Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet niet meer wat ik toentertijd op school geleerd kreeg; behalve dat het niet gezond is. Kan me wel herinneren dat ik ooit "van veel snoepen wordt je dik" heb gehoord, maar geen idee of dat vanuit school kwam of vanuit de huiselijke sfeer.
|
En wat voor waarde zit er überhaupt aan het woord? Dik is toch gewoon een omschrijving. Een van mijn katten is dik. Maakt haar niet minder lief, schattig, snoezig of vervelend af en toe. Het is geen veroordeling of belediging, dat is wat je er zelf van maakt. Als ze d-u-n had gezegd, was je er dan ook over gevallen? Want takjes zijn ook dun, net als potloden. Het kind is zes, als zij het wil hebben over wat er goed is aan groente, prima. Als ze het had gehad over dat poep eten vies is, of piemels en kutjes, was het ook niet goed geweest. Ik snap de heisa niet.
||
Citaat:
Op die leeftijd was ik ook niet zo met voeding bezig, maar dat was toen ook geen modeding. Ik schreef verhalen over atoombommen, omdat mijn moeder bij greenpeace werkte. Fijn antwoord Mutant. Ik kan me ook voorstellen dat ze napraat en niet eens per se in de praktijk brengt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
En als je je er aan stoort kan je het zelf altijd nog bagatelliseren. Dus vertellen dat een snoepje helemaal niet zo erg is. En dat aardappels ook veel suikers bevatten maar dat dat helemaal niet slecht voor je is. Ik denk persoonlijk dat je spoken ziet omdat je er zelf een associatie bij hebt. En als je oprecht bezorgd bent, heb het erover met de ouders en hoe zij dat ervaren. Ik denk dat je daar sowieso meer aan hebt dan het hier bespreken met mensen die er allemaal anders over denken. Want uiteindelijk gaat het niet echt om wat wij vinden.
|
Verwijderd
|
Wat Neko zegt. Daarnaast kan ik me voorstellen dat dik voor jou een negatieve lading heeft, maar dat heeft het niet voor iedereen. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar wat voor jou heel vervelend is, hoeft dat voor een ander helemaal niet vervelend te zijn. Ik vind het bijvoorbeeld heel erg naar als er tijdens een ruzie gericht gescholden wordt naar de ander, ik kan daar echt buikpijn van hebben. Een ander doet dat gewoon, zonder er bij na te denken en voor hem/haar is dat een heel normale uiting van woede. Om maar even iets te noemen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik bedoel wat ik zeg verder niet vervelend hoor. Ik wil alleen maar aangeven dat wat bij haar een vervelende lading heeft, dat bij een ander niet hoeft te hebben. Ergens ook wel omdat ik daar zelf een tijd lang moeite mee heb gehad en als iemand anders dat dan weer zei, was ik me daar weer van bewust. Nu zeg ik niet dat Fizzle dat niet weet, maar het kan nooit kwaad om het eens te benoemen, toch?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|