Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar wordt dieper in gegaan op de stof. Je leert (nu dan) programeren in Delphi. Dus OO (Object Oriented) programmeren. Toen ik begon, 4 jaar geleden, kregen we in de: 1e Turbo Pascal 2e C++ 3e C++ 4e Delphi Zoals je misschien weet, zijn TP en C++ geen visuele talen (4 jaar geleden), dus werkten wij nog met DOS-boxjes ![]() ![]() Voordeel van niet visuele talen is dat je GOED moet nadenken over hoe je programma eruit komt te zien. (zie http://forum.scholieren.com/Forum9/HTML/002241.html voor een PSD) Je leert dus logisch denken, gestructureerd denken. IF ... THEN ... ELSE ... ENDIF ![]() Maak een PSD, en, bij grote programma's, een Technisch en Functioneel Ontwerp. Nu ziet de opleiding er volgens mij als volgt uit: 1e Delphi 2e Delphi 3e Delphi 4e Delphi Nadeel is dat dit visueel is, en je dus niet meer al te goed hoeft na te denken over het programma. Dus de nieuwelingen zijn slechter in programeren dan mijn 'generatie'. Uitzonderingen daar gelaten. ![]() Gegevensverzamelingen, databases (normaliseren), Technische Wiskunde (alleen 4e jaar) kreeg ik ook allemaal. En ook nog 'Bedrijfskunde voor de werktuigbouw' ![]() [Dit bericht is aangepast door eddie (27-03-2002).] |
![]() |
|
![]() |
ik zit in de 5e en had in de 4e ook al informatica. Toen deden we html en visual basic gewoon sites maken dus. Ook leerden we hexadecimaal en bineair rekenen niet echt boeiend vond ik en ook niet echt moeilijk. nu hebben we dit jaar al turbo pascal geprobeert. en iets met programmatjes maken maar hoe dat heet ben ik vergeten en nu zijn we bezig met hoe zoek ik iets op in een database.
Het is een goed vak om extra te kiezen. tis bij mij op school een pretvak waar gemakkelijk een voldoende voor te scoren is. maar zoals eerder al werd vermeld het vak is op iedere school anders. zelfs in iedere klas aangezien de klas die nu bij mij op school 4 vwo zit veeeeel meer theorie moet doen. succes Nora
|
Verwijderd
|
ik heb dus ook informatica soms spijt soms niet
wat wij hebben gedaan is: -leren met html werken -programmeren (visual basic, logo en struktograaf) - leren hoe je pc werkt - leren hoe het internet werkt etc etc het gaat dus vooral om de computer en niet om textverwerken etc wat ik dus dacht maar opzich is het best wel leuk ja |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kun je het ff uitleggen? *vraagt zich echt af wat voor opleiding ikke-eva doet en in welk jaar ze zit* ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nou, bij mij was het zo: we begonnen met een man of 25. nu aan het eind van 6vwo zijn er nog 5 over. Degenen die afgehaakt zijn wilden allemaal "iets over de computer leren". Daar is informatica dus duidelijke niet voor... Je moet al met de computer kunnen werken en je krijgt gewoon een verdieping over de computer. Onderwerpen die wij behandeld hebben: -wat algemeen gezever -programma structuur diagrammen -logo (programmeertaal) -html -SQL -database ontwerpen -M&O gezever over bedrijven, blablabla als je niet al erg geinteresseerd bent in de computer schijnt het best lastig te zijn, stof wordt in een hoog tempo behandeld (zo hebben we in 4 lessen HTML geleerd, wat me toch best moeilijk lijkt als je er nog nooit van gehoord had)... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe moeilijk is HTML nou? Je hebt een standaard layout voor de tags, en tussen de body-tags zet je wat je wilt weergeven op het scherm. Even een BR en/of een P ertussen, en je hebt een indeling... Klaar! sim-pel! ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vaag. Ze konden zeker geen VB ofzo; daarbij moet je namelijk gestructureerd kunnen denken, want dat is echt programmeren ![]() ![]() Naja, VB is misschien slecht voorbeeld ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
struktograaf is een programmeerprogramma best wel oud en irri, je werkt dan met psd's (volgensmij heb je me daar nog zelfs mee geholpen ![]() ik zit dus in atheneum 5 |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laat maar ![]() Citaat:
En ik ga wéér offtopic ![]() [Dit bericht is aangepast door eddie (29-03-2002).] |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Vragen HBO Informatica Verwijderd | 6 | 30-01-2015 22:24 | |
Algemene schoolzaken |
Veranderen profielen havo/vwo ALDR | 67 | 02-08-2012 10:37 | |
Algemene schoolzaken |
Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK) aquafemme | 67 | 13-02-2007 06:24 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Exacte vakken in de vijfde. *ABC* | 7 | 06-11-2004 23:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Algemene schoolzaken |
Informatica RomeoP | 14 | 13-02-2004 08:51 |