|
|
||
|
Citaat:
Ik snap heus wel dat mensen kenpo niet als de ideale vechtsport zien, maar voor mij is het dat wel.
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Hoe hoog is dat?
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb respect voor jou en je sport, misschien kun je dat andersom ook eens proberen. Ik ben niet van plan hier verder over te gaan discussiëren.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik bedoel is dat je tegenstander op straat echt niet zal wachten tot jij blokt en dan mooi terugslaat. Als iemand je op straat aanvalt is het een bezeten iemand, vol met adrenaline, die hoekend en stotend op je afkomt. Door traditionele vechtsporten heb je ook meestal de neiging om te denken dat iemand in 1 klap meteen knockout is. Wat als iemand hoekend op je af stormt? Wat als je op de grond beland? Ik ben ervan overtuigd dat je niet kan leren vechten zonder het echt te doen. En ja, ik heb respect voor je vechtsport, het zal vast heel mooi zijn, geeft je innerlijke rust, goed voor je lichaam. Maar verwacht gewoon niet dat je 1,2,3 jezelf kan verdedigen op straat, gebeurt wel vaker, mensen die een paar jaar op aikido zitten ofzo en dan een polsklem uitproberen op sjakie de lompe boer die met zwaaiende hoeken op ze afstormt, sjakie wint bijna altijd. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
zij krijgt zelfvertrouwen van d'r sport. Dus voelt ze zich sterk. en tegenwoordig heb je niks meer aan welke vechtsport dan ook hoor, om je te verdedigen, want met een beetje pech heb je een mes of een stel kogels in je lijf, dan kunde nog zo hard schoppen of slaan, een kogel kende toch echt niet blokken. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je zelfverdedigings technieken leert vind ik dat je ze ook toe moet kunnen passen, en niet alleen op je vriendje of vriendinnetje die lekker meewerkt in de dojo. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Maar wat ik ook al eerder zei: ik voél me zekerder/sterker op straat, wat naar mijn idee heeft ook effect heeft. En nu hou ik er echt over op. t Is een foto-topic.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Klinkt alsof je teveel de telegraaf leest ofzo. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
zie je tegenwoordig niet meer bij de gewone duels want dan mag je niks mee naar binnen nemen
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Zal bij de rest ook wel weer komen hoor. Bij de derby afgelopen weekend is er een hoop ingenomen omdat iedereen dacht dat een beetje sfeer maken geen kwaad kon
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Vrije tijd |
Sportfototopic! barbara.inc | 32 | 07-01-2006 13:20 | |
| Vrije tijd |
Sportfototopic Mark | 87 | 17-01-2004 14:23 | |