mja het verlagen van de minimum leeftijd waarop drank mag worden gebruikt is natuurlijk in het algemeen gewoon slecht voor de maatschappij, denk aan kinderen die al eerder kunnen beginnen met drinken wat hun groei en ontwikkeling benadeelt, toch zou dit voor sommige weinig uitmaken en dus voor die groep zou het een prettige ontwikkeling zijn.
dus: nee het is eigenlijk gewoon slecht
maar ook: ja ..
Tja wat zal ik er eens over zeggen.
Zelf heb ik mijn eerste biertje op mijn 15de op mijn werk gedronken. Sinds die tijd. Drink ik gezellig iedere zaterdag en soms op vrijdag. Maar inderdaad als je 16 bent dan is het allemaal wel makkelijker. Ben op mijn 15de 3 of 4x naar de kroeg geweest kreeg wel bier hoor.
Maar stel je verlaagd het naar b.v. 14 dan voelt iedereen van 12/13 weer benadeeld en dan zou je weer moeten verlagen nou en zo kan je wel door gaan.
Ik heb dit onderwerp ergens eerder gehad en toen heb ik ook al gezegt dat ik zelf in een supermarkt werk en zelf bij twijvel het NIET bverkoop tenzij er legitimatie is.
Denk dat 16 als minimum leeftijd goed is maar het bekende nederlandse gedoogbeleid voor 14/15 jarige. Echter jonger mag zeker niet.
Ja inderdaad ik ben voor het bekende nederlandse gedoogbeleid. we gedogen drugs dus waarom geen alchol onder de 16 uiterlijk tot 14