Oud 17-01-2004, 15:56
grensgeval
grensgeval is offline
hi
Als ik een iexplorer venster open heb staan en ik open een plaatje (bijv. op het bureaublad) dan opent dat plaatje in dat iexplorer venster, dit is hartstikke irritant, ik ben al ff bezig met een oplossing te vinden maar het lukt niet.

Aub geen reacties als gebruik een andere browser, want dat doe ik al!

[versie: 6.0.2800.1106]
onder win2k
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 16:20
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
deze computer --> extra--> mapopties -->bestandstypen, en daar je bestandstype eruit vissen en de prog die m opent veranderen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:47
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 17-01-2004 @ 17:20:
deze computer --> extra--> mapopties -->bestandstypen, en daar je bestandstype eruit vissen en de prog die m opent veranderen
maar ik wil die plaatjes wél in internetexplorer openen !!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 18:03
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 17-01-2004 @ 18:47:
maar ik wil die plaatjes wél in internetexplorer openen !!
c:\program files\Internet Explorer\iexplorer.exe /new ofzoiets. Probeer wat zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:43
grensgeval
grensgeval is offline
hmm ik leg het slecht uit denk ik.

stel ik heb de index van S.com in een iexplorer venster staan,

daarna open ik een plaatje (klik klik op bureaublad bijv.) en dan opent deze wel in iexplorer maar precies in die ene waar dan die index staat... beetje duidelijker ?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat begreep hij ook wel. Maar met /new opent het zich in een nieuw venster, want dat is wat je wilt, toch? Ik heb hetzelfde probleem overigens, al gebruik ik geen MSIE. Gewoon een nieuwe tab openen en dan de link openen, dan wordt de nieuwe URL hierin geopend.

Jij kan het ook zo doen. Control N om een nieuw MSIE venster te openen, en dan op de link klikken of whatever. Alleen MSIE heeft geen tabbed browsing dus werkt dat wat omslachtiger.
Oud 18-01-2004, 13:00
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-01-2004 @ 12:54:
Alleen MSIE heeft geen tabbed browsing dus werkt dat wat omslachtiger.
Opera ruled
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:02
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-01-2004 @ 12:54:
Dat begreep hij ook wel. Maar met /new opent het zich in een nieuw venster, want dat is wat je wilt, toch? Ik heb hetzelfde probleem overigens, al gebruik ik geen MSIE. Gewoon een nieuwe tab openen en dan de link openen, dan wordt de nieuwe URL hierin geopend.

Jij kan het ook zo doen. Control N om een nieuw MSIE venster te openen, en dan op de link klikken of whatever. Alleen MSIE heeft geen tabbed browsing dus werkt dat wat omslachtiger.
jah dat wil ik inderdaad, maar bij andere pc's waar ik weleens op werk opent zich gewoon een nieuw venster, en dát is wat ik wilde... dus rechtsstreeks, zonder omwegen, het is gewoon veel te omslachtig

een nieuw venster openen is makkelijk, dat lukt ook wel met de snelkoppeling "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"

maar er moet toch een oplossing voor zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:44
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
grr ga nou naar bestandstypen, en bewerk de command line van een JPG er staat nu iets van "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" %1 ofzoiets.

Verander dat in
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" -new %1 en klaar is kees. En als je daarna weer wil dat ie in het eerst geopende schermpje opent verander je -new in -parent
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 17:46
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 18-01-2004 @ 16:44:
grr ga nou naar bestandstypen, en bewerk de command line van een JPG er staat nu iets van "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" %1 ofzoiets.

Verander dat in
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" -new %1 en klaar is kees. En als je daarna weer wil dat ie in het eerst geopende schermpje opent verander je -new in -parent
hehe, ik heb um door, want in je eerste post, dacht ik dat je het programma wilde veranderen dat het plaatje opende, noujah genoeg geluld, bedankt iig

Offtopic: waar is die %1 eigenlijk goed voor???
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:58
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 18-01-2004 @ 18:46:
hehe, ik heb um door, want in je eerste post, dacht ik dat je het programma wilde veranderen dat het plaatje opende, noujah genoeg geluld, bedankt iig

Offtopic: waar is die %1 eigenlijk goed voor???
De eerste argument die je meegeeeft, in dit geval de bestandsnaam (omdat -new niet meetelt)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten