Oud 16-01-2004, 12:36
love-THE-world
love-THE-world is offline
ik heb dit verhaal al een keer verteld maar ja misschien dat jullie me nog kunnen helpen ofzo??

vorig jaar ging het super kut met me ik wilde dood en had het al een paar x geprobeert... maar toen had ik een leraar die mij heel goed hielp, en door hem ben ik er eigenlijk weer helemaal bovenop gekomen toen het jaar voorbij was zei hij.. ook al heb ik je volgend jaar niet meer.. als er iets is kun je altijd naar me toe komen.. dat vond ik super fijn, gewoon dat ik iemand had om mee te praten..
maar dit jaar gaat het dus weer niet zo goed met me.. eigelijk hetzelfde als vorig jaar, misschien iets beter maar toch..
ik weet niet meer wat ik kmoet doen, ik zou graag nog een keer met die leraar praten die me vorig jaar had geholpen, maar nu komt t.. hij doet nogal vreemd tegen me, hij zegt niet eens hoi als hij me ziet, en hij kijkt altijd snel een andere kant op dat vind ik best kut van hem, want hij zei dat hij me altijd zou helpen als er iets was...
dus ik durf nu niet naar hem toe te gaan om te vragen of hij me wilt helpen ofzo iets..

nou ja jullie zullen dit wel een zeikverhaal vinden.. maar toch kweet t niet meer
weet iemand wat k moet doen??
(verder kan niemand me echt helpen volgens mij..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 12:39
Verwijderd
Proberen toch een keer met hem te praten...iig over waarom hij zo raar doet. Of schrijf hem een briefje of een mailtje, dat is misschien makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:44
love-THE-world
ja is wel een goed idee misschien...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:58
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Het kan zijn dat die leraar zo raar tegen je (lijkt te) doen omdat hij een bepaalde afstand tussen jou en hem wil bewaren. Zo'n leraar heeft heel veel leerlingen, en als hij bij al die leerlingen te betrokken zo raken zou hij zelf geen prive leven meer overhouden. Snap je?

Mijn advies is hetzelfde als dat van Leonoor.. Probeer er met hem over te praten, en als je dat te moeilijk vind, schrijf dan een brief, en stop die in zijn postvak.

Liefs,

Laura
Oud 16-01-2004, 13:05
love-THE-world
Aragnabite
16V - Lid

gepost op 16-01-2004 @ 13:58

--------------------------------------------------------------------------------
Het kan zijn dat die leraar zo raar tegen je (lijkt te) doen omdat hij een bepaalde afstand tussen jou en hem wil bewaren. Zo'n leraar heeft heel veel leerlingen, en als hij bij al die leerlingen te betrokken zo raken zou hij zelf geen prive leven meer overhouden. Snap je?

ja maar dan kan hij toch wel gewoon IETS zeggen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
hate-THE-world schreef op 16-01-2004 @ 14:05:
Misschien weet hij niet wat hij moet zeggen oid?

Waarom hij het wel of niet doet, weet ik niet. Als je dat graag wilt weten dat zou ik het hem vragen (mondeling of dmv een brief). Ik vind het geen rare vraag, integendeel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:09
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
hate-THE-world schreef op 16-01-2004 @ 14:05:
Aragnabite
16V - Lid

gepost op 16-01-2004 @ 13:58

--------------------------------------------------------------------------------

Dat is waar.. maarja, iedereen gaat op zijn manier met dingen om... Ik denk dat het echt goed zou zijn om contact met hem te zoeken... en hem vragen waarom hij zo doet..
Oud 16-01-2004, 13:11
love-THE-world
durf ik toch niet maar k zal t proberen!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:29
Verwijderd
Het kan zijn dat hij je net als anderen wil behandelen en jou dus geen extra aandacht wil geven. Maar dit lijkt me niet waarschijnlijk omdat hij je dan wel zou groeten.

Het kan ook zijn dat hij zich raad meer weet en dat hij je niet meer kan helpen. Een leraar wordt namelijk wel zo opgeleid dat hij enkele problemen kan oplossen maar het is geen psycholoog. En misschien is het nu op het punt gekomen dat hij niet verder met je WIL, omdat hij niet meer weet wat het beste voor je is. En vaak is het moeilijk voor een leraar om dit duidelijk te maken, vandaar misschien dat rare gedrag van hem.

Vorig jaar kreeg ik ook hulp van een lerares maar opeens wilde ze ook niet verder. Hier was dan ook een andere reden voor namelijk dat er liefde in het spel was en dat leerlingen over ons begonnen te roddelen. Maar ze wilde me ook niet helpen, omdat ze zich steeds rotter ging voelen daarbij. Ze moest zich in steeds grotere bochten wringen om mij te helpen en dat is niet goed want dat is haar werk niet.

Jij kan 2 dingen doen:

1 aan die leraar vragen wat zijn reden is om zo te doen en of hij je eventueel nog verder wil helpen. Dit kan uiteraard ook door middel van hem een brief schrijven. Herinner hem ook aan de belofte dat je altijd nog naar hem toe kon gaan. Maar ga niet lopen verwijten.

2 laat het erbij zitten. Zoek iemand anders bij wie je je hart kunt luchten of zoek professionele hulp, die mensen zijn ervoor.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:31
love-THE-world
Citaat:
bugge schreef op 16-01-2004 @ 14:29:
Het kan zijn dat hij je net als anderen wil behandelen en jou dus geen extra aandacht wil geven. Maar dit lijkt me niet waarschijnlijk omdat hij je dan wel zou groeten.

Het kan ook zijn dat hij zich raad meer weet en dat hij je niet meer kan helpen. Een leraar wordt namelijk wel zo opgeleid dat hij enkele problemen kan oplossen maar het is geen psycholoog. En misschien is het nu op het punt gekomen dat hij niet verder met je WIL, omdat hij niet meer weet wat het beste voor je is. En vaak is het moeilijk voor een leraar om dit duidelijk te maken, vandaar misschien dat rare gedrag van hem.

Vorig jaar kreeg ik ook hulp van een lerares maar opeens wilde ze ook niet verder. Hier was dan ook een andere reden voor namelijk dat er liefde in het spel was en dat leerlingen over ons begonnen te roddelen. Maar ze wilde me ook niet helpen, omdat ze zich steeds rotter ging voelen daarbij. Ze moest zich in steeds grotere bochten wringen om mij te helpen en dat is niet goed want dat is haar werk niet.

Jij kan 2 dingen doen:

1 aan die leraar vragen wat zijn reden is om zo te doen en of hij je eventueel nog verder wil helpen. Dit kan uiteraard ook door middel van hem een brief schrijven. Herinner hem ook aan de belofte dat je altijd nog naar hem toe kon gaan. Maar ga niet lopen verwijten.

2 laat het erbij zitten. Zoek iemand anders bij wie je je hart kunt luchten of zoek professionele hulp, die mensen zijn ervoor.
ja je zult wel gelijk hebben denk ik
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:38
Verwijderd
Nouja, je hoeft echt niet te doen wat ik zeg. Wat lijkt jou nou zelf het beste? Niets doen, duidelijkheid of iemand anders zoeken?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 15:40
love-THE-world
ik denk eerst duidelijkheid.. en dan kan ik altijd nog zien toch?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 15:46
dutchguy
dutchguy is offline
Ha, gewoon aan de leraar vragen waarom hij je negeerd. Hij zei immers dat hij je altijd zou helpen. Je hebt er nix aan om met opgekropte gevoelens te blijven lopen. duidelijkheid zal opluchten
Oud 16-01-2004, 16:08
Verwijderd
Probeer duidelijk te krijgen waarom hij zo doet, en als hij raar blijft doen iemand anders zoeken om mee te praten. Het klinkt misschien fout, maar je moet het wel doen want opkroppen is niet goed. Succes
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:18
love-THE-world
strax word hij super boos als ik dat vraag..

maja ik ga t wel proberen om te vragen denk k... thnx allemaal!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
hate-THE-world schreef op 16-01-2004 @ 17:18:
strax word hij super boos als ik dat vraag..
Waarom zou hij?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:31
love-THE-world
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2004 @ 17:24:
Waarom zou hij?
weet ik niet.. omdat ik het vraag ofzoiets..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
hate-THE-world schreef op 16-01-2004 @ 17:31:
weet ik niet.. omdat ik het vraag ofzoiets..
Dat snap ik, maar ik vind dat geen goede reden om boos te worden.
Ik denk ook niet dat hij het doet.

Wanneer je een briefje of een mailtje schrijft en hij wordt boos, dan kan hij boos worden, zich even afreageren en dan tegen jou normaal reageren.

Misschien kun je hem ook zeggen dat je bang bent dat hij boos wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:50
love-THE-world
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2004 @ 17:41:
Dat snap ik, maar ik vind dat geen goede reden om boos te worden.
Ik denk ook niet dat hij het doet.

Wanneer je een briefje of een mailtje schrijft en hij wordt boos, dan kan hij boos worden, zich even afreageren en dan tegen jou normaal reageren.

Misschien kun je hem ook zeggen dat je bang bent dat hij boos wordt.
dat is een goed idee!!
dankje!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:21
kleinedraak
Hey Meis
Ik begrijp 100% wat je bedoelt. Ik heb dat ook met een lerares opschool. Ze wil me graag helpen maar eerst deed ze heel afstandelijk als ze me buiten haar lokaal tegen kwam. Jij hebt blijkbaar ook geen les van die man net als ik. Ik was echt heel bang om naar haar toe te gaan. Uiteindelijk ben ik beetje gedwongen om met hara te gaan praten. Ik zei dat ik dacht dat ze me vervelend vond enzo. Ze was blij dat ik het gezegd had want ze wist helemaal nuet dat ze zo reageerde!!!!
Ik heb haar ook vaker brieven geschreven en daar hebben we dan gewoon over gepraat. Zet je over alles heen en ga met hem praten. Wie weet valt het allemaal wel mee, en zo niet????
Dan weet je wel waar sje aan toe bent.
Ik weet het nu ook en ondanks dat ze nu vriendelijk is ben ik ontzettend bang dat ze maar alsof doet enzo!!!!
Maar dat ligt dus blijkbaar aan mij en mijn onzekerheid.
Dwing jezelf om naar hem toe te gaan en praat er met hem over!!!
Succes ermee en als je hulp nodig hebt mag je me altijd PM'en of plaats wat in dit topic
Liefs.............
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:40
love-THE-world
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:22
Carlie
Carlie is offline
Heej!!!

NOu wat jij moet doen is professionele hulp zoeken. Het is natuurlijk fijn om met zo'n leraar te praten en het heeft je toen ook geholpen. Maar het komt weer terug of is misschien nooit echt weggeweest dus die leraar kon je er niet vanaf helpen. Praat er over met andere mensen. Vertrouwenspersoon, ouders, vrienden enz. Het beste is denk ik om naar de huisarts te gaan. Hij of zij kan je doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater en je kan medicijnen krijgen waardoor je je wat beter voelt.

Wat betreft die leraar....raar. Als hij eerst opeens zo aardig doet en zegt dat je altijd naar hem toe kan komen en je nu opeens negeert. Je moet zelf beslissen wat je er mee wilt. Je kan gewoon naar hem toe gaan en vragen of er wat is of hem ook vergeten en aan je eigen probleem werken!

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:47
love-THE-world
Citaat:
Carlie schreef op 17-01-2004 @ 17:22:
Heej!!!

NOu wat jij moet doen is professionele hulp zoeken. Het is natuurlijk fijn om met zo'n leraar te praten en het heeft je toen ook geholpen. Maar het komt weer terug of is misschien nooit echt weggeweest dus die leraar kon je er niet vanaf helpen. Praat er over met andere mensen. Vertrouwenspersoon, ouders, vrienden enz. Het beste is denk ik om naar de huisarts te gaan. Hij of zij kan je doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater en je kan medicijnen krijgen waardoor je je wat beter voelt.

Wat betreft die leraar....raar. Als hij eerst opeens zo aardig doet en zegt dat je altijd naar hem toe kan komen en je nu opeens negeert. Je moet zelf beslissen wat je er mee wilt. Je kan gewoon naar hem toe gaan en vragen of er wat is of hem ook vergeten en aan je eigen probleem werken!

Succes ermee!

ik ben al een x naar een psycholoog geweest maar ik vind dat maar stom het helpt ook niet echt.. (misshcien wel als ik vaker ben geweest maja..) en morge ga ik naar die leraar toe en dan ga ik vragen waarom hij zo vreemd tegen me doet...
dat word niks
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:18
kleinedraak
Ben je nu al bij die leraar langs geweest?
Wat zei hij??? Ik heb je trouwens toegevoegd op msn maar blijkbaar wil je mij niet toevoegen geeft niet hoor
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:47
love-THE-world
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 21-01-2004 @ 16:18:
Ben je nu al bij die leraar langs geweest?
Wat zei hij??? Ik heb je trouwens toegevoegd op msn maar blijkbaar wil je mij niet toevoegen geeft niet hoor
ik wil je wel toevoegen!!! alleen ik kom haast nooit op dat adres.. maar ik kom NU wel ff

ik durf niet naar die leraar toe te gaan ik zag hem wel.. maar ik kon t niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2004, 20:10
Redhair
Redhair is offline
hoi meisje
ten eerste, doe het gewoon. ga naar hem toe, vraag hem waarom. mail hem of schrijf hem. ten tweede. ga naar een psycholoog. het helpt ook niet in 1 keer, maar een sessie.
sterkte
Oud 21-01-2004, 21:21
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Je zou jezelf ook eens kunnen afvragen of je wel met die leraar wil praten als hij zo vreemd tegen jou doet...
Ik weet zeker dat als je bij jezelf eens nagaat met wie je anders zou kunnen praten, dat er vast ook wel andere personen in je op komen. Je kan denken aan je ouders, andere familie, vrienden, andere leraren op school met wie je het goed kan vinden.
Verder moet je je wel realiseren dat de mensen die ik hiervoor heb opgesomd wel naar je kunnen luisteren, maar in feite maar weinig voor je kunnen betekenen behalve dan dat je je verhaal kwijt bent. Ik zou je aanraden eens naar een vertrouwenspersoon of huisarts te gaan. Zij kunnen je meer bieden omdat ze je, wanneer dat nodig is, door kunnen sturen naar een psycholoog. Ik kan niet uit ervaring zeggen dat het naar een psycholoog gaan helpt, maar daar zijn ze wel voor... dus waarom zou je het niet proberen en even volhouden?
Oud 23-01-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
hate-THE-world schreef op 21-01-2004 @ 20:47:

ik durf niet naar die leraar toe te gaan ik zag hem wel.. maar ik kon t niet
Nu kies je dus om niets te doen, terwijl je laatst nog tegen me zei dat je duidelijkheid wilde.

Doe wat je wilt, en laat je niet leiden door angst.

Het is moeilijk, maar zoveel beter, want aan angst heb je niets.

Als je echt duidelijkheid wilt moet je het gewoon doen, het gaat niet vanzelf.

Bovendien vind ik trouwens ook dat jij het recht hebt om te weten wat je leraar wil en waarom hij zo reageert.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:07
love-THE-world
Citaat:
bugge schreef op 23-01-2004 @ 15:12:
Nu kies je dus om niets te doen, terwijl je laatst nog tegen me zei dat je duidelijkheid wilde.

Doe wat je wilt, en laat je niet leiden door angst.

Het is moeilijk, maar zoveel beter, want aan angst heb je niets.

Als je echt duidelijkheid wilt moet je het gewoon doen, het gaat niet vanzelf.

Bovendien vind ik trouwens ook dat jij het recht hebt om te weten wat je leraar wil en waarom hij zo reageert.
ik wil het ook weten, en ik wil het ook vragen.. maar ik ben bang dat hij boos word of weet ik wat..
maar je hebt wel gelijk, ik wil gewoon weten waarom hij zo doet

maandag.. als ik hem zie dan vraag ik het.. ik heb toch nix te verliezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten