Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 19:36
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Kensai schreef op 10-04-2005 @ 18:19 :
Ik ben toch ook benieuwd, en ik ben niet anti-karate ofzo en je mag zeker blij zijn met je sport. "Je vecht zoals je traint", sparren lijkt toch het meeste op echt vechten. Hoe leer je dan bij karate om jezelf te verdedigen?
Ik vecht inderdaad zoals ik train. Ik train op technieken. Dan word ik echt aangevallen zoals ik aangevallen zou worden op straat. (ik doe kenpo karate, dat is een combinatie van tradiotioneel karate en straatvechten) Sparren is denk ik niet hoe je op straat aangevallen wordt, dat je allebei in de vechthouding staat etc. Ik denk dat ik aangevallen word op een manier als ineens beetgepakt worden oid. Daar train ik dus ook op. Sparren doe ik er alleen voor de lol bij.

Ik snap heus wel dat mensen kenpo niet als de ideale vechtsport zien, maar voor mij is het dat wel.
Oud 10-04-2005, 20:57
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline

bij de clubkampioenschappen afgelopen jaar
Oud 10-04-2005, 21:09
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 10-04-2005 @ 20:57 :
[afbeelding]

die is cool!
Hoe hoog is dat?
Oud 10-04-2005, 21:53
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 10-04-2005 @ 20:57 :
[afbeelding]

hij werkt niet bij mij.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 08:10
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 10-04-2005 @ 19:36 :
Ik vecht inderdaad zoals ik train. Ik train op technieken. Dan word ik echt aangevallen zoals ik aangevallen zou worden op straat. (ik doe kenpo karate, dat is een combinatie van tradiotioneel karate en straatvechten) Sparren is denk ik niet hoe je op straat aangevallen wordt, dat je allebei in de vechthouding staat etc. Ik denk dat ik aangevallen word op een manier als ineens beetgepakt worden oid. Daar train ik dus ook op. Sparren doe ik er alleen voor de lol bij.

Ik snap heus wel dat mensen kenpo niet als de ideale vechtsport zien, maar voor mij is het dat wel.
heb je het ooit daadwerkelijk uitgevoerd op straat?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 11:08
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 11-04-2005 @ 08:10 :
heb je het ooit daadwerkelijk uitgevoerd op straat?
Ik heb hier dus geen zin in. Wat wil je nou bereiken? Dat ik zeg dat het beter is om aan freefighten te doen? Dat m'n sport onzin is? Nee, ik heb het nog nooit uitgevoerd op straat en ik hoop dat ook nooit nodig te hebben. Waar het mij om gaat is dat ik me veel zelfverzekerder voel sinds ik aan kenpo doe, en het (misschien mede daardoor) JUIST niet nodig zal hebben.

Ik heb respect voor jou en je sport, misschien kun je dat andersom ook eens proberen.

Ik ben niet van plan hier verder over te gaan discussiëren.
Oud 11-04-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 11-04-2005 @ 11:08 :
Ik heb hier dus geen zin in. Wat wil je nou bereiken? Dat ik zeg dat het beter is om aan freefighten te doen? Dat m'n sport onzin is? Nee, ik heb het nog nooit uitgevoerd op straat en ik hoop dat ook nooit nodig te hebben. Waar het mij om gaat is dat ik me veel zelfverzekerder voel sinds ik aan kenpo doe, en het (misschien mede daardoor) JUIST niet nodig zal hebben.

Ik heb respect voor jou en je sport, misschien kun je dat andersom ook eens proberen.

Ik ben niet van plan hier verder over te gaan discussiëren.
of ik nou freefight deed of shoalin kungfu, mijn punt is dat jezelf niet kan verdedigen op straat als je niet ervoor traint. Ik heb wel het één en het andere meegemaakt en ik weet uit ervaring dat een dikke 90% van wat je bij dat soort vechtsporten leert echt TOTAAL GEEN EFFECT heeft. Ik deed eerst bujinkan ninjutsu, mijn hele 'vechtsport' basis rust hierop, de technieken die je leert zouden wel effectief kunnen zijn, maar je leert ze nooit onder echte vechtomstandigheden toe te passen.

Wat ik bedoel is dat je tegenstander op straat echt niet zal wachten tot jij blokt en dan mooi terugslaat. Als iemand je op straat aanvalt is het een bezeten iemand, vol met adrenaline, die hoekend en stotend op je afkomt. Door traditionele vechtsporten heb je ook meestal de neiging om te denken dat iemand in 1 klap meteen knockout is. Wat als iemand hoekend op je af stormt? Wat als je op de grond beland? Ik ben ervan overtuigd dat je niet kan leren vechten zonder het echt te doen.

En ja, ik heb respect voor je vechtsport, het zal vast heel mooi zijn, geeft je innerlijke rust, goed voor je lichaam. Maar verwacht gewoon niet dat je 1,2,3 jezelf kan verdedigen op straat, gebeurt wel vaker, mensen die een paar jaar op aikido zitten ofzo en dan een polsklem uitproberen op sjakie de lompe boer die met zwaaiende hoeken op ze afstormt, sjakie wint bijna altijd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:20
aLackofColor
aLackofColor is offline
Nou dit vond ik sportief genoeg, basketballen met me pa op vakantie

Oud 11-04-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
gladde aal schreef op 11-04-2005 @ 13:58 :
of ik nou freefight deed of shoalin kungfu, mijn punt is dat jezelf niet kan verdedigen op straat als je niet ervoor traint. Ik heb wel het één en het andere meegemaakt en ik weet uit ervaring dat een dikke 90% van wat je bij dat soort vechtsporten leert echt TOTAAL GEEN EFFECT heeft. Ik deed eerst bujinkan ninjutsu, mijn hele 'vechtsport' basis rust hierop, de technieken die je leert zouden wel effectief kunnen zijn, maar je leert ze nooit onder echte vechtomstandigheden toe te passen.

Wat ik bedoel is dat je tegenstander op straat echt niet zal wachten tot jij blokt en dan mooi terugslaat. Als iemand je op straat aanvalt is het een bezeten iemand, vol met adrenaline, die hoekend en stotend op je afkomt. Door traditionele vechtsporten heb je ook meestal de neiging om te denken dat iemand in 1 klap meteen knockout is. Wat als iemand hoekend op je af stormt? Wat als je op de grond beland? Ik ben ervan overtuigd dat je niet kan leren vechten zonder het echt te doen.

En ja, ik heb respect voor je vechtsport, het zal vast heel mooi zijn, geeft je innerlijke rust, goed voor je lichaam. Maar verwacht gewoon niet dat je 1,2,3 jezelf kan verdedigen op straat, gebeurt wel vaker, mensen die een paar jaar op aikido zitten ofzo en dan een polsklem uitproberen op sjakie de lompe boer die met zwaaiende hoeken op ze afstormt, sjakie wint bijna altijd.
wie zegt dat dat haar doel is? en wat maakt het uit?

zij krijgt zelfvertrouwen van d'r sport. Dus voelt ze zich sterk. en tegenwoordig heb je niks meer aan welke vechtsport dan ook hoor, om je te verdedigen, want met een beetje pech heb je een mes of een stel kogels in je lijf, dan kunde nog zo hard schoppen of slaan, een kogel kende toch echt niet blokken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:10
xliselottex
xliselottex is offline

ik ben de onderste
hier lig ik achter maar de eindtijd zegt genoeg, ik heb haar nog 6 seconden ingehaald (het was trouwens 100 rug)
Oud 11-04-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
vijf schreef op 11-04-2005 @ 15:49 :

zeg ik niet, het maakt ook niks uit.

Maar als je zelfverdedigings technieken leert vind ik dat je ze ook toe moet kunnen passen, en niet alleen op je vriendje of vriendinnetje die lekker meewerkt in de dojo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 11-04-2005 @ 13:58 :

Ik verwacht helemaal niet dat ik mezelf kan verdedigen na 1,5 jaar kenpo. Ik heb echt geen idee hoe je daarbij komt. Wat ik wel de hele tijd probeer uit te leggen is dat kenpo juist uitgaat van de dingen die jij vertelt; dat je niet aangevallen wordt op een lieve manier, maar met de intentie om je daadwerkelijk iets aan te doen.

Maar wat ik ook al eerder zei: ik voél me zekerder/sterker op straat, wat naar mijn idee heeft ook effect heeft.

En nu hou ik er echt over op. t Is een foto-topic.
Oud 11-04-2005, 17:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Sport is in de eerste plaats voor de lol, als snoopy lol heeft met kenpo, is dat toch prima?
Oud 11-04-2005, 17:42
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
snoopy schreef op 10-04-2005 @ 21:09 :
die is cool!
Hoe hoog is dat?
Was 1.90 dacht ik.
Oud 11-04-2005, 18:38
Kensai
Kensai is offline
Citaat:
vijf schreef op 11-04-2005 @ 15:49 :

zij krijgt zelfvertrouwen van d'r sport. Dus voelt ze zich sterk. en tegenwoordig heb je niks meer aan welke vechtsport dan ook hoor, om je te verdedigen, want met een beetje pech heb je een mes of een stel kogels in je lijf, dan kunde nog zo hard schoppen of slaan, een kogel kende toch echt niet blokken.
Natuurlijk heb je wel wat aan vechtsporten. De kans dat iemand een pistool bij zich heeft is heel klein, er is een veel grotere kans dat het uitloopt op een gevecht met blote handen en degene die daarvoor traint heeft daar op dat moment voordeel van.

Citaat:
en tegenwoordig heb je niks meer aan welke vechtsport dan ook hoor, om je te verdedigen, want met een beetje pech heb je een mes of een stel kogels in je lijf,
Jij wilt zeggen dat mensen vroeger nooit met messen vochten? Een steen die op je hoofd wordt gegooit kan je trouwens ook niet lekker blokken en pistolen heb je inmiddels ook al een paar honderd jaar, dus dat 'tegenwoordig' slaat nergens op.

Klinkt alsof je teveel de telegraaf leest ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:36
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Kensai schreef op 11-04-2005 @ 18:38 :
discussie
Zullen we anders ook weer wat foto's plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:55
Verwijderd
Jong NAC - Jong PSV halve finale Amstel Light Cup

Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:22
Gimme more beer
Citaat:
vijf schreef op 11-04-2005 @ 21:55 :
Jong NAC - Jong PSV halve finale Amstel Light Cup

[afbeelding]

[afbeelding]
Het is meer een topic om je eigen sport-actie-foto's te plaatsen
Oud 11-04-2005, 22:32
Verwijderd
mijn foto volgt, nu moet er maar eens een foto gemaakt worden bij mijn tweede wedstrijd
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-04-2005 @ 22:22 :
Het is meer een topic om je eigen sport-actie-foto's te plaatsen
dat weet ik, maar dat zijn gewoon zulke geile foto's

zie je tegenwoordig niet meer bij de gewone duels want dan mag je niks mee naar binnen nemen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 00:42
Gimme more beer
Citaat:
vijf schreef op 11-04-2005 @ 23:08 :
dat weet ik, maar dat zijn gewoon zulke geile foto's

zie je tegenwoordig niet meer bij de gewone duels want dan mag je niks mee naar binnen nemen
Bij NEC schijnt het weer te gaan mogen onder toezicht

Zal bij de rest ook wel weer komen hoor. Bij de derby afgelopen weekend is er een hoop ingenomen omdat iedereen dacht dat een beetje sfeer maken geen kwaad kon
Oud 22-04-2005, 19:41
ironflower
ironflower is offline

2de van links

1ste van links
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten