Al die methoden die genoemd worden komen er weer op neer dat je de mol gewoon verderop je tuin in verjaagd (met als gevolg nog meer hopen) of naar de buren, die dan waarschijnlijk ook erg blij met je zijn.
Verder zie ik het niet zitten om overal gaas om de tuin heen te spannen aangezien die daar beetje te groot voor is, en dan moet het voetbalveldje van 20x40m ook nog en de moestuin van 15x15 m ook nog.
Stinkende planten lijkt me nou ook niet echt wat voor in de tuin. Een tuin heb je om van te genieten, daar zet ik liever een lekker ruikende brem, sering, vlinderstruik enz. neer dan dat ik de planten uit ga zoeken die het meeste stinken.
De kuil vullen heeft ook absoluut geen zin, de mol graaft er gewoon weer doorheen of nog erger, er omheen, waardoor je nog meer schade hebt.
En bij de flessenmethode krijg je weer dat verjagenidee +dat het een beetje lastig maaien is als je er elke keer de fles weer uit moet halen of eromheen maaien.
En de mol ergens anders heen brengen; Een mol die ongewild boven de grond is gaat gillen, en wil jij helemaal naar het bos rijden met een gillende mol, dat wil je echt niet (snap je waarschijnlijk alleen als je dat weleens gehoord hebt, en nee, dat was niet omdat de mol niet goed in de klem zat ofzo)
Kom nu eens met argumenten of alternatieven die hout snijden...
|