Heerlijk om te merken dat ik globaal gezien al dit hele schooljaar goed in m'n vel zit. En de laatste, 3 en een halve maand zelfs heel goed. Ik heb gewoon een gezellig en leuk leven. Leuke vrienden, leuke andere contacten en soms een jongen voor de afwisseling. Sociaal is voor mij nog altijd het belangrijkste en het zit daar gewoon goed, dat geeft een heerlijk gevoel.
Thuis gaat het steeds minder. Ik bots steeds meer en erger me kapot aan hun narrow minded instelling en alle andere kleinburgerlijke zooi. Het feit dat zus&broer uit huis wonen maakt het er niet makkelijker op. Maar ze bedoelen het vast allemaal goed en bla bla, ik overleef het ook wel weer.
School helaas blijven zitten dit jaar, de kater komt later op dit gebied. Weet dat ik deze jaarlaag ongelooflijk ga missen en zeker mensen ga 'verliezen' door het simpele feit dat we niet meer in dezelfde klas zitten. Klinkt raar, maar het zijn dan vrij oppervlakkige contacten die gewoon gezellig en leuk zijn. Maar ik moet er van uit gaan dat ik dit ook weer opbouw in een nieuwe klas. Ik ga ze zo vreselijk missen, ik zit al 5 jaar bij dezelfde mensen in de klas en nu kom ik opeens ergens anders terecht, ontzettend moeilijk.
Op eetgebied gaat het redelijk. Kan het goed loslaten en ben in evenwicht. Nu bijna 10 maanden op het zelfde gewicht en dat geeft een goed gevoel. Hoewel voorgenomen er meer op te letten komt het er nu niet van en ik kan heerlijk zorgeloos eten. Het komt wel weer.
Ondanks al het geluk wat ik de afgelopen maanden heb ondervonden ben ik bang voor het bijna onvermijdelijke zwarte gat wat moet volgen op zoveel leuks. Maar zelfs nu het vakantie is, en ik meestal vrolijk gedumpt wordt, is het leuk. Vorige week lekker drie dagen bij het meer gelegen en donderdag en vrijdag gezellig voor me zelf gehad. In het weekend wezen kamperen en vandaag weer weg met vrienden. Super. Maandag op vakantie, in m'n eentje. Ik neem m'n fotoboek mee om heimwee te voorkomen en ga superweken hebben.
Rest van de vakantie op pad met mijn theatergroep, weekendje weg naar een riant vakantiehuisje met diezelfde theatergroep, varen met vrienden, twee feesten, fijne zomeravonden doorbrengen met vrienden en een beetje aan mezelf en mijn creativiteit werken. Leuke plannen om wat met mijn kamer te gaan doen. Daarnaast misschien wat actiever worden en wat meer gaan zwemmen.
Oh, wat is het een verademing om gelukkig te zijn. Ik waardeer het ook heel erg, logischerwijs omdat ik iets veel moeilijkers heb gekend. Ik geniet zo van deze periode, leg alles vast om zo lang mogelijk het vast te kunnen houden. I love life op dit moment.
Dat wou ik even kwijt