Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Er wordt in deze discussie te weinig gezegd dat het om zeer uitzonderlijke gevallen gaat. Mensen die 2 klassen overslaan zijn niet echt gebruikeljk. Om deze mensen in een hokje te stoppen is dan m.i. fout.
Ik zelf ben nu 16, vorig jaar geslaagd voor mijn vwo en studeer ook. Ik ben actief lid van mijn vereniging, heb ook gewoon een OV en stufi, ik woon ook op kamers en heb nergens last van. Ik ga veel liever om met studenten dan met leeftijdsgenoten (hier ga ik eigenlijk helemaal nooit mee om) en voel me daar ook meer thuis. |
![]() |
||
Citaat:
hebben we het nou over de mensen die wel aanpassen, of die er moeite mee hebben? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Iwein, nog één vraagje: stond jij niet in de krant als de jongste (mannelijke) student van Nederland vorig jaar? Naar mijn idee zou het best kunnen, die jongen was 15 toen hij slaagde voor z'n vwo/gymnasium als ik het goed heb, en 16 toen het interview werd afgenomen. [edit]O, wacht even, dat kan helemaal niet... hij studeerde volgens mij in Enschede...
Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 11:29. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een studiegenootje van net 17 of bijna 17 ofzo. Ik ken haar verder niet, weet alleen maar dat ze 16 was aan het begin van het jaar. Ze kan natuurlijk moeilijker omgaan met de mensen van 20 jaar enzo, maar ach, er zijn ook een hoop studenten van 18 en daar vindt ze geloof ik wel aansluiting bij. Dus wat dat betreft is het niet echt een probleem. Bij geneeskunde is een beetje vroeg beginnen op zich wel handiger dan erg laat beginnen; ik heb ook een studiegenote van 36 die nog chirurg wil worden ook; zij is dus minstens 50 als ze klaar is.
Méér dan 1 klas overslaan vind ik trouwens vaak wel een slecht idee, want bij alle gevallen die ik ken daarvan bleef diegene vervolgens zitten in de derde of vierde. Maar dat kan op zich ook toeval zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Gelukkig bestaat die mogelijkheid op de uni, om gewoon wat vakken erbij te pakken. Op de middelbare is de enige realistische optie eigenlijk overslaan. Citaat:
Natuurlijk zullen er mensen zijn bij wie het met veel problemen gepaard gaat, maar ik wou even duidelijk maken dat er ook mensen zijn bij wie dit niet het geval is, en alles goed loopt. |
![]() |
|
ik ben zelf 17 en doe een hbo opleiding, pabo.
ik zit ook bij mensen die tussen de 20-24 jaar oud zijn in de klas. opzich geen probleem, ik weet me wel aan te passen. er wordt wel veel van me verwacht, soms merk ik het leeftijdsverschil wel, bijvoorbeeld als er een paar lopen te klieren in de klas en de docent zegt "kom op, jullie zitten niet meer op de middelbare school" terwijl ik ook in 6 vwo had kunnen zitten. maar ikzelf heb t in elk geval naar mn zin. er zit bij ons ook iemand van 16 in de klas, die trekt t minder goed, die heeft als kind een jaar over geslagen, maar zit nu psyschisch in de knoop en loopt bij jeugdzorg, zou zogenaamd hoogbegaafd zijn maar bleek een afwijking te hebben ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
ook mensen van 20-24 hebben lol hoor ![]() het gaat alleen heel anders dan op de middelbare school. Ik moest laatst ook een projectpresentatie geven voor 5VWO-ers,... continu te klieren enzo ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ik ben zelf begin dit studiejaar 17 geworden en ben 1e jaars aan de universiteit en ik moet zeggen dat je van leeftijdsverschillen niet veel merkt. Ik kan zowel sociaal als intellectueel prima meekomen met mijn jaargenoten en heb het donders goed naar mijn zin.
Of een of meerdere klassen overslaan goed is hangt zoals al eerder gezegd compleet af van het kind en de overige omstandigheden. Ik heb er zelf wel last van gehad eind basisschool / begin middelbare school maar of dat komt doordat ik veel jonger was of door mijn karakter is natuurlijk moeilijk te bepalen. Je hoort vaak dat mensen die een of meerdere klassen hebben overgeslagen op het sociale vlak problemen ondervinden en ja, die heb ik ook ondervonden. Maar naarmate je ouder wordt nemen de leeftijdsverschillen relatief gezien af (2 jaar jonger op 10 jarige leeftijd is een veel groter verschil dan 2 jaar jonger op 20 jarige leeftijd). Ik kan dus iig zeggen dat het zeker niet per definitie slecht is om jongere studenten toe te laten op hbo / wo! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|