Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een ADSL-verbinding van 2 MBit haalt echt geen 230 KB/sec hoor. Een snelheid van rond de 200 KB/sec ligt meer in de buurt. Dat is ook de streefsnelheid van de meeste providers. Wil je weten of de verbinding met Planet zelf goed is (dwz. dat jouw koperlijn fysiek in orde is) test dan even met sites als www.speedtest.nl of www.mordax.nl
Dat de nieuwsservers van Planet kut zijn, is oud nieuws. In elk geval zit ik ook regelmatig niet boven 50% van mijn snelheid als servers gewoon langzaam zijn of hun bandbreedte afknijpen (ik krijg binnenkort ook een upgrade van 1 naar 2 MBit, maar NewsZilla knijpt 'm af op 150 KB/sec per user, dus dan zit ik ook niet aan m'n max). Voer een zooi pings uit, bij voorkeur met FPing. Dit zeer handige programmaatje kun je de hele dag door laten pingen zodat je echt alle snelheidsfluctuaties en packetdrops kunt opsporen. Maar een mail sturen kan natuurlijk nooit kwaad. Gewoon even informeren. |
![]() |
|
![]() |
Fijn dat jullie zo snel reageerden. **********, ik heb ook verschillende servers geprobeerd. Dit zijn onder andere mordax, speedtest, download.com, noem ze maar op: die bekende sites waar je je downloadsnelheid kan testen. Ik heb ook een wat onbekendere site opgezocht, maar daar leverde de test hetzelfde resultaat.
@Harrie: Ik controleer regelmatig op spyware, maar tref eigenlijk nooit iets aan, want ik ben geen gebruiker die overal "ja" of "next" klikt, en ben de enige gebruiker van deze pc. Bovendien hebben meer mensen in mijn wijk er last van, dus lijkt me sterk dat het dan spyware zou zijn ![]() @nare man: 230 KB/s haal ik ook zelden (zelfs bij speedtest, bijvoorbeeld, zit ik er vaak iets onder) maar 50 KB/s is het andere "uiterste". Ik heb gister (en dagen daarvoor) de sites gebruikt die je noemde. Daar meette ik dan ook mijn langzame downloadsnelheid (in vergelijking tot wat het zou moeten zijn...) . Vanochtend probeerde ik het weer, en nu is het resultaat bemoedigender: ongeveer 215 KB/s. Daar mee zou ik vrede kunnen hebben, maar ik wil wel weten of dat blijvend is. Dit is een meting van 9:00 uur in de morgen, als er nog weinig mensen aangelogd zijn. Ik zou het nog wel eens willen zien vanmiddag, of vanavond, dat zijn dan ook de momenten dat ik veel gebruik maak van de computer ('s ochtend school ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mardox ken ik niet ern speedtest is ook onbetrouwbaar.. Volgens speedtest heb ik met xs4all basic 120 down ![]() Lijkt me erg sterk, maar goed ![]() |
![]() |
|
Het ligt ook een beetje aan de overboeking van de lijnen die jouw provider hanteert. Misschien ligt deze ratio nogal hoog bij jouw provider. Dit betekent echter niet dat jij daar de pineut van zou mogen zijn.
Wat je eens zou kunnen doen is via een P2P connectie naar iemand anders met dezelfde provider als jij. Zorg er dan wel voor dat je andere software die jouw bandbreedte op kunnen snoepen uit staan. Een P2P is dan een stuk betrouwbaarder dan een of andere vage downloadsite in het buitenland. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|