Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen er bezwaar tegen hebben
||
Citaat:
Zie je hem schreeuwen dit huwelijk mag niet doorgaan. En degene die het huwelijk verbindt schreeuwt erboven uit en nu verklaar ik jullie man en vrouw. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De formule in de Amerikaanse huwelijksvoltrekking heeft puur ceremoniële betekenis. In Nederland kan zich best de situatie voordoen waarin iemand bezwaar maakt tegen een huwelijk op gronden die de wet erkent. Er is een aantal gronden waarop een huwelijk zoals dat heet gestuit kan worden.
Als de aanstaande echtelieden niet voldoen aan de vereisten om een huwelijk aan te gaan, dan kunnen bloedverwanten in de rechte lijn, broeders, zusters (e.a.) het huwelijk stuiten. Dat zal zich kunnen voordoen als éen van de echtelieden (kortgezegd) de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, een geestelijke stoornis heeft, onder curatele staat, of te nauw met de aanstaande partner verwant is. Huwelijken mogen immers niet gesloten worden tussen verwanten in de op- en nedergaande lijn (kortgezegd (groot)ouder, (klein)kinderen etc.) en ook niet tussen broeders en zusters. Afgezien van de wettelijke gronden zijn er geen redenen om niet in het huwelijk te kunnen treden. Als iemand bezwaar maakt omdat hij er gewoon niet blij mee is, zal daar natuurlijk aan voorbijgegaan worden. Zoals ik boven al zei, die formule van 'let them speak now or forever hold their peace' is toch een Amerikaanse formule. |
![]() |
||
Citaat:
the weddingplanner is met Jenifer lopez. fwaaf is met hugh grant en andi mcdowell en die ander is dacht ik met julia roberts
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() haha sorry.. ik ben geen gtst verslaafde.. maar ik had het toevallig 1 keer gezien... maar in films is het idd altijd zo. eerst de spanning of hij er op tijd is (duh..) en dan komt ie buiten adem binnen rennen
|
![]() |
sorry, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze dat vroegen. zal wel weer aan mij liggen.
ik heb wel eens gehoord dat een stel ging trouwen en toen zei de dominee tegen die vrouw dat ze beter maar niet met hem kon trouwen (hij was een geweldige luie stomme nutteloze zak). Jij wil trouwen met een meisje. Wordt haar aangepraat dat jij stom bent zo van tegen dat meisje: niet trouwen hoor! vooral niet doen! Jij = ![]()
||
Citaat:
En ik vind het trouwens echt niet kunnen dat die dominee dat tegen die vrouw zei. Hij moet zich gewoon met zijn eigen zaken bemoeien en als hij er echt moeite mee heeft, dan moet hij ook niet dat huwelijk voltrekken. |
![]() |
||
Citaat:
mag je bij mijn huwelijk doen! (makkelijk, zulke belofte's maken)
||
Citaat:
en dan staat er in de wet dacht ik: als iemand bezwaar heeft mag het huwelijk niet doorgaan, maar in de praktijk is het zo dat je de persoon die jou mooiste dag van je leven verknalt er gewoon hardhandig uitflikkerd
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Verbod op neef-nichthuwelijken' en stop op gezinsherenigingsmogelijkheden Gatara | 82 | 28-04-2009 08:29 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #28 Saarah | 500 | 31-01-2007 16:45 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
ChristenUnie/SGP geen punt. | 285 | 30-04-2003 17:10 | |
Ambtenaren mogen homohuwelijken weigeren Isa | 14 | 17-03-2002 09:51 |