Oud 18-05-2002, 10:33
Bean
Bean is offline
Is het nou al 100% zeker dat Dhr. van der G. de moordenaar van Pim Fortuyn is? Collega's van mij hebben het erover dat het wel heel goed voorbereid moest zijn. Vooral met schietoefeningen! Het wapen was van een groot kaliber dat zelfs niet in de onderwereld worden gebruikt... De kogels moeten speciaal gemaakt worden. En zn vrouw wist nergens vanaf. Of zou ze hem gewoon verdedigen? Maar mijn vraag is of julie er zeker van zijn dat Van der G. de moordenaar is...
Oud 18-05-2002, 11:04
Rhinus
Rhinus is offline
Of ze het zeker weten weet ik niet. Maar je mag nog niet zeggen dat hij de dader is. Je bent pas schuldig als de rechtbank dat zegt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:06
LittleGirly
LittleGirly is offline
Kweenie... me moeder denkt dat ie gewoon omgekocht is, zou toch kunnen, of nie?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 12:18
Bean
Bean is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Of ze het zeker weten weet ik niet. Maar je mag nog niet zeggen dat hij de dader is. Je bent pas schuldig als de rechtbank dat zegt.
Maar toch! Ik denk dat familie van hem echt geen leven meer hebben nu! Zouden ze nu niet heel schuin aangekeken worden? En dan is ie nog niet eens schuldig bevonden...
Oud 18-05-2002, 12:59
PV
PV is offline
hm die chauffeur (die overigens op de lijst LPF staat) was er toch achteraan gerend...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:22
Verwijderd
Ze vermoeden dat hij wel de dader is... maar hij zwijgt en zwijgt en zwijgt......................
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:24
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
ja dat vind ik ook...

trouwens...

leuke signature?
Oud 18-05-2002, 15:45
Bean
Bean is offline
Maar toen ze hem aanhielden, had ie niet een baseball-cap bij zich, en voor zover ik weet hebben ze dat ook niet gevonden...
En hoe komt het dat de politie er binnen 5minuten bij was met een heel korps, terwijl de ambulance er 20minuten over deed?
Oud 18-05-2002, 16:22
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Z'n wapen was hetzelfde als dat waarmee Fortuyn geraakt werd, toch?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 16:26
Boogie
Boogie is offline
de kogelhulzen die bij het lichaam zijn gevonden waren afkomstig uit het wapen van de verdachte (zoiets was het geloof ik)
Oud 18-05-2002, 16:46
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
op teletekst staat: wapen van der g(raaff) is moordwapen.

K ben dr eigelijk wel voor 90% cker van
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 17:10
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
op teletekst staat: wapen van der g(raaff) is moordwapen.

K ben dr eigelijk wel voor 90% cker van
gezien zijn handelswijze en de in media verschenen aanwijzingen weet ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat verdachte van der G. schuldig is aan moord/terrorisme e.d.
Oud 18-05-2002, 17:25
Internationalist
Internationalist is offline
Was ik trouwens en niet Iotje
Oud 18-05-2002, 17:39
Bean
Bean is offline
Waarom zeggen ze in de media dan dat ze volkert nog 30dagen kunnen vasthouden?
Oud 18-05-2002, 17:48
Internationalist
Citaat:
Bean schreef:
Maar toen ze hem aanhielden, had ie niet een baseball-cap bij zich, en voor zover ik weet hebben ze dat ook niet gevonden...
En hoe komt het dat de politie er binnen 5minuten bij was met een heel korps, terwijl de ambulance er 20minuten over deed?
misschien omdat de schutter niet naast Pim, die vlak bij een gesloten hek lag, bleef staan maar snel een Mars ging halen bij de benzine pomp
Oud 18-05-2002, 17:49
Internationalist
Citaat:
Bean schreef:
Omdat ons strafrecht zo werkt misschien
Oud 18-05-2002, 18:49
Joostje
Joostje is offline
wachten op uitspraak rechter lijkt me.
Oud 18-05-2002, 19:12
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Na mijn mening is het voor 100% zeker dat Volkert van der Graaf Pimmie vermoord heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 19:14
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Bean schreef:
Het wapen was van een groot kaliber dat zelfs niet in de onderwereld worden gebruikt... De kogels moeten speciaal gemaakt worden.
wat ik van het wapen heb gehoord was dat het een 9 MM was (dus groot kaliber) ik denk dat het dan een pistool is...........

maar dat zijn nou juist 1 van de meest gebruikte pistolen ook bij de politie hebben ze allemaal een berretta 9MM dus zo speciaal lijkt het me niet

en wat die kogels betreft die komen zo uit de fabriek rollen, je kan ze natuurlijk wel zelf maken
Oud 18-05-2002, 19:21
Anne
Anne is offline
Citaat:
Boogie schreef:
de kogelhulzen die bij het lichaam zijn gevonden waren afkomstig uit het wapen van de verdachte (zoiets was het geloof ik)
Ja. Klopt.
Oud 18-05-2002, 19:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Na mijn mening is het voor 100% zeker dat Volkert van der Graaf Pimmie vermoord heeft.
en waar heeft u die wijsheid vandaan?
Oud 18-05-2002, 21:07
miss Elise
miss Elise is offline
Citaat:
Bean schreef:
als de dader niks wil zegge kunne ze hem dertig dagen vasthouden, geloof ik. na die dertig dagen kunnen ze aanvragen of ze hm langer vast kunnen houden. als ze geen bewijzen hebbe kan dat nie, hebben ze die wel dan kan t wel natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 21:23
Verwijderd
100% zeker weten kun je het nooit. Je kunt het wel overtuigend bewezen achten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 21:43
Internationalist
Citaat:
poecilotheria schreef:

wat ik van het wapen heb gehoord was dat het een 9 MM was (dus groot kaliber) ik denk dat het dan een pistool is...........

maar dat zijn nou juist 1 van de meest gebruikte pistolen ook bij de politie hebben ze allemaal een berretta 9MM dus zo speciaal lijkt het me niet

en wat die kogels betreft die komen zo uit de fabriek rollen, je kan ze natuurlijk wel zelf maken
Was toch altijd de Walter P5? (politie dienstwapen in NL)
Oud 18-05-2002, 21:52
PV
PV is offline
Citaat:
Bean schreef:
Dat petje had ie wel bij, staat op die foto's die die fotograaf had gemaakt van de arrestatie. Het lag enkele meters van m vandaan toen ie werd gearresteerd.

Ambulance stond voor dat hek dat niet direct open kon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2002, 22:52
Sciza
Sciza is offline
Het klinkt misschien heel stom wat ik nu ga zeggen... Hmm...
Wanneer mensen zeggen dat ze Van der G. haten, word ik boos. Boos omdat ze deze man absoluut niet kennen, alleen wat hij heeft gedaan. Ze kennen de situatie niet waarin hij zat, weten niet hoe hij dacht, wát hij dacht en waarom hij schoot... Dat laat niet weg dat ik wél haat wat hij heeft gedaan, maar hém niet... Ik heb het een en ander over hem gelezen en gezien, maar echt... ik vond het zo'n sympathieke, rustige en zelfs lieve man in die artikelen.

Maar ok, dat heeft hier misschien weinig mee te maken...
Sorry..
Oud 18-05-2002, 22:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sciza schreef:
Het klinkt misschien heel stom wat ik nu ga zeggen... Hmm...
Wanneer mensen zeggen dat ze Van der G. haten, word ik boos. Boos omdat ze deze man absoluut niet kennen, alleen wat hij heeft gedaan. Ze kennen de situatie niet waarin hij zat, weten niet hoe hij dacht, wát hij dacht en waarom hij schoot... Dat laat niet weg dat ik wél haat wat hij heeft gedaan, maar hém niet... Ik heb het een en ander over hem gelezen en gezien, maar echt... ik vond het zo'n sympathieke, rustige en zelfs lieve man in die artikelen.

Maar ok, dat heeft hier misschien weinig mee te maken...
Sorry..
maja hij heeft (waarschijnlijk) wel iemand vermoord en dat is wel gemeen
Oud 18-05-2002, 22:59
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
Joostje schreef:

maja hij heeft (waarschijnlijk) wel iemand vermoord en dat is wel gemeen
Zijn een aantal psychologen die zeggen dat hij misschien is doorgeslagen... Hij werd zelf veel bedreigt door boeren, grote kans dat hem dat teveel is geworden...
Oud 19-05-2002, 01:16
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
jij praat odd vage dingen...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 01:28
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:

de politie in NL gebruikt een Walter P5 met klappertjes, als ze volgens het boekje op benen of armen schieten , kan je gewoon doorlopen met de "schade" die dat wapen aanricht (niks dus)
maargoed dat is een andere discussie.

het type wapen is overginds zover ik weet niet bekent, als ze het over een zeer groot caliber hebben denk ik aan een desert eagle ofzoiets maargoed.
Oud 19-05-2002, 01:29
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Zijn een aantal psychologen die zeggen dat hij misschien is doorgeslagen... Hij werd zelf veel bedreigt door boeren, grote kans dat hem dat teveel is geworden...
onzin, en dan nog

1. hij zocht het zelf op door aan te klagen, te irriteren, ect.

2. hij heeft wel een moord gepleegt en is dus niet ziek of zielig, maar een moordenaar.
Oud 19-05-2002, 01:32
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Bean schreef:
Is het nou al 100% zeker dat Dhr. van der G. de moordenaar van Pim Fortuyn is? Collega's van mij hebben het erover dat het wel heel goed voorbereid moest zijn. Vooral met schietoefeningen! Het wapen was van een groot kaliber dat zelfs niet in de onderwereld worden gebruikt... De kogels moeten speciaal gemaakt worden. En zn vrouw wist nergens vanaf. Of zou ze hem gewoon verdedigen? Maar mijn vraag is of julie er zeker van zijn dat Van der G. de moordenaar is...
nog lang niet, die knakker houdt zijn muil, en door ons brakke rechtsysteem staat hij over een maand op straat.(maar misschien dat somige mensen hem dan alsnog opruimen..)

wat ik ook intressant vind, de vraag of hij het alleen gedaan heeft wat ik niet geloof.
vind die mileubeweging waar hij bijhoort ook dom reageren maar dat terzijde.
Oud 19-05-2002, 02:04
Verwijderd
Hoe heeft de milieubeweging dan gereageerd?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 08:04
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
nog lang niet, die knakker houdt zijn muil, en door ons brakke rechtsysteem staat hij over een maand op straat.(maar misschien dat somige mensen hem dan alsnog opruimen..)
Als justitie gegronde verdenkingen heeft kunnen ze hem echt wel langer vasthouden hoor! Anders zou elke crimineel gewoon een maand geen verklaring afleggen en weer vrijgelaten worden...
Oud 19-05-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:

wat ik ook intressant vind, de vraag of hij het alleen gedaan heeft wat ik niet geloof.
vind die mileubeweging waar hij bijhoort ook dom reageren maar dat terzijde.
nou, geloof me maar hij blijft wel langer vast, hij werdt ook al gekoppeld bij een onopgeloste moord in 1999 dacht ik dat ook door een extreem linkse gepleegt was en hij blijkt er veel mee overeen te komen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 12:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

nou, geloof me maar hij blijft wel langer vast, hij werdt ook al gekoppeld bij een onopgeloste moord in 1999 dacht ik dat ook door een extreem linkse gepleegt was en hij blijkt er veel mee overeen te komen
sinds wanneer is hij extreem-links?
Oud 19-05-2002, 15:03
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

in het ad op mijn werk stond, dat ze hem nog 30 dagen vast kunnen houden, tenzij ze hem ook als verdachte van die moord in nunspeet kunnen aanhouden, wat nog niet het geval is.
Oud 20-05-2002, 19:48
Forummer
Forummer is offline
Citaat:
Bean schreef:
Ik woon in Hilversum, en ik moet je zeggen, dat verkeer is errug langzaam, de ambulance deed er neit 20 minuten over, maar minder.
4 minuten rijden en hij moest 7 minuten ofzo voro het hek wachten want dat wou niet open ofzo.
de politiekorps kwam veel later, er waren wel eerst een stuk of 3 gewone politiewagens, verder staat er in de buurt van de mediapark een groot politiebureau waar speciale eenheden worden getraind en die waren na 20 minuten ongeveer aanwezig, de man is dan ook pas na meer dan een half uur aangehouden.
die pet kan overal gebleven zijn, maar de kogels waarmee pim is doodgeschoten kwam wel uit het pistool van de verdachte.
dat ie naar zo een benzinestation liep is omdat je daar aan de rand van het mediapark zit, oftwel een vluchtweg, als je over de hekken klimt dan..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:

sinds wanneer is hij extreem-links?
dat is wat ik gehoord had dat die moordenaar een extreen linkse was.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 20:30
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:

in het ad op mijn werk stond, dat ze hem nog 30 dagen vast kunnen houden, tenzij ze hem ook als verdachte van die moord in nunspeet kunnen aanhouden, wat nog niet het geval is.
dat is wel heel makkelijk in nederland zeg, ff een moordje plegen op camera vast gelegt worden en je mondje houden en dan kun je gaan?!?!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 20:42
Internationalist
Citaat:
Forummer schreef:

Ik woon in Hilversum, en ik moet je zeggen, dat verkeer is errug langzaam, de ambulance deed er neit 20 minuten over, maar minder.
4 minuten rijden en hij moest 7 minuten ofzo voro het hek wachten want dat wou niet open ofzo.
de politiekorps kwam veel later, er waren wel eerst een stuk of 3 gewone politiewagens, verder staat er in de buurt van de mediapark een groot politiebureau waar speciale eenheden worden getraind en die waren na 20 minuten ongeveer aanwezig, de man is dan ook pas na meer dan een half uur aangehouden.
die pet kan overal gebleven zijn, maar de kogels waarmee pim is doodgeschoten kwam wel uit het pistool van de verdachte.
dat ie naar zo een benzinestation liep is omdat je daar aan de rand van het mediapark zit, oftwel een vluchtweg, als je over de hekken klimt dan..
Je hebt gelijk, al mag JIJ het eigenlijk niet zeggen,....

*is stil *
Oud 23-05-2002, 12:20
twiety
twiety is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

Al dit gaat gebeuren even het volgende:

Meer informatie over wanneer de vrijlatingsdag is en waar Volkert vrijgelaten wordt is zeer welkom!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Geen bewijs = onschuldig

Voor onze wetgeving althans. Onschuldig tot het tegenovergestelde is bewezen hè? Zou het in triest vinden wanneer hij dan niet word vrijgelaten.
Oud 23-05-2002, 17:39
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Geen bewijs = onschuldig

Voor onze wetgeving althans. Onschuldig tot het tegenovergestelde is bewezen hè? Zou het in triest vinden wanneer hij dan niet word vrijgelaten.
ik denk dat een filmpje en verklaring van pim's chauffeur en die man die de radio deed wel voldoende niet?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

ik denk dat een filmpje en verklaring van pim's chauffeur en die man die de radio deed wel voldoende niet?
Film is an sich absoluut niet betrouwbaar, valt veel te mee te knoeien, evenals getuigen verklaringen.

Maar goed, waarom horen we dan niets over het bewijs, als het zo sluitend is?
Oud 23-05-2002, 20:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hij is gearresteerd door politie uit een in de buurt patroullierende wagen, geloof ik.

Wat ik me afvraag, stel dat hij het niet gedaan heeft, waarom ontkent hij dan niet?

Wat me opviel:wat ik gehoord heb, en van Van der G. gehoord heb, is het niet bepaald een extreem iemand. Hij schreef heel beheerst, deed alles volgens de regels, hij klonk als een "gewoon" iemand, niet als zo'n Animal Liberation Front malloot, oid. Maar ja, je weet natuurlijk nooit wat zich allemaal afspeelt in iemands hoofd....

En domme, elkaar napratende media. 9mm is helemaal niet zo groot.

En kan iemand in Nederland wel voor onbepaalde tijd vastgehouden worden? Nare man?
Oud 23-05-2002, 22:31
suze02
suze02 is offline
Citaat:
Bean schreef:

Kruitsporen die op de plaats delict zijn gevonden zaten ook op de kleren en handen van Folkert van der Graaf.
Er is met het zelfde pistool geschoten die hij in zijn bezit had.
Hij is door in ieder geval 5 getuigen aangewezen als de dader.
En hij was voortvluchtig.
Tja,....
Hij lijkt me toch echt wel de dader.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:36
suze02
suze02 is offline
Citaat:
suze02 schreef:

Kruitsporen die op de plaats delict zijn gevonden zaten ook op de kleren en handen van Folkert van der Graaf.
Er is met het zelfde pistool geschoten die hij in zijn bezit had.
Hij is door in ieder geval 5 getuigen aangewezen als de dader.
En hij was voortvluchtig.
Tja,....
Hij lijkt me toch echt wel de dader.

Hij geen reactie?
Ik ben verbaasd.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

dat is wat ik gehoord had dat die moordenaar een extreen linkse was.
bronnnnn?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten