Oud 26-05-2010, 21:02
jjohan
jjohan is offline
als je in de 1ste zit denk je dat je alles bent omdat je niet meer op de basisschool zit.
als je in de 2de zit denk je dat je alles bent omdat je niet meer de jongste bent.
als je in de 3de zit, ga je 1ste en 2de klassers haten omdat je denken dat za alles zijn
als je in de 4de zit, lijken de 1ste klassers net mieren.

en nu ga ik van het vmbo naar her roc a12 dus ik mag weer een heel jaar brugje spelen
Oud 28-05-2010, 19:23
Verwijderd
als je in de 5e zit beginnen de bruggers op speldenknopjes te lijken
als je in de 6e zit worden ze bang voor je

cool toch?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 17:25
Geriananas
Geriananas is offline
Ik behandel ze net als ik leerlingen van mijn eigen leeftijd behandel, maar ze zijn gewoon vervelender dus erger ik me er zowiezo meer aan.. Maar ach, ik was vroeger vast ook zo.

Er is een brugger bij mij op school waar ik me zodanig aan erger dat ik hem ook aan de kant duw als hij niet in de weg staat en dergelijke. Dat jongetje slaat z'n medeleerlingen, gooit fietsen in het fietsenhok om en ik zag hem laatst eentje meeslepen door het fietsenhok (plat op de grond dus). Continu stoer doen maar als het er op aan komt zo schijnheilig zijn als de paus. EIGJSIEJRGIJSEGKDKFJDG.
Volgens mij is het al een tweede klasser inmiddels.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 17:13
didadanny
didadanny is offline
Citaat:
Vertel, want vind je van brugklassers, hoe ga je met ze om?
Zolang ze aan de kant gaan maak ik me er niet druk om, waar ik me wel aan kan ergeren is het treintje dat ze vormen (allemaal achter elkaar lopen terwijl ze elkaar tassen vasthouden)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 19:32
Issun
Issun is offline
Tweede klassers zijn eigenlijk erger.
Oud 03-06-2010, 20:36
Em.
Em. is offline
Voelde me als brugger noch groter noch kleiner als eerst, had er ook niet echt last van dat ik brugger was of dat mensen rot deden. Daarna heb ik er ook nooit echt moeite mee gehad, ik ken 3e jaars die zo kinderachtig als de pest zijn en 6e jaars die niet opzij gaan. Eigenlijk vond ik het wel schattig om zo'n hele bruggergroep aan te treffen die aan het 'kamperen' was voor 'n klaslokaal, met z'n allen op de grond, tassen in het midden.
(Dat deed ik als brugger niet, maar toen ik in de 3e zat deden ze dat wel, haha.)

Nu zit ik op 'n andere school - verhuizing enzo - en de eerste 2 klassen zitten in 'n apart gebouw. Dus ik krijg het allemaal niet meer zo mee.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 21:19
jacobdb
jacobdb is offline
toen ik brugpieper was had ik echt zon piepstem, in de tweede ging dat erg schommelen en rond de 4de was het weer stabiel, voor de rest vond ik vooral dat ze allemaal een veels te grote bek hadden en vond ze vooral irritant.
Oud 13-06-2010, 15:24
ansjuh
ansjuh is offline
Citaat:
Tweede klassers zijn eigenlijk erger.
thats right
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 16:03
Verwijderd
Ik ben volgend jaar een brugpieper, brugsmurf
hoe je het ook wel wilt noemen.

Negatief over piepers: schreeuwen,gillen, duwen
en rennen.

Positief over piepers: Dat ze schattig en lief zijn!!!!!

Ik ga volgend jaar is goed opletten of ik dat doe!!!!!!!!! (het schreeuwen enz)

laters
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 20:45
Verwijderd
Ik vind ze eigenlijk best koel. Je bent het immers zelf ook geweest (wat best genant is). En ze vallen nog best mee, want op de basisschool is het kinderachtiger.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 23:03
HandDoek
HandDoek is offline
Leuk om te bedenken dat je er zelf een bent geweest, en respect had voor 3+, en dat je nu zelf 3+ bent.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Ik zit gelukkig niet met bruggers in het gebouw. Dus heb ik er niet zoveel last van. Maar als ik naar een ander gebouw moet en ze wél tegen komt, dan duw je ze gemakkelijk opzij omdat ze zo klein zijn.

Ik vind het trouwens raar om me voor te stellen dat ik ook zo klein was .
Raar idee dat ik inderdaad zelf ook zo klein ben geweest. Ik heb er niet zo veel last van, ze gaan toch wel aan de kant als ik aankom.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 18:20
Verwijderd
Ik kan me er af en toe wel aan irriteren dat ze zo kinderachtig en druk zijn. Maar zelf ben ik ooit ook zo geweest. Verder lopen ze af en toe wel in de weg zonder dat ze het doorhebben, en dan wil ik ze nog wel eens aan de kant duwen of extra hard tegen de persoon naast me vertellen hoe irritant bruggers zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 18:27
Marsje
Marsje is offline
Ik ben het met mijn voorgangers eens. We zijn allemaal ooit bruggers geweest en natuurlijk kun je je soms aan ze ergeren maar dat heeft in mijn ogen niet speciaal ermee te maken dat het bruggers zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 15:57
JUR-95
JUR-95 is offline
ik zit nu in de 4e
maar ja niets is leuker dan met brugpiepers dollen geef toe
ik was zelf heel onzeker in de eerste maar daar ben ik gelukkig van af
(( voel me nu wel een beetje de grote jongen van de school ))
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 21:02
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik vind bruggers wel schattig. Ze durven nog niet zoveel & zijn nog zo klein... <3
Tweede- en derdeklassers zijn zóveel erger!
Oud 17-08-2010, 13:23
Robje1995
Robje1995 is offline
Brugpiepers zuigen als de hel ze denken dat ze alles zijn btw eerste dag school weer de eerste dag is belangrijk heb al een goede reputatie minder is al 10 scorsingen afgelopen drie jaar hopen dat ik dat dit jaar vermijder
ik duw de kleine muggen aan de kant ze hoeven me niet in de weg te lopen eentje met knalgele croks noemen we bananen man en een gasje liep uit de prullenbak te graaien bijnaam zwerver
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 16:20
Verwijderd
irritant,
wij hebben op school mega smalle gangen.
dus hebben ze van die bankjes neergezet om op te zitten als de leraar nog niet bij het lokaal is, zo hoef je niet midden in de gang te staan.
maar brugbaby's zijn lekker stoer(volgens hun dan)en gaan lekker eigenwijs midden in de gang staan.
daardoor moeten wij wel over die bankjes lopen, en gaan leraren ons op ons kop geven dat dat niet mag,
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:22
Pyro Power
Pyro Power is offline
Ik vind het altijd wel grappig om de kleine mannelijke blaagjes aan de kant te beuken, waarbij ze een wanhopige poging doen om zo stoer mogelijk te blijven staan
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 06:13
Verwijderd
Ik ga na de vakantie naar de 2e (1.75 lang, ben geen kleintje) en vorig jaar waren er niet eens zoveel rennende schreeuwende kinderen in mn klas. Was wel heerlijk dat de schreeuwende bruggers veel vechten, kan je lekker op inzetten
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 19:02
MooiBoy111
MooiBoy111 is offline
Citaat:
er zijn een paar piepers bij ons op school die echt enorm vervelend zijn
kleine opdondertjes die denken dat ze heel veel voorstellen....

en ze blokkeren de gangen altijd, is er net genoeg ruimte voor 2 mensen om lang elkaar te lopen in beide kanten, gaat ineens de pieper die voor me loopt stilstaan bij een groeo die dar staat en komt er tegelijk van de andere kant een papier aan(die makkelijk even opzij kan gaan en wachten totdat ik voorbij ben gelopen terwijl ik dat niet kan), die dus mooi stug blijft doorlopen waardoor ik 'm uit de weg moet beuken om er;angs te kunnen
kan me amper voorstellen dat ik zo irritant was toen ik een pieper was, we(ik&co) hebben ook het idee dat ze elk jaar erger worden, in het begin vielen ze nog wel mee, maar de lichting van dit jaar is gewoon echt vervelend
Bij mij wordt het makkelijk

Srry hoor ik moet nog pieper worden

Ik ken al de hele school ik ging al met ze om. Ik ga volgend jaar naar middelbare. En nee ik ben niet zo'n K*t brugpieper.
Ik ga al met die halve school om

Maar ik ga geen Brugpiepertjes pesten.

Op kamp ga ik natuurlijk wel ff de nerd pakken

Ik moest eerst zo iets overschrijven op de gang ik liep naar de gang. Zo'n irritante nerd wilde stoer doen en stak zijn been uit. Ik deed alsof ik het niet zag en trapte keihard tegen zijn enkels aan. Dag dag nerd. Probeer mij niet te vernederen. Toen iedereen lachen maar wel dubbelstrafwerk.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 16:33
SheldonCooper
SheldonCooper is offline
Ik vond mijn brugklas verschrikkelijk. Iedereen gedraagde zich kinderachtig en niemand was serieus. Ik was de enige die rustig was. Zo vind ik bruggers nog steeds verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 16:39
Verwijderd
Dit jaar zijn de brugklassers écht heel erg klein. Normaal valt het nog wel redelijk mee, maar dit jaar.. De tassen zijn letterlijk groter dan de kinderen zelf.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 17:07
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Dit jaar zijn de brugklassers écht heel erg klein. Normaal valt het nog wel redelijk mee, maar dit jaar.. De tassen zijn letterlijk groter dan de kinderen zelf.
Heel herkenbaar.
Oud 06-09-2010, 07:25
Noeleke
Noeleke is offline
Over zo'n 20 minuten mag ik er weer naar toe fietsen om die kleine rakkers te verwelkomen op onze mooie school! Oef, wat gaat dat met een geweld
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, een paar komen maar net tot m'n middel...

Ik zag er wel vrijdag eentje met zo'n trolley lopen i.p.v. een boekentas.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:24
Verwijderd
Het zijn er zoooo veel! Ik vind bruggers niet heel extreem stom ofzo, meestal niet, maar waarom zo veel!?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:43
Noeleke
Noeleke is offline
Ik kwam vanochtend doorweekt op school, en wat ik daar zag Hele jeugdkampen met slaapzakken en grote tassen stonden de gang te barricaderen. Het waren de beruchte wuppen! Oh nee! Vervolgens moest ik mijn weg erdoorheen manoeuvreren (recht zo die gaat dus) om bij mijn klaslokaal aan te komen. Echt niet leuk.

Wuppen, waarom doen jullie zo?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 15:54
Verwijderd
Begin nu aan VWO4, ik vind de bruggers echt heeel klein
En verder doen ze hier niet stoer ofzo maar ze moeten wel niet verwachten dat ik om ga lopen als ze middenin het gangpad staan (gewoon erdoorheen). Van 2e klassers vorig jaar veel meer last van gehad die klojo's gooien hier gewoon met boterhammen en zakjes vol met drinken. (ik weet overigens zeker dat ik als 2e klasser niet zo was) en op de brugklas meende ik ook niet, zelfs nog nooit brugger genoemd
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 17:24
a-b-c
a-b-c is offline
dit is mn 5e jaar, bruggers zijn irritant ze zijn klein, en slepen spullen mee alsof ze weken weg gaan/zijn.
ze staan op de een of andere manier altijd in de weg.
ze schreeuwen, springen en rennen alle kanten op.
ze zien er (vooral in het begin van het jaar) totaal niet uit, sommige net kleuters
kortom ze zijn ***, en ja idd ze lijken we elk jaar kleiner te worden xD
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 20:14
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind bruggers vet cool
Als zij er niet waren kon ik me als 6e klasser ook niet zo oud en ervaren voelen
Alleen ze maken soms wel veel onnodige herrie
Oud 22-09-2010, 22:23
Verwijderd
Echt ook als ze voor je kluisje staan te eten en maar niet oprotten
Ik heb trouwens altijd een groepje assiociale enorm kleine (meer als 2 koppen kleiner) *** bruggers voor mijn kluis staan
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 23:49
Sherlock
Sherlock is offline
Ze vinden zich helemaal stoer bij ons en als je er iets van zegt: 'HEEY DURF JE WEL TEGEN EEN BRUGGER?!'

Doe gewoon normaal en niet speciaal omdat je nu op de fucking middelbare school zit. Ik ben er weg dus het intresseert me geen ruk meer in welk jaar je zit.

Op de fiets zijn ze het ergste....
Oud 23-09-2010, 06:57
Verwijderd
Dit jaar begeleid ik een aantal brugklas kinderen, hoe het gaat op school etc. Grappig hoe ze doen tegen je. Ze spreken je aan met ''u'' en vinden het helemaal geweldig dat ik ouder ben dan hun, dat zij met mij praten en dat ze me op msn kunnen toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 20:36
ansjuh
ansjuh is offline
ik vind ze zoooo megaaa schatig!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 20:41
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
4V, en ik ken ze nou wel!
denken dat ze stoer zijn, omdat ze nu op de ''middelbare school'' zitten,
maar ze vergeten dat ze daar de jongsten zijn -____- '' !

ze hebben tegenwoordig ook een grote bek tegen bovenbouwers!!
ik zat er niet aan te denken stoer te doen tegen een 5e klasser toen ik 12 was!\

in de 1e: vinden ze zichzelf stoer, omdat ze nét boven basisschoolleerlingen staan
in de 2e: vinden ze zichzelf nog stoerder, omdat ze het ''o zo zware'' 1e jaar overleefd hebben*kuch*
in de 3e: vinden ze zich zelf te hoog voor de onderbouw (op het vwo dan)
in de 4e: vind ik mezelf ook nét iets te goed, omdat ik in de bovenbouw zit !
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 01:44
Verwijderd
bij mij is het dit jaar een erg vage combo, de meeste bruggers zijn erg klein én hebben een overschot aan attitude. Zo had een jongen van 1.45 ofzo genoeg lef om een 6e klasser van 1.90 te bitchslappen (hij moest hiervoor wel 30 centimeter omhoog springen)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 21:37
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
ik ben zelf brugmug... ik kan er wel mee omgaan, ik meen me niks. Dat kan ook niet...

Have a nice day!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 22:49
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Bruggers kan je fijn op zitten als ze een niet al te grote tas hebben
Verder zijn ze leuk om te tackelen als ze weer eens tikkertje spelen of rennen
Oud 27-09-2010, 20:50
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
4V, en ik ken ze nou wel!
denken dat ze stoer zijn, omdat ze nu op de ''middelbare school'' zitten,
maar ze vergeten dat ze daar de jongsten zijn -____- '' !

ze hebben tegenwoordig ook een grote bek tegen bovenbouwers!!
ik zat er niet aan te denken stoer te doen tegen een 5e klasser toen ik 12 was!\

in de 1e: vinden ze zichzelf stoer, omdat ze nét boven basisschoolleerlingen staan
in de 2e: vinden ze zichzelf nog stoerder, omdat ze het ''o zo zware'' 1e jaar overleefd hebben*kuch*
in de 3e: vinden ze zich zelf te hoog voor de onderbouw (op het vwo dan)
in de 4e: vind ik mezelf ook nét iets te goed, omdat ik in de bovenbouw zit !
In de 5e: ergeren ze zich kapot aan wuppen en denken ze helemaal niets meer omdat ze én niet stoer hoeven te doen, én ze het zwaarste jaar hebben. Touché
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 17:47
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ben het met de meeste van jullie antwoorden totaal niet eens haha.
Hier is mijn intepetatie:

1e klas: Luidruchtig, maar luisteren nog goed als je hen iets vraagt. Ook hebben ze altijd alles bij ze. (liniaal, schaar, enz.)
2e klas: Ze maken een verandering door, ze zijn niet meer de kleinsten en dat beseffen ze goed. Ze gaan zich stoerder voordoen, en naar mijn idee creëren ze echt een identiteit.
3e klas: Worden al iets asocialer, en denken soms niet even goed over dingen na.
4e klas: Gaan meer nadenken over dingen.

Zo, dit is mijn beeld!
Oud 28-09-2010, 19:03
Verwijderd
En dan als aanvulling:
5e klas: Ergeren zich aan mensen die niet genoeg nadenken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 20:36
Daantjer
Daantjer is offline
Add:
6e klas: blij dat ze weer weg mogen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 16:53
Prospect
Prospect is offline
Het is pas twee jaar terug dat ik zelf een brugger was maar ik kan me gewoon écht niet inbeelden dat we in de pauze midden op de grond gingen zitten...

En soms denk ik welleens: Hé, tas, waar ga je heen met die brugger?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 18:33
VB#
VB# is offline
in de 1ste zitten, is cool mensen uit de 3de gooien snoep naar me als ik mijn beroemde kabouter dansje doe
en ze geven me geldt als ik mensen uit de 6de lastig val jottem
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 18:26
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
in de 1ste zitten, is cool mensen uit de 3de gooien snoep naar me als ik mijn beroemde kabouter dansje doe
Mensen uit de 6e lastig vallen mag niet.
Je mag alleen mensen lastig vallen die in een klas lager dan jij zitten Zo werkt dat nou eenmaal.
Daarom mag ik ook iedereen lastigvallen die op de middelbare school zit
Oud 01-11-2010, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Op welke school zit jij, ik wil ook geld. Accepteren ze ook tweedeklassers?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 22:28
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
en ze geven me geld als ik mensen uit de 6de lastig val jottem
Wie geven je geld?
Oud 02-11-2010, 08:50
VB#
VB# is offline
Citaat:
Wie geven je geld?
die gasten uit de derde maar niet veel hoor
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 19:35
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Ik zal m'n best doen volgend jaar een goeie brugger te zijn . Dat van rennen en gillen in de gangen snap ik niet echt en tikkertje speel ik ook al niet meer sinds groep 3...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten