Oud 21-01-2004, 13:12
Eend
Eend is offline
Dat vroeg ik me nou eigenlijk eens best wel af he?

Daarmee bedoel ik iemand, die je maar blijft mailen, terwijl je duzend keer gezegd hebt, dat hij moet kappen. Dat ie je constant probeert te bellen wanneer hij via via je telefoonnummer heeft 'ontcijfert'
Als hij je met de dood bedreigt heeft en daar heel wat getuiges van zijn geweest op i-net, maar nooit een 'echt' persoon.

Dus eigenlijk zijn er maar weinig bewijzen.
Kun je iemand dan aangeven?
Oud 21-01-2004, 13:14
Verwijderd
je kunt het in elk geval proberen he... dat kan geen kwaad .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 21-01-2004 @ 14:12:
Dat vroeg ik me nou eigenlijk eens best wel af he?

Daarmee bedoel ik iemand, die je maar blijft mailen, terwijl je duzend keer gezegd hebt, dat hij moet kappen. Dat ie je constant probeert te bellen wanneer hij via via je telefoonnummer heeft 'ontcijfert'
Als hij je met de dood bedreigt heeft en daar heel wat getuiges van zijn geweest op i-net, maar nooit een 'echt' persoon.

Dus eigenlijk zijn er maar weinig bewijzen.
Kun je iemand dan aangeven?
Doe jezelf een lol: maak van al die berichten een kopie, sla ze op en ga ermee naar de politie - dan heb je bewijs. De mannen en vrouwen in blauwe pakken zijn erg met Internet bezig de laatste tijd.

Je laat dan op zijn minst een aantekening maken, zodat je - mocht er iets gebeuren later - je altijd kan zeggen: "kijk, toen heb ik al aangifte gedaan"
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:04
Paris
Paris is offline
Ik weet het niet. Maar ik zou het in ieder geval proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:05
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ze gaan er toch niet achteraan....
Oud 21-01-2004, 15:11
Boogie
Boogie is offline
---> Werk, Geld & Recht
Oud 21-01-2004, 16:06
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 21-01-2004 @ 16:05:
ik werd ook eens lastig gevallen via internet, een of andere enge vent die geld wou geven voor allerlei dingen (pijpen ed).
Mn ouders belde de politie en wat zeggen ze: je moet dan maar niet op internet gaan, gelukkig belde de rechercheur trug en er werd toch een zaak van gemaakt.
Oud 21-01-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Door zo'n kut-instelling verloedert de maatschappij dus, als mensen niets meer aangeven bij de politie omdat er toch niks aan gedaan zou worden. Ga toch uit je neus peuteren, vent.

Ik zou bij de politie aangifte doen, als je voldoende materiaal bij de hand hebt als screenshots, mails, et cetera. Zeker als je voldoende getuigen hebt die het hebben gezien of kunnen beamen. Dat het online is maakt daarbij niet uit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
ten eerste is dat bull shit, want de politie zegt echt niet bij elke zaak 'niet belangrijk genoeg', ookal denken veel mensen dat te weten. De media doen je graag geloven dat er niks meer aan kleine zaken wordt gedaan, maar dat valt reuze mee.

ten tweede komt dit soort aangiftes altijd van pas als er later een ernstigere aangifte binnenkomt. Je hebt dan een bewijs dat het sinds langere tijd speelt en ook heeft de politie meer om zo'n man/vrouw op te pakken.
Oud 21-01-2004, 16:21
Verwijderd
En bovendien, sinds wanneer is 'ze doen er toch niets aan' een reden om geen aangifte te doen? Wat dacht je van de registratiefunctie? Ook al wordt er geen zaak van gemaakt, dan telt je aangifte nog wel mee voor de berekening van het jaarlijkse aantal strafbare feiten. En daar wordt dan weer de politiecapaciteit en het politiebeleid op afgestemd.

Als iedereen maar thuis gaan zitten morren, met zo'n fatalistische kutinstelling als 'ze doen toch niets, dus ik doe geen aangifte' dan krijg je het verschijnsel dat het líjkt alsof er weinig delicten zijn, mensen doen immers geen aangifte, maar in werkelijkheid gebeurt er veel meer. Dat wil ook niemand. Denk eerst eens na voor je iets zegt.

Eppo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:39
Gothic
Gothic is offline
Offtopic: Rhian, is het wie ik denk dat het is?
Oud 22-01-2004, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-01-2004 @ 18:39:
Offtopic: Rhian, is het wie ik denk dat het is?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 15:14
Verwijderd
Als jij achter de internet-provider van die persoon die je lastig valt kunt komen kun je bij die provider een klacht indienen omdat hij/zij misbruik maakt van het internet. Bij de eerste keer zal hij/zij waarschijnlijk een waarschuwing krijgen. Bij meerdere overtredingen kan de provider overstappen tot het weigeren van toegang tot het internet.

Dat kan dus ook helpen. Als het echt te erg is en dit niet afdoende is moet je gewoon naar de politie gaan, die doen er wel wat aan. Er zijn al meerdere politiebureau's die zich ook intensief bezighouden met het internet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:31
Wouter Bos
Wouter Bos is offline
Natuurlijk kan dat. Internet wordt tegenwoordig heel serieus genomen!

Eerst moet je denk ik voor jezelf overwegen hoe ver je dit wilt laten komen. Is het echt genoeg, voel je je dusdanig lastiggevallen dat je ervoor wilt zorgen dat deze persoon aangeklaagd wordt?

Als je dat wilt, kun je misschien het best een e-mail sturen naar zijn provider. De provider zal er denk ik wel voor zorgen dat hij een eerste, milde waarschuwing krijgt en dat hem bij herhaling zijn internet zal worden ontnomen. Als hij dan nog niet ophoudt, kun je eventueel verdere stappen ondernemen.

Het is eigenlijk een schande dat zo veel mensen nog kampen met dit soort bedreigingen en internetterrorisme en dat zij denken dat daar niets aan gedaan kan worden! Maar wees gerust, ook in de kamer spreken wij regelmatig zelfs over dit soort gedrag en bespreken wij hoe wij dit het best kunnen aanpakken.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb,

groet,
Wouter.
Oud 22-01-2004, 18:13
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Wouter Bos schreef op 22-01-2004 @ 17:31:
*verhaal*
Malloot.

En TS:
Ja, dat kan en zodra iemand je met de dood bedreigd zou ik dat ook zeker doen! En zoals hier al geroepen werd, maak er screenshots etc van.
Oud 22-01-2004, 18:50
YPrue
YPrue is offline
Dan zou ik gewoon dat e-mail-adres laten blokkeren in mijn account.
En dat lastigvallen via de telefoon? Volgens mij kun je daar inderdaad mee naar de politie.
Oud 22-01-2004, 20:55
Verwijderd
Is het een medeforummer?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:04
rastaindapasta
rastaindapasta is offline
Citaat:
wat zeur je nou, tuurlijk maken ze er een zaak van.
maar alleen als alle moordzaken, verkrachtigingen enzovoorts zijn opgelost.
me nicht is aangevallen op straat(poging tot moord en daar hebben ze geen zaak van gemaakt.
bij the way als ze de mailer(lastigvaller) kunnen pakken doen ze het graag maar niet als het zo'n werk is.
egt die mensen in die blauwe pakken weer
Oud 03-02-2004, 01:00
Eend
Eend is offline
Voor de duidelijkheid, het ging me om het principe. Tuurlijk zijn er wel eens bepaalde momenten waarbij je iemand eens grondig een bord 'tegen z'n kop aan wilt gooien om te laten zien, maar het ging mij om de hele toestand.

Want hoe kun je nou bewijzen dat iemand je lastig valt. Mailtjes kun je faken en ja, hoe bewijs je nou zoiets?
Oud 03-02-2004, 12:53
Limousin
Limousin is offline
Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt..je kunt gewoon aangifte doen, dit valt onder 'belaging'.

Ik weet niet hoelang het duurt voordat je iets hoort, het moet namelijk eerst goedgekeurd worden door het Openbaar Ministerie, die moeten kijken of het zaakwaardig is.

Maar aangifte doen loont zeker de moeite!
Oud 03-02-2004, 23:04
miro
miro is offline
Tuurlijk kun je die aangeven. Als je maar zeker weet dat t de juiste persoon is en dus ook bewijzen hebt (anders is t ook zo lullig)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten