Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 17:14
FireCracker
FireCracker is offline
ik heb ooit eens zo'n D.O.G. ding gehad... (jaja.. eshter had een christelijke periode) mja... die heb ik toen gemold...
Oud 17-12-2002, 17:59
Lovestar
Lovestar is offline
Ik vind de kleuren heel leuk en mensen mogen toch zelf weten wat ze doen en dragen en waar ze in geloven???ik bedoel:laat ze!
enne er is ook een site over......maarre ik weet niet precies welke ........ heb je ook niet veel aan!
Ik ken meerdere mensen die zulke armbandjes omhebben en als ze dat nou willen.......

ik geloof ook, maar zulke armbandjes zou ik niet dragen!
Oud 17-12-2002, 19:24
Landslide
Landslide is offline
Maar *vol respect* wat ik me dus nog steeds afvraag: Als je overtuigd Christen bent, heb je dan een armbandje nodig om bij wat Jezus zou doen stil te staan??
Oud 17-12-2002, 20:25
Sade
Sade is offline
W.W.J.D. = Wat Wil Je Drinken?
Oud 17-12-2002, 21:32
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ben ik het niet mee eens. Er zullen vast wel mensen zijn die het alleen maar dragen omdat anderen het óók dragen, maar dat zijn er toch vrij weinig, lijkt mij.
Ik zei eerder in dit topic dat ik er eentje ging kopen. Inmiddels heb ik dat ook gedaan (regenboog, WWJD) en ik draag dit armbandje echt bewust, anders had ik er ook geeneen gekocht.
oke sommige mensen kopen het dan wel bewust ( ) maar een paar kinderen op school hadden het en ik zei dan warvoor heb je dat? en ze wisten niet wat het was, dus daarom.
Oud 23-12-2002, 15:27
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik ben gelovig, maar draag de armbandjes niet.
Ik ken het verhaal er achter wel: vroeger was er een groep gelovige jongeren die niet tevreden was met de huidige maatschappij. Zij wilden dat de maatschappij verbeterd zou worden, en dat moest met hulp van God gebeuren. Ze vroegen zich af: wat zou Jezus in zo'n geval doen? (What Will Jesus Do?) Zij begonnen met het dragen van armbandjes, andere mensen namen dit over en weer anderen ook. Inmiddels is de groep uitgegroeid tot een hele grote groep.
Dit is het verhaal dat mij verteld is, ik hoop dat het wel een beetje klopt eigenlijk.

Er zijn trouwens ook nog andere armbandjes: F.R.O.G. (For the Relay of God) en nog één, maar die ben ik vergeten.
FROG betekend trouwen fully rely on God
je hebt DOG: depend on God
Oud 23-12-2002, 15:31
Rebirth Of Cool
Citaat:
Hagezussa schreef:
Maar *vol respect* wat ik me dus nog steeds afvraag: Als je overtuigd Christen bent, heb je dan een armbandje nodig om bij wat Jezus zou doen stil te staan??
uhm, ik denk dat het wel erg handig kan zijn als geheugensteuntje, zeg maar als hulpje
Omdat je gewoon niet constant erbij nadenkt van wat zou jezus gedaan hebben, en als je dan naar je arm kijkt denk je, nou laat ik het maar niet doen!
Oud 23-12-2002, 17:34
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
GND86 schreef:
W.W.J.D. = Wat Wil Je Drinken?

Who would jesus do? is niet te overtreffen hoor
Oud 25-12-2002, 22:41
load_harmony
load_harmony is offline
Wow!! wat zijn jullie verzwakt in jullie eigen cultuur?!!! jullie hebben echt geeeen respect (lkijkt het)v oor andere geloven. Ikzelf ben een christen, heb thuis wel 20 van die armbndjes,
maar vooral omdat ik het tof vind, zodat mensen zo zien dat ik christen ben, en dat is iets waar ik trots op ben!!!! (en dat meen ik!!!!!!!). Kijk es verder als je eigen wereldje..... wow... wat vond ik d emeeste reacties triest...

oohww jah: wwjd, wat wil je drinken.. blah blah blah,
zo kunnen we er wel meer....

LOVE, PEACE
Oud 25-12-2002, 22:57
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef:
Kijk es verder als je eigen wereldje..... wow... wat vond ik d emeeste reacties triest...

LOVE, PEACE
Zoals wij zogenaamd geen begrip kunnen opbrengen voor jouw christelijke identiteit, breng jij in casu weinig begrip op voor 'ons' standpunt. 'Wij' vinden die bandjes belachelijk en maken er daarom grappen over. Dat moet ook kunnen. Als gelovige of als Christen moet je er tegenwoordig gewoon rekening mee houden en tegen kunnen dat er (veel) mensen zijn die het christendom en bijbehorend geloof niet meer serieus nemen. Als je dat niet in zijn verband kunt zien en het serieus neemt, begint het weer te lijken op het onverdraagzame christendom uit de tijd van de kruistochten...

En verder: love en peace kun je ook bereiken zonder te geloven in een hogere macht. Ik zelf geloof dat het zelfstandige, rationele individu het hoogste is wat je kunt bereiken. Bepaalde delen van of je gehele lot in handen leggen van iets irrationeels en ongrijpbaars is niet alleen dom, maar misschien zelfs wel een teken van zwakte. Neem je leven toch eens in eigen hand!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:31
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zoals wij zogenaamd geen begrip kunnen opbrengen voor jouw christelijke identiteit, breng jij in casu weinig begrip op voor 'ons' standpunt. 'Wij' vinden die bandjes belachelijk en maken er daarom grappen over. Dat moet ook kunnen. Als gelovige of als Christen moet je er tegenwoordig gewoon rekening mee houden en tegen kunnen dat er (veel) mensen zijn die het christendom en bijbehorend geloof niet meer serieus nemen. Als je dat niet in zijn verband kunt zien en het serieus neemt, begint het weer te lijken op het onverdraagzame christendom uit de tijd van de kruistochten...

En verder: love en peace kun je ook bereiken zonder te geloven in een hogere macht. Ik zelf geloof dat het zelfstandige, rationele individu het hoogste is wat je kunt bereiken. Bepaalde delen van of je gehele lot in handen leggen van iets irrationeels en ongrijpbaars is niet alleen dom, maar misschien zelfs wel een teken van zwakte. Neem je leven toch eens in eigen hand!
Mijn love, peace had voor de duidelijkheid niks met mijn toppic te maken... Weet je, ik heb heel veel respect voor jullie wereldje, ik heb er zelf ook middenin gestaan!! serieus!! ik vind het ook niet erg dat jullie andere dingen op WWJD of zo verzinnen, maar sommige opmerkingen gingen wel een beetje ver... niet wat ik respect noem in ieder geval.
Ik ben echt niet vreselijk braaf, maar ik hou het wel gezellig, voor elk geloof.... Ik snap dat christenen best grappig lijken, maar kijk eens verder... dat heb ik ook gedaan, toen ik in "jullie wereldje" zag, en ik heb met toch een hoop ontdekt!!!!

LOVE, PEACE
Oud 31-12-2002, 13:53
Rebirth Of Cool
Citaat:
load_harmony schreef:
Wow!! wat zijn jullie verzwakt in jullie eigen cultuur?!!! jullie hebben echt geeeen respect (lkijkt het)v oor andere geloven. Ikzelf ben een christen, heb thuis wel 20 van die armbndjes,
maar vooral omdat ik het tof vind, zodat mensen zo zien dat ik christen ben, en dat is iets waar ik trots op ben!!!! (en dat meen ik!!!!!!!). Kijk es verder als je eigen wereldje..... wow... wat vond ik d emeeste reacties triest...

LOVE, PEACE
waarom vond je die andere replies triest??
het zijn toch gewoon meningen, een mening is niet triest, dat heeft met respect te maken
Oud 31-12-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
waarom vond je die andere replies triest??
het zijn toch gewoon meningen, een mening is niet triest, dat heeft met respect te maken
Teveel mensen denken dat 'respect hebben' inhoudt, dat je hún geen kritiek mag leveren.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 23:00
coecie
coecie is offline
zouden er nou ook mensen zijn die die armbandjes dragen omdat ze echt in god geloven?
Oud 13-02-2003, 23:09
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef:
zouden er nou ook mensen zijn die die armbandjes dragen omdat ze echt in god geloven?
Ik denk dat ze voornamelijk gedragen worden om hip te zijn.

Sommigen dragen ze uit stille liefde voor J.P. Balkenende.

Anderen dragen ze omdat ze denken dat het einde van de wereld nadert.

Either way you look at it, het is onzin.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 23:12
coecie
coecie is offline
haha
Oud 13-02-2003, 23:16
Verwijderd
kijken hoe lang t duurt tot Jesuslovesyou hier reageert...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef:
kijken hoe lang t duurt tot Jesuslovesyou hier reageert...
Hoewel ik er hier de draak mee steek, heb ik een redelijk serieuze post m.b.t. geloof en seks gedaan op Seksualiteit. Die moet ze maar eens gaan lezen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 23:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Hoewel ik er hier de draak mee steek, heb ik een redelijk serieuze post m.b.t. geloof en seks gedaan op Seksualiteit. Die moet ze maar eens gaan lezen.
zozo... had je die trouwens niet alles eerder gepost (mbt marrokanen )?

*edit*

oo ik zie t al..
Zijn alle mensen die vwo doen zo wijs?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 10:02
coecie
coecie is offline
allemaal
Oud 14-02-2003, 10:22
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ik denk dat als je oprecht christen bent, je sowieso bij veel dingen erover nadenkt wat Jezus in dat geval gedaan zou hebben, als je echt gelovig bent heb je daar toch niet zo'n armbandje voor nodig lijkt me.
Klopt, maar een soort 'reminder' is wel handig
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:15
coecie
coecie is offline
die armbandjes zijn ook gewoon heel leuk.
kleurig enzo... en je maakt een goede beurt als men vraagt wat de letters betekenen en je melig bent met zijn allen ofzo
Oud 14-02-2003, 11:19
JesusLovesYou
JesusLovesYou is offline
Ik vind ze wel leuk! Een vriendinnetje van me heeft er ook een paar. Maar ik denk niet dat het helpt als geheugensteuntje hoor. Want hoe kan je Jezus nou vergeten? Die is toch altijd bij je? Het is wel handig omdat andere mensen gelijk weten dat je gelovig bent. Dat is super handig!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:25
Hukkie
Hukkie is offline
Sorry, maar wat heb je daar nou aan: 'ooh kijk hij/zij is gelovig' Kun je elkaar fijn een stempeltje opdrukken. Je maakt mij niet wijs dat je iedereen aanspreekt die zo'n bandje draagt: 'Gut, jij gelooft ook? Wat leuk, mijn buurvouw heeft ook zo'n ding en haar onderbroek is maat 52 en toch heeft ze hele dunne polsjes blablabla...'
Oud 14-02-2003, 11:25
GRRR
GRRR is offline
ja dan kunnen ze gelijk met je naiviteit fucken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 11:39
coecie
coecie is offline
volgens mij dragen meer mensen hem om het juist een beetje belachelijk te maken, alhoewel... nou ja, misschien ligt het aantal gelovigen wel even hoog... gaat gelijk op ofzo
Oud 14-02-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
JesusLovesYou schreef:
Ik vind ze wel leuk! Een vriendinnetje van me heeft er ook een paar. Maar ik denk niet dat het helpt als geheugensteuntje hoor. Want hoe kan je Jezus nou vergeten? Die is toch altijd bij je? Het is wel handig omdat andere mensen gelijk weten dat je gelovig bent. Dat is super handig!
Hm ze zijn dus bij deze onhip verklaard...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 14:47
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
GRRR schreef:
ja dan kunnen ze gelijk met je naiviteit fucken.
Oud 14-02-2003, 14:51
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
sunflouwer schreef:
ik heb tijden geloofd dat het betekende :wat wil je drinken

ja idd, of: Waarom Wil Je Dood?
Oud 15-02-2003, 11:02
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Sorry, maar wat heb je daar nou aan: 'ooh kijk hij/zij is gelovig' Kun je elkaar fijn een stempeltje opdrukken. Je maakt mij niet wijs dat je iedereen aanspreekt die zo'n bandje draagt: 'Gut, jij gelooft ook? Wat leuk, mijn buurvouw heeft ook zo'n ding en haar onderbroek is maat 52 en toch heeft ze hele dunne polsjes blablabla...'
Oud 15-02-2003, 11:20
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ik heb zelf 2 van die armbandjes, WWJD en PUSH.
Soms helpt het wel als je voor moeilijke keuzes komt te staan,
dan denk je: wat zou Jezus doen?

Ik vind het trouwens belachelijk dat iedereen hier zo negatief op reageert !
Oud 15-02-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Bertine schreef:
Ja, en waar ik nou wel eens benieuwd naar ben, tot wat voor conclusies kom je dan?

Jezus kon bij alle problemen zijn hand opheffen en een wondertje laten gebeuren, maar kan jij dat?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 18:37
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, en waar ik nou wel eens benieuwd naar ben, tot wat voor conclusies kom je dan?

Jezus kon bij alle problemen zijn hand opheffen en een wondertje laten gebeuren, maar kan jij dat?
als iemand aan mijn vinger trekt zorg ik ook voor een wondertje
Oud 15-02-2003, 19:56
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
nare man schreef:

daarzat ik ook al over na te denken.. wat denk je als een blinde vraagt om je met iets te helpen? goh? ik ga 'm maar eens even genezen... maar die armbandjes zijn stom... Jezus 'is' de zoon van God.. en wij zijn maar simpele mensjes.. ik vind het zowieso (mijn excuses voor de spelling.. maar ik kan dat woord nog steeds niet spellen... ) onzin dat we met Jezus vergeleken worden...
Oud 15-02-2003, 20:19
Verwijderd
Precies.

Wat ik zo stom vind aan geloof, is dat er teveel gekeken wordt naar de personen en de rituelen en minder naar de achterliggende gedachte.

Het Christendom is (laten we daar voor het gemak maar even vanuitgaan) gestoeld op gedachten als naastenliefde, begrip, opkomen voor de zwakkeren, etcetera. Het wordt geacht een geloof van liefde te zijn. Is het nou zo moeilijk om zélf naar die waarden te leven, zonder telkens weer God of Jezus erbij te halen? Leef gewoon naar de ideologie die het Christendom is, zonder telkens dat boek erbij te halen.

En in Godsnaam, denk zélf na over wat je doet. Stem je handelen af op liefde en begrip omdat je dat een mooie ideologie vindt. Niet omdat het in een boek staat. En vooral: doe niet zomaar alles wat in dat boek staat, maar denk ná bij wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:13
Verwijderd
'k denk dat mensen mensen nodig hebben om zich mee te indentificeren en/of tegen op te kijken.. voor de 1 is dat Jody Bernal, voor de ander is dat Siouxsie en voor 'n ander is dat die kerel uit Nazareth
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:45
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
nare man schreef:
Precies.

Wat ik zo stom vind aan geloof, is dat er teveel gekeken wordt naar de personen en de rituelen en minder naar de achterliggende gedachte.

Het Christendom is (laten we daar voor het gemak maar even vanuitgaan) gestoeld op gedachten als naastenliefde, begrip, opkomen voor de zwakkeren, etcetera. Het wordt geacht een geloof van liefde te zijn. Is het nou zo moeilijk om zélf naar die waarden te leven, zonder telkens weer God of Jezus erbij te halen? Leef gewoon naar de ideologie die het Christendom is, zonder telkens dat boek erbij te halen.

En in Godsnaam, denk zélf na over wat je doet. Stem je handelen af op liefde en begrip omdat je dat een mooie ideologie vindt. Niet omdat het in een boek staat. En vooral: doe niet zomaar alles wat in dat boek staat, maar denk ná bij wat je doet.
Dude, das dus precies wat ik ook vind, alleen kan ik het nooit uitleggen.. Ik ga dit maar uit m'n hoofd leren ofzo...
Oud 16-02-2003, 20:29
Verwijderd
Ik voel me vereerd
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:35
Talon
Talon is offline
Citaat:
Hagezussa schreef:
Dude, das dus precies wat ik ook vind, alleen kan ik het nooit uitleggen.. Ik ga dit maar uit m'n hoofd leren ofzo...
en we hebben er weer een nieuw geloof bij..
met nu nare man als leider
Oud 17-02-2003, 17:40
kleinedraak
Halliw ik kom uit het zuiden en hier is bijna niemand gelovig onder de jongeren en alle ouderen zijn hier r-katholiek. weet iemand of er bij mij ook van die armbandjes te koop zijn of waar je ze in nederland of belgie kunt kope?? Hellup me please!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:31
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
Talon schreef:
en we hebben er weer een nieuw geloof bij..
met nu nare man als leider
Ja!! Ik doe mee, ik doe mee!
Oud 18-02-2003, 21:20
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Bertine schreef:

Ik vind het trouwens belachelijk dat iedereen hier zo negatief op reageert !
Als je zoiets voor jezelf prettig vind moet je dat vooral doen. Neemt niet weg dat ik het altijd een beetje raar en overdreven vind. We zijn intussen wel zo'n 2000 jaar verder!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten