemaal in het begin gelezen?
Ben ik wel benieuwd naar, wat een beetje fijn is om mee te beginnen (op bezems en pentagrammen na dan, die weet ik al ).

Even ontopic:
Ik beoefen Lenormand kaarten, en wil me gaan verdiepen in tarot. Het is nog heel moeilijk voor me.
En ik ben nu heel veel aan het lezen over wicca, omdat het me interesseert.
Oud 30-05-2002, 18:20
kitana
kitana is offline
Ik doe alleen TM, daar heb ik een jaar geleden een cursus van gevolgd en ben dus ook ingewijdt. Wat doen jullie allemaal veel trouwens!!! Hebben jullie nog wel tijd voor school offuh....???
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten