Oud 03-02-2004, 15:45
Quiana
Quiana is offline
Vraag lijkt me duidelijk. Pak je al drie maanden van tevoren
je koffer/tas in, of is dat juist elk jaar weer een stresskarwei
met drie keer terugrijden omdat je dingen vergeet ed?

Zoek je van tevoren informatie op over je vakantiebestemming,
plan je de dingen die je wilt doen, of laat je je verrassen?

Leg je van te voren dingen als paspoort ed al bij elkaar, ben je op tijd met evt inentingen, enz, enz...

Brand maar los!
Oud 03-02-2004, 15:48
Verwijderd
Ik begin altijd ruim op tijd met inpakken (zeker met de belangrijke dingen als paspoort, medicijnen, enz.), wat dat betreft kan ik niet tegen haasten ed. En het risico dat ik dingen vergeet wanneer ik moet haasten is me te groot. Ik zoek van te voren meestal wel informatie op over m'n vakantiebestemming (of m'n ouders of met wie ik dan ook ga, maar ik zorg er wel voor dat ik iig iets weet) en ik plan vaak ook wel wat, niet m'n hele vakantie vol, maar ik kijk wat waar te doen is, enz.
Oud 03-02-2004, 15:49
Liss
Liss is offline
Ik pak meestal een 1 of 2 dagen van tevoren mn tas in.
Als we iets gaan boeken letten we er altijd al op wat er allemaal te doen is en wat we graag willen doen, derest zien we daar wel, waar iets precies is en wat we wanneer gaan doen enz.
Oud 03-02-2004, 15:50
klikorat
klikorat is offline
ik begin altijd ruim op tijd met dagdromen over mijn vakantie.
Dan boek ik te laat
En ik begin op tijd met het verzinnen van een lijstje 'wat moet ik allemaal meenemen'
En ik pak mijn tas optijd!

Ook zoek je natuurlijk informatie op internet
Oud 03-02-2004, 15:50
Miracle
Miracle is offline
Inpakken doe ik +/- een dag van te voren. Info zoeken laat ik meestal aan m'n ouders over of met wie ik dan ook op vakantie ga.

Tot nu toe heb ik nog geen inentingen nodig gehad en ik geef m'n paspoort altijd aan m'n ouders. Zij passen daar in het begin op.

Ben benieuwd of dat zal veranderen.

Ohw ja, en in de kerstvakantie zijn we twee keer terug gereden. (we waren nog in de buurt, maar toch)
Oud 03-02-2004, 16:06
Wawl
Wawl is offline
Eén of twee dagen van tevoren mijn tas inpakken. That's it.
Oud 03-02-2004, 16:11
Toet0r
Toet0r is offline
1 of 2 dagen van te voren pakken en goed controleren of ik niks vergeet. Soms zoek ik van te voren wel wat dingen op waar ik graag heen wil, maar meestal zien we dat ter plekke wel..
Oud 03-02-2004, 16:12
Verwijderd
Ik begin een paar dagen van tevoren te bedenken wat ik mee ga nemen En meestal pak ik 1/2 dag(en) van tevoren m'n tas in
Oud 03-02-2004, 16:54
checko
checko is offline
Geen gestress, gewoon 2 dagen van tevoren netjes inpakken wat je mee wil nemen en desnoods nog even de laatste kleding laten wassen en klaar...
Oud 03-02-2004, 17:44
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
1 dag van te voren pak ik in... ben ik iets vergeten dan koop ik het daar wel...
Oud 03-02-2004, 18:51
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
ik maak maaaaaaaanden van te voren al een lijst met wat er mee moet ed. maar het inpakken zelf mislukt elk jaar weer, heb ik eindelijk mn tas dicht moet dat er weer bij enz
Oud 03-02-2004, 19:09
frozenfountain
frozenfountain is offline
Twee weken van te voren maak ik een lijstje van wat ik nog moet kopen. Een dag van te voren begin ik met inpakken.
Inentingen als het moet, een maand van te voren.
Ik ga wel info zoeken op het internet.
Oud 04-02-2004, 12:03
Verwijderd
Ik maak wel een lijstje met dingen die ik mee moet nemen, omdat ik anders heel zeker vanalles vergeet. En dat begint een hele tijd van te voren, en uiteindelijk heb ik dan een heel lange lijst.
Dan heb ik een moeder die een week van te voren al gaat zeggen dat ik moet gaan inpakken, maar ik begin daar meestal pas de dag van te voren mee. En dan kan ik vanalles niet vinden, en dan kunnen mn ouders weer zeggen dat ze toch gezegd hadden dat ik op tijd moest beginnen
En info zoeken over waar ik heen ga, daar begin ik ook van tevoren al mee. Niet alles plannen ofzo, maar wel een idee hebben van waar ik heen ga
Oud 04-02-2004, 13:44
Verwijderd
ik heb een hele lijst op mn computer staan met allemaal dingen die belangrijk zijn om mee te nemen.
Dan begin ik meestal een week van te voren met kleding uitzoeken en een boodschappenlijstje te maken.
Dan de dag voor vertrek alles de koffer in en verse broodjes voor de reis halen.
er kan niets meer stuk, alleen is het handig om ook goed op vakantie op te letten dat je niets vergeet.
k ben nameljik een x al mn cd's vergeten mee te nemen. toen zat ik 20 uur in de bus zonder cd's niet erg leuik dus.
Oud 04-02-2004, 13:47
Tiño
Tiño is offline
avond van te voren alles in n tas en reispapieren checken, en dan zien we wel waar het schip(of de auto of de bus of t vliegtuig)strand...
Oud 04-02-2004, 13:54
frizzle
frizzle is offline
Op het laatste moment haal ik eens een tas van de zolder. Meestal heb ik alles wel meegenomen en zoniet is het toch mijn eigen schuld dus pech.
Oud 04-02-2004, 16:01
Dolores
Dolores is offline
Ik heb een lijst op mn computer staan met allerlei dingen die ik mee moet nemen en die werk ik dan af.. het tas in pakken doe ik 1 dag van te voren maar dus wel met behulp van die lijst.
Oud 04-02-2004, 18:41
Veenbes
Veenbes is offline
Als ik er erg veel zin in heb maak ik een aftelkalender en begin ik een week van tevoren met inpakken, heb ook ergens een paklijst op de computer.
Terugrijden? Nee, eigenlijk nooit.
Oh ja, bij wintersport kijk ik een maand voorafgaand aan de vakantie elke dag naar de sneeuwhoogtes.
Oud 04-02-2004, 19:32
Verwijderd
Uuhm, dag van tevoren inpakken. Mijn moeder gaat drie weken van te voren altijd al stressen enzo. Dat weiger ik gewoon. HEb ik geen zin in, en dan moet er nog vanalles gekocht worden enzo, nou dat trekt me niet zo
Oud 04-02-2004, 19:59
Nuck
Nuck is offline
Inpakken doe ik één dag van te voren, verder maak ik een lijstje met dingetjes die ik nog moet kopen een week van te voren ongeveer. Maar ik vergeet altijd wel iets .
Oud 04-02-2004, 20:02
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Een week van te voren belangrijke dingen kopen, etenswaren 2 dagen en de dag van te voren inpakken. Denk ik.
Oud 04-02-2004, 20:56
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik begin meestal 2 weken van te voren met het maken van 'n lijstje - wat ik mee moet nemen,
- wat ik nog moet kopen,
en tja,...dan natuurlijk hopen dat alles in de koffer kan,...want ik ben echt 'n ramp in inpakken,...en tja dit jaar
moet ik het ''zelf'' doen,...mijn ouders zijn nl al 2,5 week eerder
op vakantie als ik,...dus kmoet echt zorgen dat ik nix vergeet.
Oud 05-02-2004, 18:21
Yolcu
Yolcu is offline
Het ligt aan de lengte van de vakantie. Door mijn opleiding ga ik vaak 'een paar dagen' (3 dagen tot een week ofzo) weg, dan pak ik mijn spullen meestal op het laatste moment (lees: de avond voor vertrek) in. Soms is het handig dat je je ingelezen hebt op de bestemming, maar meestal doe ik er niet zo veel aan. Als we per bus reizen, dan lees ik in de bus wel wat.

Als ik langer wegga (bv in de zomer 2 of 3 weken) dan zorg ik wel dat ik ruim van te voren alvast ga bedenken wat ik mee wil nemen, zodat ik dat allemaal kan wassen enzo. Met het daadwerkelijke inpakken begin ik zo'n 3 of 4 dagen voor vertrek. Voor de langere vakanties lees ik me vaak wel in, zodat ik tenminste weet waar ik terecht kom en wat ik ervan kan verwachten. De dingen die ik ter plaatse wil doen, plan ik niet. Ik hou ervan om 's ochtends wakker te worden en dan te beslissen wat ik ga doen. Eventuele excursies boek ik bij de reisorganisatie ter plaatse (dus dat plan ik wel een beetje) of bij een lokale agent (dat plan ik niet echt).

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten