Oud 23-01-2004, 14:03
Verwijderd
N.a.v. de moord op een leraar op het Terra College zou ik graag jullie mening willen weten over de beveiliging op school. Vinden jullie dat er beter moet worden gecontroleerd op scholen? Waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 14:24
Verwijderd
Dat heeft toch geen zin. Wat wilde je doen, alle leerlingen fouilleren bij de ingang? Dan wordt de congiërge wel omgekocht om een wapen in een plastic zak in een stortbak te doen, of worden ze in de pauze van buitenaf omhoog gegooid.

Het beveiligingsniveau van scholen heeft niks te maken met de moord op Van Wieren.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:38
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Deze discussie is ook al op DK te vinden...
Oud 23-01-2004, 17:05
Verwijderd
Er is vandaag weer een docent neergestoken door een oudleerling...'t gaat lekker.

't lijkt me niet leuk als ik elke dag gefouilleerd (of hoe je dat ook schrijft) werd en m'n tas gecontroleerd werd als ik op school kwam...dan heb je niet echt meer privacy. Op de school in de buurt hebben ze wel van die beveiligingsmannetjes rondlopen, zonder schoolpasje kom je er echt niet in. Maar goed, ook dan kan je nog een pistool of een mes ofzo meenemen. Er zijn in Rotterdam en Amsterdam wel al scholen met detectiepoortjes (was na de moord op Hans van Wieren in het nieuws).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:11
Fantôme
Fantôme is offline
zie leonoor's post.
dat hoorde ik dus ook net ja.
van die leraar die nu weer, in amsterdam, is neergestoken.
mja... xtra beveiliging, i don't know really
Oud 23-01-2004, 18:21
Verwijderd
Duh. In Amerika gaan leerlingen al sinds jaar en dag door detectiepoortjes. Heeft dat het drama op Columbine voorkomen? Dacht het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 19:21:
Duh. In Amerika gaan leerlingen al sinds jaar en dag door detectiepoortjes. Heeft dat het drama op Columbine voorkomen? Dacht het niet.
Misschien zijn detectiepoortjes niet de juiste oplossing?
Detectiepootjes alleen zeker niet, lijkt mij.

Verder weet ik niet of je de situatie in Amerika volledig kunt vergelijken met de situatie hier...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:19
Shredder
Shredder is offline
Detectiepoortjes of fouilleren heeft geen nut, daardoor kunnen de leerlingen zich ook onveiliger gaan voelen, of er een sport van maken wie het eerst en wapen mee krijgt naar binnen, en als het dan toch binnen is waarom niet meteen uitteste?
Nee dat zou alleen maar gedeelte van privacy beroven, of ze gooien het zoals nare man al zei gewoon van buiten af over het hek ofzo
Oud 23-01-2004, 23:38
PV
PV is offline
Ik zou er geen problemen mee hebben. Maar of je daarmee de problemen voorkomt lijkt me ook sterk. Als je een 'wapen' nodig hebt vind je die vast wel ergens.. is het niet een mes of een pistool dan kan je altijd nog een stoel of zo gebruiken.
Dus.. moet er iets gedaan worden om te zorgen dat niemand het meer in zijn/haar hoofd haalt om iemand te vermoorden.
En dat zie ik niet 1-2-3 gebeuren Met andere woorden, onoplosbaar probleem.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:22
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hey,

Het lijkt me duidelijk. Er moeten gewoon weer zwaardere straffen komen. En je moet ze ook daadwerkelijk zolang laten zitten. Niet na 4jaar zeggen owja je bent zo lief geweest dus ga maar weer naar huis.

Ik wil als ik 17.5 ben bij de politie. Hier in Zeeland wordt je nog enigszins met respect behandeld, maar in de grote stad kan je dat wel vergeten. Je wordt gezien als een stuk vuil. En dit zijn dan ook Nederlanders, maar ook zeker buitenlanders.

Ik heb opzich niks tegen buitenlanders, maar het is er WEER één die een misdaad begaat. En hij zal wel iets van 4jaar krijgen want hij zal niet toerekeningsvatbaar zijn.

REGERING DOE WAT AAN DE STRAFFEN, en a.u.b. geen prestatiebeleid bij de politie dat ze persé zoveel bonnetjes uit moeten schrijven. Laat ze zich meer richten op de criminaliteit.

Ik hoop dat ze het ooit hier gaan begrijpen, mischien krijgen we dan toch nog een veilig land, met veilige scholen.

Groeten Patrick
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:13
alpha
alpha is offline
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat dit nodig is, maar we zien het, en we hebben het al vaker gezien in andere landen (altijd Nederland weer, die doet pas iets als het in hun eigen land echt mis is gegaan) dat het noodzaak is. Toch ga je als scholier die zulke dingen nooit of te nimmer in je hoofd haalt, denken 'Je hoeft mij toch niet te controleren, je ziet toch ook wel dat ik zoiets niet zou doen?!' Het vertrouwen is weg en dat vind ik niet fijn. Maar aan de andere kant heb ik liever een veiligere school die minder vertrouwt in je onschuld dan een school die volledig in ieders onschuld gelooft en waar vervolgens ook zoiets erg gebeurt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten