Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu kreeg ik navraag en heb ik dit nog doorgegeven. Er is niets meer gewijzigd, maar of dat was omdat mn aftrekposten toch al veel hoger dan nodig waren (een van beide was wel voldoende) of omdat t goedgekeurd is, dat weet ik niet.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als het goed is zit je collegegeld bij dat normbedrag inbegrepen. Dus normbedragen en collegegeld aftrekken mag nooit. Maar zolang de fiscus niets hoeft te betalen zullen ze wel niet zo moeilijk doen ![]() Maar je kan het op 2 manieren doen had ik begrepen. Of normbedrag - stufi is aftrekbare bedrag, of alle kosten - normbedrag=aftrekbare bedrag. En van beide bedragen ook nog het zelf betaalde van 500 eraf natuurlijk. Lijkt een beetje op een eigen risico ofzo ![]() En dat 2de zou van toepassing moeten zijn als de kosten meer dan 2 keer het normbedrag is. Ik had geen zin dat uit te zoeken voor die paar euro dus heb ik het eerste maar gedaan. Volgens mij moet je dan ook boven de 4000 euro zitten voordat dat loont. Immers het normbedrag per maand is zo'n 165 euro *12 is 1980 euro. Volgens mij zijn er maar weinig opleidingen die zo duur zijn. Ik red het in elk geval voor geen meter. Voor studenten zonder stufi geldt dit allemaal niet en kan wel gewoon collegegeld en boekkosten en alles worden afgetrokken. Zucht ik vind het maar een vaag gedoe. IK heb binnenkort een tentamen belastingrecht, maar heb hier al problemen mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij moet volgens mij gewoon al je kosten bij elkaar optellen (dus collegegeld 1400 euro + boeken 500 b.v) daar gaat dan die 500 euro nog vanaf en hou je dus een bedrag van zo'n 1400 euro aftrek over. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben net bezig met invullen van de e-biljet en wat moet je precies invullen bij ingehouden loonheffing. Ik heb op mijn jaarpogaaf 3 bedragen staan en ik weet niet welke ik in moet vullen:
-igehouden loonbel./ premie volksverz. euro 418 -verrekende arbeidskorting euro 102 -premie ziekenfonds/ ziektek.verz. euro 205 Wat moet ik invullen?? |
![]() |
||
Citaat:
De 2e is al verrekend...moet je invullen bij verrekende arbeidskorting Die 3e heeft met ziekenfonds ofzo te maken en niet met belasting |
![]() |
||
Citaat:
1 Loon 2 Ingehouden loonheffing 3. Reeds verrekende arbeidskorting De precieze namen weet ik niet en de volgorde zo ookniet, maar hier komt t op neer dacht ik |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Makkelijker is het tj-biljet. Dat is 1 a4 en hoef je alleen je personalia in te vullen en 3 bedragen die je op je jaaroverzicht krijgt. Nog makkelijker is natuurlijk het programmaatje downloaden. Dan ben je echt zo klaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
We hebben 3 boxen. Namelijk 1: belastbaar inkomen uit werk en woning (dus je loon en eventueel renteaftrek van hypotheek) box 2: Belastbaar inkomen uit aanmerkelijk belang (dus eigen bedrijf of grootaandeelhouder van een bedrijf) box 3: belastbaar inkomen uit sparen en beleggen, hierover word 4% fictief rendement berekend en daarover moet weer 30% belasting worden betaald. Hierin word dat divident van jou belast en niet meer apart door divident belasting. Ook komt hier je spaartegoeden en eventueel 2de huis en roerende zaken die je zelf niet gebruikt. Maar er is hier 18800 euro belastingvrije voet dus als je vermogen daar onder zit hoef je dat niet in te vullen. Gezien deze jongen 17 is denk ik niet dat zijn vermogen hoger is, al zou dat natuurlijk wel kunnen. (drugsdealer enzo ![]() Tjonge ik leer er nog eens wat van. Vind het nog interessant ook! |
![]() |
|
ík heb deze week iemand gevonden die het voor mij invult binnen een week en dan voor 25euro tjah tis wel sonde van mn geld maar kom er zelf echt neit uit.. enne de anderen die ik belde kosten min 30euro.. dus ik dacht ik laat deze t invullen...
hoop deze week te horen te krijgen dat ik heel veel trugkrijg in april ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dit is wat ik ervan heb gelezen. Het is niet helemaal officieel geformuleerd zoals t moet misschien, maar dit is dacht ik wel de essentie van het verhaal. Als er aanvulling/corecties zijn dan hoor ik t graag |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hier had ik geen idee van, heb jij eventueel een link waar je dit gelezen hebt? Aangezien ik bezig ben te studeren voor een belastingrecht tentamen kan ik dit wel gebruiken. |
![]() |
|||
Citaat:
http://www.belastingdienst.nl/aangifte/5a65eb7.htm Maar ik zal nog ns hard nadenken waar ik de rest van dat verhaal heb gelezen.... Edit: Gevonden ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-02-2004 om 20:19. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit bedrag aan divident belasting kan je dus aftrekken van je loonheffing. Volgens mij komt dit omdat het anders (door het nieuw ingevoerde boxenstelsel (zie mijn post hierboven)) dubbel belast word. Namelijk in box 3 word er 4,2% fictief rendement belast over je vermogen, dus ook je aandelen. Maar volgens jou is het er nog wel omdat divident belasting internationaal geregeld is? wijziging: Ik zag je wijziging te laat. Ik begrijp het nou helemaal. Tnx daarvoor. En nou maar hopen dat het een vraag word op m'n tentamen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ikzelf heb ook nog nooit belasting teruggevraagd en ik vind het zoo moeilijk!
Ik heb het programmaatje gedownload alleen nu kom ik erop uit dat ik meer dan 100 euro terug moet betalen!!! ![]() Die stomme stagevergoeding ook, in 2002 heb ik gewerkt en in 2003 kreeg ik pas het geld (door fouten van hun kant). Nu moet ik het zeker opgeven voor het jaar 2003? zonder die stagevergoeding krijg ik geld terug, en met die stagevergoeding moet ik betalen. Bij de stagevergoeding heb ik (volgens mij) geen loonheffing, moet ik dan gewoon 0 euro invoeren bij loonheffing? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je het niet begrijpt dan hoor ik het wel. Makkelijkste zou zijn als ik de bedragen hoor wat je hebt verdiend en betaald aan loonbelasting en je ziektekosten. Maarja dat is natuurlijk prive. Anders kan je in de programma's van de belastingdienst ook een hoop vinden hierover. Ik weet niet welk aangifteprogramma je hebt? Tj kan je niets aftrekken naar ik weet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hallo,
Ik lees hier normaal eigenlijk alleen maar maar ik zie dat hier wat mensen zijn die verstand hebben van belastingzaken en ik heb ook nog een vraag.. Ik volg een studie via het NTI. Kan ik dat ook terugvragen?? En zo ja hoe? want ik kan het nergens vinden. Alvast Bedankt!! Groetjes Denise
||
Citaat:
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je iets hebt verdiend en betaalde loonheffing kunt terugvragen Info: http://www.belastingdienst.nl/aangifte/5a64ec2.htm en: http://www.belastingdienst.nl/aangifte/5a6501a.htm |
![]() |
|
![]() |
Heey
Ik had een vraagje. Ik heb dit jaar nog geen jaaropgave ontvangen van het jaar 2003. Moet ik die zelf aan mijn werkgever vragen of krijg ik die automatisch? Begin vorig jaar heb ik er wel een ontvangen over het jaar 2002. Die kan ik ook nog terugvragen lees ik hier overal, maar waar? Want op de site van de belastingdienst staan alleen maar aangifteprogramma's van 2003? Verder weet ik ook niet of er wel wat terug te vragen valt, ik word namelijk niet veel wijzer van wat er op mijn jaaropgaaf staat: loon: 1328,- ingehouden loonbelasting/premie volksverz.: 0,- verrekende arbeidskorting: 23,- 64 - werkgevers-/werknemersdeel premie zwf: 100,- Wao verzekerd voor boven vermeld loon: ja Zwf verzekerd: ja Kan ik nu wat terugvragen of niet? Hopelijk kan iemand mij helpen, want al het geld is welkom ![]() xxx Shazz |
![]() |
||
Citaat:
En wat betreft vorig jaar ingehouden loonbelasting/premie volksverz.: 0,- Dus je heb t geen loonbelasting betaald die je zou kunnen terugvragen... En voor vorig jaar geldt dat je neits kunt terugvragen van je loon. Immers: |
![]() |
|
![]() |
Naja ik heb dus ook 'n jaaropgave gekregen,...maar ik snap er werkelijk nix van (en helaas mijn ouders ook nie,...heel handig dus)
Kheb al 's lopen neuzen op die site van de BD maja aangezien ik mijn jaaropgave amper snap, kom ik daar ook niet echt ver. er staat dus op mijn jaaropgave: Loon: 1257 Ingehouden loonheffing: 154 Verrekende arbeidskorting: 35 Premie ZFW: 100 Loonheffingskorting m.i.v. 29-01 Code: 1 Als ik dus wat terugkrijg, op wat voor 'n formulier moet ik dat dan invullen? En ik heb 2 jaaropgave, moet ik dan 2 verschillende formulieren invullen? (ik dacht van wel,....maja voor het geval je weet maar nooit) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu heb je ook niets aan andere formulieren waar je bedragen van je belastbare loon kunt trekken om meer terug te krijgen (zoals ziektekosten, schoolkosten) want meer krijgen dan je hebt betaald kan natuurlijk niet. Wat je nou het beste kan doen is het TJ-biljet bestellen. Of het TJ-aangifteprogramma. Dit is speciaal voor jongeren die niet al te veel verdienen of geen aftrekposten hebben. Dit formulier is heel simpel. Gewoon loon, ingehouden loonheffing en verrekende arbeidskorting invullen + je naam, adres sofinr e.d en je bent klaar. En over een paar maanden krijg je 154 euro op je rekening ![]() |
![]() |
|
![]() |
Gezien de vele vragen die gesteld worden over belasting:
Is er misschien behoefte aan een site die alles een beetje uitlegt met daarbij een forum waar je vragen kan stellen? Ik heb misschien wel zin om zo'n site te gaan maken. Zijn er meer mensen die hier zin in hebben en er een beetje verstand van hebben? Of misschien zijn er mensen die zo'n site weten en daarvan de link kunnen posten? |
![]() |
||
Citaat:
2) geen zin om de site te maken, wel om belastingnieuws te verzorgen. Als jij het uploadt, wil ik wel eens in de zoveeltijd een artikel schrijven, op 1 voorwaarde: de site moet keurig netjes zijn en duidelijk en overzichtelijk. En lezers zou ook wel leuk zijn. Ik schrijf alleen dingen die opspelen in de maatschappij en die een bepaalde doelgroep aanspreken. Ik hoef niet voor DGA's te gaan schrijven als die die site niet bezoeken. Neem contact met me op als je meer wilt weten. ![]() ![]() 3) Als je de link hebt, zou dat leuk zijn.
||
Citaat:
Over het algemeen denk ik dat veel mensen er gedurende de rest van het jaar minder mee bezig zijn...maar ik kan me daar natuurlijk in vergissen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ergens rond mei, juni kun je het wel verwachten. Zit je er zo om te springen dan? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ps. Citaat:
Daar staat superveel informatie over het tj-biljet. Je kunt hem zelfs laten invullen!!! |
![]() |
||
Citaat:
Wel is het zo dat die afrekening nog voorlopig is. Enkele maanden later krijg je een definitieve afrekening, die waarschijnlijk wel overeenkomt met de voorlopige, tenzij er bij naspeuringen van de belastingdienst is gebleken dat je bepaalde dingen (al dan niet met opzet) fout hebt ingevuld |
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht al heb ik n topic gemist dat zoveel post scoort...maar nu zie k de datum ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Ik hoop dat ik geen ruzie krijg omdat ik deze post up, maar ik heb nog een vraagje over de belasting (beter laat dan nooit toch)
Na heel lang gezocht te hebben kom ik erachter dat ik mij jaaropgaaf kwijt ben.... Echter is er een positieve kant van dit verhaal; Ik heb maar 1 maand gewerkt bij 1 werkgever. Hiervan heb ik nog wel mijn salarisspecificatie, hier staat vrijwel alles op, behalve mijn arbeidskorting. Ook weet ik niet of ik op het T-biljet mijn bruto loon of mijn netto loon moet invullen. Mijn vragen: * hoe bereken ik mijn arbeidskorting? * Welk loon wordt bedoelt; bruto of netto loon? De bedragen die ik wel heb; -Bruto loon= Coord. loon 475 -fisc. bij 32 -fisk. aftrek 0 -heff. grondsl. 507 -Loonheffing 170 -ZWF premie 6 -SV premie 0 -Netto loon 299 |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Belasting-topic Verwijderd | 482 | 18-12-2017 18:30 | |
Werk, Geld & Recht |
[Centraal] Het Belasting-topic Verwijderd | 500 | 28-01-2010 13:12 | |
Werk, Geld & Recht |