Oud 13-01-2004, 23:05
Zyndel
Zyndel is offline
Hallo!

Ik zoek per 1 augustus of per 1 september een kamer in Groningen. Is er iemand die dan uit zijn of haar kamer gaat?

Groetjes,

Myrthe
Advertentie
Oud 13-01-2004, 23:10
Duifje
Duifje is offline
HeyHaaai!
Ik ook... En het blijkt erg lastig te zijn. AI! Maare als er dus 2 mensen zijn die uit hun kamer gaan... zou het prettig zijn als je het mij ook zou laten weten!

Of misschien met meerdere mensen iets groots huren/kopen!? I don't know.

Groetjes, Duifje
Oud 14-01-2004, 17:04
Nuck
Nuck is offline
Succes met zoeken.
Oud 14-01-2004, 17:10
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
Nuck schreef op 14-01-2004 @ 17:04:
Succes met zoeken.
Dank je!

De kamer mag trouwens ook al wel iets eerder vrijkomen als de huur niet te hoog ligt...
Oud 15-01-2004, 01:48
Verwijderd
Ik wil zelf ook wel een kamer
Oud 15-01-2004, 13:41
funkypunk
funkypunk is offline
kan je iets speciefieker zijn??? ik wil best actief voor jullie informeren (ik woon in groningen), maar wat willen jullie dan....
Oud 15-01-2004, 16:59
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 15-01-2004 @ 13:41:
kan je iets speciefieker zijn??? ik wil best actief voor jullie informeren (ik woon in groningen), maar wat willen jullie dan....
Ik zoek een kamer in Groningen vanaf augustus eigenlijk. Het liefst in het centrum en het liefst met eigen keuken en eigen douche, maar dat wil iedereen natuurlijk!

De prijs is niet zo heel belangrijk, zolang die maar onder de 350 euro per maand zit en niet buiten verhouding is.

Mocht ik de perfecte kamer (of het perfecte huis/appartement) vinden en die komt vrij in bijvoorbeeld april of mei en de huur is niet te hoog dan wil ik best eerder de kamer nemen.

Dus waar je naar kan informeren voor mij is het volgende: een appartement (liefst) of kamer (liefst in het centrum) waar iemand ongeveer in juli uitgaat, of mijn droomappartement (centrum, eigen keuken en douche, huur niet te hoog) waar iemand eerder uitgaat.
Oud 15-01-2004, 23:23
Duifje
Duifje is offline
Dat zou ik echt erntig op prijs stellen! Dankje!

Maare ik zoek, met ingang van augustus een kamer in Groningen. Heb niet al te veel eisen. Het liefst 300 euro of minder. En inderdaad de prijs-kwaliteit verhouding moet een beetje mooi zijn. In een studentenhuis. Een 'meidenhuis' zou ik wel leuk vinden. En zo groot mogelijk. Maarja wie wil dat nou niet.

Alles is welcome! Thnx!

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 23:25.
Oud 17-01-2004, 09:34
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Zyndel schreef op 15-01-2004 @ 16:59:
Ik zoek een kamer in Groningen vanaf augustus eigenlijk. Het liefst in het centrum en het liefst met eigen keuken en eigen douche, maar dat wil iedereen natuurlijk!

De prijs is niet zo heel belangrijk, zolang die maar onder de 350 euro per maand zit en niet buiten verhouding is.

Mocht ik de perfecte kamer (of het perfecte huis/appartement) vinden en die komt vrij in bijvoorbeeld april of mei en de huur is niet te hoog dan wil ik best eerder de kamer nemen.

Dus waar je naar kan informeren voor mij is het volgende: een appartement (liefst) of kamer (liefst in het centrum) waar iemand ongeveer in juli uitgaat, of mijn droomappartement (centrum, eigen keuken en douche, huur niet te hoog) waar iemand eerder uitgaat.
Oeh jij hebt wel veel eisen zeg
Het is bijna onmogelijk om iets dergelijks te vinden. Ik denk dat je blij mag zijn met een kamertje van 8 m2...dan heb je tenminste iets.
Oud 18-01-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 17-01-2004 @ 09:34:
Oeh jij hebt wel veel eisen zeg
Het is bijna onmogelijk om iets dergelijks te vinden. Ik denk dat je blij mag zijn met een kamertje van 8 m2...dan heb je tenminste iets.
Inderdaad

Maar ze weet natuurlijk niets over het reilen en zeilen mbt kamers in Grunn.

Tips:
- schrijf je in maart, wanneer de inschrijving opent, meteen in bij IN, voor een studentenkamer. IN heeft echter geen kamers in het centrum voor beginnende eerstejaars (en terecht )
- schrijf je in bij Direct Wonen. Als je goed hun berichtgeving in de gaten houdt, kan je redelijk snel iets krijgen. Geen wachtlijsten.

Maar een kamer in het centrum met eigen keuken en badkamer.... dream on...sorry...
Oud 18-01-2004, 12:21
Duifje
Duifje is offline
bedankt voor de tips!
Oud 19-01-2004, 16:42
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
Toeter! schreef op 18-01-2004 @ 10:24:

Maar een kamer in het centrum met eigen keuken en badkamer.... dream on...sorry...
Mijn ex heeft er een, vrijwel aan de Oude Ebbingestraat. Maar ja, die zit dus al in die kamer.

Maar bekijk het van de andere kant: ik begin op tijd met zoeken opdat ik hopelijk kan vinden wat ik zoek. Als dat niet lukt ben ik heus wel tevreden met wat ik dan ook maar kan krijgen.
Oud 23-01-2004, 15:04
igfy
igfy is offline
Ik woon in de meisjesflat via IN, en ik heb een heel klein eigen keukenblokje. Maar eigen douche dus niet... Volgens mij is het heel moeilijk om zoiets te vinden.

Maar volgens mij is direct wonen overgenomen door in oid.. het is een beetje vaag allemaal...
Oud 23-01-2004, 18:19
Duifje
Duifje is offline
Citaat:
Toeter! schreef op 18-01-2004 @ 10:24:
Tips:
- schrijf je in maart, wanneer de inschrijving opent, meteen in bij IN, voor een studentenkamer. IN heeft echter geen kamers in het centrum voor beginnende eerstejaars (en terecht )
Ik heb me al ingeschreven bij IN. Gisteren ofzo, en bevestigd via Inet. En al electronisch betaald. Hoop dat het allemaal gelukt is en ik snel iets hoor.
Oud 23-01-2004, 19:30
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Duifje schreef op 23-01-2004 @ 18:19:
Ik heb me al ingeschreven bij IN. Gisteren ofzo, en bevestigd via Inet. En al electronisch betaald. Hoop dat het allemaal gelukt is en ik snel iets hoor.
Bij IN moet je er zelf achteraan gaan heur. Op internet komt te staan welke kamers vrijkomen en daar kan je dan op reageren.
Oud 23-01-2004, 22:43
Susanne
Susanne is offline
Een vriendinnetje van mij had ook een lange tijd gezocht maar ook netzoals jij een hele tijd zonder enige positieve uitkomst.. Maargoed ze is toen lid worden dus dan gaat het wel snel als je er eenmaal zit natuurlijk.
Je kan trouwens ook tijdens de Keiweek (plus ontgroening) proberen te fixen dat je in een vereningingshuis kan logeren. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Vaak is het wel zo dat logées een nieuwe huisgenoot wordt gekozen, ze hadden zelfs contact met mij opgenomen terwijl ik NU pas in 5vwo zit! Als ze niet met je contact opnemen heeft het je iniedergeval een paar mooie contacten op.. maar dit is wel een grote kans dat je een kamer vindt volgens mij, succes!

wat heb ik het eigenlijk goed voor elkaar over 1.5 jaar.
Oud 24-01-2004, 00:32
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
Susanne schreef op 23-01-2004 @ 22:43:
Een vriendinnetje van mij had ook een lange tijd gezocht maar ook netzoals jij een hele tijd zonder enige positieve uitkomst.. Maargoed ze is toen lid worden dus dan gaat het wel snel als je er eenmaal zit natuurlijk.
Je kan trouwens ook tijdens de Keiweek (plus ontgroening) proberen te fixen dat je in een vereningingshuis kan logeren. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Vaak is het wel zo dat logées een nieuwe huisgenoot wordt gekozen, ze hadden zelfs contact met mij opgenomen terwijl ik NU pas in 5vwo zit! Als ze niet met je contact opnemen heeft het je iniedergeval een paar mooie contacten op.. maar dit is wel een grote kans dat je een kamer vindt volgens mij, succes!

wat heb ik het eigenlijk goed voor elkaar over 1.5 jaar.
Ja, maar ik voel er niet zo heel erg veel voor om bij Vindicat of Albertus te gaan om eerlijk te zijn... Dat is niet helemaal mijn ding. Ik heb niets tegen studentenverenigingen, maar ik ben niet van plan er zelf bij een te gaan. Maar goed, bedankt voor je tip!
Oud 24-01-2004, 02:02
Verwijderd
Citaat:
Zyndel schreef op 24-01-2004 @ 00:32:
Ja, maar ik voel er niet zo heel erg veel voor om bij Vindicat of Albertus te gaan om eerlijk te zijn... Dat is niet helemaal mijn ding. Ik heb niets tegen studentenverenigingen, maar ik ben niet van plan er zelf bij een te gaan. Maar goed, bedankt voor je tip!
Groot gelijk dat je daar niets voor voelt, tenzij je weinig respect hebt voor jezelf, anderen, en erin geloofd dat er door mishandeling en vernedering een goede relatie kan ontstaan.
Oud 25-01-2004, 12:39
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-01-2004 @ 02:02:
Groot gelijk dat je daar niets voor voelt, tenzij je weinig respect hebt voor jezelf, anderen, en erin geloofd dat er door mishandeling en vernedering een goede relatie kan ontstaan.
Zit nou toch niet overal zo tegen aan te schoppen zeg, het valt allemaal best mee.. Je kiest er ook altijd zelf nog voor om bij Vindi of Albertus te gaan, zei ook niet tegen 'r dat het MOEST maar dat het wel gewoon zeer handig is voor contacten ed
Oud 26-01-2004, 12:59
AngelLena
AngelLena is offline
Het beste kan je zelf gaan zoeken. Je kan je overal in laten schrijven maar de helft van de tijd heeft dat geen enkel nut. Advertenties neerhangen op scholen als de hanzehoge en het RUG, en adverteren in de lokale krant helpt vaak beter.

Bij de IN staat momenteel een wachtlijst van 2 jaar. Dus vergeet dat maar als je snel iets wilt. Stel geen hoge eisen, daar voldoet bijna geen enkele kamer aan.
Oud 26-01-2004, 13:03
Duifje
Duifje is offline
wow! zolang... was dus ook nutteloos om me daar in te schrijven.

Maar is het wel slim om nu al te beginnen met zoeken? Of zijn mensen daar, die hun kamer kwijt moeten rond die tijd, daar nog helemaal niet mee bezig?!
Oud 26-01-2004, 17:34
Zyndel
Zyndel is offline
Tegen datzelfde probleem loop ik inderdaad ook aan! Maar ik kom vaak genoeg in Groningen, dus op zich kan ik wel briefjes ophangen e.d. .
Oud 26-01-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 25-01-2004 @ 12:39:
Zit nou toch niet overal zo tegen aan te schoppen zeg, het valt allemaal best mee.. Je kiest er ook altijd zelf nog voor om bij Vindi of Albertus te gaan, zei ook niet tegen 'r dat het MOEST maar dat het wel gewoon zeer handig is voor contacten ed
Waar schop ik tegen aan? Ik geef gewoon aan hoe het zit, er zijn zoveel beschaafde verenigingen, waarom zou je daar niet bijgaan? Ook daar doe je contacten op. Als je bij vindicat of albertus gaat, dan is er gewoon iets goed mis met je moraal en je zelfrespect om het maar vriendelijk uittedrukken.
Oud 26-01-2004, 17:55
prulleke
prulleke is offline
Het is nooi tte vroeg om te beginnen met zoeken, ben al sinds november bezig...

heb me nu ingeschreven bij woningnet.nl
Misschien een tip?

'Nadeel ' van nu inschrijven is dat veel kamers die nu geadverteerd staan ook vanaf binnenkort(februari) al te huur zijn en je du smoet wachten tot juli tot er war voor augustus staat.
Oud 26-01-2004, 18:02
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
prulleke schreef op 26-01-2004 @ 17:55:
Het is nooi tte vroeg om te beginnen met zoeken, ben al sinds november bezig...

heb me nu ingeschreven bij woningnet.nl
Misschien een tip?

'Nadeel ' van nu inschrijven is dat veel kamers die nu geadverteerd staan ook vanaf binnenkort(februari) al te huur zijn en je du smoet wachten tot juli tot er war voor augustus staat.
Ik weet het... Ik sta ingeschreven bij allerlei andere sites...
Oud 01-02-2004, 15:37
Shaartjuh
Shaartjuh is offline
Zyndel schreef op 13-01-2004 @ 23:05:
Hallo!

Ik zoek per 1 augustus of per 1 september een kamer in Groningen. Is er iemand die dan uit zijn of haar kamer gaat?

Groetjes,

Myrthe

www.kamernet.nl ?
Oud 01-02-2004, 18:29
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
Shaartjuh schreef op 01-02-2004 @ 15:37:

www.kamernet.nl ?

Sta ik al ingeschreven
Oud 06-02-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 26-01-2004 @ 12:59:

Bij de IN staat momenteel een wachtlijst van 2 jaar. Dus vergeet dat maar als je snel iets wilt. Stel geen hoge eisen, daar voldoet bijna geen enkele kamer aan.
Mwah. Klopt niet helemaal denk ik. Werken ze nog met de afstand die je moet afleggen naar Groningen? Hoe verder je er vandaan woont, hoe sneller je iets toegewezen krijgt. Toen ik 4 jaar geleden begon was het wel zo.
Wat ook helt is zeuren bij IN. Gewoon vragen of ze iets vrij hebben.... beetje zielig doen enzo... werkt best goed...heb t zelf destijds ook gedaan.

Inschrijven bij Woonservicecentrum, onee, das tegenwoordig Woningnet Groningen is best een aanrader. Er staan studentenflats aan de Planetenlaan (woon dr zelf ook ) waar je na anderhalf a 2 jaar wel in kunt. Als je mazzel hebt sneller. Kun je evt. dorstromen ofzo. En inschrijven kost toch niet veel.

Beste tip nog steeds Direct Wonen. Vrij duur, maar dan heb je ook wat

Succes iedereen...
Oud 08-02-2004, 19:53
Zyndel
Zyndel is offline
@ Toeter: Bedankt voor je tips!
Oud 08-02-2004, 22:45
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Toeter! schreef op 06-02-2004 @ 21:22:
Mwah. Klopt niet helemaal denk ik. Werken ze nog met de afstand die je moet afleggen naar Groningen? Hoe verder je er vandaan woont, hoe sneller je iets toegewezen krijgt. Toen ik 4 jaar geleden begon was het wel zo.
Wat ook helt is zeuren bij IN. Gewoon vragen of ze iets vrij hebben.... beetje zielig doen enzo... werkt best goed...heb t zelf destijds ook gedaan.

Inschrijven bij Woonservicecentrum, onee, das tegenwoordig Woningnet Groningen is best een aanrader. Er staan studentenflats aan de Planetenlaan (woon dr zelf ook ) waar je na anderhalf a 2 jaar wel in kunt. Als je mazzel hebt sneller. Kun je evt. dorstromen ofzo. En inschrijven kost toch niet veel.

Beste tip nog steeds Direct Wonen. Vrij duur, maar dan heb je ook wat

Succes iedereen...
Nee, alles van zowel de IN als de wongingsevicecentrum werkt nu met een nieuwe puntentelling. Voor elke maand die je staat ingeschreven krijg je een punt, voor elke maand dat je in 1 van hun kamers woont krijg je een punt, en wie de hoogst aantal punten heeft komt het eerst in aanmerking voor een kamer. Hierdoor zijn de wachtlijsten weer verlengd naar 3 tot 6 jaar voor een nieuw ingeschrevene!!!
(welke idioot dit bedacht heeft...)

Met andere woorden: als je 20 punten hebt, maak je een kans, eerder niet.

Ga maar adverteren in Dagblad van het Noorden, zit vlak achter de martinitoren. Daar gaan veel huisbazen op af. Kijk ook op de sites waarop kamers worden aangeboden en reageer zsm. Die sturen vaak wel iets terug aangezien het meestal studenten zijn die met zoveel man een flat of kamer hebben opgehuurd, 1 vertrekt, dus moet een ander bij. Die hebben dus geen klap te maken met dat hele puntensysteem.
Oud 10-02-2004, 00:04
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 08-02-2004 @ 22:45:
Nee, alles van zowel de IN als de wongingsevicecentrum werkt nu met een nieuwe puntentelling. Voor elke maand die je staat ingeschreven krijg je een punt, voor elke maand dat je in 1 van hun kamers woont krijg je een punt, en wie de hoogst aantal punten heeft komt het eerst in aanmerking voor een kamer. Hierdoor zijn de wachtlijsten weer verlengd naar 3 tot 6 jaar voor een nieuw ingeschrevene!!!
(welke idioot dit bedacht heeft...)

Met andere woorden: als je 20 punten hebt, maak je een kans, eerder niet.
Als wachtlijsten langer worden, betekent dat, dat er meer mensen staan ingeschreven. Dit kan nooit door een ander puntensysteem komen. Volgens mij is er niet opeens een veel groter aantal nieuwe studenten, dus de groei zal wel meevallen.

Misschien onderverhuur ik mn slaapkamer wel tijdens de keiweek... wordt rijk......

In de Selwerdflats (joepie..) krijgen btw alleen nieuwe eerstejaars een kamer toegewezen.
Oud 12-02-2004, 22:29
never mind
never mind is offline
Citaat:
igfy schreef op 23-01-2004 @ 15:04:
Ik woon in de meisjesflat via IN, en ik heb een heel klein eigen keukenblokje. Maar eigen douche dus niet... Volgens mij is het heel moeilijk om zoiets te vinden.

Maar volgens mij is direct wonen overgenomen door in oid.. het is een beetje vaag allemaal...
hoe zit dat met die meisjesflats (klinkt zo confessioneel) zijn die vriendjes-vriendelijk?
Oud 12-02-2004, 22:37
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
never mind schreef op 12-02-2004 @ 22:29:
hoe zit dat met die meisjesflats (klinkt zo confessioneel) zijn die vriendjes-vriendelijk?
Oef, moet er zelf niet aan denken om in een huis te wonen met een stuk of 10 meiden om me heen... Sjeesj... Maar als je kamer groot genoeg is en jullie 's nachts niet te veel herrie maken als je begrijpt wat ik bedoel zullen ze daar niet zo veel op tegen hebben denk ik
Oud 12-02-2004, 23:21
never mind
never mind is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 12-02-2004 @ 22:37:
Oef, moet er zelf niet aan denken om in een huis te wonen met een stuk of 10 meiden om me heen... Sjeesj... Maar als je kamer groot genoeg is en jullie 's nachts niet te veel herrie maken als je begrijpt wat ik bedoel zullen ze daar niet zo veel op tegen hebben denk ik
ik krijg het idee dat ik weinig keuze heb en nee, ik heb liever jongens dan meiden om me heen. Maarja.... Eén voordeel is tenminste dat mn vriend geen reden heeft om jaloers te zijn als ik in zo'n meidenflat terecht kom.....

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten