Oud 14-10-2013, 18:21
Miekje*
Miekje* is offline
Yes, ma'am!
Oud 14-10-2013, 18:22
Verwijderd
Ik denk dan ook eigenlijk dat ik ze goedom doe, en de 'rest van de wereld' ondersteboven. Met de geribbelde kant tegen je hoofd dus, dat blijft beter zitten en je hebt geen stukje dat altijd naar boven wijst.
Oud 14-10-2013, 18:22
Verwijderd
Goedzo!
Oud 14-10-2013, 18:25
Miekje*
Miekje* is offline
Het is nu zo:

Oud 14-10-2013, 18:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het voelt heel tegennatuurlijk om de geribbelde kant richting mijn schedel te doen hoor.

Maar die tyfusspeldjes blijven bij mij ook nooit zitten.
Oud 14-10-2013, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg me af waarom iedereen het had over 'what does the fox say' WTF.
Keffen toch

Wat is een bobbypin?
Oud 14-10-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Keffen toch

Wat is een bobbypin?
Schuifspeldje
Oud 14-10-2013, 18:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik weet niet wat het is, maar mijn laptop doet echt zo langzaam en ik kan dat gangnamfilmpje niet kijken
Oud 14-10-2013, 19:00
Verwijderd
Aww en het is nog wel zo'n dropje!
Oud 14-10-2013, 19:05
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind dansende kinderen niet schattig
Oud 14-10-2013, 19:10
Verwijderd
Nee hij danst vrij goed voor zijn leeftijd, hij praat schattig
Oud 14-10-2013, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Schuifspeldje
Oh, van die 'slotenopeners' Nooit gehad.
Oud 14-10-2013, 21:09
Verwijderd
Bah ik baal even heel erg van de situatie. Ik wil zó graag een baantje om wat extra geld te hebben zodat ik fatsoenlijke kleding kan kopen . Ik kwam er net achter dat in echt van alles en nog wat gaten zitten. Vooral schoenen zijn heel erg op het moment maar ook duur en dat ik kan ik niet betalen. Oh well , maar zo goed en kwaad als het gaat shit proberen te fixen.
Oud 14-10-2013, 21:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Frayne, ik heb het boek Heden ik van Renate Dorrestein (over ME/cvs) dubbel. Heb jij daar toevallig belang bij?
Oud 14-10-2013, 21:13
Verwijderd
Je had hem zelf gekregen toch van een anonieme bewonderaar ?
Oud 14-10-2013, 21:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Van mijn beste vriendin als vervroegd verjaardagscadeautje. Ze had 'm besteld via marktplaats (is niet meer nieuw te krijgen) en direct naar mij laten sturen, dus haar naam stond er niet bij. Maar zoals gezegd, ik heb 'm al jaren in de kast staan en zij heeft er verder zelf niet zoveel aan.
Oud 14-10-2013, 21:19
Verwijderd
Oh op die fiets , ik had niet meegekregen dat je hem al had In dat geval ben ik wel geïnteresseerd ja!
Oud 14-10-2013, 21:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke! Dan stuur ik 'm deze week ergens naar je op als je me je adres even pm't
Oud 14-10-2013, 21:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Of heb ik die al. Hm. Stuur voor de zekerheid toch maar even
Oud 14-10-2013, 21:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
En nu... is het bedtijd. Kusjes!
Oud 14-10-2013, 21:27
Miekje*
Miekje* is offline
Ik moet nog één paragraaf lezen, maar deze teksten zijn zo monsterlijk en ik MOET het allemaal onthouden en ik ben gaaaaaaaaaaaaar.

Ok. Go.
Oud 14-10-2013, 21:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hup hup actie! Je kan het
Oud 14-10-2013, 21:29
Miekje*
Miekje* is offline
Bedankt voor de motivatie!
Verwijderd
Morgen weer een dag!
Verwijderd
Waarom vandaag doen wat je morgen kunt uitstellen!
Oud 14-10-2013, 21:36
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
'wat je morgen kunt uitstellen'.. die is nog mooier eigenlijk.
Oud 14-10-2013, 21:38
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb afgelopen nacht keihard op mijn tong gebeten. Ik werd er met een schok wakker van en nu heb ik nog steeds auwa
Oud 14-10-2013, 21:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder zegt altijd "stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kan laten doen".
Oud 14-10-2013, 21:43
Verwijderd
CR is lief
Oud 14-10-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder zegt altijd "stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kan laten doen".
Ik gebruik deze heel vaak
Oud 14-10-2013, 22:07
Miekje*
Miekje* is offline
KLAARRRR

Zo. Nu ben ik MOE. Brood smeren voor morgen en naar bed. Eigenlijk wou ik mijn haar nog wassen, maar pech dan.
Oud 14-10-2013, 22:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik gebruik deze heel vaak
Ik ook en mijn moeder ook alleen onze vader zegt niks meer wat ze zei, uiteraard maar nu wel overdreven vaak "eet vis als het er is" en dan moeten we allebei lachen.
Oud 15-10-2013, 09:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
CR is lief
danku!
Oud 15-10-2013, 09:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn oppaskindje van 6 begint elke maaltijd over wat er gezond is aan groente en ongezond aan snoepjes, ijsjes, suiker enzo. En nou ging ze vandaag uitleggen wat ze op school geleerd had (spellen), en het eerste woord wat ze bij elke reeks voorbeelden spelde was d-i-k: dik. Dat is toch raar, of valt alleen mij dat op?
Oud 15-10-2013, 09:58
Carn
Carn is offline
elk pondje komt door het mondje!
Oud 15-10-2013, 09:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jezus hier ook al van die nare, niet-helpende reacties.
Ze is zes.
Oud 15-10-2013, 10:04
Verwijderd
het is gewoon een simpel woord? Ik denk niet dat er per se een waarde aan zit vanuit school. Of nee, dat neem ik aan.
Oud 15-10-2013, 10:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En elke keer dat we lunchen, td eten of avondeten beginnen over of er suiker in zit, of het gezond is en waarom en alles?
Oud 15-10-2013, 10:14
Verwijderd
Ik meen me te herinneren dat ik dat ook een tijd heb gedaan en ik heb geen abnormale relatie met eten, dik zijn, voedingsstoffen, gezondheid of weetikwat. Mijn zusje heeft dat ook een tijd gehad en zij heeft daar nu ook geen last meer van.
Oud 15-10-2013, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Mijn oppaskindje van 6 begint elke maaltijd over wat er gezond is aan groente en ongezond aan snoepjes, ijsjes, suiker enzo. En nou ging ze vandaag uitleggen wat ze op school geleerd had (spellen), en het eerste woord wat ze bij elke reeks voorbeelden spelde was d-i-k: dik. Dat is toch raar, of valt alleen mij dat op?
Heb je al eens gevraagd hoe ze daarbij komt? Is het iets dat ze op school leert, van zusjes afkijkt of misschien van ouders? Of dat ze het op tv heeft gezien of het idee heeft dat dat de levensstijl van Barbie is ofzo?
Ik vind het een beetje vreemd klinken, toen ik 6 was, kende ik niemand die daarmee bezig was, gezond eten (Snoep! NOM!), wat dik is enzo. Als het nergens vandaan lijkt te komen, is het misschien een fase van interesse, zoals Etmakas vertelt. Maar het kan ook dat er iemand in haar omgeving (die ze misschien bewondert) steeds op dieet is (edit: of er gewoon mee bezig is) en dat ze daarvan 'leert'. Niet eens dat ze het haar aan zouden leren, maar eerder dat ze gesprekken opvangt.
Oud 15-10-2013, 10:24
Carn
Carn is offline
Ik weet niet meer wat ik toentertijd op school geleerd kreeg; behalve dat het niet gezond is. Kan me wel herinneren dat ik ooit "van veel snoepen wordt je dik" heb gehoord, maar geen idee of dat vanuit school kwam of vanuit de huiselijke sfeer.
Oud 15-10-2013, 10:27
Neko*
Neko* is offline
En wat voor waarde zit er überhaupt aan het woord? Dik is toch gewoon een omschrijving. Een van mijn katten is dik. Maakt haar niet minder lief, schattig, snoezig of vervelend af en toe. Het is geen veroordeling of belediging, dat is wat je er zelf van maakt. Als ze d-u-n had gezegd, was je er dan ook over gevallen? Want takjes zijn ook dun, net als potloden. Het kind is zes, als zij het wil hebben over wat er goed is aan groente, prima. Als ze het had gehad over dat poep eten vies is, of piemels en kutjes, was het ook niet goed geweest. Ik snap de heisa niet.
Oud 15-10-2013, 10:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Heb je al eens gevraagd hoe ze daarbij komt? Is het iets dat ze op school leert, van zusjes afkijkt of misschien van ouders? Of dat ze het op tv heeft gezien of het idee heeft dat dat de levensstijl van Barbie is ofzo?
Ik vind het een beetje vreemd klinken, toen ik 6 was, kende ik niemand die daarmee bezig was, gezond eten (Snoep! NOM!), wat dik is enzo. Als het nergens vandaan lijkt te komen, is het misschien een fase van interesse, zoals Etmakas vertelt. Maar het kan ook dat er iemand in haar omgeving (die ze misschien bewondert) steeds op dieet is (edit: of er gewoon mee bezig is) en dat ze daarvan 'leert'. Niet eens dat ze het haar aan zouden leren, maar eerder dat ze gesprekken opvangt.
Nou ik ben daar natuurlijk heel vaak, maar ik kan me niet herinneren ooit in bijzijn van de kinderen over eten te praten. Volgensmij is hun moeder wel op dieet. En inderdaad zijn van die 'model' en 'barbie' dingen wel in nu.
Op die leeftijd was ik ook niet zo met voeding bezig, maar dat was toen ook geen modeding. Ik schreef verhalen over atoombommen, omdat mijn moeder bij greenpeace werkte. Fijn antwoord Mutant. Ik kan me ook voorstellen dat ze napraat en niet eens per se in de praktijk brengt.
Oud 15-10-2013, 10:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En wat voor waarde zit er überhaupt aan het woord? Dik is toch gewoon een omschrijving. Een van mijn katten is dik. Maakt haar niet minder lief, schattig, snoezig of vervelend af en toe. Het is geen veroordeling of belediging, dat is wat je er zelf van maakt. Als ze d-u-n had gezegd, was je er dan ook over gevallen? Want takjes zijn ook dun, net als potloden. Het kind is zes, als zij het wil hebben over wat er goed is aan groente, prima. Als ze het had gehad over dat poep eten vies is, of piemels en kutjes, was het ook niet goed geweest. Ik snap de heisa niet.
Voor mij is dik een van de beladenste woorden. Als ze het buiten de maaltijd om had gehad over poep eten, prima. Piemeltjes en kutjes vind ik ook een normaal onderwerp, stout maar niet zorgwekkend. Groente en wat daar goed aan is, prima, maar suiker en wat daar slecht aan is, niet goed.
Oud 15-10-2013, 10:34
Neko*
Neko* is offline
En die lading van dik he, had dat woord dat ook al toen je 6 was? Want volgens mij denkt ze er echt niets bij. Een woord is maar een woord, op die leeftijd. Pas later krijgt men er ook associaties bij.
Oud 15-10-2013, 10:38
Neko*
Neko* is offline
En als je je er aan stoort kan je het zelf altijd nog bagatelliseren. Dus vertellen dat een snoepje helemaal niet zo erg is. En dat aardappels ook veel suikers bevatten maar dat dat helemaal niet slecht voor je is. Ik denk persoonlijk dat je spoken ziet omdat je er zelf een associatie bij hebt. En als je oprecht bezorgd bent, heb het erover met de ouders en hoe zij dat ervaren. Ik denk dat je daar sowieso meer aan hebt dan het hier bespreken met mensen die er allemaal anders over denken. Want uiteindelijk gaat het niet echt om wat wij vinden.
Oud 15-10-2013, 10:42
Verwijderd
Wat Neko zegt. Daarnaast kan ik me voorstellen dat dik voor jou een negatieve lading heeft, maar dat heeft het niet voor iedereen. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar wat voor jou heel vervelend is, hoeft dat voor een ander helemaal niet vervelend te zijn. Ik vind het bijvoorbeeld heel erg naar als er tijdens een ruzie gericht gescholden wordt naar de ander, ik kan daar echt buikpijn van hebben. Een ander doet dat gewoon, zonder er bij na te denken en voor hem/haar is dat een heel normale uiting van woede. Om maar even iets te noemen.
Oud 15-10-2013, 10:43
Verwijderd
Ze komt toch gewoon vragen of wij het ook opvallend vinden of dat het aan haar ligt? Lijkt me niet zo raar als je zelf zo'n focus op iets hebt. Ik kwam het zelf vragen over die collar voor de sub en ik heb daar eigenlijk niet eens iets mee
Oud 15-10-2013, 10:47
Verwijderd
Ik bedoel wat ik zeg verder niet vervelend hoor. Ik wil alleen maar aangeven dat wat bij haar een vervelende lading heeft, dat bij een ander niet hoeft te hebben. Ergens ook wel omdat ik daar zelf een tijd lang moeite mee heb gehad en als iemand anders dat dan weer zei, was ik me daar weer van bewust. Nu zeg ik niet dat Fizzle dat niet weet, maar het kan nooit kwaad om het eens te benoemen, toch?
Oud 15-10-2013, 10:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ze komt toch gewoon vragen of wij het ook opvallend vinden of dat het aan haar ligt? Lijkt me niet zo raar als je zelf zo'n focus op iets hebt. Ik kwam het zelf vragen over die collar voor de sub en ik heb daar eigenlijk niet eens iets mee
Ja precies, vind het wel fijn om te horen dat niet iedereen het vreemd of opvallend vindt. Voor ik bij die ouders sta van 'hoi ik neem jullie kind even mee naar de psych kbai'
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten