Oud 08-12-2007, 13:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou het wel best vinden.
Oud 08-12-2007, 14:27
*amélie*
*amélie* is offline
Een van mijn beste vriendinnen belde ongeveer 2 jaar geleden op 'ik moet je wat vertellen ben je thuis?' Ik schrok me dood, dacht dat de kanker van haar moeder terug was. Bleek helemaal niet zo, ze valt alleen op vrouwen. Ik geloof dat ik reageerde met 'o goh'. Ik was wel een beetje verbaasd, omdat ik haar al 15 jaar ken ofzo en ze regelmatig vriendjes had, maar het kan me niet echt boeien. Ze blijft een even mooie persoon en onze vriendschap is eigenlijk niet anders geworden.
Oud 08-12-2007, 15:45
Verwijderd
boeiend, net alsof die persoon daar ineens door verandert. het zou wat anders zijn als diegene ineens een crush op mij zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 17:46
Moustache
Moustache is offline
Een goeie vriend, misschien niet mn beste maar ach, is sinds kort officieel bisexueel, niet volledig dezelfde context dus maar ik vind het vooral heel tof dat hij er zo open en normaal over is.
Oud 08-12-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Het gebeurde mij, dus ik weet wel hoe ik reageerde: zwaar verbaasd. Ze had eerder al vriendjes gehad, had het bij 'leuk vinden' altijd over jongens en ik kwam er ook op een nogal rare manier achter (ze bleek iets met mijn zusje te hebben) en ik vond het, toen ik de eerste verbazing voorbij was, vooral erg jammer dat ze me de paar maanden ervoor er niets over had verteld. Ik zou er niet zo'n moeite mee hebben gehad als het niet mijn zusje was geweest, denk ik. Nu heb ik wel veel minder contact met haar .
Voor de rest ken ik een aantal mensen die homo/lesbienne zijn, maar niet heel goed, maar dat vind ik allemaal wel tof eigenlijk .
Zo leer je nog is dingen te weten komen over bekenden

Ot: ik zou er totaal geen moeite mee hebben, zij het niet dat mijn beste vriendinnetje eigk nog nooit een vriendje heeft gehad en we het er wel is over gehad hebben. Maar volgens mij is ze gewoon hetero.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:09
Jonas90
Jonas90 is offline
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 09:16
Pluis
Pluis is offline
Ik heb het meegemaakt, en ik vond het destijds helemaal niet raar. het bleef nog steeds hetzelfde meisje, en ik was ook niet bang dat ze ineens op mij zou vallen ofzo.
Oud 10-12-2007, 09:37
Verwijderd
Het zal me een zorg zijn, iemand verandert er niet ineens door oid... Als ze verliefd op mij zou zijn, zou dat een 'probleem' zijn, omdat ik niet verliefd op haar zou zijn, maar dat zou het ook zijn als een vriend ineens verliefd op me zou worden en ik niet op hem...

Mijn zusje heeft een paar jaar een vriendin gehad, inmiddels heeft ze een vriend. Prima, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 10:46
Volk
Volk is offline
Citaat:
Het zal me een zorg zijn, iemand verandert er niet ineens door oid... Als ze verliefd op mij zou zijn, zou dat een 'probleem' zijn, omdat ik niet verliefd op haar zou zijn, maar dat zou het ook zijn als een vriend ineens verliefd op me zou worden en ik niet op hem...
Goeie vriendin van me bleek verliefd op me te zijn. Hebben we veel over gepraat en uiteindelijk heeft het onze relatie niet veranderd. Maar het was wel effe apart.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 12:10
Optima
Optima is offline
een goede vriendin van me heeft weleens verteld dat ze verliefd is geweest op een meisje en dat ze een triotje heeft gehad met daarin nog een andere vrouw. Daar heb ik ab-so-luut geen problemen mee, maar ik dacht wel stiekem "..vindt ze mij ook aantrekkelijk?" ( ondanks dat ik superhetero ben)
Oud 10-12-2007, 12:52
KreZor
KreZor is offline
Ik heb het met 2 vrienden gehad, mijn beste vriendin wist het al toen ze 15 was. Eerst voelde het wel vreemd omdat wij altijd met elkaar in één bed sliepen etc. maar toen ik aan het idee gewend was vond ik 't eigenlijk hetzelfde als wanneer ze me verteld zou hebben dat ze hetero was. Eigenlijk maakt het me helemaal niets uit of iemand hetero- of homosexueel is.
Oud 10-12-2007, 13:37
Verwijderd
hooguit verbaasd wanneer ik het niet verwacht had

verder verbind ik daar geen nieuwe conclusies aan
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 14:47
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Zie TT. Brand los!
als mij beste vriendin lesbisch blijkt te zijn dan... Niks.
Oud 10-12-2007, 15:21
Fosca
Fosca is offline
Een vriendin van mij is lesbisch en toen ze dat vertelde in een groepsgesprek van vier wist niemand iets zinnigs te zeggen dus het was een hele tijd stil tot ze reageerde met 'willen jullie nu niet meer met me praten ofzo'. Toen begonnen we allemaal door elkaar heen te reageren dat het ons natuurlijk niks uitmaakte en dat we haar nog steeds heel leuk vonden enzo
Oud 10-12-2007, 15:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn beste vriendin was mijn vriendin, dus ik was blij verrast.
Oud 10-12-2007, 15:37
Iza
Iza is offline
Mijn beste vriendin is er ongeveer 2 jaar geleden achter gekomen dat ze op meiden viel in plaats van jongens! En ik ken haar al mijn hele leven, maar natuurlijk zat ik daar niet mee nog steeds dezelfde geweldige meid en heb haar er ook mee gesteund! Nu denkt ze dat ze toch óók op jongens valt
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 20:43
Jonas90
Jonas90 is offline
vooral veel lesbiennes!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 01:07
Dexter_M
Dexter_M is offline
geen probleem ben zelf ook homo.
van het weekend nog een vriend geholpen met het uit het kastkomen tegenover ze ouders.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 10:45
Verwijderd
Een van mijn vriendinnen is lesbisch, het maakt mij echt niets uit.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 11:30
Drez
Drez is offline
Ik vind het allemaal prima.
Oud 11-12-2007, 13:34
Narziss
Narziss is offline
Een van m'n vroegere beste vriendinnen vertelde me dat ze (waarschijnlijk) lesbisch was. Ik reageerde precies zoals ik er ook over denk: geen probleem, ze is niet anders voor me dan eerst. We bleven dus ook precies hetzelfde tegenover elkaar, maar sindsdien heeft ze het er nooit meer over gehad. Bovendien schijn ik de enige te zijn aan wie ze het toendertijd heeft verteld (behalve haar moeder geloof ik), en dat is nu al vier jaar geleden ofzo. Ze heeft het er heel erg moeilijk mee en kan er maar niet openlijk voor uitkomen. Ik begrijp dat niet helemaal want voor zover ik weet is er niemand die haar zou veroordelen. Jammer dat ik haar nu niet zoveel meer spreek, ik zou er nog wel eens naar willen vragen.
Oud 11-12-2007, 13:44
Verwijderd
geen probleem, als hij/zij daar gelukkig van is, wie ben ik om te zeggen dat zoiets niet mag.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 16:32
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Ok, kansloos.

OT: Ik zou het bijzonder vreemd vinden.
Wees realistisch. Je weet heus wel dat homoseksualiteit nog niet volledig geaccepteerd is. Misschien is mijn school een speciale school, maar als iemand hier uit de kast zou komen dan is haar/zijn sociale leven verpest. En als ik openlijk homo's accepteer dan krijg ik ook problemen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 17:29
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Mijn 2 beste vriendinnen vallen allebei op vrouwen (ze hadden eerst een relatie).
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Ik ben ook niet bang dat ze verliefd op mij zullen worden ofzo. Mocht dat wel gebeuren dan komen we daar ook wel overheen. Ze weten allebei dat ik 100% hetero ben
De ene is Bi dus gelukkig kan ik met haar wel jongens keuren

@ Mening Gever: Wat ongelofelijk triest dat bij jou op school mensen niet eerlijk kunnen zijn over hun geaardheid. Ik heb echt een hekel aan mensen die die zo bekrompen zijn.
Oud 12-12-2007, 20:44
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Wees realistisch. Je weet heus wel dat homoseksualiteit nog niet volledig geaccepteerd is. Misschien is mijn school een speciale school, maar als iemand hier uit de kast zou komen dan is haar/zijn sociale leven verpest. En als ik openlijk homo's accepteer dan krijg ik ook problemen.
Dan lijkt jouw school mij inderdaad een 'speciale' school want bij mij ging dat echt niet zo
Oud 12-12-2007, 23:38
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
je doet je naam geen eer aan.
Oud 13-12-2007, 07:04
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik zou zijn vriendin inpikken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 07:41
Fea
Fea is offline
Verbaasd omdat ik het niet verwacht had. Maar verder maakt het me niets uit.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 08:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

@ Mening Gever: Wat ongelofelijk triest dat bij jou op school mensen niet eerlijk kunnen zijn over hun geaardheid. Ik heb echt een hekel aan mensen die die zo bekrompen zijn.
Ik denk dat dat op alle middelbare scholen zo is

Op mijne in elk geval ook. Ik werd er al mee gepest voordat ik het zelf wist
Oud 13-12-2007, 13:34
Mening Gever
Mening Gever is offline
Ik mag toch bang zijn om bepaalde, gevoelige meningen te uiten 'IRL'? Zelfs politici hebben die angst... Maar zij hebben beveiliging.

Het zal natuurlijk wel per school een beetje verschillen, maar ik geloof er weinig van dat andere 'schoolcultuurtjes' erg homotolererend zijn.

Maar ja, op mijn school zijn er simpelweg geen bekende uit-de-kast-gekomen homo's. Of iedereen moet toevallig heterosexueel zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 13:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik mag toch bang zijn om bepaalde, gevoelige meningen te uiten 'IRL'? Zelfs politici hebben die angst... Maar zij hebben beveiliging.

Het zal natuurlijk wel per school een beetje verschillen, maar ik geloof er weinig van dat andere 'schoolcultuurtjes' erg homotolererend zijn.
Op mijn middelbare school was het geen probleem, en dat is al zo'n 10 jaar geleden. Dus ik geloof zeker dat die school van jou een uitzondering is ja, helemaal als je als niet homo met de nek aangekeken wordt omdat je met homo's omgaat.

En BTW: wat heb jij een kutnick zeg...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 15:49
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Ik denk dat dat op alle middelbare scholen zo is

Op mijne in elk geval ook. Ik werd er al mee gepest voordat ik het zelf wist
Niet bij ons.
Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er ooit problemen waren.
En ik zat nog wel op een boeren schooltje
Oud 13-12-2007, 18:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Niet bij ons.
Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er ooit problemen waren.
En ik zat nog wel op een boeren schooltje
Maar dat is anders! Nee, ik kan me ook niet herinneren dat er bij ons echt problemen waren. Maar ik kan me ook niet herinneren dat er iemand voor uit durfde te komen homoseksueel te zijn. Er werd toch meestal wel negatief over gesproken, homo is nog altijd een erg favoriet scheldwoord. Ik vind jullie allemaal echt heel naďef, of ik had echt gewoon een rotschool
Oud 13-12-2007, 22:06
Mening Gever
Mening Gever is offline
Dankje, ik vind mijn nick ook prachtig.

Mwah, misschien is een 'is/was mijn school anti-homo' topic interessant. De mijne in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is anders! Nee, ik kan me ook niet herinneren dat er bij ons echt problemen waren. Maar ik kan me ook niet herinneren dat er iemand voor uit durfde te komen homoseksueel te zijn. Er werd toch meestal wel negatief over gesproken, homo is nog altijd een erg favoriet scheldwoord. Ik vind jullie allemaal echt heel naďef, of ik had echt gewoon een rotschool
Mwah, het hangt er een beetje vanaf uit welk gebied in Nederland je komt en ook van de leeftijd die mensen hebben (en het niveau).

Als je bij mij op de middelbare school homo, jood of Duitser was, dan moest je automatisch meer je best doen om erbij te horen. Maar goed, dat was in een Christelijke gemeente met allemaal ex-Rotterdammers..

PS:
Soms is het ook een geval van blootstelling. Ik kan mij een situatie herinneren waarbij we van een klasgenootje wisten dat hij homo was.. die werd toen voor een gymles met kleren en al onder de douche gezet. Iedereen lachte erover, niemand boeide het. Hij hield het vervolgens ook stil en ging meteen naar huis.. en de meisjes van mijn klas wisten volgens mij niet eens dat het gebeurd was.

Dus ja, hoeveel zegt het dan eigenlijk wanneer iemand zegt "bij mij op school is er nooit wat gebeurd" *?*

Laatst gewijzigd op 14-12-2007 om 07:13.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 07:53
Verwijderd
Er is me wel eens serieus gevraagd of ik lesbisch was, omdat ik 15 was en nog steeds geen vriendje had gehad. Maar ik was op de middelbare sowieso de lul. Verder waren er verschillende biseksuele meiden en een paar homo's bij mij op school. Ik kan me niet herinneren dat die anders behandeld werden. De meiden iig niet, en de jongens werden er wel eens mee voor de gek voor gehouden, maar echt gepest zijn ze volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 08:31
Verwijderd
Hm, het zou wat betreft mijn beste vriendin niets veranderen..

Over middelbare scholen.. Ik zat op een grote middelbare school in Amsterdam, waar toch wel een aantal algemeen geaccepteerde homo's en lesbiennes rondliepen. Ik heb nog nooit iemand heel lullig horen/zien doen en hier ook verder nooit iets over gehoord.. Ik kende zelf ook een aantal mensen van een andere geaardheid en daar werd ook zelden lullig tegen gedaan. Ja, ze werden weleens vreemd aangekeken, maar dat was meer omdat ze er ook apart uitzagen zeg maar.

Maar goed, ik had toch wel een school waar heel veel vreemde types op zaten heb ik het idee.. dat was aardig geaccepteerd.

Snoopy zat op dezelfde school als ik, dus als zij dit leest kan ze het misschien beamen/aanvullen? School was overigens Montessori Lyceum Amsterdam, zitten er vast nog wel meer van hier (?)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 12:34
Rob
Rob is offline
Citaat:
Er is me wel eens serieus gevraagd of ik lesbisch was, omdat ik 15 was en nog steeds geen vriendje had gehad.
Ach, dat dacht mijn vader ook toen ik 17 was zonder een vriendin gehad te hebben. :')
Nu weet ie wel beter, maar toch.
Oud 14-12-2007, 12:46
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Er is me wel eens serieus gevraagd of ik lesbisch was, omdat ik 15 was en nog steeds geen vriendje had gehad. Maar ik was op de middelbare sowieso de lul. Verder waren er verschillende biseksuele meiden en een paar homo's bij mij op school. Ik kan me niet herinneren dat die anders behandeld werden. De meiden iig niet, en de jongens werden er wel eens mee voor de gek voor gehouden, maar echt gepest zijn ze volgens mij niet.
same here, het homo vraagstuk ivbm. geen vriendin..
grappig eraan is wel dat als je homo bent dat normaliter toch JUIST betekent dat je een relatie hebt (met iemand van t eigen geslacht)
het hebben van geen relatie kan verschillende redenen hebben en kun je vanuit verschillende perspectieven prijzen dan wel afkeuren.

maar tegenwoordig kan ik zo goed met vooral mijn ma praten, dat voor haar wel duidelijk is dat mijn seksuele gevoelens bij vrouwen liggen, maar ik ze tegelijkertijd verafschuw.
Oud 14-12-2007, 13:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ach, dat dacht mijn vader ook toen ik 17 was zonder een vriendin gehad te hebben. :')
Nu weet ie wel beter, maar toch.
Dat je lesbisch was?

Mja, zo ging dat bij mij op mijn vijftiende dus ook, maar op zulk soort aanvallende vragen zit je gewoon echt niet te wachten als je erover aan het twijfelen bent.
Ik denk dat ******** gelijk heeft, dat het voornamelijk een soort nadeel is als je erbij wilt horen, dat je dan extra je best moet doen. Als je dan al de pech hebt sowieso niet zo hip te zijn, voel je je toch niet echt op je gemak. Het is een eigenschap waar je gepest mee kan worden. Dat zou niet zo moeten zijn.
Oud 15-12-2007, 09:13
Verwijderd
Mijn beste vriendin was er heilig van overtuigd dat ik lesbisch was omdat ik nooit een vriendje had en het maar weinig over jongens had, ze ging zelfs bedenken hoe ze zou reageren als ik het zou vertellen. Dat punt is nooit gekomen omdat ik tegen alle schijn in wél op jongens val, maar toen kwam zíj na een aantal jaar aan dat ze meisjes toch wel erg interessant vond.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 17:42
Rob
Rob is offline
Citaat:
Dat je lesbisch was?
*insert slechte grap over lesbische gevangen in 't lichaam van een man*
Oud 15-12-2007, 18:34
Qimm
Qimm is offline
Ik zou van iedereen geschokt zijn Maar ze blijven er gewoon dezelfde (leuke!) persoon door, dus: BOEIEND
Oud 15-12-2007, 21:39
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Zou een beetje raar zijn als ik er bezwaar tegen zou hebben. Dus tsja, het zou meer een "oh, ok"-reactie zijn.

Dit vind ik trouwens een irritante reactie:
Citaat:
maar minder als ie mij heel leuk zou vinden.. ik kan zo'n behoefte namelijk niet bevredigen...
Alsof iedere homo/lesbienne zijn beste vriend/vriendin leuk zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Zou een beetje raar zijn als ik er bezwaar tegen zou hebben. Dus tsja, het zou meer een "oh, ok"-reactie zijn.

Dit vind ik trouwens een irritante reactie:

Alsof iedere homo/lesbienne zijn beste vriend/vriendin leuk zou vinden.
Nou ja, kijk, mijn vriendinnen vínden me natuurlijk al geweldig, dus als ze toevallig lesbisch bleken te zijn, zit de kans er wel in dat ze me ook fysiek aantrekkelijk zouden vinden. Dan vind ik het niet onwaarschijnlijk dat je ook verliefd wordt, per ongeluk. Vind het niet zo'n hele rare gedachte. Maar word wel een beetje kriegelig van (met name) mannen die reageren met "Ja homo's, best, als ze maar niet aan me zitten." Eh, ja, want je bent zó heet...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 22:07
Verwijderd
In mijn ervaring was juist zij bang dat ik zou denken dat ze op me viel. Maar dat was wel het laatste wat in me opkwam. Al is het achteraf een beetje diffuus of ze ooit iets voor me heeft gevoeld, afgaande op half-afgemaakte opmerkingen en zo.
Maar ook al zou het wel/nu zo zijn, wat dan nog? Er zijn toch ook wel eens jongens op je verliefd zonder dat jij iets mee wil? Daar ben je toch ook niet ineens bang voor.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 22:53
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
"Ja homo's, best, als ze maar niet aan me zitten." Eh, ja, want je bent zó heet...
En alsof iedere hetero jongen verliefd is op ieder meisje...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 11:15
Verwijderd
Citaat:
En alsof iedere hetero jongen verliefd is op ieder meisje...
Idd... 't zal d'r wel mee te maken hebben dat jongens over het algemeen sneller seks willen dan meiden - een heterojongen zal misschien met veel meiden in zijn omgeving wel een keertje seks willen, als dat zou kunnen, en daarom verwacht ie van een homo dat die net zo goed met zo ongeveer alle jongens wel seks willen. Denk ik?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 12:49
Mephisto
Mephisto is offline
Denk iets in de trant van: "nou jongen, bak een taart en vier het "
Oud 16-12-2007, 12:58
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Idd... 't zal d'r wel mee te maken hebben dat jongens over het algemeen sneller seks willen dan meiden - een heterojongen zal misschien met veel meiden in zijn omgeving wel een keertje seks willen, als dat zou kunnen, en daarom verwacht ie van een homo dat die net zo goed met zo ongeveer alle jongens wel seks willen. Denk ik?
hmm apart beeld dat je van (een bepaald soort) jongens hebt.
bij homo's is t net zo onvoorspelbaar als bij meiden, je weet niet voor wie ze vallen.
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten