Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed.. nog even over het onderwerp: stel er komt een einde van de wereld. Wat boeit het dan voor diegene? Je kunt nooit zeggen 'hij heeft gelijk' want dan ben je er al niet meer. En waarom zegt die persoon niet recht voor z'n raap 'dan gebeurd het' ipv. een cryptische omschrijving. Dat kan ik dus gewoonweg niet verklaren. Anybody?
||
![]() |
Citaat:
de bijbel heeft het over de jongen op het paard; en mijn achternaam is toevallig 'De Ruiter' (of dat was wat iemand ervan maakte die de bijbel en nostradamus samen plakte; whatever). ik ben nogal wiskundige (dus ik heb pi uit m'n hoofd geleerd op 260 decimalen) en informaticus en op een dag vond ik uit dat de identificatiecode JDR-PI die ik gebruikte om de ware identiteit van bepaalde bestanden te masqueren ook weleens opgevat kon worden als de som van de ASCII waarden van JOHANDERUITER en daar dan 314 (wat iedereen weet van pi) van af te trekken; 980-314=666 nu stond er ook nog iets in nostradamus over dat zijn naam klonk als ruige grond; nu is frans niet mijn beste kant maar ik dacht wel dat grond iets was van terre; dat komt wel goed uit; over ruig kon ik niks vinden; jammer nou ![]() Laat dit nou zien dat ik de derde antichrist moet zijn die met de duivel onder 1 hoedje speelt? of laat het gewoon zien dat je er echt ALLES van kunt maken wat je wilt zodat er altijd wel wat kloppends in te vinden valt? Ik denk dat laatste. |
![]() |
||||
![]() |
Dystopia schreef:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Deze achteraf-voorspellingen hebben dus als functie: de mensen geruststellen in een tijd van moeilijkheden. Ik heb geen bedoeling gezien in zijn werk, maar ik heb het ook niet helemaal gelezen. Maar dit is in ieder geval een nuttige functie, die het heeft. Wanneer deze voorspellingen bekend zouden zijn, dan zouden ze op slag veel en veel minder waarde hebben. Want natuurlijk gaan mensen er dan naar toe leven. De beleggers (Wall street, AEX en dergelijke) zouden hun geld tijdig uit bijv. de vliegtuigsector hebben gehaald, als ze de aanslag op het World Trade Center hadden voorzien (of: een aanslag als op het WTC). Dan krijg je dus ook een self-fullfilling prophecy – mechanisme: Omdat iedereen gelooft dat het onvermijdelijk is of de kans heel groot is, wordt de toekomst sowieso al beďnvloed door de mensen. Dan kun je niet meer zeggen of het door de voorspelling komt of dat het uit zichzelf al waar was geweest. Dan is er niet meer zuiver te beoordelen of het een voorspelling of een goed werkende suggestie was. Juist omdat de woorden van Nostra pas na het gebeuren ontcijferd kunnen worden, zijn het ‘echte’ voorspellingen geweest. Het principe is ergens te vergelijken met voorspellingen die in verzegelde envelop in een notariskantoor gedeponeerd worden, en die pas op dat en dat tijdstip geopend mogen worden, in bijzijn van getuigen en zo. Twiety geeft in 28-06-2002 14:59 in deze topic een pracht van een link, waar je onder meer de voorspellingen die achteraf begrepen zijn en uitgekomen, na kunt gaan: http://esoterism.com/nostradamus/bien2.htm Om het eens niet van anderen te horen maar zelf te gaan kijken. In deze link http://www.in-zicht.nl/hein_van_dongen.htm staan interessante gedachtes over of de toekomst nu 100% vastligt of ‘kneedbaar’ is. Op het net is best veel over hem geschreven, maar heel weinig echt goede sites. Op de meeste sites wordt hij oftewel klakkeloos geloofd (ook voor de toekomst) of als charlatan gezien.. Misschien is deze site een van de meer voorzichtige sites: http://www.spiritualiteit.com/nederlands/main.html, hier vind je wat voorspellingen die uitgekomen zijn, heel kort besproken. Maar ik heb nog geen goede Nederlandse sites gezien. Wel dat mensen de gekste dingen gaan geloven als ze gaan zoeken in zijn voorspellingen. Volgens mij blijf je geestelijk gezonder als je gaat kijken of hij het verleden goed voorspeld heeft, maar als je van het heden en de toekomst afblijft. (en als je dat tóch probeert, en meent zelf de toekomst te kunnen zien, dan moet je maar een tijdje gaan genieten van de teksten in deze topic van Just Johan, dystopia en Morgan.) |
![]() |
|
![]() |
alle dingen die je achteraf uit de voorspellingen van nostradamus kunt halen had je er ook vooraf ook in kunnen zien en vervolgens selfforfilling prophecy gaan toepassen. hitler is ook flink in de weer geweest met de voorspellingen van nostradamus trouwens; als nostradamus dat nou even voorzien had had hij hitler misschien niet het idee gegeven dat ie de hele wereld aankon en daarmee heel wat levens gered.
ik heb trouwens ook het idee dat het net zo is als met de bijbelcode; als je maar genoeg dingen vaag genoeg opschrijft; er zijn bijna 1000 coupletten; ieder op zeker ... (een groot aantal in elk geval) manieren uit te leggen; daarbij gegeven dat er een hoop gebeurt in de wereld; waarvan we ons alleen op de oorlogen, uitvindingen en levens van belangrijke personen hoeven te richten; dat brengt ons al aardig in de richting van een hoop gejuich bij het kijken naar wat er al uitgekomen is. btw, pe die link naar die uitgekomen voorspellingen klopt niet; kun je een specifiekere link geven misschien? Laatst gewijzigd op 05-07-2002 om 11:09. |
![]() |
|
![]() |
Hitler verdraaide alles wat hij kon gebruiken. Volgens mij had hij Nostra's voorspellingen gewoon niet geloofd, als het niet in zijn kraam te pas was gekomen.
Je had alle feiten er ook vooraf in kunnen zien. Maar in de praktijk kun je er alles in zien, kijk maar eens wat de mensen op het net maken van zijn voorspellingen die nog niet uitgekomen zijn. Dan kan het oorlog worden, maar ook vrede blijven enz. Dus in de praktijk is het de kunst van alle mogelijkheden de goede te kiezen, en dat blijkt bij hem nog niet gelukt te zijn. Maar om hier een eigen oordeel over te krijgen moet je wel verschilllende boeken over uitgekomen voorspellingen lezen en met elkaar vergelijken, of verschillende pagina's op het net lezen, vind ik. En daar gaat best wat tijd in zitten. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|