Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2005, 23:18
Verwijderd
Als ik een spin op mijn kamer heb is mijn vader (bijna) altijd de pineut. No way dat ik die dingen doodmaak als hij in de buurt is. Maar ik doe het wel als er niemand thuis is, maar dat ligt helemaal aan de grootte (niet te groot aub )

Het stomme is dat ik vroeger lang niet zo bang was voor spinnen als nu. Ik weet nog dat ik als kind in bed naar zo'n grote (huis)spin zat te kijken waar die allemaal heenliep en ik na een tijdje pas mijn ouders ging roepen. Als ik er nu zo een zie, ga ik gelijk gillen en dan weten mn ouders weer hoe laat t is. (al heb ik ze soms wel heel erg op de stuipen gejaagd )

Ik wil best van die angst af, maar hoe??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2005, 11:09
MarijkeB
MarijkeB is offline
Als je van je angst af wil komen kan je het beste eerst informatie zoeken over het gene waar je bang voor bent. Ga daarna eens rustig op onderzoek uit. Loop je tuin in en bekijk eens een spinnenweb met een spin er in. De spin zal niks doen en dan kan je hem eens goed bekijken. Je moet het gewoon stapje voor stapje doen en trots zijn op je zelf als het lukt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:12
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 18-04-2005 @ 15:49 :
Wat een ranzig topic zeg Maar jullie zeggen wel allemaal dat spinnen niks doen en dat je toch groter bent, maar misschien ligt het daar wel helemaal niet aan. Mensen die bang zijn voor muizen zijn er ook niet bang voor dat ze bijten. Het gaat om het idee. Het smeige, ranzige, kriebelende idee dat er een smerig, zwart en harig beest op plaatsen kruipt waar je 'em niet wilt hebben.

*Rillingen*
Muisjes zien dr lief uit
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:31
Verwijderd
beter een spin op je kamer dan een zooi muggen..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 14:51
Nickson
Nickson is offline
Hahahaha, mensen...

Het was een tijdje geleden op het nieuws ofzo of in de krant i.i.g.

Je eet in je leven gemiddeld 18 spinnen!

Als je ligt te slapen en je voelt iets kriebelen bij je mond in de buurt maak je automatisch zo'n "lik-weg-en-eet-op" beweging
Raar maarja je doet wel maar rare dingen tijdens je slaap.

Hahahaha, toen ik dit hoorde ging ik ff zwaar over mn nek..
Oud 13-05-2005, 15:33
yavanna
yavanna is offline
wow
nou jah je bent je er tenminste niet bewust van in je slaap, dus dat is niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 23:10
MTpower
MTpower is offline
kan heus geen kwaad zo'n spinnetje...
Eet ook zoveel vliegjes in de zomer op de fiets
Ze zouden eigenlijk standaard met een sausje moeten komen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 11:45
Droyd
Droyd is offline
Vast eet je wel kleine spinnen op maar dan omwille van een stom toeval ofzo, ze kunnen om het even waar zitten als je het zo bekijkt.

Wetenschappelijk valt zoiets toch niet te meten lijkt me. Gemiddeld 18 spinnen...
Oud 14-05-2005, 13:34
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik ben echt zooo bang voor spinnen. Mensen maken er grapjes over, zeggen dat er een spin in mijn haar zit enzo maar dat is dus echt niet grappig want ik ga echt fucking hard gillen en schreeuwen en stampen en rode vlekken krijgen en bijna huilen (soms ook echt )
Niet zo fijn nee. En ik ben zelfs bang voor dode spinnen
Toen ik dat voor het eerst hoorde over die spinnen die je opat heb ikdagen niet durven slapen
Oud 14-05-2005, 14:48
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Droyd schreef op 14-05-2005 @ 12:45 :
Vast eet je wel kleine spinnen op maar dan omwille van een stom toeval ofzo, ze kunnen om het even waar zitten als je het zo bekijkt.

Wetenschappelijk valt zoiets toch niet te meten lijkt me. Gemiddeld 18 spinnen...
jah ik vind het wel raar dat ze erachter kunnen komen. Ok, als je iets per jaar meet zou nog wel kunnen denk ik, maar hoe kan je nou iets meten wat over je hele leven gaat? dan moet je dus je hele leven onderzoek laten doen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 23:30
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn oplossing voor spinnen 's nachts (bedacht toen ik noodgedwongen naar de bank moest verkassen omdat ik een spin in de buurt van mijn bed had zien kruipen):

Klamboe!

Heilig dat ding. Ook al geloof ik geen ruk van dat spin opeet verhaal, ik neem toch liever het zekere voor het onzekere., want ook ik ben debiel bang voor die beesten. Zelfs de beschimmelde spinnen die dood hangen te zijn aan de keldertrap raak ik niet aan. En een glas op een spin zetten om hem te vangen weiger ik ook, want dan moet ik veel te dichtbij het beestje komen. Ze opzuigen doe ik alleen als ik in een hele heldhaftige bui ben. Dan zuig ik ze immers toch nog tussen mijn vingers die om de stofzuigerstang zitten door en wie weet kunnen ze er ook weer uitkruipen en willen ze dan wraak nemen (je daar ben ik echt bang voor) Ik heb een keer een hele avond in coma gelegen omdat er een spin over mijn slaapzak kroop. Die tent ben ik ook nooit meer ingeweest. Harrebar.
Oud 16-05-2005, 10:16
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
yavanna schreef op 14-05-2005 @ 15:48 :
voila Voor iedere spin die in je mond zou kruipen zie je er vast 200 op de muren. Neem wederom die 200 niet te letterlijk. Volgens mij proberen ze je sowieso zoveel mogelijk te ontwijken, dus weer een zorg minder.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten