Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het zal me een zorg zijn, iemand verandert er niet ineens door oid... Als ze verliefd op mij zou zijn, zou dat een 'probleem' zijn, omdat ik niet verliefd op haar zou zijn, maar dat zou het ook zijn als een vriend ineens verliefd op me zou worden en ik niet op hem...
Mijn zusje heeft een paar jaar een vriendin gehad, inmiddels heeft ze een vriend. Prima, toch? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
een goede vriendin van me heeft weleens verteld dat ze verliefd is geweest op een meisje en dat ze een triotje heeft gehad met daarin nog een andere vrouw. Daar heb ik ab-so-luut geen problemen mee, maar ik dacht wel stiekem "..vindt ze mij ook aantrekkelijk?"
![]()
|
Ik heb het met 2 vrienden gehad, mijn beste vriendin wist het al toen ze 15 was. Eerst voelde het wel vreemd omdat wij altijd met elkaar in één bed sliepen etc. maar toen ik aan het idee gewend was vond ik 't eigenlijk hetzelfde als wanneer ze me verteld zou hebben dat ze hetero was. Eigenlijk maakt het me helemaal niets uit of iemand hetero- of homosexueel is.
|
Een vriendin van mij is lesbisch en toen ze dat vertelde in een groepsgesprek van vier wist niemand iets zinnigs te zeggen
![]() ![]()
|
![]() |
Mijn beste vriendin is er ongeveer 2 jaar geleden achter gekomen dat ze op meiden viel in plaats van jongens! En ik ken haar al mijn hele leven, maar natuurlijk zat ik daar niet mee nog steeds dezelfde geweldige meid en heb haar er ook mee gesteund! Nu denkt ze dat ze toch óók op jongens valt
![]() |
![]() |
|
Een van m'n vroegere beste vriendinnen vertelde me dat ze (waarschijnlijk) lesbisch was. Ik reageerde precies zoals ik er ook over denk: geen probleem, ze is niet anders voor me dan eerst. We bleven dus ook precies hetzelfde tegenover elkaar, maar sindsdien heeft ze het er nooit meer over gehad. Bovendien schijn ik de enige te zijn aan wie ze het toendertijd heeft verteld (behalve haar moeder geloof ik), en dat is nu al vier jaar geleden ofzo. Ze heeft het er heel erg moeilijk mee en kan er maar niet openlijk voor uitkomen. Ik begrijp dat niet helemaal want voor zover ik weet is er niemand die haar zou veroordelen. Jammer dat ik haar nu niet zoveel meer spreek, ik zou er nog wel eens naar willen vragen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn 2 beste vriendinnen vallen allebei op vrouwen (ze hadden eerst een relatie).
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Ik ben ook niet bang dat ze verliefd op mij zullen worden ofzo. Mocht dat wel gebeuren dan komen we daar ook wel overheen. Ze weten allebei dat ik 100% hetero ben De ene is Bi dus gelukkig kan ik met haar wel jongens keuren ![]() @ Mening Gever: Wat ongelofelijk triest dat bij jou op school mensen niet eerlijk kunnen zijn over hun geaardheid. Ik heb echt een hekel aan mensen die die zo bekrompen zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Op mijne in elk geval ook. Ik werd er al mee gepest voordat ik het zelf wist ![]()
|
![]() |
Ik mag toch bang zijn om bepaalde, gevoelige meningen te uiten 'IRL'? Zelfs politici hebben die angst... Maar zij hebben beveiliging.
Het zal natuurlijk wel per school een beetje verschillen, maar ik geloof er weinig van dat andere 'schoolcultuurtjes' erg homotolererend zijn. Maar ja, op mijn school zijn er simpelweg geen bekende uit-de-kast-gekomen homo's. Of iedereen moet toevallig heterosexueel zijn. |
![]() |
||
Citaat:
En BTW: wat heb jij een kutnick zeg... |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er ooit problemen waren. En ik zat nog wel op een boeren schooltje ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je bij mij op de middelbare school homo, jood of Duitser was, dan moest je automatisch meer je best doen om erbij te horen. Maar goed, dat was in een Christelijke gemeente met allemaal ex-Rotterdammers.. PS: Soms is het ook een geval van blootstelling. Ik kan mij een situatie herinneren waarbij we van een klasgenootje wisten dat hij homo was.. die werd toen voor een gymles met kleren en al onder de douche gezet. Iedereen lachte erover, niemand boeide het. Hij hield het vervolgens ook stil en ging meteen naar huis.. en de meisjes van mijn klas wisten volgens mij niet eens dat het gebeurd was. Dus ja, hoeveel zegt het dan eigenlijk wanneer iemand zegt "bij mij op school is er nooit wat gebeurd" *?* Laatst gewijzigd op 14-12-2007 om 07:13. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er is me wel eens serieus gevraagd of ik lesbisch was, omdat ik 15 was en nog steeds geen vriendje had gehad. Maar ik was op de middelbare sowieso de lul. Verder waren er verschillende biseksuele meiden en een paar homo's bij mij op school. Ik kan me niet herinneren dat die anders behandeld werden. De meiden iig niet, en de jongens werden er wel eens mee voor de gek voor gehouden, maar echt gepest zijn ze volgens mij niet.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, het zou wat betreft mijn beste vriendin niets veranderen..
Over middelbare scholen.. Ik zat op een grote middelbare school in Amsterdam, waar toch wel een aantal algemeen geaccepteerde homo's en lesbiennes rondliepen. Ik heb nog nooit iemand heel lullig horen/zien doen en hier ook verder nooit iets over gehoord.. Ik kende zelf ook een aantal mensen van een andere geaardheid en daar werd ook zelden lullig tegen gedaan. Ja, ze werden weleens vreemd aangekeken, maar dat was meer omdat ze er ook apart uitzagen zeg maar. Maar goed, ik had toch wel een school waar heel veel vreemde types op zaten heb ik het idee.. dat was aardig geaccepteerd. Snoopy zat op dezelfde school als ik, dus als zij dit leest kan ze het misschien beamen/aanvullen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu weet ie wel beter, maar toch.
||
Citaat:
grappig eraan is wel dat als je homo bent dat normaliter toch JUIST betekent dat je een relatie hebt (met iemand van t eigen geslacht) het hebben van geen relatie kan verschillende redenen hebben en kun je vanuit verschillende perspectieven prijzen dan wel afkeuren. maar tegenwoordig kan ik zo goed met vooral mijn ma praten, dat voor haar wel duidelijk is dat mijn seksuele gevoelens bij vrouwen liggen, maar ik ze tegelijkertijd verafschuw.
||
Citaat:
![]() Mja, zo ging dat bij mij op mijn vijftiende dus ook, maar op zulk soort aanvallende vragen zit je gewoon echt niet te wachten als je erover aan het twijfelen bent. Ik denk dat ******** gelijk heeft, dat het voornamelijk een soort nadeel is als je erbij wilt horen, dat je dan extra je best moet doen. Als je dan al de pech hebt sowieso niet zo hip te zijn, voel je je toch niet echt op je gemak. Het is een eigenschap waar je gepest mee kan worden. Dat zou niet zo moeten zijn.
|
Verwijderd
|
Mijn beste vriendin was er heilig van overtuigd dat ik lesbisch was omdat ik nooit een vriendje had en het maar weinig over jongens had, ze ging zelfs bedenken hoe ze zou reageren als ik het zou vertellen. Dat punt is nooit gekomen omdat ik tegen alle schijn in wél op jongens val, maar toen kwam zíj na een aantal jaar aan dat ze meisjes toch wel erg interessant vond.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Zou een beetje raar zijn als ik er bezwaar tegen zou hebben
![]() Dit vind ik trouwens een irritante reactie: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In mijn ervaring was juist zij bang dat ik zou denken dat ze op me viel. Maar dat was wel het laatste wat in me opkwam. Al is het achteraf een beetje diffuus of ze ooit iets voor me heeft gevoeld, afgaande op half-afgemaakte opmerkingen en zo.
Maar ook al zou het wel/nu zo zijn, wat dan nog? Er zijn toch ook wel eens jongens op je verliefd zonder dat jij iets mee wil? Daar ben je toch ook niet ineens bang voor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
bij homo's is t net zo onvoorspelbaar als bij meiden, je weet niet voor wie ze vallen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|