Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@MarkB: de EG bestaat nog steeds, vormt als het ware een onderdeel van de EU. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@MarkB: EU is niet de gangbare term voor EG. Middels het EU-Verdrag zijn het EG-Verdrag en de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal bij de EU ondergebracht, de zogenaamde eerste pijler. Het gemeenschappelijk buitenlandbeleid vormt de tweede pijler van de EU, en het gemeenschappelijk beleid m.b.t politie en justitie de derde pijler. Dat is globaal gezien de structuur van de EU, snap je? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
My point...
|
Ik vind het ook wel een goed plan. Is eigenlijk heel logisch dat in openbare gebouwen niet gepaft mag worden, niets mis mee. Het is helaas slechts een begin, in Nederland zijn we gelukkig al veel verder, maar voor een land als Frankrijk is het een uitkomst
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is weereens typisch dat iedereen over roken zeurt terwijl er genoeg andere zaken zijn die niet bevordelijk voor de gezondheid van de bevolking zijn waar je geen hond over hoort. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En trouwens, niemand heeft last van 'mijn' uitlaatgassen. Het gaat om het collectief. Ik ben tenslotte niet de enige die jou passeert op zo'n dag. Bovendien zijn er veel minder mensen die direct last ondervinden bij het inademen van uitlaatgassen. En ben jij zelf niet ook (aankomend) chauffeur? Precies. Bij roken, echter, kun je wel last hebben van individuen, bijvoorbeeld op het station of in gebouwen. Dus dan zou het fijn zijn als je daar niet als een aso ongeneerd gaat staan roken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar, ik geef je wel gelijk, in gesloten ruimtes kan roken zeer vervelend zijn voor de omstanders, maar in de openlucht vind ik het gezeur ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens ben ik het helemaal eens dat er plaatsen zijn waar je niet mag roken, maar buiten bijvoorbeeld vind ik het onzin.
||
Citaat:
![]() Ik ben ook van mening dat er buiten gerookt mag worden, maar op openbare buitengelegenheden moet het niet zo hoeven zijn dat de niet-roker dan maar weer moet inschikken. Je zou ook gewoon eens een keer het fatsoen op kunnen brengen om even rekening te houden met anderen. Je bent niet alleen op de wereld. Echter, dat zit er niet in, dus kiest men voor een verbod op openbare locaties.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je kunt bijvoorbeeld niet autorijden maar de fiets pakken ![]() En dat jij durft te stellen dat wij niet het fatsoen kunnen opbrengen is natuurlijk kant en klare onzin, jullie hadden ons ook weleens fatsoenelijk erop kunnen attenderen dat sommigen onder jullie er soms last van hebben, ipv van laffe gemene plannen te smeden via overheidswege ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tja, omdat met de gemiddelde roker betreffende de subject roken geen zinnig woord te wisselen valt, probeert men het al niet eens meer. Wie niet horen wil moet maar voelen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het een goed plan! Ik als bewust niet-roker vind het zeer vervelend als ik met iemand mee moet roken, zeker aangezien ik astma heb.
Verder vin ik het juist wel een EU/EG besluit. De EU staat namelijk integratie op economisch, justitieel, buitenlands en sociaal gebied voor. Roken is een onderdeel van het sociale gebied, zo beschermt de EU de niet-roker tegen de schadelijke gewoontes van de rokende medeburgers. Dit heeft ook weer een economisch effect omdat minder mensen hierdoor aanspraak hoeven te maken op gezondheidsvoorzieningen en die weer meer geld hebben voor andere, problematischere ziektes. Ga zo door daar in Brussel!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Gauloises: wat bazel je toch de hele tijd over dat geld, je lijkt wel een VVD'er. Al kon de staat er nog zoveel geld aan verdienen, als het levens kost moet de staat het simpelweg zo veel mogelijk ontmoedigen om de burger tegen zichzelf te beschermen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat we ook het roken in stations maar echt moeten verbieden, die rookzuilen zijn pas echt slecht voor je gezondheid, vanmorgen stond ik in Utrecht op het station, en daar stond er een in de fik
![]() ![]() En aan gezien die filters dan ook verbranden, loop je pas echt grote gezondheidsrisico's |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|