Oud 23-02-2004, 17:09
moon
moon is offline
De discussie waar ik zo tegenop zag...heb ik toch gedaan!! Het is beter gegaan als ik ooit had kunnen dromen. Hier heb ik ontzettend veel van geleerd!
Vorige week was ik nog van plan om de discussie niet te houden en een vervangende opdracht te doen. Maar daar kreeg ik zelf in het weekend ineens een heel erg rot gevoel over. Ik heb besloten die discussie toch te doen.Toen ik het mijn lerares vertelde was ze echt ongeloofelijk trots op me!

Ik was voorzitter.
Ik zat in een groepje met een meisje wat mij al jaren een beetje peste, dus dat stond me in eerste instantie ook heel erg tegen. Maar toen we vandaag met ons groepje gingen oefenen was dat meisje plotseling heel erg aardig en kan ik heel leuk met haar praten en lachen! Echt ik kan het nog steeds niet bevatten. Het was alleen maar gezellig!

Bij de discussie zelf was ik wel ontzettend zenuwachtig en dat kon je ook heel goed aan me zien en horen, maar gelukkig werd ik steeds gerust gesteld door die lerares.

Bij de beoordeling van de klas heb ik het hoogste cijfer van het groepje gehaald!! een 7,5!!!
Alhoewel ik nog steeds niet kan geloven dat dat echt was omdat ik het goed deed. Ik denk dat dat kwam omdat ik voorzitter was en dat dat sneller positief beoordeeld wordt.

Waarom ik dit nu allemaal aan jullie zit te vertellen weet ik ook niet, maar ik ben gewoon zo blij! En tegen mensen die ook zo'n angst hebben voor presentaties e.d kan ik alleen maar zeggen: gewoon doen!! Ik heb nu zelf ervaren dat dat gewoon echt het allerbeste is! Het gevoel van ontevredenheid wanneer je de presentatie niet doet, is velen malen groter als die angst. Angst blijft niet, die angst wordt uiteindelijk alleen maar omgezet in een trotsgevoel wanneer je de presentatie wel heb gehouden. Het gevoel van ontevredenheid als je het niet doet blijft wel, want daar wordt je steeds opnieuw weer mee geconfonteerd!!
Deze discussie was voor mij een goede ervaring en ik hoop dat andere mensen met faalangst dit soort opdrachten net zo positief zullen ervaren wanneer zij zo'n opdracht achter de rug hebben.

Je kunt soms meer als je denkt!!!

Liefs, Rianne
Oud 23-02-2004, 17:11
Verwijderd
Geweldig.

En hopelijk helpt deze ervaring je bij een volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:14
Miss Helena
Miss Helena is offline
Wat fijn voor je Heb eens wat meer vertrouwen in jezelf, een voorzitter krijgt echt geen hogere cijfers hoor. Je hebt t helemaal zelf gedaan!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:16
Fantôme
Fantôme is offline
super!!!!!
*trots is op moon*
enne, top cijfer! maar natuurlijk nog veel beter dat je je angst hebt overwonnen.
knap hoor *respect*

liefs,wen
Oud 23-02-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 23-02-2004 @ 18:14:
Wat fijn voor je Heb eens wat meer vertrouwen in jezelf, een voorzitter krijgt echt geen hogere cijfers hoor. Je hebt t helemaal zelf gedaan!
idd (Voorzitter zijn is juist extra moeilijk, denk en vind ik, dus is het nog eens extra knap. )
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:36
Chaucus
Chaucus is offline
Gaaf.... Gefeliciteerd...vind t knap van je

*heel groot schouderklopje geeft *
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:51
Dolores
Dolores is offline
Goed gedaan!
Dit geeft mij ook wel weer een beetje hoop.. Ik heb aan het eind van het jaar een mondeling voor engels en daar ben ik ook echt nu al zenuwachtig voor, omdat het vorig jaar echt zó beroerd ging (ben héél slecht in engels, kreeg een totale black-out, op een ja/nee vraag 'I don't know' antwoorden etc..).. En heb al tig manieren bedacht om er onderuit te komen, maar dat kan dus gewoon niet. Maar goed, wat ik dus wou zeggen.. Nu ik dit zo lees krijg ik het idee dat het met mij en mijn mondeling ook wel goed gaat komen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:59
Sithan
Sithan is offline
Wow beter
Oud 23-02-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 23-02-2004 @ 18:09:
Angst blijft niet, die angst wordt uiteindelijk alleen maar omgezet in een trotsgevoel wanneer je de presentatie wel heb gehouden.
Dat heb ik dus niet.
Als ik een spreekbeurt of presentatie heb gedaan, en mensen beginnen met dingen als: 'dat viel toch best wel mee?' is dat ontzettend frustrerend. Ik ga me nog ellendiger voelen dan vóór die presentatie, nooit opgelucht of trots oid.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 19:06
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 09:54
Verwijderd
helemaal top

mijn complimenten, echt super van je
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:00
The0