Oud 25-01-2004, 15:50
Atje85
Atje85 is offline
hoi, ik heb dus een aantal dagen geleden bij thephonehouse een t-mobile abo icm een toestel gekocht, maar dat toestel is simlocked(zit zo een t-mobile logo op)
Maar ik ben niet tevreden met t toestel en de winkel heeft als garantie dat je binnen 7 dagen zonder reden je toestel om kunt ruilen.
Nu ben ik dus langsgegaan, maar mij werd verteld dat ze dat niet kunnen doen, omdat t een netwerkpakket is ofzo en dat t pakket niet door de winke zelf, maar door tmobile geleverd wordt.
Als t wel simlockvrij zou zijn dan zou t wel kunnen volgens hun.

Toen heb ik T-Mobile gebeld, maar die zei dat t flauwekul was en t voor t eerst hoorde en dat the phonehouse het gewoon dient te ruilen, aangezien zo een logotje verder niks aan het gebruik van de telefoon verandert.
Je kan je abo niet binnen 7 dagen opzeggen hoorde ik(niet dat ik dat wil, maar t had een oplossing kunnen zijn)

BelCompany ook gebeld, die zeiden dat je altijd je toestel binnen 14 dagen bij hun kunt ruilen, maakt niet uit of het met abo gekocht is of simlocked is of niet.

Een ander filiaal van The PhoneHouse beweert dat ze t toestel gewoon wél kunnen ruilen.

Iemand enig idee hoe het nou in elkaar zit?
Advertentie
Oud 25-01-2004, 16:21
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 25-01-2004 @ 16:50:
hoi, ik heb dus een aantal dagen geleden bij thephonehouse een t-mobile abo icm een toestel gekocht, maar dat toestel is simlocked(zit zo een t-mobile logo op)
Maar ik ben niet tevreden met t toestel en de winkel heeft als garantie dat je binnen 7 dagen zonder reden je toestel om kunt ruilen.
Nu ben ik dus langsgegaan, maar mij werd verteld dat ze dat niet kunnen doen, omdat t een netwerkpakket is ofzo en dat t pakket niet door de winke zelf, maar door tmobile geleverd wordt.
Als t wel simlockvrij zou zijn dan zou t wel kunnen volgens hun.

Toen heb ik T-Mobile gebeld, maar die zei dat t flauwekul was en t voor t eerst hoorde en dat the phonehouse het gewoon dient te ruilen, aangezien zo een logotje verder niks aan het gebruik van de telefoon verandert.
Je kan je abo niet binnen 7 dagen opzeggen hoorde ik(niet dat ik dat wil, maar t had een oplossing kunnen zijn)

BelCompany ook gebeld, die zeiden dat je altijd je toestel binnen 14 dagen bij hun kunt ruilen, maakt niet uit of het met abo gekocht is of simlocked is of niet.

Een ander filiaal van The PhoneHouse beweert dat ze t toestel gewoon wél kunnen ruilen.

Iemand enig idee hoe het nou in elkaar zit?
ga met dit verhaal naar die winkel
Oud 25-01-2004, 17:37
grensgeval
grensgeval is offline
werk, geld en recht
Oud 25-01-2004, 20:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 25-01-2004 @ 18:37:
werk, geld en recht
klopt, wist niet dat t bestond
Oud 25-01-2004, 20:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Harrie schreef op 25-01-2004 @ 17:21:
ga met dit verhaal naar die winkel
heb ik dus al gedaan, flinke ruzie gehad, omdat ze t niet wilden ruilen
Oud 25-01-2004, 21:21
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 25-01-2004 @ 21:17:
heb ik dus al gedaan, flinke ruzie gehad, omdat ze t niet wilden ruilen
Citaat:
daar naar toe gaan
Oud 25-01-2004, 22:24
Verwijderd
Terug gaan als het druk is En gewoon vragen waarom het niet kan terwijl een ander filiaal zegt dat het wel kan. Eventueel dat andere filliaal bellen waar zij bij staan.

Wat is precies die garantie? Want de meeste winkels hebben alleen een omruilgarantie als er iets met de telefoon mis is.

Die telefoon kunnen ze anders toch niet meer verkopen? Is eigenlijk al 2e hands...

Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 22:27.
Oud 25-01-2004, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 25-01-2004 @ 23:24:
Terug gaan als het druk is En gewoon vragen waarom het niet kan terwijl een ander filiaal zegt dat het wel kan. Eventueel dat andere filliaal bellen waar zij bij staan.

Wat is precies die garantie? Want de meeste winkels hebben alleen een omruilgarantie als er iets met de telefoon mis is.

Die telefoon kunnen ze anders toch niet meer verkopen? Is eigenlijk al 2e hands...
Mja, die garantie is denk ik een stukje extra service naar de klant toe. Het haalt mensen over om zo'n telefoon te proberen. Als ze hem eenmaal hebben zal het over grote deel de telefoon gewoon houden.

Philips doet of deed het ook met de Coolskin-scheerappareten en bij Tell Sell wordt het ook vaak geroepen.
Oud 26-01-2004, 08:54
Verwijderd
Ze zijn verplicht een product terug te nemen de eerste 7 dagen..
Oud 26-01-2004, 10:06
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 26-01-2004 @ 09:54:
Ze zijn verplicht een product terug te nemen de eerste 7 dagen..
Als dit niet in hun voorwaarden staat, dan zijn ze daar echt niet toe verplicht hoor.
Oud 26-01-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef op 26-01-2004 @ 11:06:
Als dit niet in hun voorwaarden staat, dan zijn ze daar echt niet toe verplicht hoor.
Is in de nederlandse wet bepaald..
Oud 26-01-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 26-01-2004 @ 12:01:
Is in de nederlandse wet bepaald..
Volgens mij niet hoor...

Wel is er de Colportage wet voor koop op afstand (telefonisch/internet). Alleen dan mag binnen zeven dagen de koop zonder reden ontbonden worden.
Oud 26-01-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef op 26-01-2004 @ 13:13:
Volgens mij niet hoor...

Wel is er de Colportage wet voor koop op afstand (telefonisch/internet). Alleen dan mag binnen zeven dagen de koop zonder reden ontbonden worden.
Ja, en voor winkels is dat er ook..
(euh,.. volgens mij )
Oud 26-01-2004, 12:27
Koen
Koen is offline
Citaat:
PIE schreef op 26-01-2004 @ 13:13:
Volgens mij niet hoor...

Inderdaad. De standaard 7-dagen ruiltijd geldt alleen voor koop op afstand, niet voor iets wat je 'gewoon' in de winkel hebt gekocht, tenzij de winkel daar een aparte garantie voor heeft natuurlijk.
Oud 26-01-2004, 13:03
Tofke_H
Tofke_H is offline
crosspost

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten