Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 15:39
freyk
freyk is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 13-12-2003 @ 10:42:
ik denk wel dat je dr buikpijn kunt weghalen. misschien dat het gewoon tussen jullie oren zit.
Precies, zo zit het.

Dus fuck bush, zeg gewoon ff tegen je vriendin, wanneer ze klaagt, ff naar de wc moet gaan
Advertentie
Oud 10-01-2004, 16:54
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
freyk schreef op 10-01-2004 @ 16:39:
Precies, zo zit het.

Dus fuck bush, zeg gewoon ff tegen je vriendin, wanneer ze klaagt, ff naar de wc moet gaan
ohmy
Wat doe je op dit forum als je geen benul hebt van de andere werkelijkheid?!
Oud 10-01-2004, 18:17
freyk
freyk is offline
ach sommige mensen zoeken gewoon een beetje Te ver naar een antwoord.
Om een béétje realistisch te blijven ligt het antwoord dichtbij.

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 18:19.
Oud 10-01-2004, 19:29
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
freyk schreef op 10-01-2004 @ 19:17:
ach sommige mensen zoeken gewoon een beetje Te ver naar een antwoord.
Om een béétje realistisch te blijven ligt het antwoord dichtbij.
Soms misschien, maar zeker niet altijd.
Oud 10-01-2004, 21:07
freyk
freyk is offline
Citaat:
Fainne schreef op 10-01-2004 @ 20:29:
Soms misschien, maar zeker niet altijd.
Dit is juist een probleem bij veel mensen: mensen denken niet helder na.
Voor alle lichamelijke klachten, is er een verklaring en hiervoor weer een oplossing.
Wanneer er geen wetenschappelijke oplossing voor is, word dat later nog wel uitgevonden.

Heb je een probleem lichamelijke klacht,
denk eerst goed na, en probeer dan eerst de dingen die voor de hand liggen. Lukt het niet, probeer dan de alternatieve oplossingen en dán pas paranormale oplossingen.

Maar wat Dark Psycho schreef kan ook:
Citaat:
misschien dat het gewoon tussen jullie oren zit.
Als je bv gaat geloven, dat je pijn hebt in je benen, maar in de werkelijkheid het niet hebt, dan krijg je het ook.
Een soort van hypnose noem ik dit maar.

Je kan je hersenen toch zó voor de gek houden,he?!

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 21:12.
Oud 10-01-2004, 21:34
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
freyk schreef op 10-01-2004 @ 22:07:
Dit is juist een probleem bij veel mensen: mensen denken niet helder na.
Voor alle lichamelijke klachten, is er een verklaring en hiervoor weer een oplossing.
Wanneer er geen wetenschappelijke oplossing voor is, word dat later nog wel uitgevonden.

Heb je een probleem lichamelijke klacht,
denk eerst goed na, en probeer dan eerst de dingen die voor de hand liggen. Lukt het niet, probeer dan de alternatieve oplossingen en dán pas paranormale oplossingen.

Maar wat Dark Psycho schreef kan ook:
Als je bv gaat geloven, dat je pijn hebt in je benen, maar in de werkelijkheid het niet hebt, dan krijg je het ook.
Een soort van hypnose noem ik dit maar.

Je kan je hersenen toch zó voor de gek houden,he?!
Ja, zeker, je zou die buikpijn bijvoorbeeld ook weg kunnen krijgen met een pijnstiller ofzo,maar in dit topic vraagt men of het mogelijk is om pijn, zoals buikpijn, weg te halen door handoplegging.
Het gaat er niet om wat men eerder moet proberen, dat ziet ieder voor zichzelf.
Bij jou komt het paranormale bijvoorbeeld op de laatste plaats, bij mij op de eerste.
Er word niet eens gezegd dat die buikpijn niet wetenschappelijk verklaarbaar zou zijn. Paranormale heling is zacht en direct, het lijkt mij logisch dat eerst te proberen, omdat andere middelen kunstmatig zijn en je die niet altijd bij de hand hebt.
Oud 12-01-2004, 11:49
Verwijderd
Hmmm... eindelijk mijn beloofde reply. Aangezien mijn internetverkeer beperkt is, heb ik niet het hele topic doorgelezen.

Wat je doet komt vrij vaak voor zelfs. Handoplegging, mesmerisme,... Wat je precies doet, weet ik niet, maar er is energie overdracht (de warme handen, soms zelfs gloeiend heet). Of die warmte of die energie het hem doet, geen idee.

Dat het in het hoofd zit, klopt niet helemaal, ik kan het namelijk zelf ook en ik heb sommige mensen al geholpen die echt totaal niet geloofde, zelfs eigenlijk niet in de gaten hadden wat ik deed. Dan merkten ze op dat het warm was en aangenaam en even later verbaasd dat de pijn weg was. Genezen kan ik niet, nog niet, maar wel pijn wegnemen.
Oud 12-01-2004, 13:55
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-01-2004 @ 12:49:

Dat het in het hoofd zit, klopt niet helemaal, ik kan het namelijk zelf ook en ik heb sommige mensen al geholpen die echt totaal niet geloofde, zelfs eigenlijk niet in de gaten hadden wat ik deed. Dan merkten ze op dat het warm was en aangenaam en even later verbaasd dat de pijn weg was. Genezen kan ik niet, nog niet, maar wel pijn wegnemen.
Precies. Genezen is iets heel anders dan verlichting bieden. En daarvoor hoeft men die behandeld wordt niet te geloven in de werkzaamheid ervan. Zo heb ik ooit mijn moeder behandeld die iets ongedefinieerds met haar heup heeft en daarvoor naar fysio moest. Kwam altijd met 10 keer zo veel pijn terug als dat ze er kwam. Kortom: werkte niet. Ik heb haar vervolgens behandeld en ze stond er zeer sceptisch tegenover maar verdomd, mevrouw had geen spierpijn meer.

Mijn beste vriend met oud en nieuw. Paar leuke vuurpijlen gekocht (illegaal, maar goed) en ook 2 legale. Al die illegale dingen gingen super en waren hardstikke mooi. Steekt een legale aan, BAM, knalt em direct uit elkaar nog voordat hij de kans had om weg te komen. Gevolg: brandplek op z'n trui en een suizend oor. (viel gelukkig mee dus) Die brandplek daar kan ik niets aan doen, maar die pijn in z'n oor (en dus automatisch ook hoofd) wel. Zonder dat hij doorhad waar ik mee bezig was voelde hij de pijn ineens vertrekken en een warme tinteling door zijn hoofd en oor heen gaan.

Dus het hoeft niet tussen de oren te zitten, (over oren gesproken ) maar kan gewoon.
Oud 16-01-2004, 19:20
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Fuck Bush schreef op 13-12-2003 @ 09:47:
een vriendin van mij zegt dat ik haar buikpijn weg kan halen..
dan leg ik mijn handen op die plaats waar ze buikpijn heeft..
dan zegt ze dat het weggaat.. ik voel mijn handen wel heel klein beetje tintelen.. maar dat kan ook zijn omdat ik mijn energiebanen daarop concentreer(ik had met zon iemand die mij dat kon leren die had mij dat geleerd, mijn energiebanen controleren.. dus als iemand mij nou hard slaat erges.. behalve gevoelige plekken en ik weet het.. en ik concentreer mij dan enzo, jah das allemaal ingewikkeld om uit te leggen.. maar dan voel ik daar bijna niks van..)

maar denken jullie dat ik die buikpijn echt kan weghalen?
Ik denk van wel ! Een Oom van mij heeft at ook een keertje gedaan toen ik last van mijn arm had en de pijn was gelijk weg!
Ik voelde een warmte van zijn hande afkome heel raar..... maar het hielp!
Oud 17-01-2004, 10:18
missy-home
missy-home is offline
ik kan ook magnetiseren, ik denk dat ik het erfelijk heb gekregen, want mijn oma kon het, en mijn vader ook een beetje!!
Oud 17-01-2004, 14:02
pe51
pe51 is offline
Ik kan het ook (soms dan). Ik was zo'n 3 kwartier bezig met mensen met problemen in hun rug en zo. En dan waren de problemen een dag of twee over, vaak. En dan kwamen ze weer terug. Dus echt genezen zou ik het niet kunnen noemen.

Zoals ik het voel, komt er dan een energie door m'n arm en hand heen, die van buiten mezelf komt. Die is er dan gewoon. Ze noemen het energie, maar het voelt eigenlijk als 'genezend gevoel' aan. Ik kan die energie niet pakken of nemen, hij is er of hij is er niet.

Ze noemen het magnetiseren, omdat de (officiele) ontdekker, een Fransman, eerst dacht dat het een soort magnetisme was. Ik vind magnetiseren een rotnaam, maar ja, de andere naam die ze gebruiken is "healen", en degeen die zijn arm uitsteekt naar een ander zou dan een "healer" zijn. Die naam vind ik weer overdreven. Te zweverig, net of je dan zo'n high-sky persoon bent, compleet met new age muziek en mooie kleurtjes.

Wordt een keer tijd voor een betere naam dus - wie weet er een?
Oud 17-01-2004, 19:13
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
pe51 schreef op 17-01-2004 @ 15:02:
Ik kan het ook (soms dan). Ik was zo'n 3 kwartier bezig met mensen met problemen in hun rug en zo. En dan waren de problemen een dag of twee over, vaak. En dan kwamen ze weer terug. Dus echt genezen zou ik het niet kunnen noemen.

Zoals ik het voel, komt er dan een energie door m'n arm en hand heen, die van buiten mezelf komt. Die is er dan gewoon. Ze noemen het energie, maar het voelt eigenlijk als 'genezend gevoel' aan. Ik kan die energie niet pakken of nemen, hij is er of hij is er niet.

Ze noemen het magnetiseren, omdat de (officiele) ontdekker, een Fransman, eerst dacht dat het een soort magnetisme was. Ik vind magnetiseren een rotnaam, maar ja, de andere naam die ze gebruiken is "healen", en degeen die zijn arm uitsteekt naar een ander zou dan een "healer" zijn. Die naam vind ik weer overdreven. Te zweverig, net of je dan zo'n high-sky persoon bent, compleet met new age muziek en mooie kleurtjes.

Wordt een keer tijd voor een betere naam dus - wie weet er een?
heler, verlichter, genezer, straler?
Oud 17-01-2004, 19:49
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Fainne schreef op 17-01-2004 @ 20:13:
heler, verlichter, genezer, straler?
Hmm ... verlichter dan lijk je weer op iemand met een Verlichte geest (of het moet verlichting van pijn zijn ... ). Genezer, dat gaat nog wel, al kunnen new agers daar ook zweverig van worden. Straler doet me denken aan dat er zo van die beams uit je hand komen, en dat is t toch niet. En een heler is volgens de politie iemand die gestolen fietsen opkoopt om ze door te verkopen ...

genezer gaat wel, maar is nog een te algemene term, magnetiseren is een speciale manier van genezen eigenlijk. Is moeilijk, misschien kan ik beter aan dat woord magnetiseerder wennen.
Oud 17-01-2004, 20:18
Verwijderd
Genezen of pijn wegnemen door handoplegging kan ook gewoon Mesmerisme genoemd worden Naar het Griekse woord voor hand. Dat woord hebben wij trouwens in de Nederlandse les geleerd als correcte omschrijving.
Oud 18-01-2004, 15:50
Tio3a
Tio3a is offline
goeie naam weet ik ook niet
beter gwoon wat totaal nieuws verzinnen

maar ik geloof wel dat et kan
ik heb een collega gehad met een hernia die dr totaal niet in geloofde
ik deed handoplegging en ze kon de hele nacht slapen als een roosje
deed ik et een dagje niet lag ze weer de hele n8 wakker van de pyn
nu ben ik er weg en spreek haar niet echt meer
wel jammer

maar als ik dat deed kreeg ik hele warme handen en zweet handen en in mijn hoofd kwam een kleur op
vaak paars of oranje
wat betekend dat dan?

groetjes
Oud 18-01-2004, 16:18
pe51
pe51 is offline
Dag Tio3a (familie van de "gewone" Tio?),

Oranje is volgens mij een kleur die met denken, inzicht, begrip en geestelijke warmte te maken heeft.
En wat je met paars bedoelt, dat kan volgens mij paars zijn, maar ook violet of blauwviolet.

Deze kleuren hebben allemaal met spiritualiteit te maken, in ieder geval.

Als je de kleuren op deze kleurenkaart nr. 1 kunt aanwijzen, dan kan ik je er misschien meer over zeggen. Op deze kleurenkaart, kleurenkaart nr. 2 zijn de vakjes wat groter, is misschien makkelijker te bekijken.

Natuurlijk is mijn opvatting over kleuren maar 1 van de mogelijke opvattingen, er zijn er meer mogelijk.

groeten, peter.
Oud 21-01-2004, 13:47
Bijoux
Bijoux is offline
Citaat:
Fuck Bush schreef op 13-12-2003 @ 09:47:
een vriendin van mij zegt dat ik haar buikpijn weg kan halen..
dan leg ik mijn handen op die plaats waar ze buikpijn heeft..
dan zegt ze dat het weggaat.. ik voel mijn handen wel heel klein beetje tintelen.. maar dat kan ook zijn omdat ik mijn energiebanen daarop concentreer(ik had met zon iemand die mij dat kon leren die had mij dat geleerd, mijn energiebanen controleren.. dus als iemand mij nou hard slaat erges.. behalve gevoelige plekken en ik weet het.. en ik concentreer mij dan enzo, jah das allemaal ingewikkeld om uit te leggen.. maar dan voel ik daar bijna niks van..)

maar denken jullie dat ik die buikpijn echt kan weghalen?
nee.
Oud 22-01-2004, 20:05
cup a soup
cup a soup is offline
heler zou geen goede naam zijn. je healt of geneest niemand. Het is alleen verlichting van de pijn. Uit deze voorbeelden blijkt niet dat iemand de oorzaak van de pijn weg kan halen. Pijn verlichten kan ik me ook heel goed voorstellen: pijn die in een vorm van energie wordt overgedragen.

een vraag die hieruit volgt is dan (maar dat heb je ook bij pijnstillers..) is het wel goed om pijn te verlichten terwijl de oorzaak niet weg is? is pijn niet het signaal van het lichaam dat er iets fout is?
Oud 23-01-2004, 19:32
Tio3a
Tio3a is offline
het lijkt het meest op mediumblue, #0000CD
duzzzz
thnx

groetz me
Oud 23-01-2004, 20:30
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Tio3a schreef op 23-01-2004 @ 20:32:
het lijkt het meest op mediumblue, #0000CD
duzzzz
thnx

groetz me
Dat is blauw, de kleur van idealisme. Dat je iets voor anderen over hebt, zo goed mogelijk probeert te leven. Dat idealisme past misschien wel bij dat je haar aan het helpen was, op dat moment. Als je daaraan denkt, en het voelt mooi om dat te doen, iemand helpen, zonder er voor jezelf wat voor terug te verwachten, dat is dus idealisme.

Maar je kan het beste in jezelf nagaan, waar dit idealisme bij past.

groeten, peter.
Oud 23-01-2004, 22:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 22-01-2004 @ 21:05:
heler zou geen goede naam zijn. je healt of geneest niemand. Het is alleen verlichting van de pijn. Uit deze voorbeelden blijkt niet dat iemand de oorzaak van de pijn weg kan halen. Pijn verlichten kan ik me ook heel goed voorstellen: pijn die in een vorm van energie wordt overgedragen.

een vraag die hieruit volgt is dan (maar dat heb je ook bij pijnstillers..) is het wel goed om pijn te verlichten terwijl de oorzaak niet weg is? is pijn niet het signaal van het lichaam dat er iets fout is?
Daar zit wat in. Maar de opvatting die ik altijd gebruik is: serieuze klachten die wijzen op behoefte aan spoedige medische hulp, die behandel ik niet. Maar de meeste kwalen die je onder handen krijgt zijn van die hele kleine dingetjes die je lichaam met verloop van tijd zelf op kan lossen. Bij sommige kwalen doet het lichaam daar een dag over, bij anderen een week. Dit soort kwalen kan je best tijdelijke verlichting geven. Je moet het zien als een asperine nemen als je hoofdpijn hebt. Asperine neemt de hoofdpijn niet weg, het verlicht de pijn en als je geluk hebt heeft je lichaam die hoofdpijn al verdreven tegen de tijd dat de asperine uitgewerkt is. Zo werkt mijn methode ook ongeveer.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten