Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Je wilt dat gewoon zo zien, lijkt het wel ![]() (en hiermee lijkt mijn argument dat het niet goed zit met de mentaliteit bevestigd ![]()
||
Citaat:
![]() Het is toch duidelijk dat de mens de vrouw als ondergeschikt heeft gezien vroeger? Anders zouden we dat 'probleem' nu de wereld niet meer uit hoeven te helpen. De mentaliteit die daarbij hoort vloeit hier dan ook logischerwijs uit voort.
||
Citaat:
De grotten? Middeleeuwen? Het is idd zo dat nog niet zo lang geleden dit het geval was en dat de huidige mentaliteit daar nog deels uit voorkomt. Lijkt me duidelijk. Het 1 en ander is wel veranderd hier, gelukkig, dankzij de feministische golven. Maar dat wil niet zeggen dat het 1 en ander koek en ei is m.b.t. de volksopinie t.a.v. vrouwen.
||||||
Citaat:
Bonobo communities are peace-loving and generally egalitarian. The strongest social bonds are those among females, although females also bond with males. The status of a male depends on the position of his mother, to whom he remains closely bonded for her entire life. CHIMPANZEE In chimpanzee groups the strongest bonds are established between the males in order to hunt and to protect their shared territory. The females live in overlapping home ranges within this territory but are not strongly bonded to other females or to any one male. GIBBON Gibbons establish monogamous, egalitarian relations, and one couple will maintain a territory to the exclusion of other pairs. HUMAN Human society is the most diverse among the primates. Males unite for cooperative ventures, whereas females also bond with those of their own sex. Monogamy, polygamy and polyandry are all in evidence. GORILLA The social organization of gorillas provides a clear example of polygamy. Usually a single male maintains a range for his family unit, which contains several females. The strongest bonds are those between the male and his females. ORANGUTAN Orangutans live solitary lives with little bonding in evidence. Male orangutans are intolerant of one another. In his prime, a single male establishes a large territory, within which live several females. Each female has her own, separate home range. " http://sintniklaas.kahosl.be/agrobio...thiek_word.htm De dichtstbijzinde diersoorten verschillen erg in de sexe/ genderverschillen. De dichtstbijzijnde verwant (de bonobo) laat juist een samenleving zien die door vrouwtjes wordt gedomineerd. [b] Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Nouja, laters
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En ik reageer verder niet, want je moest weg.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Nog niet gelezen. Toch maar eens doen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ( nou overdreef ik wel natuurlijk, op adelijke niveaus was het niet meer dan vanzelfsprekend dat de man boven de vrouw stond, maar als beiden op het land hetzelfde werk moesten doen, lijkt het me niet meer dan logisch dat daaruit eenzelfde waardering uit voortvloeide, die binnen het gezinsleven leidde tot een egalitaire houding) (trouwens, dat van die bonobo's is veel interessanter ![]()
||
Citaat:
Hulde voor deze pracht (oversekste) aap ![]() ![]() (met hulde bedoel ik overigens niet dat ik vind dat vrouwtjes de maatschappij moeten domineren ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 14:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||||||||
Goedenavond.
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar jij denkt dus serieus dat er mensen zijn die gewoon pleiten voor een maatschappij waarin vrouwen o.a. de keuzevrijheid ontnomen wordt? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Het moeilijk gevoelens uiten pleit zelfs voor mijn stelling: zij kunnen moeilijk hun gevoelens uiten omdat dat van nature niet 'horen' te doen. Citaat:
![]() Een vrouw en een man zijn toch duidelijk verschillend?
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[b] Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik werd vandaag ook gefeliciteerd door een Georgische vriend van me. Vaag. Dat lijkt me ook eigenlijk niet de bedoeling van deze dag ![]() Het is geen moederdag ofzo ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag om lachen? #9 fizzle-fluffy | 500 | 26-03-2014 19:14 | |
De Kantine |
Saai is de Mol #1793 Verwijderd | 500 | 08-03-2013 23:27 | |
De Kantine |
Alle V-leden, gefeliciteerd met internationale vrouwendag. Nu is het hek van de dam. Uice | 48 | 11-03-2006 13:31 | |
Lifestyle |
vrouwendag lifestyle snoodaard | 64 | 15-03-2005 22:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Internationale vrouwendag MissCzechMeOut | 59 | 12-03-2004 18:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Moslima's dupe van te veel tolerantie' Fellaci | 49 | 18-03-2003 14:37 |