Advertentie | |
|
![]() |
|
1e klas 4 dagen op kamp in noord-brabant of belgie.
in het voorexamenjaar gaat het vmbo volgens mij een paar dagen Disneyland Parijs, havo een week zeilen in Friesland of een week survivalen in de Ardennen, vwo gaat op uitwisseling naar Italie of Frankrijk. En verder organiseren mijn klas elk jaar zelf een dagje weg, vorig jaar naar Duitsland, dit jaar een dag Parijs.
|
Verwijderd
|
bij ons gaan we heel veel op reis
het eerste jaar - dierentuin (belgie) het tweede jaar - amsterdam derde jaar - kun je naar Londen/Parijs/Skireis (dit loopt door tot het 6e jaar) en je gaat een dag naar Duitsland (verplicht) keulen- trier - aken etc vierde jaar - uitwisseling naar Italie/Spanje/Griekenland/Noorwegen (per jaar en niveau anders) vijfde jaar - uitwisseling naar de VS (californie en conneticut) en reis voor GS naar Ieper en Frankrijk zesde jaar - niks of je kunt naar londen/parijs etcc en er lopen ook afzonderlijke comenius projecten..dus dat af en toe wat leerlingen bv naar zweden gaan of naar italie, om te vertellen over het project.. maar dat ligt er aan in welke klas je zit en of er zo'n project loopt ikzelf ben twee weken in Sicilie geweest (250 euro), een dag londen, de dierentuin, amsterdam, keulen .. vanalles ![]() Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 14:19. |
![]() |
|
![]() |
bij ons ga je in de 4e (havo en vwo-ers) naar Spanje. Je gaat dan met bus. De ene helft van de groep gaat eerst naar Barcelona (je overnacht in een hotel in Calella), en de andere helft gaat naar de pyreneeen. Daar slaap je in tenten op een camping. De gehele reis duurt 8 dagen.
Ik ben er afgelopen september geweest en het was echt helemaal geweldig! Echt iets om nooit meer te vergeten! Tsja zélfs de busreis van 21 uur was leuk! (met de nacht uitgezond...dat is tog wel een btje een hel in de bus...maja dat hebben we ook weer overleefd :-))
|
![]() |
Ik weet het niet van alle klassen, maar dit jaar was het bij ons op school zo:
1e klas: Introductieproject, dit jaar naar Delft 2e klas: nix eigenlijk.. 3e klas: ook nix.. 4 Havo: 5 dagen naar de ardennen, survival 4 Vwo: 3 dagen naar Drenthe, en samen met 4Havo 1 dag naar Lille en 1 dag naar Keulen 5 Havo: 1 dag naar Parijs en 1 dag naar Colchester 5 Vwo: een week naar Berlijn of Parijs (ik ben naar Berlijn geweest en het was super leuk! ![]() 6 Vwo: 1 dag naar Bonn Ik doe zelf Vwo, dus heb aardig wat dingen gedaan in de loop der jaren! Weet alleen nix van t vmbo, maar die hebben volgens mij ook wel leuke dingen gedaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1ste klas -> Introductiekamp (3 dagen) en eindkamp (ook 3 dagen).
2de klas -> - 3de klas -> VMBO gaat naar Wuppertal (1 dag). 4de klas -> De HAVO gaat dan op Ardennenproject: een week naar de Ardennen. Voor VWO is er Keulen (alleen voor de mensen met Duits 2) en Lille (voor iedereen), allebei 1 dag. 5de klas -> Het VWO kan kiezen uit Berlijn (een week) of Parijs (ook een week). 6de klas -> Bonn (1 dag). |
![]() |
|
![]() |
Zijn die reizen bij jullie ook allemaal "gratis"? (zitten ze bij het schoolgeld inbegrepen?)
![]() De enige reis bij mij op school is in 4 vmbo, 4 havo en 5 vwo. Het vmbo en de havo gaat op survival in de Ardennen (3 dagen). In 5 vwo was het vroeger altijd zo dat je 3 dagen naar de universiteit van Twente ging. Vorig jaar, toen ik in 5 vwo zat, gingen we net als het vmbo en de havo op survival. Dit jaar is 5 vwo naar Maastricht geweest, 5 dagen geloof ik (daar zijn ze ook o.a. naar de universiteit geweest). Verder zijn er wel reizen op school, maar dan ben je wel een paar honderd euro kwijt... (die zijn dus ook niet verplicht). In de 2e kon je een dagje naar Duinrell en in de 3e een dagje naar Antwerpen, maar dat was dus niet verplicht en kostte geld. In de brugklas zijn we wel een keer (gratis) naar Alkmaar geweest en daarna naar het zwembad... |
![]() |
||
Citaat:
|
Op mijn middelbare school was/is het altijd zo dat alle 4e jaars een week naar spanje gaan en dan een paar dagen naar de piryneeën en een paar dagen naar barcelona en dan is er ook nog voor de gymnasium leerlingen een reis met klassieke talen en dat is elk jaar ergens anders heen. Aan het eind van het jaar kan je mee op zeilkamp. Is altijd heel erg gaaf.
|
2de jaar: Ski klasse
3de jaar: niks 4de jaar: 3 dagen Parijs 5de jaar: 5 dagen Praag 6de jaar: 14 dagenn Griekenland WOOT vroeger kon je in het zesde ook nog naar Rome(paasvakantie) en Berlijn(krokusvakantie) gaan maar dat is afgeschaft
|
Eerste jaar: Nijmegen/ Xanten
Tweede jaar: Trier Derde jaar: Parijs. Vijf dagen. Vierde jaar: - Vijfde jaar: Barcelona, Rome, Londen, Parijs of Marokko (de laatste ging wegens te weinig aanmeldingen niet door). Vijf dagen, geloof ik. Zesde jaar: - .
|
4 havo en 5 vwo gaan hier op vakantie. Naar Rome, Barcelona, Oostenrijk of Venetië voor zo'n 6 dagen. De rest van de klassen doen niks
|
Sjeeminee wat doen veel scholen hier aan reizen ver weg (en dan ook nog eens in meerdere klassen..)
Bij ons op school is het gewoon zo, dat je in 5Havo en 5VWO naar Berlijn gaat, de mensen met Gymnasium gaan in 5VWO naar Rome. En verder heb je in de eerste nog van die loze 'dagtripjes', naar het Noorder Dierenpark bijvoorbeeld...( hoezo daar zijn we nog nóóit geweest? Ik woon er 20 km vandaan ![]() ![]()
|
elk jaar gaan de havo4 en de vwo5 naar het buitenland voor 5 dagen. Heel lang geleden gingen ze naar Berlijn (dacht ik) en Rome..dat hebben ze later verandert naar Venetie (die is later ook weer verdwenen), Barcelona of Florence en dit jaar hebben ze deze steden voor het laatst gedaan. Volgend jaar gaan de h4 en v5 naar Duitsland, Engeland of Frankrijk (steden zijn niet helemaal bekend).
Als ik vorig jaar niet was blijven zitten had ik in oktober gewoon in Florence of Barcelona gezeten ![]() |
![]() |
|
Bij ons op school gaan we ook op reis
![]() mhmm.. voor de 1ste klassers is bij ons de mogelijkheid, om naar de Ardenne te gaan, of Zeilen , ergens in Friesland, naar Texel enso.. en verder activiteiten in Nederland.. Voor de 4e klassers (gymnasium) kan je naar Rome gaan ![]() ook leuk, voor de 5e klassers ski reis.. en laatst nog een reis naar Roemenie .. verder weet ik het even niet meer ![]()
|
1e - brugklaskamp, 5 dagen
2e - parijsreis, 24 uur (6 uur bus heen en weer terug) 3e - ardennenweekend 4e - londenreis, 12 uur in londen zelf, verder nog heen en terug met bus 5e - romereis, 10 dagen, heen en terug 24 uur bus
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() xxx |
![]() |
|
klas 1 havo/vwo: 1 dag naar Colchester in Engeland
Klas 2 havo en vwo: 1 dag naar Lille klas 4: vmbo: oosterhout havo en vwo kunnen kiezen tussen: Parijs, Londen, Barcelona, de Eiffel en de Ardennen
|
Eerste; Kennismakingskamp > Noordwijk (5 dagen)
Derde; Xanten (2 dagen) Vierde; studiereis naar Frankrijk en Barcelona of Berlijn Vijfde; Rome en Florence of Griekenland Verder is er elk jaar een dag waarin de eerste en tweede in DH blijft, de derde en vierde in Amsterdam en de vijfde en zesde in Antwerpen. Zoiets, volgens mij.
|
1havo ==> kamp
3havo ==> uitwisselingsproject met Rostock (duitsland) wij een week daar en zij een week hier 4 havo ==> keuze uit: parijs, berlijn, londen en snowcamp. bij de eerste drie kon je gelijk 2 culturele activiteiten bij ckv aftekenen en bij snowcamp kon dat niet. snowcamp leek me heel leuk, maar heb voor londen gekozen (snowcamp was btje onbetaalbaar voo rmij) en londen was supergezellig geworden. voor de rest wordt vwo (en gym) altijd voorgetrokken, meer keuzes, meer reizen en in het examenjaar krijgen die nog een reis en wij niet ![]()
|
in de 1 of 2e met een plaar klassen op kamp, gewoon ergens op een camping.
eerst in 4 havo, naar Boedapest of naar Barcelona. maar ze willen het nu met 5 havo gaan doen. Vwo 5 naar Toscane. en vmbo weet ik eigenlijk niet zo goed... naar Disneyland/Parijs, of ergens op winstersport dacht ik.. ![]()
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Reizen naar school Fashion Icone | 3 | 21-05-2012 08:57 | |
Studeren |
Wat na middelbare school David22 | 29 | 27-06-2011 13:05 | |
Liefde & Relatie |
Help, tips voor uitmaken met een lieve jongen.. Madeliev | 51 | 07-08-2006 16:04 | |
Liefde & Relatie |
Jongen van school->schaamte->kan niks gebeuren.. kusj | 24 | 09-03-2005 22:08 | |
Werk, Geld & Recht |
Waar spaar jij voor ? my iron lung | 87 | 16-01-2003 09:14 | |
Algemene schoolzaken |
Kappen met school, en dan... Creep | 7 | 01-03-2002 07:58 |