Oud 16-02-2004, 23:06
merijn
merijn is offline
Dood....

De dood is de enige zekerheid die we hebben in het leven. We weten alleen niet wanneer en hoe we doodgaan. Dat is maar goed ook, want anders zouden we daar veel te veel naartoe leven.

Ik vind het niet eng om dood te gaan. Het is nu eenmaal zo en ik heb het geaccepteerd. Toen ik vanavond op de brommer zat moest ik denken aan mijn nichtje. De is al bij drie jaar geleden overleden (verdronken) en was toen 18. Nog steeds staat het leven van mijn hele familie op zijn kop. (ook dat van mij... maar dat terzijde) Als ik doodga, wil ik niet dat mensen het erg voor me vinden. Ik wil niet dat ze denken aan alle dingen die ik niet heb kunnen doen. Ik wil dat ze denken aan alle dingen die ik wel gedaan heb.

Daarom ga ik een boekje bijhouden met hierin al mijn dromen die zijn uitgekomen. Ook ga ik er dingen inzetten die ik belangrijk vind voor als ik dood ben. Zo wil ik bijvoorbeeld absoluut niet gecremeerd worden en zou ik graag mijn organen afstaan.

Ik hoop dat dit boekje wordt gevonden als ik dood ben. En dat iedereen die op dat moment van mij houdt er troost uit kan halen. Ik wil dat ze dan ook verder gaan met hun leven. Dat ze verder gaan met hun eigen dromen.

Wat vinden jullie van zo een boekje??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2004, 05:16
Quiana
Quiana is offline
Apart, om te lezen hoe je ermee bezig bent... Ik vind het een
mooie gedachte dat je zoiets wilt maken voor diegenen die
dan van je houden.

Of het ook werkelijk zo zal zijn dat mensen niet zullen denken
aan alle dingen die je wel/niet gedaan zou hebben ed, kun je
niet zeggen en ook niet voorkomen met zo'n boekje ed, denk ik...
Oud 17-02-2004, 06:14
Verwijderd
misschien moet je je geliefden nog wel even inlichten over dit dromenboekje, anders ben je dood en kun je het niet meer vertellen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 10:16
merijn
merijn is offline
neej joh, voor hetzelfde geld duurt het nog honderd jaar voordat ik dood ga en dan zijn ze nu al nieuwsgierig naar mijn boekej... dat is niet de bedoeling.

ennuh... dat boekje vinden ze vast wel
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 10:32
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ik vind het heel apart dat iemand al zo met de dood bezig is..Je bent nog zo jong! Ik ben totaal niet met de dood bezig terwijl ik in mijn leven al genoeg dierbaren heb verloren...Mijn opa, oom en een tante zijn omgekomen bij een vliegtuigongeluk. En een tante van mij is aan baarmoederhalskanker overleden. Mijn opa is pas overleden en een klasgenootje van mij. En ik ben totaal niet bezig met de dood! Je moet met de minuut leven en niet te ver naar de toekomst kijken. Daar schiet je volgens mij niks mee op...Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Zolang jij het fijn vind om zo'n boekje te schrijven moet je natuurlijk doorgaan maar mij lijkt het absoluut niet fijn om over mijn dood te schrijven..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 11:51
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ben het met Quiana en Annie16 eens, het is best apart dat je er zo mee bezig bent, maar het is inderdaad persoonlijk.
Oud 17-02-2004, 11:54
merijn
merijn is offline
hehe, het klinkt waarschijnlijk ernstiger dan het is hoor. ben helemaal niet zo met de dood bezig. het is alleen zo dat ik graag risico's neem en er veel voor over heb om mijn dromen waar te maken... ik leef dus juist heel erg met de dag
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 11:55
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
merijn schreef op 17-02-2004 @ 12:54:
hehe, het klinkt waarschijnlijk ernstiger dan het is hoor. ben helemaal niet zo met de dood bezig. het is alleen zo dat ik graag risico's neem en er veel voor over heb om mijn dromen waar te maken... ik leef dus juist heel erg met de dag
Dat is fijn om te horen meis
Ik vind het dan wel een heel mooi idee en ik zou er dan ook mee verder gaan!
Succes!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten