![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En het vreselijke is als je met darmklachten blijft zitten. Hier zit t zo'n beetje in de familie, mijn oma en mijn moeder kunnen echt weken met of helemaal geen stoelgang of echt diaree zitten. En helaas, soms kan ik ook niet van die wc afkomen. En dat is gewoon geen pretje: buikpijn, spasmen, uitgeput,...
Als je gewoon iets makkelijker naar de wc zou willen gaan, dan zijn er zemelensupplementen (ofzoiets) dat je mengt in water en opdrinkt. Hetzelfde als een boel granen naar binnen krijgen dus. Het laxeert niet, maar bevordert wel. |
![]() |
|
![]() |
niet doen hoor, ik ken iemand die dat heeft gedaan en nu heeft ze allemaal darmklachten. en als je meteen een pilletje slikt kunnen er helemaal geen voedingsstoffen uit je eten worden gehaald dus kan je net zo goed helemaal niks eten als je wilt afvallen. maar ik zou gewoon 3x per dag een goede maaltijd eten zodat je geen tussendoortje meer nodig hebt en als je echt heel erg veel honger hebt een appel ofzo pakken, veel effectiever
|
![]() |
Ik ken mensen met een eetstoornis die verslaafd zijn geworden aan laxeermiddelen en de rest van hun leven deels incontinent zullen zijn. Voor de goede orde: zij zullen de rest van hun leven in hun broek poepen. Zoals dat er staat klinkt het misschien wel grappig, maar dat is het niet.
Je valt er, in tegenstelling tot wat de meesten denken, wél van af, maar het is geen vet dat je verbrandt en ook niet eens spieren. Het is reeds verteerd voedsel dat er sneller uit komt waardoor je minder weegt. |
![]() |
|||
Citaat:
het vocht uit de voedselbrij terughaalt om niet teveel vocht te verliezen ed. Voedingsstoffen worden opgenomen in de dunne darm & zijn iig al voldoende eruit gehaald voordat de brij bij het gedeelte komt waar de laxeermiddelen werken, volgens mij. * En als je verantwoord af wilt vallen, moet je niet niks gaan eten. * Als ik het me goed herinner. Citaat:
val je er niet (blijvend) van af..?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Niet doen hoor!!!!
Je verliest inderdaad gewicht, maar het is vooral vocht! Dat is er dus ook zoweer aan. Daarnaast is het heel erg slecht voor je darmen, ze kunnen er ernstig van beschadigen en er zijn nog genoeg andere problemen die deze laxeermiddelen met zich meebrengen! Laxeermiddelen zijn te koop voor mensen die een slechte stoelgang hebben maar zeker niet voor mensen die op dieet zijn!!!!!!!!!!!!!! Als je wilt lijnen doe het dan door wat minder snoep te eten!
|
niet doen net zoals iedereen zegt zijn die dingen harstikke slecht voor je
ik heb ook overgewicht en tegenwoordig walg ik van mn blubberbuik ![]() ben 3wk geleden begonnen met slimfastmaaltijdvervangers maar neem die sochtends (omdat ik dan eerst nooit at en nu tenminste iets binnenkrijg) en smiddags soms een maaltijdvervanger of brood.. savonds eet ik gwoon mee (groente is belangrijk!) verder drink ik veel water en ben nu intussen 3,5 kilo afgevallen... enne ik wil je geen slimfast aanpraten hoor! maarre ik wil alleen een beetje aangeven dat niks eten ook niet goed is want eerst sloeg ik dus ontbijt helemaal over en nu heb ik vervangende maaltijd en val toch af ![]() enne als ik wat tussendoor pak neem ik bv snack a jacks of een appel... (en nej ik heb ongezond eten niet helemaal afgezworen maar let er wel op en doe t zo weinig mogelijk) |
![]() |
||
Citaat:
En dat slimfast, ze eet zo goed als niets, dus als ze slimfast zou gebruiken zou ze eerder aankomen dan afvallen. (het gekke is, is dat ze gewoon 'normaal' is, niet dik, niet dun)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan zou ze iig weer iets binnen krijgen... Heeft ze (of hebben jullie) dit al met die psycholoog en/of jullie huisarts besproken? Wat niet is kan komen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat een psych zwijgplicht heeft kan ik zelf ook wel verzinnen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf een jaar lang laxeerpillen geslikt want ik had anorexia je schiet er echt helemaal niks mee op. Je krijg verschikkelijk last van je buik, je kan uitdrogen en idd de stoma is ook geen pretje.Dus idd ga lekker sporten (niet teveel!!!) en overleg het eens met een dieetiste!!! zet hem op!
|
Ok....constant laxeren is slecht, I know, maar is het heel erg als je een vreetbui heb gehad en je wilt het er weer uit krijgen dmv laxeren? Ik bedoel, kotsen is natuurlijk ook niet gezond....en ik wil er zo graag van af als ik me weer s te buiten ben gegaan aan van alles....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het eten zal er overigens echt niet uitkomen als je laxeertabletten gebruikt. Hoogstens het vocht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het werkt idd bevorderend voor de stoelgang. Je hebt trouwens ook speciale thee die daar goed voor werkt. Maar eh, waarom ik dit zeg weet ik eigenlijk niet, want om zoiets te gebruiken om af te vallen is wel het domste wat je kunt doen. Wees nou maar zuinig op je darmen, die heb je nog een tijd nodig en het is erg naar als daar iets mee aan de hand is. In plaats van laxeermiddelen kun je beter op zoek gaan naar psychische hulp volgens mij.
||
Citaat:
ben het met je eens. ik heb op mijn stage dat moeten geven aan mensen en volgens een collega viel het niet echt onder medicijnen. ik mocht het geven omdat het niet erg zou zijn als het mis zou gaan ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
laxeermiddel bambilover | 19 | 11-04-2011 16:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Laxeermiddelen Jesselyn | 14 | 29-07-2006 19:40 | |
Psychologie |
laxeertroep dwang ofzo Redhair | 7 | 07-04-2004 15:43 | |