Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mn ouders belde de politie en wat zeggen ze: je moet dan maar niet op internet gaan, gelukkig belde de rechercheur trug en er werd toch een zaak van gemaakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou bij de politie aangifte doen, als je voldoende materiaal bij de hand hebt als screenshots, mails, et cetera. Zeker als je voldoende getuigen hebt die het hebben gezien of kunnen beamen. Dat het online is maakt daarbij niet uit. |
![]() |
||
Citaat:
ten tweede komt dit soort aangiftes altijd van pas als er later een ernstigere aangifte binnenkomt. Je hebt dan een bewijs dat het sinds langere tijd speelt en ook heeft de politie meer om zo'n man/vrouw op te pakken.
|
Verwijderd
|
En bovendien, sinds wanneer is 'ze doen er toch niets aan' een reden om geen aangifte te doen? Wat dacht je van de registratiefunctie? Ook al wordt er geen zaak van gemaakt, dan telt je aangifte nog wel mee voor de berekening van het jaarlijkse aantal strafbare feiten. En daar wordt dan weer de politiecapaciteit en het politiebeleid op afgestemd.
Als iedereen maar thuis gaan zitten morren, met zo'n fatalistische kutinstelling als 'ze doen toch niets, dus ik doe geen aangifte' dan krijg je het verschijnsel dat het líjkt alsof er weinig delicten zijn, mensen doen immers geen aangifte, maar in werkelijkheid gebeurt er veel meer. Dat wil ook niemand. Denk eerst eens na voor je iets zegt. Eppo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als jij achter de internet-provider van die persoon die je lastig valt kunt komen kun je bij die provider een klacht indienen omdat hij/zij misbruik maakt van het internet. Bij de eerste keer zal hij/zij waarschijnlijk een waarschuwing krijgen. Bij meerdere overtredingen kan de provider overstappen tot het weigeren van toegang tot het internet.
Dat kan dus ook helpen. Als het echt te erg is en dit niet afdoende is moet je gewoon naar de politie gaan, die doen er wel wat aan. Er zijn al meerdere politiebureau's die zich ook intensief bezighouden met het internet. |
![]() |
|
Natuurlijk kan dat. Internet wordt tegenwoordig heel serieus genomen!
Eerst moet je denk ik voor jezelf overwegen hoe ver je dit wilt laten komen. Is het echt genoeg, voel je je dusdanig lastiggevallen dat je ervoor wilt zorgen dat deze persoon aangeklaagd wordt? Als je dat wilt, kun je misschien het best een e-mail sturen naar zijn provider. De provider zal er denk ik wel voor zorgen dat hij een eerste, milde waarschuwing krijgt en dat hem bij herhaling zijn internet zal worden ontnomen. Als hij dan nog niet ophoudt, kun je eventueel verdere stappen ondernemen. Het is eigenlijk een schande dat zo veel mensen nog kampen met dit soort bedreigingen en internetterrorisme en dat zij denken dat daar niets aan gedaan kan worden! Maar wees gerust, ook in de kamer spreken wij regelmatig zelfs over dit soort gedrag en bespreken wij hoe wij dit het best kunnen aanpakken. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb, groet, Wouter.
||
![]() |
Citaat:
maar alleen als alle moordzaken, verkrachtigingen enzovoorts zijn opgelost. me nicht is aangevallen op straat(poging tot moord en daar hebben ze geen zaak van gemaakt. bij the way als ze de mailer(lastigvaller) kunnen pakken doen ze het graag maar niet als het zo'n werk is. egt die mensen in die blauwe pakken weer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Voor de duidelijkheid, het ging me om het principe. Tuurlijk zijn er wel eens bepaalde momenten waarbij je iemand eens grondig een bord 'tegen z'n kop aan wilt gooien om te laten zien, maar het ging mij om de hele toestand.
Want hoe kun je nou bewijzen dat iemand je lastig valt. Mailtjes kun je faken en ja, hoe bewijs je nou zoiets?
|
![]() |
Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt..je kunt gewoon aangifte doen, dit valt onder 'belaging'.
Ik weet niet hoelang het duurt voordat je iets hoort, het moet namelijk eerst goedgekeurd worden door het Openbaar Ministerie, die moeten kijken of het zaakwaardig is. Maar aangifte doen loont zeker de moeite! ![]() ![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|