Oud 25-01-2004, 19:14
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Heb zijn cd zaterdag gekocht bij de Plato.

Het is een mix tussen Crowded House, The beatles en een beetje Elliott Smith vind ik.

Erg bekend in Denemarken(waar hij ook vandaan komt).

Heb de cd tot nu toe 1 keer geluisterd. Het gitaarspel heeft toch wel veel weg van The Beatles en Elliott Smith( wat dus totaal niet verkeerd is). Qua stem lijkt het soms op Crowded House,Incubus(vreemd maar waar) en Mike Patton.

Stukje van de Plato site:

De Deense singer-songwriter Tim Christensen is naar verluid razend populair in Scandinavië en in Japan. Alles daar tussenin gaat nu ongetwijfeld volgen want met Honeyburst heeft de Deen een briljante cd afgeleverd. Een cd met prachtige rocksongs, die je direct vastgrijpen en vervolgens niet meer loslaten. De voormalig voorman van de Deense band Dizzy Mizz Lizzy heeft zijn wortels in de wat stevigere rockmuziek, maar Honeyburst lijkt ook vooral door The Beatles en met name door Paul McCartney geïnspireerd. Het levert een cd op die op de valreep tot de verrassingen van 2003 mag worden gerekend.

De Deen Tim Christensen begon zijn carrière in de rockband Dizzy Mizz Lizzy. Twee jaar geleden verscheen zijn eerste solo-album Secrets On Parade, dat in eigen land behoorlijk succesvol was. Met Honeyburst probeert hij het nu ook buiten Scandinavië. Christensen laat zich hoorbaar inspireren door de grote singer/songwriters uit de jaren ’70 en daarmee doet deze plaat wel een beetje denken aan het debuut van de Belg Admiral Freebee. In Denemarken was Right Next To The Right One al een grote hit en dit is niet het enige mooie nummer op deze plaat. Dat Christensen in het verleden wel hield van een flink potje rocken, uit zich op Honeyburst nog maar zeer sporadisch. Het merendeel van de songs is ingetogen en sfeervol. Licht psychedelisch ook. Een absolute aanrader voor de liefhebbers van de betere singer/songwriters.

Stukje van de Oor site:

In thuisland Denemarken staat hij al tien jaar aan de top, maar met zijn tweede cd zou de met een Beatles-tic gezegende Christensen ook daarbuiten moeten kunnen scoren. Piekfijn geproduceerde, melancholieke luisterliedjes, die doen denken aan zowel Michael Penn als Crowded House.

Bij de Plato is deze cd nu een no risk disk( dus terugbrengen als hij niet bevalt)
15 Euro
Oud 25-01-2004, 19:28
Verwijderd
Heb dat stuk in de OOR gelezen.

Zal er eens iets van downloaden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 22:16
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Dizzy Mizz Lizzy is vet, en dit uiteraard ook. Die stem van die kerel is fantastisch.
Oud 25-01-2004, 22:20
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
wel tof dat hij nu een beetje exposure krijgt. Waterline van Dizzy Mizz Lizzy was altijd een beetje cultplaat en ik had eigenlijk niet verwacht na hun uiteenvallen nog wat van ze te horen. Honeyburst was dus een erg welkome verrassing toen ik hem vorige week binnenhaalde.
Oud 26-01-2004, 14:27
machina82
machina82 is offline
mooi maar een beetje te netjes.
Oud 01-02-2004, 19:47
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik hoorde hem gisteren bij mn vriend en ik vond het erg goed klinken dus ik hem heb vanmiddag gedownload
mooi album, en wat een geweldige stem heeft die man!!!
heerlijk rustgevende muziek dit

Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:00
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik hoor het wel eens voorbij komen, vind het wel grappig maar niet echt geweldig
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten