Oud 17-01-2004, 23:44
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
jaaa... de maand januari telt altijd de meeste inschrijvingen bij sportscholen.. sinterklaas, kerstdagen, oud&nieuw heeft slechte invloed gehad op het lichaam (voornamelijk het buikje).. ik vraag me af wie er hier fitnessen, zo ja;

- hoe lang?
- gebruik je voedingssuplementen (bijv. creatine, proteine, etc.)
- wat is uiteraard het resultaat en ben je er tevreden mee?!
Oud 18-01-2004, 01:25
probeer
probeer is offline
ik fitness nu 1 jaar, 3x per week. vooral bovenlijf-spieren. ben dus begonnen op mn 15e, dus aan testosteron geen gebrek, al eet ik wel gewoon gezond, (sochtends pasta producten enzovoorts). uhm.. resultaat? 6pack en mooie schouder, arm + borstspieren (ik wil niet opscheppen ofzo, maar beetje surfer-look) uhm, ben er erg tevreden mee voor iemand van 16.
Oud 18-01-2004, 08:26
Maarten
Maarten is offline
1 jaar, 1 a 2 keer per week. Ik train bovenlichaam en onderlichaam.

Ben tevreden met het resultaat, maar moeilijk in woorden uit te drukken. Jah ik heb een sixpack en borstspieren enzo en brede schouders....

Laatst gewijzigd op 18-01-2004 om 08:29.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 09:42
Nuck
Nuck is offline
Ik moet gaan fitnessen om m'n rug-/armspieren te trainen...maar ik heb er zooo geen zin in
Oud 18-01-2004, 09:58
Maarten
Maarten is offline
Stel je niet zo aan, zo zwaar is het niet

En je moet niet teveel trainen want anders wordt het lelijk dus gewoon rustig aan met weinig gewicht en beheerst en het komt allemaal goed
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 10:59
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 18-01-2004 @ 00:44:
- hoe lang?
- meestal 1 tot anderhalf uur. 1 of 2 keer per week.
-voedingssupplementen??? NEEJ!
-resultaat: ik wordt sterker, ik kan zwaardere bergtochten gaan doen, ik heb veel minder last van rug of knieën, ik maak me ff lekker moe = anti-stress. ik moet nog wel wat wekren aan mijn conditie

ps: mag ik even iedereen waarschuwen voor het eenzijdig trainen van bepaalde spiergroepen. voor je begint met fitness maak je best eerst een afspraak met de fisiotherapeut ter plaatse hoe je het beste alles aanpakt.
mijn osteopaat waarschuuwde me er ook voor, omdat de persoon voor mij te lang alleen bbb gedaan had en zo haar rug helemaal scheefgetrokken. en zo van die dingen.
ik heb wel geluk met mijn fitness. tis de fitness van mijn universiteit en er lopen constant 2 professionele fitnessfysio's rond die af en toe correcties geven op je houding en je kan ook gratis een trainingsschema laten uitwerken waarvoor je eerst op gesprek moet voor wat je wil bereiken en daarna een krachttest voor je begingewichten te bepalen. (en hij is ook supergoeiekoop 80€ per jaar )
Oud 18-01-2004, 11:06
Cinamon
Cinamon is offline
Ja! Ik wilde dus ook gaan fitnessen na de kerstvakantie.
Maar, ik heb nog geen goede sportschool kunnen vinden.
Ik wil m'n 'buikje' weg en wat aan m'n conditie doen, want ik zit nog wel op hockey, maar daar heb je een winterstop van ongeveer 4 maanden. Dus dat is niet echt lekker voor m'n conditie, die dropt weer meteen naar 0.
Oud 18-01-2004, 11:11
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
k fitness 1 keer in de week...beetje weinig maar op andere dagen heb ik te weinig of geen tijd.

mn conditie is ietsie vooruit gegaan, en k kan wat meer tillen..

maar echt spieren heb k nog niet gekweekt..
Oud 18-01-2004, 11:20
Noeksel
Noeksel is offline
Ik heb me toevallig eergister ingeschreven... Woensdag intake-gesprek. Wil iets aan me benen, kont en buik gaan doen. Vind het zelf echt nodig.
Oud 18-01-2004, 11:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 18-01-2004 @ 00:44:
1) hoe lang?
2) gebruik je voedingssuplementen (bijv. creatine, proteine, etc.)
3) wat is uiteraard het resultaat en ben je er tevreden mee?!
1) sinds een jaar 1x in de week. Maar de laatste weken ga ik al niet meer. Ik stop per 1 april. Vind er niks aan.
2) nee
3) Het resultaat is sterkere bovenbeenspieren, aangezien ik die voornamelijk train. Dat is ook waarvoor ik ben gaan fitnessen. Daarnaast zijn m'n armen ook wel ietsje sterker, maar veel meer resultaat is d'r niet. Daarvoor ga ik natuurlijk ook te weinig en m'n bedoeling was puur m'n bovenbenen sterk maken.
Oud 18-01-2004, 13:33
Erbenda
Erbenda is offline
1) Ik ga nu al bijna drie jaar na de sportschool. Ik train ong. 1,5/2 uur per keer en ga min. 1x per week. (groepslessen fitness zoals spinning en bodypump niet meegerekend, aangezien ik dit beiden ook 1x per week doe)
2) Nee
3) Het resultaat is een veel betere conditie, een strakker buikje en sterkere armen en benen. Ik train alles, maar hierbij zie je gewoon het meeste resultaat. Ik ben er best tevreden mee.
Oud 18-01-2004, 13:38
Maarten
Maarten is offline
3 jaar? Wow

FOTO!!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:00
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 10:58:
Stel je niet zo aan, zo zwaar is het niet

En je moet niet teveel trainen want anders wordt het lelijk dus gewoon rustig aan met weinig gewicht en beheerst en het komt allemaal goed
Ik zeg ook niet dat het zwaar is, ik vind fitness gewoon niet leuk...maar ivm een blessure moet ik er gewoon mee beginnen (en ik ben ook niet van plan om gigantische spiermassa's te kweken heur ).
Oud 18-01-2004, 14:05
Maarten
Maarten is offline
Ok, dan is het al heel wat begrijpelijker. Fitness is inderdaad niet echt verschrikkelijk boeiend. Ik vind het wel grappig omdat je verstand gewoon op nul zet en bezig bent je grenzen te verleggen. Een soort strijd met jezelf.

Daarnaast als je echt lang rent dan krijg je allemaal endorfines in je bloed en dat is best lekkah
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:08
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik ben ook op me 15e begonnen.Eerst ging ik soms wel 5x per week.Aan het begin schoot ik omhoog tot ik sommige dingen tot rond de 65 kilo kon.Maar omdat ik(denk ik ) te veel trainde(en te snel te zwaar) en te jong was kreeg ik toen erg last van me rechterschouder en ik kan dus ook niet meer bankdrukken nu.Ik zit nog steeds niet op het niveau wat ik toen had dus als je begint, niet te snel te veel willen en blijf regelmatig gaan want ik de vakantie ofzo heb je soms geen zin om te gaan maar als je 2 weken nix doet merk je dat je weer 3 weken bezig bent om dat in te halen.Verder het resultaat.Me buik is iets gespierder maar niet heel veel,borstspieren zijn wel veel groter geworden en armspieren een beetje.

zozo
Oud 18-01-2004, 20:59
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 18-01-2004 @ 15:08:
Ik ben ook op me 15e begonnen.Eerst ging ik soms wel 5x per week.Aan het begin schoot ik omhoog tot ik sommige dingen tot rond de 65 kilo kon.Maar omdat ik(denk ik ) te veel trainde(en te snel te zwaar) en te jong was kreeg ik toen erg last van me rechterschouder en ik kan dus ook niet meer bankdrukken nu.Ik zit nog steeds niet op het niveau wat ik toen had dus als je begint, niet te snel te veel willen en blijf regelmatig gaan want ik de vakantie ofzo heb je soms geen zin om te gaan maar als je 2 weken nix doet merk je dat je weer 3 weken bezig bent om dat in te halen.Verder het resultaat.Me buik is iets gespierder maar niet heel veel,borstspieren zijn wel veel groter geworden en armspieren een beetje.

zozo
ja vanaf je 15de trainen is niet echt verstandig. Het is ook verstandig om pas op je 18de te gaan trainen. Maar mocht je meer resultaat willen bereiken zou je misschien wat eiwitten moeten gebruiken of andere voedingssupplementen.
Oud 18-01-2004, 21:01
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 14:38:
3 jaar? Wow

FOTO!!!
hahaha idd
Oud 18-01-2004, 21:02
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Noeksel schreef op 18-01-2004 @ 12:20:
Ik heb me toevallig eergister ingeschreven... Woensdag intake-gesprek. Wil iets aan me benen, kont en buik gaan doen. Vind het zelf echt nodig.
een abroller kan ook wonderen doen hoor ;-) !
Oud 18-01-2004, 21:22
Noeksel
Noeksel is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 18-01-2004 @ 22:02:
een abroller kan ook wonderen doen hoor ;-) !
Laat ik die nou net 1 hebben!

Nahh, ik ga fitnessen met de zus van me ex.. (Hóe slim..)
En das stukken gezelliger!
Oud 18-01-2004, 23:21
Hagel
Hagel is offline
4 maanden, 2 a 3 keer in de week 1.5 uur.
Ik gebruik geen supplementen en sport vooral om af tevallen, beetje spieren krijgen en een gestroomlijnder lichaam te krijgen.
Ik merk dat de vetblubjes op mijn benen weg zijn en mijn lichaam mooier en vooral sterker wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:59
dindjemek
dindjemek is offline
Ik fitness al 15 maanden 3 keer per week. Ik was heel droog waardoor vetverbranding niet nodig was.

Als je droog bent dan heb je geen vet en zie je de spieren sneller opkomen.

Ik ben blij met het resultaat.

Gebruik geen supplementen, is slecht voor me. Ik wil alles uit mn voedsel halen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:33
cin85
cin85 is offline
Ik vind fitnissen echt geen reet aan! en als je begint... veel mensen gaan 5 x per week naar de sportschool meteen.. dit is onwijs slecht voor je spieren... daar moet je echt op letten.. je moet ze rust geven! dus ga maar 2 of 3 x per week...

Ik doe 2 x per week aan boksen en 1 x bodypump...

Echt boksen is echt supergaaf.... echt je zweet in geen andere les meer dan bij boksen... je krijgt onwijs snel gespierde armen... ok bij vrouwen moet het niet TE erg worden.... en bij ons doe je ook veel buikspieroefeningen als warming up. .en opdrukken... ik kan iedereen echt aanraden doe een x mee met boksen! het is leuker dan je denkt!!...

En voor de meiden ... tis erg handig voor als je word lastig gevallen bij kickboksen oefen je ook vaak op knietjes geven..... je moet niet zachtzinnig zijn.. want je zal af en toe flink blauwe plekken hebben.. maar t is echt gaaf!!..

en je moet echt geen rare dingen gebruiken.. op de natuurlijke manier weet je dat er niets mis kan gaan.. het beste is goed eten en goed slapen....
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nuck schreef op 18-01-2004 @ 15:00:
Ik zeg ook niet dat het zwaar is, ik vind fitness gewoon niet leuk...maar ivm een blessure moet ik er gewoon mee beginnen (en ik ben ook niet van plan om gigantische spiermassa's te kweken heur ).
Ik heb echt precies hetzelfde.
Ben begonnen met fitness om m'n spieren sterk te maken ivm blessures, maar vond/vind het ontzettend saai.
Een beetje voor je uitrennen/fietsen en saaie oefeningen doen
Daarom stop ik dan ook binnenkort.
Ga kijken of zwemmen me wat meer ligt
Oud 20-01-2004, 10:17
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Narod schreef op 19-01-2004 @ 00:21:
4 maanden, 2 a 3 keer in de week 1.5 uur.
Ik gebruik geen supplementen en sport vooral om af tevallen, beetje spieren krijgen en een gestroomlijnder lichaam te krijgen.
Ik merk dat de vetblubjes op mijn benen weg zijn en mijn lichaam mooier en vooral sterker wordt.
Ik gebruik wel supplementen war er even niet bij, ik gebruik Stackers 4, maar niet elke dag.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:14
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 18-01-2004 @ 12:11:
k fitness 1 keer in de week...beetje weinig maar op andere dagen heb ik te weinig of geen tijd.

mn conditie is ietsie vooruit gegaan, en k kan wat meer tillen..

maar echt spieren heb k nog niet gekweekt..
Ben jij niet te jong? wou ook fitnessen maar het is voor 15 jaar en ouder bij ons...
en bij welke sportschool ga jij dan??
ik doe het dus nog niet omdat ik te jong ben maar ik zit een half uurtje per dag op de hometrainer, in de vakantie wordt ik 15 dus dan ga ik denk ik ook beginnen.
Oud 21-01-2004, 14:10
BigB
BigB is offline
Fitness nu een jaartje of 3/4 eerste paar jaar was gewoon puur conditie. Laatste 9 maanden is echt kracht training.
Heb nu bijna mijn eerste creatine kuur erop zitten en ik kan zeggen het werkt super goed, flinke vooruitgang
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:31
Qimm
Qimm is offline
Fitness is erg slecht voor je lichaam!
Oud 21-01-2004, 18:17
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Qimm Fitness is erg slecht voor je lichaam!
Fitness is juist goed voor je lichaam, zolang je het natuurlijk verantwoord doet.
Over die creatine ik heb er ook over gedacht om het te gebruiken een vriend van me deed het ook en mensen die het gebruiken zeggen dat het goed werkt en je er oo gespierder uitziet omdat je spieren meer vocht opnemen.Maar het is nog steeds niet 100% duidelijk of het wel of niet schadelijk voor je lichaam is op korte of lange termijn en of je lichaam ophoudt met het aanmaken van creatine als je te lang gebruikt.
Ze zeggen ook dat het alleen werkt als je heel intensief traint, zeker 4 keer per week tot het uiterste gaat.En gebruik je vloeibare of vaste creatine en hoeveel.
Oud 21-01-2004, 18:21
Antasa
Antasa is offline
Ik zit nu ongeveer 1 jaar op fitness en ik vind het nog steeds erg leuk. Ik gebruik geen voedingssuplementen. Ook met het resultaat ben ik best tevreden. Je merkt echt dat je conditie beter wordt en dat je, naarmate je langer bezig bent, je ook steeds meer kracht etc. krijgt. Voor de rest vind ik het bij fitness erg handig dat je zelf kan bepalen hoe lang je iets doet en hoe zwaar je dat maakt. Je bent dus eigenlijk 'afhankelijk' van jezelf.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:22
Antasa
Antasa is offline
Citaat:
Qimm schreef op 21-01-2004 @ 18:31:
Ik snap idd echt niet waar je die uitspraak op baseert.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:58
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Qimm schreef op 21-01-2004 @ 18:31:
Wanneer je het niet overdreven vaak en intensief doet, kan er toch niks slechts aan zijn? Het is net als elke andere sport, het ligt aan de manier waarop je het doet.
Oud 21-01-2004, 19:25
Drizzt
Drizzt is offline
- hoe lang?
4 jaar

Proteinepoeder (whey)

Ben 1m72, 82 kilo. Voldoende massa aanwezig, vind het ook wel genoeg zo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:08
BigB
BigB is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 21-01-2004 @ 19:17:

En gebruik je vloeibare of vaste creatine en hoeveel.
Ik heb een kuur van 3 maanden gedaan, van 5 gram (poeder) per dag. Het beste is om nu 5 tot 6 maanden geen creatine te gebruiken anders wordt je lichaam lui en maakt het zelf niet meer aan. Dus over een half jaar ga ik weer een nieuwe kuur doen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 02:21
Verwijderd
ik train een jaar nu onregelmatig, vooral het bovenlijf, maar ook veel worstelen en pushups.

Geen sixpack, ben te lui om mn speklaagje weg te werken, verder heb ik helemaal geen grote spieren maar ik ben wel veel sterker dan mensen met 3x zo grote armen, hoe kan dat?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 20:00
Outlaw
Outlaw is offline
Ik fitness nou een half jaar... en ga al ongeveer 4 maanden 1 a 2 keer naar de sportschool. Thuis doe ik ook af en toe wat met gewichten...

Ik train vooral mijn bovenlichaam...daar ik met 1 a 2 uur naar school fietsen per dag mijn onderlichaam al genoeg train.

Ik gebruik geen voedingsupplementen, ik moet er echt niet aan denken...
Oud 22-01-2004, 21:05
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 22-01-2004 @ 03:21:
ik train een jaar nu onregelmatig, vooral het bovenlijf, maar ook veel worstelen en pushups.

Geen sixpack, ben te lui om mn speklaagje weg te werken, verder heb ik helemaal geen grote spieren maar ik ben wel veel sterker dan mensen met 3x zo grote armen, hoe kan dat?
zelfde "probleem" ik ben wel sterk maar niet gespierd
de man in de sportschool zei dat het om je bouw ging..

weet iemand wat hiervan waar is?
Oud 22-01-2004, 21:10
Maarten
Maarten is offline
Je hebt van nature een bepaalde hoeveelheid spiervezels en deze kan je niet veranderen. Je kan wel de lengte en de hoeveelheid verbindingen veranderen zoiets was het dacht ik
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:09
Bruut
Bruut is offline
fitniss al 1,5 jaar ofzo 2x in de week

ben vrij breed maar komt omdat ik er denk ik de bouw gewoon voor heb!!

en sinds ik dit ben gaan doen is mn vetpercentage van 23% naar 5,6% gegaan..

ben dus wel tevreden
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten