Oud 14-11-2004, 11:41
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
MJM schreef op 13-11-2004 @ 10:29 :
bij lintwormen schijnen rauwe biefstukken bij je anus ook t ehelpen...
Humor
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 11:43
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Eend schreef op 13-11-2004 @ 11:44 :
Ik eet elke week rauwe ui bij mn patat, dus daarom denk ik dat ik maar 1 keer wormpjes heb gehad. Ik heb nooit buikpijn of jeuk gehad, maar ik zag een keer witte kleine wormpjes in mijn uitlaatsel krioelen Ik was toen alleen heel erg in paniek, maar iemand zei toen tegen me, dat het kwam door de hoeveelheid dropveters die ik op had. Sindsdien eet ik die niet meer zo vaak
dropveters?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 17:55
guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
Citaat:
Eend schreef op 13-11-2004 @ 11:46 :
Ik geloof dat spoelwormen bij dieren wel besmettelijk waren. Je hebt spoelwormen die je ziet, maar ook hele mini's.

Ik zou een beetje oppassen, want ik heb geleerd dat het dus wel besmettelijk is.
Kan je die spoelwormen als mens dus ook krijgen? En zo ja, kan je dan ook die pilletjes gebruiken van de drogist ofzo???
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:03
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
guitarplayer17 schreef op 15-11-2004 @ 18:55 :
Kan je die spoelwormen als mens dus ook krijgen? En zo ja, kan je dan ook die pilletjes gebruiken van de drogist ofzo???
Veel parasieten gedijen goed in of op mensen, veel wormensoorten dus ook. Je zou altijd even moeten kijken wat voor soort wormen je hebt, daarna opzoeken op internet wat voor soort worm het is, en dan kijken in de bijsluiter ofdat het geneesmiddel ook helpt tegen die wormensoort.

De 'aarsmade' (ontzettend vies woord) is het meest voorkomend, die kun je bij wijze van spreken al krijgen doordat jij je kat aait en 2 minuten later om een of andere manier je vinger in je mond doet (gestoten ofzo)

Maar in Westerse landen kunnen wormen niet zo veel voor. Alleen kleine kinderen hebben het vaak. In Andere continten dan Europa of Noord-Amerika komt het vaker voor. Vooral Azië en Afrika zitten vol met wormgeïnfecteerden. Zoals ik al eerder zei, het is erg zielig om kleine jongetjes te zien die vol zitten met vraatzuchtige wormen die de karige maaltijd van hun gastheer verorberen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:11
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
girlytina schreef op 04-11-2004 @ 19:34 :
nee dat heb ik welles gehad toen ik klein was.. moet je pilletjes voor halen bij de huisarts en dan is het zo over
is dat schadelijk dan ofzo?ik heb het al maanden is het niet jaren.ik heb er nooit last van.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:14
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 04-11-2004 @ 21:49 :
Ieder kind heeft wel eens wormen gehad, klinkt allemaal heel goor maar je kan nu eenmaal niet van een heel jong iemand verwachten dat ie elke 101 minuten z'n handen wast

Daar heeft het dus mee te maken, hygiene.
Je hoeft geen pillen te slikken, ik heb dit vroeger nooit gedaan (had er regelmatig last van) maar vooral regelmatig goed te handen wassen en niet met je handen in je mond zitten.

Als je er erg veel last van hebt Kan je die 2 pilletje skopen, kan je zo bij apotheek of drogist voor weinig halen.
ik heb volgens mij geen slechte hygiene ik was gewoon me handen elke avond baderen niks mis mee.ik zit net uit te rekenen dat ik er al 2 jaar las van heb en sinds mijn geboorte last van mijn darmen had tot deze zomer toen heb ik om genezing gevraagd en ben ik genezen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:17
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 21-11-2004 @ 23:14 :
ik heb volgens mij geen slechte hygiene ik was gewoon me handen elke avond baderen niks mis mee.ik zit net uit te rekenen dat ik er al 2 jaar las van heb en sinds mijn geboorte last van mijn darmen had tot deze zomer toen heb ik om genezing gevraagd en ben ik genezen.
Je zegt het zelf al, je wast je handen 's avonds. Als je last van wormen hebt moet je ze zo vaak mogelijk wassen en zeker als je naar het toilet bent geweest (ook na het plassen!), en voor het eten!
Ik heb er ook jaren (dan weken wel, dan weken niet) last van gehad en sinds ik regelmatig mijn handen ben gaan wassen heb ik er al 5 jaar geen last meer van gehad.

Je moet je nagels ook zo kort moeglijk houden (nu is dat voor een jongen vrij normaal) omdat er eitjes onder je nagels kunnen zitten.
Zodra je met je vingers in de buurt van je mon komt kunnen de eitjes je mond in en weer je darmen in, op die manier besmet je jezelf steeds opnieuw.

Verder je kleding en beddengoed regelmatig verschonen en het toilet regelmatig schoonmaken.

Maar dit alles is veel makkelijker opgelost door die pilletjes te halen.
Je hoeft je er niet voor te schamen (wat ik me helaas wel al die tijd heb gedaan) want meer mensen dan je denkt hebben het (gehad).

Ze zijn verder niet schadelijk en als je er geen last van hebt hoef je er niets aan te doen, al lijkt het mij geen prettig idee..
Oud 22-11-2004, 07:51
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 22-11-2004 @ 00:17 :
Je zegt het zelf al, je wast je handen 's avonds. Als je last van wormen hebt moet je ze zo vaak mogelijk wassen en zeker als je naar het toilet bent geweest (ook na het plassen!), en voor het eten!
Ik heb er ook jaren (dan weken wel, dan weken niet) last van gehad en sinds ik regelmatig mijn handen ben gaan wassen heb ik er al 5 jaar geen last meer van gehad.

Je moet je nagels ook zo kort moeglijk houden (nu is dat voor een jongen vrij normaal) omdat er eitjes onder je nagels kunnen zitten.
Zodra je met je vingers in de buurt van je mon komt kunnen de eitjes je mond in en weer je darmen in, op die manier besmet je jezelf steeds opnieuw.

Verder je kleding en beddengoed regelmatig verschonen en het toilet regelmatig schoonmaken.

Maar dit alles is veel makkelijker opgelost door die pilletjes te halen.
Je hoeft je er niet voor te schamen (wat ik me helaas wel al die tijd heb gedaan) want meer mensen dan je denkt hebben het (gehad).

Ze zijn verder niet schadelijk en als je er geen last van hebt hoef je er niets aan te doen, al lijkt het mij geen prettig idee..
ik ga het proberen en ik hoop dat het overgaat maar zijn ze ook schadelijk voor je?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:22
Somebody Special
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 22-11-2004 @ 08:51 :
ik ga het proberen en ik hoop dat het overgaat maar zijn ze ook schadelijk voor je?
Dat zei ik dus al, nee, ze zijn niet schadelijk, alleen hinderlijk
Oud 23-11-2004, 12:05
Eend
Eend is offline
Citaat:
guitarplayer17 schreef op 15-11-2004 @ 18:55 :
Dat is nou net iets wat ik niet weet
Oud 23-11-2004, 19:16
E Che Guevara
E Che Guevara is offline
Citaat:
Jadis schreef op 04-11-2004 @ 22:11 :
Dan had jij vast van die vieze langdradige dingen. Brr. Ik zou bijna een plaatje posten.
Bedoel je zoiets?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:24
Somebody Special
Citaat:
E Che Guevara schreef op 23-11-2004 @ 20:16 :
Bedoel je zoiets?
[afbeelding]
Bijna iedereen heeft een lintworm
Oud 23-11-2004, 19:30
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 23-11-2004 @ 20:24 :
Dek jezelf maar weer in...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 22:30
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 23-11-2004 @ 20:24 :
Dat is niet waar. Ik heb ook ergens hier gelezen dat je een wormenkuur kunt gebruiken voor een lintworm-infectie, maar je kunt het liefst direct naar je huisarts gaan. Mebendazol werkt vooral bij aarsmade en spoelwormen, spoelwormen hebben wel een hogere dosering nodig.
20% van de mensen zijn (ook in europa) besmet met aarsmaden en het is heel erg besmettelijk, dus dat iemand nooit besmet is geraakt is onwaarschijnlijk.
Oud 24-11-2004, 13:06
stampertjuh
stampertjuh is offline
uhl wormen zijn vies!

je krijgt ze tog ook als je rauw deeg eet? want ze groeien in meel . of zijn dat weer andere beesten
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten