Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind dat je dit in ieder geval op rokers toe kunt passen. Die hebben er zelf voor gekozen en dragen daarvoor de risico's. Het is werkelijk niet te geloven dat als een schoorsteen wel geholpen wordt aan longkanker, terwijl een toevallige meeroker later er aan geholpen wordt. Laat ze maar stikken in die rook (de rokers dan
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Volgens mij is het zo klaar als een klontje dat zo'n plan niet te realiseren is.
Even een vraagje, stel dat iemand al 50 jaar gerookt heeft en dan bijvoorbeeld een complicatie aan zijn knie heeft wat er tot leid dat zijn knie vervangen moet worden. Of noem maar op wat voor ziektes en verwondingen. Moeten die dan langer wachten omdat ze roken terwijl dat er helemaal niks mee te maken heeft? |
![]() |
|
Zoiets is moeilijk te realiseren maar in bepaalde gevallen kan ik mij hier wel wat bij voorstellen. Iemand die regelmatig treinsurft of zichzelf op andere manieren opzettelijk in gevaar brengt hoeft van mijn part niet perse bovenaan de wachtlijst te staan.
|
Verwijderd
|
ik denk niet dat dit echt kan laat maar zeggen, je kan toch niet van iedereen nagaan op welke leeftijd die ging roken, wanneer die weer stopte en weer begon en ga zo maar door. je kan het leefgedrag van mensen heus niet allemaal bijhouden. maar er zit wel wat in, dat mensen die regelmatig dingen doen die hun gezondheid in gevaar kan brengen mogen misschien best wat langer wachten
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik word echt niet goed van. Ik vraag me af hoelang het zal moeten duren voordat men gaat inzien dat de enige echt goede oplossing tegen wachtlijsten is dat je meer artsen en verpleegkundigen opleid en laat werken.
Daarbij ben ik hier ook absoluut op tegen. Zit je in de spreekkamer vraagt de arts of je hebt gerookt. Als je dan ja zegt, zegt de dokter, sorry mevrouw in dat geval moet u langer wachten op uw operatie. Hoezo beperk je dan mensen in hun vrije keuze of ze wel of niet gezond willen leven. Als arts moet je voor iedereen zorgen en dat wordt op deze manier toch wel een beetje beperkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
leefgedrag v. invloed op plaats wachtlijst in de zorg? anoukfanEvi | 16 | 28-02-2004 16:02 |