Advertentie | |
|
![]() |
|
vrouwen hebben een breder blikveld dan mannen.
mannen zien daarentegen weer beter in de verte. Vrouwen zien breder omdat ze vroeger (heeeel vroeger) thuis zaten en altijd op de kinders pasten. Ze moesten dus zien wat er dicht om hun heen gebeurde en aan alle kanten. Het zicht heeft zich daaraan aangepast Mannen zien beter in de verte omdat ze vroeger (wederom heeeel vroeger) moesten jagen en dus goed moesten kunnen zien wat er in de verte was. Wat er dicht om hen heen gebeurde was minder van belang en dus heeft het zicht zich ook hier aangepast
|||
![]() |
Citaat:
2. Ja. Ik ga altijd (en te snel) op zoek naar een oplossing voor ieder probleem. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet echt een antwoord op de vraag, maar wat ik me dan wel afvraag is; waarom zijn die verschillen er? (zal ook wel iets met het rollenpatroon te maken hebben, oid?)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk eerder met rolpatronen. Vrouwen en mannen worden toch vaak net wat anders opgevoed en ook in de maatschappij wordt er vaak net iets anders verwacht van mannen en vrouwen.
Lijkt me weinig met vooroordelen te maken hebben dat mannen/vrouwen dan vaak toch bepaalde trekjes hebben. De verschillende manieren van opvoeden misschien weer wel, maar dat is wat anders. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
* vrouwen onthouden de weg aan bekende dingen langs de weg (dat bosje daar links, dat grote reclamebord rechts enz.) mannen niet.
* vrouwen kunnen twee of meer dingen tegelijk doen, mannen niet.
||
![]() |
Citaat:
Dat eerste heb ik extreem. ![]() Meer dingen tegelijk doen... Mja... Praten en schrijven? MSN-en en forummen? Met 10 mensen msn-en? Muziek luisteren en huiswerk maken? Enzo. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus, dat is de reden dat ze zo verschillen
![]() Maar ik denk dat het inderdaad met rolpatronen te maken heeft. Een vrouw is gemaakt om kinderen op te voeden met liefde en zo. Mannen zijn ervoor gemaakt om te werken en zijn wat directer en dergelijken. ze zijn wat harder, omdat ze in de busines hard moeten zijn. Vroeger moesten ze harder zijn om te vechten voor hun stam. Vrouwen daarintegen moesten hun kinderen juist bezighouden en beschermen.
||
Citaat:
vrouwen praten meer over hun gevoelens, dat wil nog niet zeggen dat ze het beter kunnen |
Advertentie |
|
![]() |
|
Mannen (van Mars) hebben volgens John Gray soms hulp nodig bij het plannen van romantische activiteiten, omdat ze zich in het dagelijks leven vooral richten op werk en de verantwoordelijkheid voor het gezin. Vrouwen (van Venus) vergeten hun man nogal eens te vertellen hoe ze zich voelen. Ze richten zich vaak vooral op de behoeften van anderen, en verwaarlozen die van zichzelf.
'Bij mannen komen hyperactiviteit, verslaving en schizofrenie veel vaker voor'; 'Meer vrouwen dan mannen lijden aan hoofdpijn, depressiviteit en medicijnverslaving.' Boosheid bij mannen en vrouwen 'Ik ben niet boos, ik ben alleen verdrietig', zegt een vrouw tegen haar echtgenoot, terwijl zij de afwas woedend in de gootsteen kwakt. De Amerikaanse psycholoog Deborah Cox heeft onderzocht of mannen en vrouwen anders met boosheid omgaan en waarom dat zo is. Mannen laten hun boosheid vaker zien dan vrouwen. Mannen voelen zich minder effectief en bekwaam als ze gedwongen worden hun boosheid te onderdrukken. Vrouwen laten daarentegen weinig zien als ze boos zijn en doen dit vooral omdat ze zich er ongemakkelijk onder voelen. Ze schamen zich voor hun boosheid, willen deze verbergen en verontschuldigen zich er zelfs voor. Als de woede te hevig is, blijken vrouwen net als mannen hun boosheid wel degelijk verbaal en nonverbaal te uiten. Alleen noemen ze het dan vaak anders: frustratie of verdriet. Cox: 'De maatschappij dwingt vrouwen hun woede te camoufleren en hierdoor hebben vrouwen een andere manier ontwikkeld om toch te krijgen wat ze willen.' Mannen zijn een gevaar op de weg 'Niets is zo gevaarlijk als een man die in zijn eentje achter het stuur zit, zo concluderen de Duitse verkeerspsychologen Astrid Schupp en Bernhard Schlag. Een vrouw naast de bestuurder vermindert het risico op ongelukken zo drastisch, dat een vrouwelijke bijrijder eigenlijk verplicht zou moeten worden gesteld. Mannen alleen maken twee keer zoveel ongelukken als vrouwen alleen. Het enige dat misschien het risico van een 'alleengaande' man kan evenaren, is een volgeladen auto: met het aantal mensen achterin, stijgt ook de kans op ongelukken. Wie zei ook alweer dat vrouwen niet kunnen rijden? ![]() 'Lees mannen en vrouwen uit een spannend boek voor, en wat gebeurt er? De mannen gebruiken slechts één hersenhelft en de vrouwen zetten beide hersenhelften in. Dat blijkt uit onderzoek met een hersenscanner dat werd uitgevoerd door de Amerikaanse onderzoeker Joseph Lurito.' De mate waarin gedragsstoornissen zich voordoen, verschilt behoorlijk tussen mannen en vrouwen. 1 Vrouwen krijgen vaker dan mannen te maken met een depressie. 2 Eetstoornissen komen meer voor bij vrouwen. 3 Tijdens een depressie vertonen vrouwen vaker atypische symptomen, zoals slapeloosheid of vreetbuien. 4 Vrouwen hebben vaker dan mannen angst- en paniekstoornissen. 5 Schizofrene vrouwen reageren beter dan schizofrene mannen op therapie. Bovendien begint de stoornis later en hebben ze minder symptomen dan mannen. (SW) Homz, er zijn talloze verschillen tussen beide sekse. Echter, ik houd het hier voorlopig even bij ![]()
||
Citaat:
Ik kan overigens wel aanraden om zijn boek te lezen, maar blijf wel kritisch. Kijk of wat hij zegt wel echt waar is.
|
Verwijderd
|
Uit verscheidene onderzoeken: Als je ergens snel wilt komen, stap dan bij een man in de auto. Als je ergens veilig wilt komen, stap dan bij een vrouw in de auto
![]() (voorbeeldje erbij: mijn vriend onlangs: "Maar mijn broer rijdt wel veel beter dan jouw moeder..." ik: "Hoezo?" hij: "Nou, jouw moeder doet er twee uur over om naar Groningen te rijden, dat is echt niet nodig, mijn broer doet dat in anderhalf uur". ik: "Mijn moeder heeft twintig jaar haar rijbewijs, ze is 1 keer tegen een paaltje gereden en heeft zes bekeuringen gehad. Jouw broer heeft drie jaar zijn rijbewijs, hij heeft een radarverklikker maar heeft toch ook minstens zes bekeuringen gehad en hij heeft zijn laatste auto total loss gereden". Mijn vriend: "Ja, maar daar gaat het niet om". Nu zijn dit natuurlijk wel wat extremere voorbeelden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
een man is primitief, bekijkt alles semi-relatief en probeert naar de simpelste oplossing te rijken, mannen zijn aardschlui ( de meeste)
een vrouw, reageert op emoties en is gecompliseerd, ze zal niet de simpelste maar de meest effectieve oplossing zoeken
Spoiler
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaimiddelen en Saaivia Witteman #1905 Hazel | 500 | 05-02-2014 14:20 | |
Liefde & Relatie |