Citaat:
Helaas niet. Als jij in Amsterdam gaat wonen kan je wel roepen dat je van mening bent dat je in Rotterdam woont, maar dan heb je gewoon een foute mening. Als jij vindt dat de slag bij Nieuwpoort in 1800 heeft plaatsgevonden, dan is die mening fout.
Het is niet alleen geen argument, het is gewoon een feit, je moet feiten niet met meningen verwarren. Afgezien daarvan zijn meningen van mensen lang niet altijd evenveel waard. Jij bent overduidelijk niet iemand wiens mening hierover telt. Je bent geen expert, niet in de materie ingevoerd, en de mensen die dat wel zijn zeggen exact hetzelfde als ik, niet dat ze mij papegaaien, maar andersom natuurlijk. Ik heb al lang geleden geleerd dat je prima meningen mag hebben over dingen, maar dat er zeer complexe zaken zijn die je beter aan de experts kan overlaten. Het hotte issue vaccineren is daar ook een voorbeeld van.
|
Er werd mij gevraagd naar mijn mening geloof ik. Of ik het machtsmisbruik vond. Dat vind ik niet. Daarna wordt gevraagd waarom. Dan leg ik uit waarom ik dat vind.
Nergens is de vraag gesteld wat het feitelijk is. Ik begrijp dat je me wilt overtuigen van jouw visie die je (misschien terecht) ziet als juist. Dat is vriendelijk en ik waardeer je inspanning, maar waar zijn die experts? De "experts" van de FBI vinden trouwens dat er in deze zaak geen sprake was van seksueel ontoelaatbaar gedrag. Je hoort ze niet over eventueel "abuse of power", maar misschien is dat zo evident dat het geen nieuws is als ze dat zouden vinden. Ik twijfel ook, maar dan is machtsmisbruik dus een zeer breed begrip.
Vaccineren is dan wel een hot issue, maar ik vind het daarbij lastig dat ik maar op 1 detail expert ben: De signaalverwerking in cellen, met name bij kanker. Vanuit mijn hoek zou ik zeggen dat iedereen zich gewoon moet vaccineren, zeker vrouwen voor HPV. Daarbij kan ik dan precies uitleggen wat er gebeurt als p53 wordt verstoord. Ik weet echter weinig van het recht op zelfbeschikking en lichamelijke integriteit, ben geen jurist. Ook niet van psychologie of sociologie en hoe mensen komen aan hun (in mijn ogen) waanbeelden mbt vaccinaties en hoe je moet voorkomen dat die zich verspreiden door een populatie. Experts zijn experts omdat ze veel weten van heel weinig.
Mijn beeld bij de term machtsmisbruik is trouwens (in vergelijking met vaccineren) vrij irrelevant vind ik zelf, maar mooi dat je mijn gevoel voor taal en woordbetekenis wilt aanscherpen.