Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat was ook zo goed als overbodig, al eiste het enig nadenken om af en toe ergens heen terug rennen, en de item ophalen.
Ik vind het een stuk minder eng dan de andere RE delen. Ik weet niet, maar bij de remake zat ik in mijn stoel geklemd, maar bij 0 stak ik een jointje op. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nemesis ja....
Ik vind 2 en 3 al een stuk minder vet, omdat je meer dan genoeg kogels had. De zombies waren ook een stuk zwakker (doch in grotere aantallen. 1 was echt elk moment schrikken. De hele 'scene' waar het verhaal zich afspeelt is ook meer scary. Daarom was ik dus ook zo verschrikkelijk blij met de remake, die de 'engheid' goed wist te behouden. Code Veronica is ook vet, maar erg simpel. Ik had toen ik hem heb uitgespeeld nog iets van 450 pistol bullets over e.d. Ik had haast elke zombie/hond met mijn mes omgelegd (die dus lichtelijk overpowered was) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik vind de sfeer van 3 het beste....de constante dreiging van Nemesis...steeds die dreigende muziekjes..elke deur die je open doet smeken dat je et Nemesis muziekje niet hoort...
en dénk je eindelijk veilig te zijn, staat Nemesis op een gebouw met een rocketlauncher op je te schieten ![]() ![]() Code Veronica was idd vrij makkelijk...2 is kwa verhaal denk ik de beste....
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik had me PSX net gekocht toen RE3 een korte tijd uit was. Ik heb die niet gekocht maar RE2.
Ik weet het nog goed. Het was in de zomer, dus ik had me gordijnen dichtgedaan. En spelen. Enorme spanning de eerste keer. deel3 en code veronica konden dat helaas niet evenaren. Erg creepy vond ik dat spel(RE2 dus ![]() ![]() Vooral op een gegeven moment moet je een puzzeltje doen in die kamer die net een tv-studio is. Opeens barst die knakker door de muur. Doodsbang schiet ik hem naar de kloten. Ben ik blij van hem af te zijn en loop ik weer terug door de gang die erachter lag(de muur waar hij doorheen gekomen was vertoonde ook een gat, wat ik erg cool gedaan vond) barst die gast nadat ik de hoek om ging weer door de muur. Ik had het niet meer ![]() Of het moment waarop die raven opeens door het glas heenvliegen. Ik schrok me wild. Altijd leuk dat soort spellen waarbij je je echt rotschrikt, al moet ik zeggen dat deel 3 en (sort of) 4 me niet erg bang meer maakten, afgezien van Nemesis. Silent Hill 2 en 3 konden me dan wel weer goed laten huiveren. Ik weet ook nog goed toen ik Blood speelde op de PC. Ik speelde het bij een vriend, dus die zat er ook bij. Ik weet nog dat dat afgehakte hoofd wat je blijft aan staren echt doodeng was. En als toppuntje knippert dat hoofd soms ook met zijn ogen ![]() En toen ik eindelijk tegen Tjernoboch(of hoe die ook heet, ik bedoel de grote boss) moest vechten. Ik had het spel al een keer met Godmode gedaan(dat deed ik toen nog) dus ik wist al wat te verachten. Dus toen ik het ''puur'' speelde legde ik zijn kamer eerst echt stampvol met bommen ed. Ik weet nog dat ik en mijn maat echt bijna hebben lopen gillen van angst als we na de massa ontploffing steds ook maar een stukje van die Boss zagen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb 2 uitgespeeld ooit. 1 niet. Ik wist niet wat ik bij dat hok met die kraaien en die irritante muziek moest doen. Ik heb 't laatst nog eens geprobeert te spelen. Maar hij pakt onze videokaart niet (GeForce2 MX). Jammer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Besje?
![]() Iig, ik speel dergerlijke spellen altijd met een vriend van me. Dan de muziek op 100 en spelen maar ![]() We hebben afgesproken, hij speelt silent hill delen, ik RE. Maar toen bij silent hill 2 dat ene monster achter de tralies alleen maar naar je keek (en verder niets deed) was het toch even ruzieeen over wie verder ging spelen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Tsja, ookal lijken de 2 spellen op het eerste gezicht op elkaar; ze hebben een heel andere creepyheids factor.
Resident Evil moet het meer hebben van de scenery en de schrikmomenten/geluiden. Silent hill is een serie die veel meer inspringt op psychologie. Toch gaat mijn voorkeur uit naar RE. Ik denk dat ik de voorkeur toch leg bij de schrikmomenten en geluiden, en misschien speelt mijn nostalgie ook wel mee (vooral bij de remake). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
moetj e me wel snel pm'en, wilde hem net weggooien [=
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Dragon's Dogma Beter dan Resident Evil 6? Pflanz123 | 1 | 17-12-2012 13:06 | |
Games |
Resident Evil 5 [xbox360, ps3] Carn | 21 | 04-06-2008 20:57 | |
Games |
Resident Evil 4 Mr.Hypert€xt | 11 | 15-09-2004 21:38 | |
Games |
resident evil serie niet meer exclusief voor de gamecube SQUARE | 10 | 11-04-2003 16:06 | |
Films, TV & Radio |
Resident Evil legatus | 12 | 30-01-2002 00:39 | |
Games |
Resident Evil wordt Gamecube exclusief Dark G | 22 | 29-09-2001 17:04 |